Aihe: Coldplay
1 2 3 4 59 10 11 12 1316 17 18 19 20
Informaatiokameli
07.07.2008 22:10:02 (muokattu 07.07.2008 22:10:20)

Kyllä tämä uusin on hyvä. Ei ihan sille tasolle vielä ole yltänyt, mitä odotin ennakkokuuntelun perusteella mutta aika näyttää. Yhtään lempibiisiä ei ole löytynyt, tasaisen hyvä kokonaisuus. Paaaaljon parempi kuin X&Y muttei ihan Rush of the blood to the headin veroinen. Ekaan levyyn en ole päässyt vielä tutustumaan kovinkaan hyvin.
Everybody loves somebody but nobody loves rumpali.
jukej
08.07.2008 11:17:32
Hemmetin kova levy tämä uusin! Ajattelin että bändi olisi löystymään päin, mutta onneksi olin aivan väärässä. Parachutesin kanssa bändin paras levy. Ihan erihenkiset lätyt keskenään, mutta toimii vaan komeesti. Huh.
kouranka
08.07.2008 12:02:43

Syyskuussa ois Tukholmaan lähtö. Liput handussa.
Nyt herkutellaa! http://www.myspace.com/stifledministry
Rattata
08.07.2008 17:26:15
Kyllä minäkin tästä levystä tykkään. Ainoa mikä häiritsee parin biisin kohdalla on se että tuntuvat loppuvan vähän kesken. Eli 42 ja Death And All His Friends, varsinkin jälkimmäinen.

Hienoja biisejä, intro on mahtava josta tuli heti mieleen The Cure. Itseasiassa viisi ekaa biisiä on kaikki hyviä, Yes ei niin nappaa. Yesn lisäksi Reign of Love tuntuu aika turhalta, mutta Reign of Loven toinen puolisko Lovers In Japan taas on ehdottomasti levyn parhaimmistoa. On muuten mun mielestä levyllä eniten vanhaa (varsinkin X&Y:n) Coldplayta muistuttava kipale.

Hyvä että Coldplay on lähtenyt jalostamaan soundiaan. Ei sillä ettenkö pitänyt siitä Clocks/In My Place/Speed Of Sound -meiningistä, mutta aina voi palata vanhojen levyjen joukkoon niitä kuuntelemaan.
ballfish
08.07.2008 18:30:11
"Uskomatonta, kuinka rumpuraita voi kuulostaa kuin läiskyteltäisiin peniksellä reisiin. Jos se tietenkin yltäisi. Jestas." -kokarek
dipshit
08.07.2008 23:59:51
Plagiointia?

http://www.youtube.com/watch?v=1ofFw9DKu_I

Huhhu, kuulostaa kyl hälyttävän samalta :O
"olin niin vedettynä siihen juttuun, siihen hetkeen, niihin silmiin. Syltty sai harkitsemaan seksuaalista suuntaustani." -konnamatti
Hilja
10.07.2008 11:25:57 (muokattu 10.07.2008 11:27:07)
Huhhu, kuulostaa kyl hälyttävän samalta :O

Eikä olisi edes ensimmäinen kerta kun Coldplay "kuulostaa tutulta". Tosin edellisessä tapauksessa Chris Martin sai luvan Kraftwerkilta ottaa heiltä idea X&Y-levylle.

http://www.youtube.com/watch?v=hToBaqhx3dk&feature=related
Davos
10.07.2008 14:31:54 (muokattu 10.07.2008 14:32:18)
Ite kyllä suhtaudun melkko tyynesti näihin kaikkiin plagiointisyytöksiin. Maailmassa on tänä päivänä niin paljon musiikkia että aina kun joku tekee biisin, niin jostain löytyy toinen biisi joka kuulostaa hyvin paljon samalta.

E: Hauskaa, että plagiointiepäilyt kohdistuu juurikin levyn huonoimpaan kappaleeseen. :)
We will always be so much more human than we wish to be...
carlos
10.07.2008 14:45:52
Ite kyllä suhtaudun melkko tyynesti näihin kaikkiin plagiointisyytöksiin. Maailmassa on tänä päivänä niin paljon musiikkia että aina kun joku tekee biisin, niin jostain löytyy toinen biisi joka kuulostaa hyvin paljon samalta.

Jep ja muutenkin on vähän hupaisaa tietyissä tapauksissa "omistaa" jokin tietty sävelkulku. Mä soitin sen nappulana pianolla takuulla ennen sua.
thescientist
10.07.2008 14:53:37
Eilen kuunnellessani Chinese Sleep Chantia mieleeni juolahti ajatus, että Viva La Vida saattaa olla yhtyeen paras albumi.
"This blind date might take you to places unknown and it will be new and scary and vital" Kuunneltua
Davos
10.07.2008 15:31:17
Eilen kuunnellessani Chinese Sleep Chantia mieleeni juolahti ajatus, että Viva La Vida saattaa olla yhtyeen paras albumi.

Itse oon vakiinnuttanut tän kyllä melko nätisti kolmannelle sijalle, vaikka tosi hieno levy onkin :) En vaan usko että bändi pystyy enää koskaan Parachutesista parantamaan, kun siinä ei yksinkertasesti ole enää mitään viilattavaa.
We will always be so much more human than we wish to be...
V.I.P
11.07.2008 21:19:21
yarr, X&Y>ROBTTH>Viva La Vida>Parachutes imho :)
Stain
25.07.2008 18:40:07
Kun kuulin radiosta ensimmäistä kertaa Violet Hill(?) -kappaleen, luulin sen olevan RHCP:n Anthony Kiedisin joku soolojuttu tai jotain. Chris Martinin ääni kuulosti jokseenkin hyvin samalta. Olenko ainoa?
"Ajatuskaava oli se, että pakko tehdä maailman paras keikka, jos natsit tappaa meidät keikan jälkeen... " - Kristiina, The Micragirls -
Kre-per
05.09.2008 12:31:39
Olet.

Levystä sen verran, että en ymmärrä suurinta osaa kriitikoista, jotka haukkuu tän paskaks. Okei, ymmärrän siinä määrin että joku on odottanu toista X&Y:tä, mutta kyllä makuasioissakin pitäis laatu tunnistaa. Meikäläiselle uppoo.
Max-X
05.09.2008 14:26:19
Mielestäni suurin osa kriitikoista on kehunut tätä bändin vahvimmaksi kokonaisuudeksi. Tai sitten olen lukenut vain sopivat arvostelut.

Onhan tämä bändin paras levy!
"Mä en oo ikinä luottanu jätkiin jotka laulaa poppii" -Jone Nikula
carlos
05.09.2008 16:43:00
Onhan tämä bändin paras levy!

Tähän tulokseen olen itsekin pohdinnoissani päätynyt. Ei liian tasapaksua ja kokeellisuus pysyy hyvän maun rajoissa.
pehko
08.09.2008 11:58:27

onko kyllä loistava levy. suosikeiksi ovat nousseet Lovers in Japan ja Strawberry Swing.

kyllä Parachutes on silti paras levy, kirkkaasti.
Corruption, war and pain is god.
Kre-per
12.09.2008 10:45:24
Noh, ehkä tuo suurin osa kriitikoista on sitten yksi tai kaksi kriitikkoa. Joka tapauksessa siinäkin on yksi tai kaksi kriitikkoa liikaa :)
south_of_heaven
15.09.2008 18:14:58 (muokattu 15.09.2008 18:15:35)
Omasta mielestäni hyviä melodioita ei ole itsessään löytynyt mitään hirvittävää määrää uudelta levyltä, mutta soundien hyvyys, käyttö ja äänimaailma yleensä levyllä on monesti erittäin nautittava. Esimerkiksi Lovers in Japan. Mutta mitään varsinaista hittibiisiä en ole löytänyt. Ei vain iske kuten RoBttH. Vähän kuten X&Y oli mielestäni melkoinen tasolasku, jolta löysin vain muutaman mukavan viisun.
Guitars are like assholes; Everybody has one.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)