Åboensis 28.06.2008 15:35:57 | |
---|
Tervehdys. Suositelkaapa viisaat ihmiset viittä sellaista (hyvää) levyä, joista saa parhaan kuvan Teksasilaisen kitaristi Nick Curranin soitosta - heppu on tulossa muutaman vkon päästä Raumabluesiin (mainion Doyle Bramhallin bändissä), mutta haluaisin tsekata tekemisiään enemmänkin. My Space -sivustolta ja JuuTuubista saa toki jonkunlaisen kuvan miehestä ja musiikistaan, mutta olisi kiva kuulla häntä enemmänkin. Mitkä siis ovat parhaat levyt, joilla tiedät(te) Curranin soittavan? "I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" |
Rock n 28.06.2008 17:30:04 | |
---|
Eiköhän se persoonallisuus tule parhaiten esille soololevyillä tai melkein sooloilla. Muistini mukaan olisi viisi, mutta löysin vain neljä!!!??? Curran Nick: Doctor Velvet _ Curran Nick: Fixin` Your Head _ Curran Nick: Player _ Curran Nick & The Nitelifes: Nitelife Boogie |
Vasu 28.06.2008 19:27:51 | |
---|
Doctor Velvet ja Player! on merkitty Nick Curran and the Nitelifes. Erinomaisia levyjä. Fabulous Thunderbirds'in Painted On - levyllä on Nick Curran mukana. Tuli nähtyä Nick pari kertaa Fabulous Thunderbirdsin riveissä ja Nick lauloi muutamia biisejä omilta levyiltään. Hyvä showmies, kitaristi ja laulaja. |
blyysi 29.06.2008 11:45:45 | |
---|
Nuo Rock n mainitsemat soololevyt on hyviä. Niillä Curran liikkuu monipuolisissa, melko retroissa tunnelmissa. Niissä on bluesia, jumpia, rock'n'rollia, jopa swing/bebopia perinteisillä soundeilla ja esikuville uskollisella tyylillä toteutettuna. Itselläni on Fixin' Your Head, Nitelife Boogie ja Player, kaikki hyviä ja tutustumisen arvoisia. Sitten on tietysti Deguello, joka on miehen punk-bändi. Siltäkin on kai julkaistu levy(?). Joitain rock'a'billy levytyksiä kitaristin roolissa löytynee myös (kim lenz?). I ain't nothin' but a player |
Åboensis 29.06.2008 13:20:00 | |
---|
Kiitos ja kumarrus kaikille tähänastisista suosituksista. Lisää saa toki laittaa, mikäli aihetta löytyy. Tuo Thunderbirds mulla itse asiassa jo onkin kirjastossa varauksessa, saanen sen kuunteluun ensi vkolla. Muita pitänee sitten koettaa tilailla vaikkapa Fennicasta. Onko joku noista soolo-/ Nitelife-yhtyeen kanssa tehdyistä levyistä ehdottomasti ylitse muiden? My Spacen näytteiden perusteella Curran vaikuttaa todellakin varsin monipuoliselta tapaukselta - odotan miehen näkemistä Bramhallin kanssa suurella mielenkiinnolla. "I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" |
doktorkoo 08.07.2008 12:19:23 | |
---|
Allekirjoitan edellisten kommentit, kaikki soololevyt on hyviä, mutta jos joku on pakko nostaa niin sitten tuo Doctor velvet, koska siinä on todellakova T-birds -keikoillakin esitetty Shot down Varmasti on näkemisen arvoinen keikka, katotaan pääsenkö paikalle! -j Minä en bussilla aja. Minä olen minä! -Frank |
Kiitos ja kumarrus kaikille tähänastisista suosituksista. Lisää saa toki laittaa, mikäli aihetta löytyy. Tuo Thunderbirds mulla itse asiassa jo onkin kirjastossa varauksessa, saanen sen kuunteluun ensi vkolla. Muita pitänee sitten koettaa tilailla vaikkapa Fennicasta. Onko joku noista soolo-/ Nitelife-yhtyeen kanssa tehdyistä levyistä ehdottomasti ylitse muiden? Saattaa löytyä varastostakin: http://goofinrecords.com/ http://www.junglerecords.fi/ |
Åboensis 09.07.2008 11:42:40 (muokattu 09.07.2008 11:47:42) | |
---|
... kaikki soololevyt on hyviä, mutta jos joku on pakko nostaa niin sitten tuo Doctor velvet, koska siinä on todella kova T-birds -keikoillakin esitetty Shot down Jarmokanille iso kiitos hyvin perustellusta suosituksesta. Ne ovat kullanarvoisia aina siinä vaiheessa, kun kiinnostuu jostain artistista, joka on tehnyt useampia levyjä, joihin kaikkiin ei kuitenkaan ole varaa. Elämä kun on aivan liian lyhyt (ja kallis) huonojen äänitteiden osteluun. Täytynee pistää levy tilaukseen... Saattaa löytyä varastostakin: http://goofinrecords.com/ http://www.junglerecords.fi/ ... esimerkiksi tuolta. Kiitos Rock nille mainioista linkeistä, näytti molemmissa puodeissa olevan kosolti kaikenlaista muutakin mielenkiintoista tarjolla... :D. EDIT: Typo typo "I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" |