Aihe: Opeth
1 2 3 4 533 34 35 36 37122 123 124 125 126
Turmis
06.07.2008 22:49:04

Josta on muuten melko tiukkaa kuvasarjaa. Kalsarit, teepaita, kaljateltta, märät housut...

Tunnen itseni elämän sankariksi. :s

Hoksasin muuten juuri, että O näyttää olevan Ankkarokin pääesiintyjä. Täytyypä sanoa että kateeksi käy niitä, jotka pääsevät paikalle. Tuolloinhan illat ovat jo pilkkopimeitä, ja tunnelma saattaa olla _hieman_ eri kuin keskellä kirkasta kesäpäivää. Puhumattakaan siitä, että pääesiintyjälle varattu soittoaikakin on luonnollisesti pidempi... ei helevata. Nyt täytyy lopettaa, eihän tätä enää kohta lompakko kestä.
Musiikki on vakava asia, se ei saa olla iloista.
Stupido
06.07.2008 22:51:28
Vitutti kun ei ollut myynnissä Porcupinen eikä Opethin paitoja
Volume up to eleven
koera
06.07.2008 23:27:56 (muokattu 06.07.2008 23:30:17)
Tässä viikonlopun aikana tuli kuunneltua runsaasti Damnationia, Deliverancea, Ghost Reveriesia ja Blackwater Parkia, sen päälle vielä vilkaisin Lamentationia.

Sen verran piti alkaa purkamaan tuntojaan tanakan Opeth-pläjäyksen päätteeksi, notta Damnationia, Deliverancea ja Lamentationia vaivaa kaikkia mielestäni sama "tauti"; Martin Lopezin soitto on näillä julkaisuilla mun korvaan aivan luvattoman huonoa. Uskomattoman köpöstä komppausta ja vielä köpösempiä, todella irtonaisen kuuloisia fillejä, sekä Lamentationilla, kun ei oo livenä enää klikkiä "ohjaamassa", tämän kaiken päälle Lopezilla on vielä aivan holtiton kiilaus päällä lähes koko ajan.

Blackwaterilla ja Ghost Reveriesillä soitto on huomattavasti mukavamman kuuloista, joka johtunee varmaan siitä, että rumpuraidatkin on luultavimmin sovitettu ennen studioon menoa jo suht tiukkaan kuntoon. (Ja ainakin Ghost Reveriesin kohdalla on varmasti Pro Toolsin edittikynä huutanu jonkun verran) Damn ja Deli on käsittääkseni molemmat enemmän tai vähemmän sävelletty paikan päällä studiossa, tästä siis luultavimmin tämä ero rumpusuoritusten laadussa.

Vähän turhaa ininää tää koko teksti, mutta sen verran roimasti alkoi pistää korvaan, että oli pakko raapustaa tänne. Lieköhän mulle löytyy yhtään hengenheimolaista asian suhteen?

Edit. Mietin jo sitäkin, että lieköhän on Lopez lähteny Opethista jonkun sairauden takia, (eikös hän jonkun tällaisen seurauksena lopettanu?) vai onko Åkerfeldtiä ja muita ukkoja alkanu vaivata samainen asia, kuin minua tänään??
Im on seafood diet: I see food, I eat it.
Shitmanek
06.07.2008 23:36:06 (muokattu 06.07.2008 23:37:06)
Blackwaterilla ja Ghost Reveriesillä soitto on huomattavasti mukavamman kuuloista, joka johtunee varmaan siitä, että rumpuraidatkin on luultavimmin sovitettu ennen studioon menoa jo suht tiukkaan kuntoon.

Opeth ei MAYH:n jälkeen ennen Ghost Reveriesiä harjoitellut ennen studiota kertaakaan. Lopez oli kyllä livenä enemmän tai vähemmän epätarkka, mutta tuskin häntä kohtaan tunnettu yleinen arvostus on ihan tyhjästä tullutta.

Niin, ja sana lienee on jo olla-verbi, ei synonyymi sanalle "varmaan".
M.A.C.H.O. # 12 "Oh well, I'm a chartered accountant, and consequently too boring to be of interest" "Come on, Bennett. Let's party."
koera
06.07.2008 23:43:31

Sori, mut mitä tämä lause tarkoittaa?
Im on seafood diet: I see food, I eat it.
Shitmanek
06.07.2008 23:50:40 (muokattu 06.07.2008 23:52:32)
Sori, mut mitä tämä lause tarkoittaa?

Lienee sisältää jo olla-verbin, eli ei tarvitse kirjoittaa "lienee on".

E: Esimerkiksi lauseessa Lieköhän mulle löytyy yhtään hengenheimolaista asian suhteen? ei ole nyt oikein järkeä, ja Mietin jo sitäkin, että lieköhän on Lopez lähteny Opethista jonkun sairauden takia olisi järkevämpi muodossa "lieköhän Lopez lähtenyt..."
M.A.C.H.O. # 12 "Oh well, I'm a chartered accountant, and consequently too boring to be of interest" "Come on, Bennett. Let's party."
Credence
06.07.2008 23:51:23
Sori, mut SINÄ olet väärässä. Lopez on jumala PISTE
:)
(rummuista ja niiden soitosta en tiedä mitään...)
Just like a dog thats turned on you, Ain't it funny what the color green will make some people do?
Kärpäsruoska
06.07.2008 23:54:35 (muokattu 06.07.2008 23:55:05)
SINÄ olet väärässä. Lopez on jumala PISTE
:)

Mutta pystyykö Martin Lopez luomaan rumpukompin, jota ei itsekään kykene soittamaan?
Kääntänyt takkini? Tällä hetkellä minulla ei ole takkia laisinkaan, sillä olen alasti ja hieroin koko uljaan vartaloni laardilla ja kompostijätteellä jotta raatokoirat luulisivat minua hirveksi. THV-klubi #28 Romantikkoitkijät #34 S.M.A.K.
koera
06.07.2008 23:59:18

Aaaaa joo, kässäsin. Meni ihan ohi ekaks.. Jos sana "lienee" olisi ollut heittomerkkien sisällä, niin olisi saattanut mennä perille kysymättäkin ;)
I'm on seafood diet: I see food, I eat it.
BobHope
07.07.2008 14:32:27

Vitutti kun ei ollut myynnissä Porcupinen eikä Opethin paitoja

No sanos muuta! Täytyi tyytyä sitten pelkkään tylsään ruisrock-paitaan... :(

Ui saakeli! Mitäs se selitti?

Sitä vaan, että Watershed on pitkälti old-skool-suomiprogen, erityisesti Jukka Tolosen ja Pekka Pohjolan inspiroima.
Eli pakkohan tuo levykin sitten näköjään on ostaa... :)
Modus tollens silloin tällöin.
absentmind
07.07.2008 17:58:41 (muokattu 07.07.2008 17:58:57)
läpät spiikit oli tosiaan ruississa:

juka tolonen
peka pohjola
tasavalan presidenti
haikkara
Exhausted
07.07.2008 18:15:42 (muokattu 07.07.2008 18:16:01)

lähtemättömästi on jäänyt mieleen Åken yleisönhuudatus Ankkarockista 06:

- Is anyone of you into rock music?
- jee
- Hard rock?
- jee!
- Heavy metal?
- Jee!!
- Death metal?
- JEE!!
- Black metal?
- JEEE!!!!
- Hip Hop?
- öööö???

Hauska mies :)
ganesha
07.07.2008 18:33:55
lähtemättömästi on jäänyt mieleen Åken yleisönhuudatus Ankkarockista 06:

- Is anyone of you into rock music?
- jee
- Hard rock?
- jee!
- Heavy metal?
- Jee!!
- Death metal?
- JEE!!
- Black metal?
- JEEE!!!!
- Hip Hop?
- öööö???

Hauska mies :)

sama läppä pari vuotta sitten Ruisrockissa. :/
viina. hanuri. ja naiset.
Exhausted
07.07.2008 20:59:08

sama läppä pari vuotta sitten Ruisrockissa. :/

Juu, varmaan samana vuonna, kun kyseisillä festareilla oli melkein kaikki samat esiintyjät :P
Turmis
07.07.2008 21:53:01

Lieköhän mulle löytyy yhtään hengenheimolaista asian suhteen?

Siis tuota niin joo. Minun kyllä täytyy sanoa nyt aika radikaalisti, että en tottavie helevetissä kyllä ymmärrä mistä nyt puhut. Minusta Lopezin soiton parhaimpia puolia nimenomaan oli se rento meininki ja yleisestikin soitto oli niin helpon ja soljuvan oloista, nimenomaan positiivisessa mielessä. Tämän tosin sanon vain Lamentationsin perusteella.
Jos saisin valita, soittaisiko Opethissa Axenrot vai Lopez, niin valinta kohdistuisi ilman sen kummempia pähkäilyjä Lopeziin. Ei Axenrotkaan huono ole, täyttää paikkansa hyvin, mutta ei mielestäni ole samalla tasolla Lopezin kanssa, etenkään noissa kevyemmissä vedoissa.
Musiikki on vakava asia, se ei saa olla iloista.
Askorbiinihappo
14.07.2008 18:18:19

No. Sanokaas nyt taas että mikä se biisi on Lamentationsilla ennen Master´s Apprenticesia? Popol Vuhiahan se taisi olla.
"Ja maailmassa on paljon erilaista musiikkia esim. Trash metallissa ei aina hidas soittaja pärjää... Ja "täydellisen" kitaristin pitäisi soittaa mitä tahansa... Likki oli se vaikka kuinka nopea. No tiedän mitä tuon lauseen perään yleensä tulee mut..."
SuvantoJ-
14.07.2008 23:07:14 (muokattu 15.07.2008 00:22:17)
No. Sanokaas nyt taas että mikä se biisi on Lamentationsilla ennen Masters Apprenticesia? Popol Vuhiahan se taisi olla.

Levystä ja bändistä olen varma, tosiaan Popol Vuhia ja löytyy tekemältään soundtrackilta/albumilta Nosferatu. Muistelisin, että kappale on levyn päättävä Zwiesprache der Rohrflöte, mutta minulla ei ole tuota levyä juuri nyt käsillä enkä pysty varmistamaan kappaletta.

Edit: Muistin väärin, Zwiesprachessa on myös tuo sama alku-ulina, mutta kaipaamasi biisi on samaisen levyn Through Pains to Heaven.
M.A.C.H.O. # 3 - "En ole ämätööri"
moottorisaha
15.07.2008 01:36:18

Siis tuota niin joo. Minun kyllä täytyy sanoa nyt aika radikaalisti, että en tottavie helevetissä kyllä ymmärrä mistä nyt puhut. Minusta Lopezin soiton parhaimpia puolia nimenomaan oli se rento meininki ja yleisestikin soitto oli niin helpon ja soljuvan oloista, nimenomaan positiivisessa mielessä. Tämän tosin sanon vain Lamentationsin perusteella.
Jos saisin valita, soittaisiko Opethissa Axenrot vai Lopez, niin valinta kohdistuisi ilman sen kummempia pähkäilyjä Lopeziin. Ei Axenrotkaan huono ole, täyttää paikkansa hyvin, mutta ei mielestäni ole samalla tasolla Lopezin kanssa, etenkään noissa kevyemmissä vedoissa.

Mielestäni esim. tämä Hessian Peelin alkupuoli on rumpujen osalta ihan käsittämättömän kova veto. Mielettömän "keinuttava" ja svengaava juttu näin chillimmältä puolelta Axelta. Muutenkin uudella lätyllä rummut erottuvat positiivisesti edukseen melkein joka suhteessa (Heir Apparent - 2:25 eteenpäin ;)
http://www.youtube.com/watch?v=rdJieF0_DsM
BobHope
20.07.2008 19:18:50 (muokattu 20.07.2008 19:19:14)

Onpas muuten hemmetin mahtava tämä uus levy. Nyt oon ehkä kuutisen kertaa kuunnellut läpi koko levyn ja täytyy sanoa että aikamoinen paketti! Ainakaan progressiivisuutta ei puutu!

Veikkaisinpa että tässä on vuoden levy.
Modus tollens silloin tällöin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)