Aihe: Bruce Springsteen suomeen!!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
zekeode
30.06.2008 22:44:11

Voidaanko tätä edes kutsua Magic-kiertueeksi? Aika vähiin on jäänyt lipuissa ja julisteista Magicin mainostaminen. Brucen virallisillakin sivuilla lukee, että:
"Bruce Springsteen's 2008 tour | 2007 tour | 2006 tour | 2005 tour | The Rising tour 2002-3"

Rising-kiertueella tuskin keneltäkään jäi epäselväksi minkä levyn tiimoilta ollaan liikenteessä? Ainakaan mua ei haittaa, että Magic-levyltä soitetaan suhteellisen vähän biisejä.
Flash
01.07.2008 09:25:08

Ainakaan mua ei haittaa, että Magic-levyltä soitetaan suhteellisen vähän biisejä.

No eihän se haittaa, mutta onhan tuolta levyltä edelleen 5-6 biisiä säännöllisesti setissä mukana. Kuten edellisellä sivulla mainitsin, se ei ehkä vaikuta paljolta koska setti on niin pitkä. Ei minua häirinnyt The Rising kiertueellakaan, että siltä levyltä soitettiin paljon biisejä, koska levy oli hyvä.
Live Music Is Better!
Klapp
01.07.2008 11:23:01 (muokattu 01.07.2008 11:24:33)
Ainakaan mua ei haittaa, että Magic-levyltä soitetaan suhteellisen vähän biisejä.

Must se on vähän hassua, jos uudet biisit setissä jotakuta erityisesti "häiritsee". Minua häiritsee ennemminkin se, että ansiokkaasti linkattujen statistiikkojen mukaan You'll be coming down on soitettu kiertueella tasan kerran. Kyl mä ootan noita uusia ihan yhtä paljon kuin Thunder Roadia. Long Walk Home on onneksi uutukaisen parhaana biisinä soitettu poikkeuksetta.

Miten se homma sitten pitäisi järjestää, ellei uuden levyn tiimoilta kiertueittain, myös uusia biisejä esittäen? Eikö järkiperäisesti voisi kuvitella juuri tällaisen toiminnan pitävän yllä mielenkiintoa niin esiintyjässä kuin yleisössäkin? Onko (esimerkiksi) Springsteenin uudemmassa tuotannossa jotain lähtökohtaisesti vialla?

Ja saa tietysti ollakin, en minä sillä. Human touchin aikaan olisin tuskin minäkään odottanut keikallaan uuden levyn biisejä kovin innokkaasti. Nyt odotan. Ja eikö toinen vaihtoehto olekin stonesmainen, josta jo mainittiin: ohjelmoidaan kiertue kahdeksi vuodeksi eteenpäin, kahta eri kiertuetta toisistaan erottaa vain visuaalinen anti ja uudet gadgetit?

E: Vaihdoin lainausta olennaisempaan.
"And if you say that you can tell a bigger tale, I swear to God you'd have to tell a lie" -Tom Waits.
mrk
01.07.2008 15:13:04
Must se on vähän hassua, jos uudet biisit setissä jotakuta erityisesti "häiritsee". Minua häiritsee ennemminkin se, että ansiokkaasti linkattujen statistiikkojen mukaan You'll be coming down on soitettu kiertueella tasan kerran. Kyl mä ootan noita uusia ihan yhtä paljon kuin Thunder Roadia. Long Walk Home on onneksi uutukaisen parhaana biisinä soitettu poikkeuksetta.

Eipä minuakaan nuo uudet biisit häiritse, päinvastoin. Niiden määrä on aika radikaalisti laskenut kiertueen edetessä. Lähinnä tarkoitin omilla huomiolla sitä, että on jännä nähdä kuinka noin 17/27 biisiä on vuosilta 73-80 ja kuinka biisilistat elävät illasta toiseen, mitä tahansa voi tulla.

Human touchin aikaan olisin tuskin minäkään odottanut keikallaan uuden levyn biisejä kovin innokkaasti. Nyt odotan.

Vuonna 92 minä taisin olla innoissaan niistäkin (tai enemmän Lucky Townin biiseistä), hitto olihan se Bruce, paikat Globenin takakaarteessa huonot kuin mitkä ja bändikin mitä sattuu, mutta oli siinä teinipoika ihmeissään silti.
"Short On Long Term Goals"
Klapp
01.07.2008 15:57:10

Eipä minuakaan nuo uudet biisit häiritse, päinvastoin. Niiden määrä on aika radikaalisti laskenut kiertueen edetessä. Lähinnä tarkoitin omilla huomiolla sitä, että on jännä nähdä kuinka noin 17/27 biisiä on vuosilta 73-80 ja kuinka biisilistat elävät illasta toiseen, mitä tahansa voi tulla.

Sitähän mieki: vähän saatanasti tuntuu olevan biisiä reservissä. Voisko tuo olla jotain sellasta tendenssiä, että vanhalla mantereella ja kiertueen kolkutellessa yhdeksänkymmenen esiintymisen ovea on haluttu muuttaa shown luonnetta, syksyllä kotimaassa jännitettiin uusien kappaleiden kanssa, loppukiertue paukutetaan sitä, minkä soittaminen on selkäpiissä. Pete Townsend kertoo Maximum R&B -filkalla Whon mammuttishowsta: alkuun sisäänajokamaa, keskivaiheilla vaikeaa ja uutta materiaalia, lopussa ikääkuin soittajain palkinnoksi helppoja vetoja. Vaikka aika moni tuntuu toimivan näin, on Bruce näemmä siirtänyt kaavan kiertuemittaan :).

Tai paskat, mitä minäkään analysoin, keikalla sitä on kuitenkin niin täpinöissä, että, kuten joku jo totesi, se on aivan sama mitä sieltä tulee. Mut kyl mä silti askartelen sen "Racing in the street" -kyltin. Silti.
"And if you say that you can tell a bigger tale, I swear to God you'd have to tell a lie" -Tom Waits.
Skebaholikko
01.07.2008 17:09:11

Mut kyl mä silti askartelen sen "Racing in the street" -kyltin. Silti.

Niin jumalaista kuin tuonkin kuuleminen ois, niin et maar varmana saa tehtyä siitä siistimpää kuin tulevasta 10th Avenue Freeze-Out-kyltistäni. Jarrrr!
M.A.C.H.O. # 1 Don't break radio silence until they see this strike force. "Wimpy, non-strike force person: How will I know?" Because all fucking hell is going to break loose.
Flash
02.07.2008 08:26:02

Niin jumalaista kuin tuonkin kuuleminen ois, niin et maar varmana saa tehtyä siitä siistimpää kuin tulevasta 10th Avenue Freeze-Out-kyltistäni. Jarrrr!

Ei muuten kannata liikaa satsata hikeä ja kyyneleitä noihin kyltteihin. Hampurissa ainakin veivät yhdeltä pikkupojalta portilla TODELLA hienon useammasta pahvikerroksesta tehdyn Telecasterin näköisen (oli maalattukkin just oikein) kyltin, jossa toivottiin Atlantic Cityä. Oikein tuli paha mieli pojan puolesta. Onneksi tuo biisi sitten soitettiin keikalla. En tiedä onko Suomessa yhtä tarkkaa, mutta en silti liikaa satsaisi siihen kylttiin. :)
Live Music Is Better!
Flash
02.07.2008 13:12:40

Voisko tuo olla jotain sellasta tendenssiä, että vanhalla mantereella ja kiertueen kolkutellessa yhdeksänkymmenen esiintymisen ovea on haluttu muuttaa shown luonnetta, syksyllä kotimaassa jännitettiin uusien kappaleiden kanssa, loppukiertue paukutetaan sitä, minkä soittaminen on selkäpiissä.

Kyllä noita uusia biisejä soitettiin kovasti myös viime syksyn Euroopan kiertueella. Eikä voi varsinaisesti sanoa, että kaikki biisit mitä viime aikoina on esitetty vanhasta tuotannosta olisivat mitenkään "selkäpiissä". Sen verran eksoottisia vetoja on ollut joukossa. :) Ja oli toki odotettuakin, että shown siirtyessä areenoilta stadioneille, uusia biisejä tippuu pari pois ja tilalle tulee enemmän "crowd pleasereita". Keikat ovat myös pidentyneet kokoajan...

Ja mitä uusiin biiseihin tulee, niin hienolta kuulostavat livenä kaikki, suurin osa paremmalta kuin levyllä (näinhän se on toki Springsteenillä vähän tapanakin, biisien lopullinen sisäänajo tapahtuu vasta livenä).
Live Music Is Better!
Skebaholikko
06.07.2008 00:08:22

Ei muuten kannata liikaa satsata hikeä ja kyyneleitä noihin kyltteihin. Hampurissa ainakin veivät yhdeltä pikkupojalta portilla TODELLA hienon useammasta pahvikerroksesta tehdyn Telecasterin näköisen (oli maalattukkin just oikein) kyltin, jossa toivottiin Atlantic Cityä. Oikein tuli paha mieli pojan puolesta. Onneksi tuo biisi sitten soitettiin keikalla. En tiedä onko Suomessa yhtä tarkkaa, mutta en silti liikaa satsaisi siihen kylttiin. :)

Jea, pitäähän tää muistaa. Genesiksessä viime kesänä fasistit huitoivat eturiviin rynnättyäni pieteetillä väkertämäni "I still can't dance"-lakanani poies näkyviltä ja syliin rypistymään. Eipä sitten tullut heiluteltua silloinkaan.

Jotta eiköhän se paras ratkaisu olekin vaa helvetin jykevä kartonki, johon maalailla ROSIE, COME OUT FOR FINLAND! ja avot!
M.A.C.H.O. # 1 Don't break radio silence until they see this strike force. "Wimpy, non-strike force person: How will I know?" Because all fucking hell is going to break loose.
zekeode
06.07.2008 01:31:14

Tanan ruattalaiset sai Drive All Nightin...

Joku näistä kelpais:

1. The Promise
2. Racing In The Street
3. Drive All Night

Säästä varmaan riippuu pitkälti irtoaako Summertime Blues.
Flash
06.07.2008 10:14:31 (muokattu 06.07.2008 10:15:01)

1. The Promise
2. Racing In The Street
3. Drive All Night

Racing mahtaa olla todennäköisin. Tosin tuskinpa Clarence on treenannut Drive All Nightin hienoa sooloa vain soittaaksen sen kertaalleen koko rundilla... Kaikki noista biiseistä kyllä kelpaisivat erittäin hyvin!
Live Music Is Better!
reverend
06.07.2008 12:18:44
http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/article2837783.ab
tuolta voi katsoa ekan Göteborgin keikan kolme ekaa biisiä.
Marlowe
06.07.2008 13:45:57
Nyt on kyllä kovat odotukset Springsteenia kohtaan, ja kiertueen settilistat ovat näyttäneet enemmän kuin lupaavilta!

Jea, pitäähän tää muistaa. Genesiksessä viime kesänä fasistit huitoivat eturiviin rynnättyäni pieteetillä väkertämäni "I still can't dance"-lakanani poies näkyviltä ja syliin rypistymään. Eipä sitten tullut heiluteltua silloinkaan

Kyllähän se vähän saattaa v*tuttaa, jos on maksanut lipustaan 70 euroa ja sitten näkyvyys on vajavainen jonkun lakanan takia.
"Barry, Dick ja minä olemme tulleet siihen tulokseen, että vakavasti otettavalla ihmisellä täytyy olla... vähintään viisisataa levyä" (Nick Hornby: Uskollinen äänentoisto)
mrk
06.07.2008 14:04:57
http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/article2837783.ab
tuolta voi katsoa ekan Göteborgin keikan kolme ekaa biisiä.

Ja tuolta vielä Sandyn samalta keikalta http://gptv.gp.se/player/play/49673
Skebaholikko
06.07.2008 18:37:58 (muokattu 06.07.2008 18:38:49)

Kyllähän se vähän saattaa v*tuttaa, jos on maksanut lipustaan 70 euroa ja sitten näkyvyys on vajavainen jonkun lakanan takia.

Dude, c'mon, kuinka toveriepäkohteliaaksi tai järkipuutosta kärsiväksi täällä oikein allekirjoittanutta oletellaan? Eihän sen lakanan funktio tietenkään ollut korkealla naamojen edessä roikkua, vaan vasten rauta-aitaa nätisti suorana torson korkeudella. Eikä ollut edes niin iso, että olisi blokannut niitä järkkärien yleisöntarkkailuun käyttämiä korokkeita, joita niissä turva-aidoissa on tasaisin välein, siihen välikköön mahtui. Eikä bändilläkään ollut pyroja siinä, että liekkeihin olisi päästy. Tuntui vaan, notta veemäisyyttään tai byrokratiaansa sen riuhtoi pois. Molemmat syyt todella suolesta, wouldn't ya say?
Marlowe
07.07.2008 08:59:52
Tuntui vaan, notta veemäisyyttään tai byrokratiaansa sen riuhtoi pois. Molemmat syyt todella suolesta, wouldn't ya say?

Olet kyllä oikeassa. Olen vaan itse saanut pari kertaa kärsiä siitä kun osa yleisöstä on mieltänyt keikan ensisijaisesti omaksi itseilmaisun välineekseen ja sitten vasta tullut ajatelleeksi, pitäisikö muitakin ihmisiä ottaa huomioon.
"Barry, Dick ja minä olemme tulleet siihen tulokseen, että vakavasti otettavalla ihmisellä täytyy olla... vähintään viisisataa levyä" (Nick Hornby: Uskollinen äänentoisto)
mlehtinen
08.07.2008 07:48:21
Hmmm... Lipussa lukee että klo 17 avataan portit. Mitähän veikkaatte keikan alkamisajaksi? Viimeksi alkoi muistaakseni siinä puoli yhdeksän jälkeen (vai oliko se yhdeksältä?). Sadetta luvassa perjantaille joten ei viitsisi kauhean aikaisin tulla kastumaan.
Nimimerkki Biibob Blackmoresta: ":) Paskimmillaankin paras ja ainut oikea kitaristi purplen riveihin. :)"
mlehtinen
08.07.2008 09:47:09
Näin ollen taisikin alkaa kahdeksalta se keikka viimeksi...
Nimimerkki Biibob Blackmoresta: ":) Paskimmillaankin paras ja ainut oikea kitaristi purplen riveihin. :)"
mrk
08.07.2008 10:26:04
Olisiko kukaan kenttälippua vailla? Olisi yksi ylimääräinen
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)