Aihe: Jubileelle boostia? 1 | |
---|---|
![]() 10.02.2004 11:29:04 | |
Hei vaan, taas täällä teitä kiusaamassa.. Eli, käsittelee vähän samaa aihetta kuin alempana ollut kirjoitus, mutta olen kokenut ton Jubilee 2553 25/50 nuppini boostaamisen sooloja varten vähän ongelmalliseksi. Marsun VS100R combon kanssa esim. Pickup Booster ja Bossin GE-7 toimivat enemmän kuin hyvin, eli vokkee tulee hyvin lisää. Sitten kun samat vermeet änkee Jubileen FX-looppiin, ni ei tapahdu juuri yhtikäs mitään, siis huomioon ottaen, että vahvistimen lead master on kybällä ja varsinainen vokke otetaan masterista. Sitten jos lead masterit tiputtaa puoleen, niin volumea tulee jo ihan OK:sti lisää kytkettäessä toi GE-7 päälle, ainut vaan, että samalla koko vahvistimen volyymi tippuu reilusti ja taas masterit joutuu vääntämään "luukutusosastolle", eli johonkin kasiin, en tiedä sitten tekeekö vahvarille hyvää. Sitten vielä cleani tulee huomattavasti kovempaa kuin särö, mikä ei taas ollut ongelma, kun leadit olivat täysillä. Luin jostain, että Slash pitäisi omassa Jubileessaan leadit täysillä ja ottaisi silti soolobuustin GE-7:sta, mikä taas ei toimi mulla. Eli jos Jubileen omistajilla ja muillakin ois jotain neuvoja tai muuta kommentoitavaa? | |
![]() 10.02.2004 11:41:07 | |
Kokeileppa pistää eq vahvarin eteen, eikä lenkkiin. Myydään: Marshall 4x10" | |
![]() 10.02.2004 12:50:16 | |
Kyllä ton GE-7:n pitäisi efektiloopissa toimia "volumea-nostavasti" ..itselläni ainakin toimi silloin kun vielä ko. kilkettä loopissa pidin. Itseasiassa ittelläni toi GE-7 loopissa tuntui melkein "moninkertaistavan" sen raskaasti särötetyn etuastesoundin äänenvoimakkuuden. Oletko varma, ettei vika ole GE-7:n säädöissä, siis onko haluttuja taajuuksia ja/tai volumea nostettu siitä tarpeeksi? Tai patterin kunto, GE-7 kun on melkoinen virtasyöppö.. Boostaaminenhan ymmärretään usein myös niin, että etuasteen eteen (nupin ja kitaran väliin) laitetulla volume-, tai säröpedaalilla "ruvetetaan/yliajetaan" sitä etuastesäröä entisestään --> tuloksena "laulava" lead-soundi. Toi Jubileehan on yksine sävynsäätimineen etc. melko lailla sellanen "one trick pony", eli hyvän kirkkaan-, ja särösaundin saaminen on hieman hankalaa. En sitten tiedä missä asennossa Gainia pidät? Itse ainakin olen huomannut, että hyvään lead-soundiin Gaini pitää olla melko tapissa (8-10).. King Kong kuoli syntiemme tähden! | |
![]() 10.02.2004 13:14:02 | |
Itselläni on ollut myös ongelmia tuon buustaamisen kanssa. Efektiluupissa särö tai ekvalisaattori lisää lähinnä säröä, ainakin lead volumen ollessa täpöillä. En millään usko, että GE-7:skan laittaminen vahvistimen eteen muuttaisi mitään, sillon se ainakin lisäisi nimenomaan säröä, mutta ei volumea. Ärsyttävää sinänsä, koska tuo jubileen mahtava särökanava jää itselläni melkein käyttökelvottomaksi, jos ei sitä pysty buustaamaan. Maybe nothing matters anyway... | |
![]() 10.02.2004 13:16:00 | |
Ärsyttävää sinänsä, koska tuo jubileen mahtava särökanava jää itselläni melkein käyttökelvottomaksi, jos ei sitä pysty buustaamaan. Kyllä mulla on ainakin toi boostaaminen toiminut. Boostina olen käyttänyt Yerasovin sd-2:ta. Myydään: Marshall 4x10" | |
![]() 10.02.2004 13:59:59 | |
Kyllä mulla on ainakin toi boostaaminen toiminut. Boostina olen käyttänyt Yerasovin sd-2:ta. Lead volume täysillä? Niin, että äänenvoimakkuus todellakin kasvaa kunnolla? Maybe nothing matters anyway... | |
![]() 11.02.2004 11:57:53 | |
Niin siis vielä niille jotka ovat onnistuneet ton buustaamisen kanssa, että onko teillä lead masterit kympissä. Kyllä mullakin tulee jo vähän buustia, kun leadit tiputtaa puoleen. Harmi vaan, että yleisvolyymi tippuu samalla aika reilusti. Miten muuten noi putkivermeet kestää luukuttamista, eli jos masterit on jatkuvasti siellä kasin tienoilla? | |
![]() 11.02.2004 14:39:42 | |
Niin siis vielä niille jotka ovat onnistuneet ton buustaamisen kanssa, että onko teillä lead masterit kympissä. Itselläni on toi Lead Master siinä 8 piekkeillä, kun muuten ei balanssi kirkkaan ja särön kesken ole enää kovin hyvä. King Kong kuoli syntiemme tähden! | |
![]() 11.02.2004 17:47:49 | |
Jubilee 2553 25/50 Mulla on just sama nuppi. Olen Caffeinen kanssa eri mieltä siitä, että kyseessä olisi yhden tempun poni. Rokkisäröähän siitä osaa saada kuka vaan, mutta mä saan mielestäni varsin kelvolliset puhtaatkin siitä - ja mä sentään käytän sitä rautalankamusassa. Marsuista yleensäkin ajatellaan noin - että ovat yhden asian koneita, mutta esimerkiksi The Venturesien (Shadowsien ohella ehkä maailman merkittävin rautalankabändi) Gerry McGee on käyttänyt Marsua keikoilla. En tosin tiedä mitä mallia, mutta kuitenkin: toihan on oikein varsinaista puristien musaa. Kaikista kokeilemistani säröistä ja muista olen boostina tykännyt eniten mulla nykyisin käytössä olevasta Roger Mayerin Voodoo-Boostista. Ramalamadingdong. | |
![]() 11.02.2004 18:06:48 | |
Olen Caffeinen kanssa eri mieltä siitä, että kyseessä olisi yhden tempun poni. Rokkisäröähän siitä osaa saada kuka vaan, mutta mä saan mielestäni varsin kelvolliset puhtaatkin siitä Ei oikeastaan ollut aikumus valittaa, kun aivan tyytyväinen olen vehkeeseen itsekkin ollut. Eri sävynsäätimet (bass, mid treble) kirkkalle- ja särökanavalle olisi ihan mukavat, mutta yhteisilläkin pärjää. Itte tykkään sen särösoundin takia pitää tota Gainia melkeen tapissa, minkä takia heleänpää kirkasta saa hakea kitaran volume-nappuloista säätämällä, mutta valintojahan nämäkin ovat. Kaikista kokeilemistani säröistä ja muista olen boostina tykännyt eniten mulla nykyisin käytössä olevasta Roger Mayerin Voodoo-Boostista. Noista Roger Mayerin vehkeistä olen ennenkin kuullut hyvää puhuttavan, tekevät kuulemma oikeutta juuri kitaran volume-potikan säädöksille. King Kong kuoli syntiemme tähden! | |
![]() 11.02.2004 18:25:51 | |
Itte tykkään sen särösoundin takia pitää tota Gainia melkeen tapissa, minkä takia heleänpää kirkasta saa hakea kitaran volume-nappuloista säätämällä, mutta valintojahan nämäkin ovat. Joo - ihan totta. Joutuu säätämään vahvistimesta välillä. Mä en tarvitse särösoundia ollenkaan silloin, kun mulla on vaatimukset puhtaalle soundille kovimmillaan, joten mulle toi ei ole _niin_ tärkeää. Ramalamadingdong. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)