Kulkunen 28.06.2008 10:16:06 | |
---|
Eikös Norjanmaalla Emperorin Ihsahn ja Gorgorothin King ole molemmat opettajia? Ei oo tainnut kumpikaan saada leipätyöstään potkuja. Mutta norjalaiset on kaikki (siis ihan kaikki) kirkonpolttajia ja syö turskaa. Ei niitä kiinnosta. Palkkaakin saavat ihan saatanasti (pun intended). Ihsahn nyt ainakin vaikuttaa kuitenkin päällisin puolin erittäin fiksulta (olemukseltaan jne.) tyypiltä, eikä ole hirveästi heilunut promokuvissa tai missään niitit ranteissa ja corpset lärvissä, ainakaan viime vuosina. Ja ehkä kylän vanhemmat on vaan tyytyväisiä kun lapset oppii koulussa soittamaan Inno A Satanan. Kasvatan myös porsaita. |
Webic 05.07.2008 15:34:59 (muokattu 05.07.2008 15:35:57) | |
---|
Täytyypä itsekin sanoa, että on tosiaan erittäin asiallista musiikkia tuo. Tässä "kirkkoonkuulumistarpeessa" tulee ainakin minulla välittömästi epäilys ihmisen uskon oikeasta laidasta. Jos uskoa pitää esitellä muille niin onko se niin syvällistä ja syvää sittenkään... Yhdyn tuohon täysin. Samoin ajattelen. E: Anteeksi epäonnistunut lainaus |
Mohla 07.07.2008 08:38:27 | |
---|
Tässä "kirkonpolttamistarpeessa" tulee ainakin minulla välittömästi epäilys ihmisen uskon oikeasta laidasta. Jos uskoa pitää esitellä muille niin onko se niin syvällistä ja syvää sittenkään... Toi toimii ihan molemmin päin. ;) Musta toi bläkkisvaahtoominen on ihan yhtä typerää kuin kaikki muukin turha omien näkökulmien tyrkyttäminen. Ei sillä, antaa kaikkien kukkien kukkia, mutta mä en halua niitä kukkia mun naamalle. En siis nyt tarkota bläkkisvaahtoamisella itse musaa, vaan muita siihen liittyviä ideologisia lieveilmiöitä. Huom! On suuri todennäköisyys, että ylläoleva kirjoitus on sarkastinen. ...muttei tietenkään välttämättä. - - - - - - - - -
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski? -Charli |
JamesHetfield 07.07.2008 11:23:48 | |
---|
On muuten ihan *tun hyvää mainosta bändille. Jospa rehtori olikin bändin toinen jäsen...? :O Kovaa mättöä:
http://www.myspace.com/damagingfallout
http://nervehell.net/studio/ |
Credence 07.07.2008 14:20:04 | |
---|
Toi toimii ihan molemmin päin. ;) Musta toi bläkkisvaahtoominen on ihan yhtä typerää kuin kaikki muukin turha omien näkökulmien tyrkyttäminen. Ei sillä, antaa kaikkien kukkien kukkia, mutta mä en halua niitä kukkia mun naamalle. En siis nyt tarkota bläkkisvaahtoamisella itse musaa, vaan muita siihen liittyviä ideologisia lieveilmiöitä. Jee aika turhaa on myös rakentaa hökkeli joka kylään ja käskeä ihmiset sinne sunnuntaisin, että on helpompi tyrkyttää niitä omia näkökulmiaan ja ideologiaansa lieveilmiöineen. Jesus was a cunt! Just like a dog thats turned on you,
Ain't it funny what the color green will make some people do? |
BobHope 07.07.2008 14:26:36 | |
---|
Jospa rehtori olikin bändin toinen jäsen...? :O Hmm... Tästähän saa hienoja salaliittoteorioita kehiteltyä! Kohta mukana on jo al-qaida ja kumppanit. Modus tollens silloin tällöin. |
Jee aika turhaa on myös rakentaa hökkeli joka kylään ja käskeä ihmiset sinne sunnuntaisin, että on helpompi tyrkyttää niitä omia näkökulmiaan ja ideologiaansa lieveilmiöineen. Jesus was a cunt! vaiko näin: "the people who came up with the idea of Jesus were cunts"?:) Kovaa mättöä:
http://www.myspace.com/damagingfallout
http://nervehell.net/studio/ |
BobHope 07.07.2008 14:35:16 | |
---|
vaiko näin: "the people who came up with the idea of Jesus were cunts"?:) Lyhyttä ja ytimekästä, eikö vain? Modus tollens silloin tällöin. |
Ruoste 07.07.2008 15:12:42 | |
---|
Musta toi bläkkisvaahtoominen on ihan yhtä typerää kuin kaikki muukin turha omien näkökulmien tyrkyttäminen. Ei sillä, antaa kaikkien kukkien kukkia, mutta mä en halua niitä kukkia mun naamalle. Mutta jos katsoo vaikka jonkun ihan perus Miesmies Alatalon näkökulmasta, niin kyllä tuo kristinusko enemmän itseään tyrkyttää kuin blackmetal. Ja röyhkeämmin. Blackmetal on kuitenkin lopulta melko pienen porukan hommaa, jos lasketaan pois dimmuborgirit ja cradleoffilthit. Ja tuohon kirkonpolttohommaan sen verran että onhan se perseestä ja väärin. Mutta oli sekin väärin ja perseestä mitä kristinuskon nimissä tehtiin keskiajalla jotta aateliset ja kunkut saivat valtaa (homma jatkuu nykyään saatanallisissa alkuasukaskylissä jossa ei edes pidetä VAATTEITA!). Tosin ei se, mitä esi-isät teki, oikeuta polttamaan ihmisten työ- ja ajanviettopakkaa. |
kupteri 07.07.2008 19:54:44 | |
---|
Joo, eihän saatananpalvojat/blackmetalistit* kierrä ovelta ovelle ja yritä päästä kertomaan luciferista ;-) (juu, tiedän sketsin, oli varsin hyvä) *) Niin. Onko kaikki blackmetalia soittavat saatananpalvojia vai soittavatko sitä vain musiikin takia? Yleisellä tasolla luulisi että musiikin esittäminen on sitä omaa "saarnausta". Ne jotka asiasta kiinnostuu kuuntelevat. Tietty osa voi taasen kuunnella pelkän musiikin takia, lyriikat ei välttämättä kiinnosta tai ei ole samaa mieltä. Onhan noita white metal -porukoitakin. Musiikki voi olla rankkaakin mutta lyriikoista se ero sitten löytyy. Jos ei sanoista eikä bändin imagosta (mihin ne on suuntautunu) välitä, niin silloinhan se on ihan sama :-) |
Twinkle 07.07.2008 20:07:30 | |
---|
Mutta jos katsoo vaikka jonkun ihan perus Miesmies Alatalon näkökulmasta, niin kyllä tuo kristinusko enemmän itseään tyrkyttää kuin blackmetal. Ja röyhkeämmin. Blackmetal on kuitenkin lopulta melko pienen porukan hommaa, jos lasketaan pois dimmuborgirit ja cradleoffilthit. Jännä rinnastus tuo Black Metal ja kristinusko. Oikeampi olisi kyllä gospel ja blackmetal, ovat kumpikin musiikkityylejä nimittäin ja kuuluvat oleellisena osana tiettyyn näkökulmaan ja jos niitä katsotaan sanomansa puolesta niin taatusti ovat yhtä hienoja tai vammaisia kummatkin. Itse kuuntelen kumpaakin sujuvasti vaikka en sitä ideologiaa kummassakaan allekirjoita. |
Credence 07.07.2008 22:05:09 | |
---|
Jännä rinnastus tuo Black Metal ja kristinusko. Oikeampi olisi kyllä gospel ja blackmetal, ovat kumpikin musiikkityylejä nimittäin ja kuuluvat oleellisena osana tiettyyn näkökulmaan ja jos niitä katsotaan sanomansa puolesta niin taatusti ovat yhtä hienoja tai vammaisia kummatkin. Itse kuuntelen kumpaakin sujuvasti vaikka en sitä ideologiaa kummassakaan allekirjoita. AMEN! l,,l Just like a dog thats turned on you,
Ain't it funny what the color green will make some people do? |
DethBanger 08.07.2008 01:03:20 | |
---|
Blodsrit on hyvää musiikkia. Darkthrone-cover on mukavaa kuunneltavaa. "Ei täällä sattumoisin kukaan ole ufosieppauksia kokenut?" -Abysmal |
Mohla 08.07.2008 08:45:47 | |
---|
Jännä rinnastus tuo Black Metal ja kristinusko. Oikeampi olisi kyllä gospel ja blackmetal, ovat kumpikin musiikkityylejä nimittäin ja kuuluvat oleellisena osana tiettyyn näkökulmaan ja jos niitä katsotaan sanomansa puolesta niin taatusti ovat yhtä hienoja tai vammaisia kummatkin. Itse kuuntelen kumpaakin sujuvasti vaikka en sitä ideologiaa kummassakaan allekirjoita. Samaa mieltä. Tosin, kummankin kuuntelu on aika vähällä, mutta kumpaakin on tullut kuunneltua. Ehkä sellainen ero noissa on, että Gospel-porukka ei käy tuhoamassa saatananpalvojien mestoja. Tai no, toisaalta, varmaan Amerikan ihmemaassa sitäkin on tapahtunut. Ja aika ääri-ilmiöstähän siinä muutenkin puhutaan. Joten joo, ei ne hirveesti eroo toisistaan. Molemmat on parhaimmillaan oikein jees, ja pahimmillaan säälittävää. Huom! On suuri todennäköisyys, että ylläoleva kirjoitus on sarkastinen. ...muttei tietenkään välttämättä. - - - - - - - - -
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski? -Charli |
Volante 08.07.2008 10:29:15 | |
---|
Gospelissa ja bläkkiksessä on ainakin meitin korviin myös se ero, että aika suuressa osassa gospelia sanat ja musiikkikin on sellaista todella kornilta kuulostavaa juustoa. Sellaista imelää lässytystä, akustisen kitaran rämpytystä, limaisia kuoroja... Tätä on aika vaikea selittää, kuunnelkaa Radio Deitä niin ymmärrätte :D Bläkkiksessä taas tuppaa yleensä olemaan vähän enemmän sitä musiikillista näkemystä, ihan ensin tulee mieleen yhtye nimeltänsä Emperor. Johtuneeko sitten siitä, kun joku tuossa taisi väläytellä, että gospelia tehdään yleensä vain saarnaamiseen kun taas bläkkistä enemmänkin sen musiikkipuolen takia, en tiedä... |
Ruoste 08.07.2008 10:39:45 | |
---|
Sellanen ero on myös gospelilla ja blackmetallilla että gospelsanoituksista 99,999999% on kirjoitettu tosissaan, selvinpäin ja joka sanaa tarkoitetaan mitä lauletaan (tämä kaatuukin sitten omaan niskaansa kun sanoitukset on rakkauslauluja jumalalle). Blackmetallissa sitten taas sanoitukset ovat enemmän tai vähemmän kieli poskessa tehty ja pientä huumoriakin on rivien välissä usein. Eli ei ole mitenkään verrannollista jos blackmetal-laulaja huutaa "HAIL SATAN!" ja gopel-laulaja "HERRALLE KIITOS!" |
Davos 08.07.2008 10:42:40 | |
---|
Gospelissa ja bläkkiksessä on ainakin meitin korviin myös se ero, että aika suuressa osassa gospelia sanat ja musiikkikin on sellaista todella kornilta kuulostavaa juustoa. Sellaista imelää lässytystä, akustisen kitaran rämpytystä, limaisia kuoroja... Tätä on aika vaikea selittää, kuunnelkaa Radio Deitä niin ymmärrätte :D Bläkkiksessä taas tuppaa yleensä olemaan vähän enemmän sitä musiikillista näkemystä, ihan ensin tulee mieleen yhtye nimeltänsä Emperor. Johtuneeko sitten siitä, kun joku tuossa taisi väläytellä, että gospelia tehdään yleensä vain saarnaamiseen kun taas bläkkistä enemmänkin sen musiikkipuolen takia, en tiedä... Ja tästähän kalskahtaa kilometrien päähän se, että se käsitys gospelmusasta on lähinnä peräisin sieltä radio Deiltä jota pyörittää keski-iältään yli 60vuotiaat perivanhoilliset kristityt. Kun lähdetään tsekkailemaan gospelkenttää, niin mieleen tulee ekana aikamoista maailmanmainettakin nauttiva P.O.D. josta taitaa lässytys, akustisen kitaran rämpytys ja limaiset kuorot olla pääasiallisesti aika kaukana (taitaa sieltä uusimmalta levyltä löytyä joku slovarisinkku akustisenkin säestyksellä). Tutkitaan pidemmälle niin tulee mieleen vaikkapa ex-Spock's Beard ja ex-Transatlantic -mies Neal Morse, joka on onnistunut lukeutumaan harvojen 2000-luvulla hyvänkuuloista, raikasta progemusaa tuottaneiden joukkoon. Tähän threadiin sopisi kaiketi maininta myös Extolista joka tuolta norjanmaalta on ponnistanut, ja ilmeisesti soitellut Dimmun kanssa jotain keikkoja joskus.. Joka tapauksessa, tuosta opettajatapauksesta olen vähän kahta mieltä. Teoriassa ajattelen kyllä että antaa kaikkien kukkien kukkia eikä esimerkiksi jotkin opettajantyöön vaikuttamattomat asiat saisi vaikuttaa irtisanomiseen. Sitten kun taas mietin tilannetta omien tulevien lasteni kohdalle, niin en välttämättä välittäisi jos ala-asteikäisen lapseni opettaja soittaisi bläkkisbändissä nimeltä Veririitti (vapaa suomennos varmaan päin persettä) pingviinimaalit naamassa jne.. Vaikka kyseinen herra on varmastikin ihan mieleltään terve ja järjissään, niin jotenkin se ajatus siitä että kaveri julkisesti esiintyy niin niiden arvojen vastaisten sanoitusten takana joita haluan lapsilleni opettaa. Kaksipiippuinen juttu, mutta toistaiseksi on mun ainakin hankala muodostaa mitään absoluuttista mielipidettä asiasta. Lähinnä tällaista tajunnanvirtaa ja pohdiskelua.. We will always be so much more human than we wish to be... |
Volante 08.07.2008 10:46:15 (muokattu 08.07.2008 10:47:13) | |
---|
Ja tästähän kalskahtaa kilometrien päähän se, että se käsitys gospelmusasta on lähinnä peräisin sieltä radio Deiltä jota pyörittää keski-iältään yli 60vuotiaat perivanhoilliset kristityt. Kyllä mä kuuntelen aika laajasti tuota gospelia, myös sieltä nuoremman väen osastolta. Wingdomia esimerkiksi olen viime aikoina diggaillut kovastikin. Nää taitaa silti olla sitä kohtalaisen pientä vähemmistöä. Missään vaiheessahan ei ollut tarkoitus väittää, että kaikki gospel on lässytystä :) |
Super-Jari 08.07.2008 11:22:50 | |
---|
Sellanen ero on myös gospelilla ja blackmetallilla että gospelsanoituksista 99,999999% on kirjoitettu tosissaan, selvinpäin ja joka sanaa tarkoitetaan mitä lauletaan (tämä kaatuukin sitten omaan niskaansa kun sanoitukset on rakkauslauluja jumalalle). Blackmetallissa sitten taas sanoitukset ovat enemmän tai vähemmän kieli poskessa tehty ja pientä huumoriakin on rivien välissä usein. Eli ei ole mitenkään verrannollista jos blackmetal-laulaja huutaa "HAIL SATAN!" ja gopel-laulaja "HERRALLE KIITOS!" No tässä voidaan nyt keskustella sitten black metallin ja black metallin eroista. On se täysin verrannollista. Vaikka koira on hyvä se ei ole yhtään parempi kuin muut. |
Mohla 08.07.2008 12:13:00 | |
---|
Gospelissa ja bläkkiksessä on ainakin meitin korviin myös se ero, että aika suuressa osassa bläkkistä sanat ja musiikkikin on sellaista todella kornilta kuulostavaa surinaa. Sellaista epämääräistä kähinää, sähkökitaran rämpytystä, limaisia kuoroja... Jep jep. Näitä nyt voiskin sitten pyöritellä loppuikänsä ;) Vasaralla on myös pointti. Monta muutakin hyvää pointtia täällä tullut. Osalla jengistä on ja tulee varmaan aina olemaan vääristynyt käsitys bläkkiksestä ja osalla vääristinyt käsitys Gospelista. Ääritapauksessa taas ne normaalisti väärät käsitykset saattaakin valitettavasti pitää paikkaansa, niin kuin tässä onkin jo todettu. Ja tätä vois taas pyöritellä toisen maailmansivun ;) Huom! On suuri todennäköisyys, että ylläoleva kirjoitus on sarkastinen. ...muttei tietenkään välttämättä. - - - - - - - - -