![]() 10.02.2004 13:29:19 | |
---|---|
Eikös se musiikki jää nimenomaan toissijaiseksi, jos vaadit sähköpianosoundia siihen, mihin sopisi paaljon paremmin Moog? Vai eikö aito -70 lukulainen Moog ole sinusta hyvä soitin. Ja eikös se olekaan niin, että biisin ehdoilla valitaan soitin, eikä soittimen ehdoilla muokata biisiä? Joo, tuossa lisäyksessä huomasin olevani itsekin melkoinen saundiaddikti. Kyllä, musiikki jää toissijaiseksi aina, kun saundiasioista keskustellaan (paitsi jos on sellaiset saundit, ettei saa selvää musiikista!). Biisin ehdoilla valitaan soitin? Vai soittimen ehdoilla muokataan biisiä? Mielestäni kumpikin on väärin. Soittimilla tulkitaan biisiä. Vähän samaa henkeä kuin kitaristien ainaiset hevisäröt, oli kipale minkälainen tahansa. Johonkin nyt vain akustinen sopii paremmin. Ei voi mitään. Tohon on aika vaikea sanoa mitään...Itse en koe tuollaista siinä musiikissa, mitä minä kuuntelen. Maybe nothing matters anyway... | |
![]() 10.02.2004 13:36:22 (muokattu 10.02.2004 13:36:32) | |
Joo, tuossa lisäyksessä huomasin olevani itsekin melkoinen saundiaddikti. Kyllä, musiikki jää toissijaiseksi aina, kun saundiasioista keskustellaan (paitsi jos on sellaiset saundit, ettei saa selvää musiikista!). Analogisoundien diggari olen itsekin, mutta aina välillä sellainen ehdottomuus vain hämmentää ihmisissä. Vain tämä tai vain tuo on hyvää, mikä sitten milloinkin tämä tai tuo onkaan. ;-) Ja haussa minullakin on -70 luvun alun yleisputkivahvistin. Bassolle... Tohon on aika vaikea sanoa mitään...Itse en koe tuollaista siinä musiikissa, mitä minä kuuntelen. Jos tarpeeksi laajalta skaalalta alat joskus musiikkia kuuntelemaan, niin tuokin ilmiö varmaan tulee tutuksi. Be regular and ordinary in your life so that you may be violent and original in your work. -Gustave Flaubert | |
![]() 10.02.2004 13:43:37 | |
Sielä keikoilla toki käy monenlaista porukkaa osa on jo narikassa niin juovuksis että se on yks ja sama kuka sielä lavalla on jos portsari sanoo että agents, niin ne uskoo, toinen ääripää on sitte se joka huomaa sen että Esalla on saatana vääränlainen piuha tai "joku tossa saundissa ny mättää" Toi sinisen Straton ja Voxien kyttääminen on kyllä silkkaa puritanismia - soittaahan Mr. Pulliainen esim. Agents is rock-platalla myös Telellä ja Epiphonella. Ja styrkkarit oli Peaveyta ja Ampegia. Tilanteeseen sopivasti. Digihärpättimiä ei kyllä tainnu olla siinäkään sessiossa... Tasan ei käy jalkapohjat™ - vai? | |
![]() 10.02.2004 16:38:59 | |
Omalla kohdallani tulin siihen tulokseen, että saadakseni vaikkapa haluamani JCM800 soundin, tuli halvemmaksi ostaa juurikin se JCM800, kuin digitaaliefekti sitä mallintamaan + jokin vahvistin ääntä toistamaan, puhumattakaan mallintavasta vahvistimesta. Minulla on kylläkin ollut parikin erilaista digitaalista multiefektiä, tosin ei esim. räkkivermeitä, jne. Erinomaisen monipuolisia laitteitahan nuo olivat, mutta loppujenlopuksi soittamani musiikki ei vaatinut moista laitteiston monipuolisuutta. Straton ja marsun väliin olenkin katsonut siis riittäväksi Boss SD-1:n, CS-3:n, Ibanez CF7:n sekä Voxin wahin. Kyllähän nuokin rahaa maksoivat, käytettynä tosin. Tämän hetkisissä efekteissäni on aivan riittävästi namiskoita värittämään tämän soittajanplantun soundimaailmaa näin harrastekäytössä. Mitä tulevaisuus tuo, sitähän ei sitten tiedä... Yhteenveto: Soundi on soittajan asia. Biisi on soittimen tarkoitus | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)