riff 12.03.2008 21:22:46 | |
---|
-Rush -Kaikki laadukkaat hardrock/heavybändit. Twisted Sister ei kuulu niihin. -Toto Jos saa kolmen lisäksi mainita, niin Yes, Maiden, Elvis Costello, Gary Moore, Frank Gambale, Wes Montgomery, Pat metheny, Robben Ford, vanha Kiss, äh, en mä jaksa kirjottaa enempää. Äärettömän hyviä bändejä on niin paljon! Soittaja soittaa, haitaristi haittaa! |
Prophet 12.03.2008 21:45:33 | |
---|
Sanoisin, että Abba, Genesis ja Leevi & The Leavings. Melodiat ja soundit kolahtivat kovaa. |
IJarro 13.03.2008 10:33:29 | |
---|
...Leevi & The Leavings. Melodiat ja soundit kolahtivat kovaa. WOoowoo. Eka pelimies ;) ;) Let's do some living after we die... |
R.Syke 13.03.2008 10:57:21 | |
---|
Lecuona Cuban Boys Olli Hämeen orkesteri Kaseva |
ulipalsternak 13.03.2008 17:08:12 | |
---|
Bät ja Ryyd! Sen jälkeen mikään ei ollut enää entisellään. |
sutikomppi 13.03.2008 18:07:55 (muokattu 14.03.2008 10:02:15) | |
---|
1. Eagles 2. Steely Dan 3. Ei voi mitään, Agents ! Kun oli kerran pakko valita, niin kovan puristuksen jälkeen nämä jäivät. Rumpujensoitto on yksinkertaisten rytmikuvioiden toistoa, erilaisilla nopeuksilla. |
johnsmith1 16.03.2008 22:23:14 | |
---|
James Brownin bändi. Puri 60- ja 70-luvulla, ja rytmi ja groove ovat hyvin esillä. Defunkt, pasunisti Joe Bowien virityksiä. Lokero on no-wave funk. Pari kertaa tuli pääkaupungissa nähtyäkin. Contortions ( myös nimellä James White And The Blacks). 80- luvun alkupuolella kaksi viimeksimainittua vastasivat musiikillisia tuntojani ja olivat tuoretta tavaraa. Ja leimallisesti tanssimusiikkia, joten hyppäys Viljo Vesterisen musiikista ei ole kovin pitkä. Tuosta kysymyksestä, tapahtuukohan kellään parhaillaan jotain vastaavaa, vai ovatko käsitykset vakiintuneet - papat muistelevat pohjalta. Mennyttä on aina helpompi kuvailla. Tuskin bändit kuitenkaan mitään mullistaa, paitsi ehkä vähän jos on itse osallisena. |
echo66 06.07.2008 21:47:02 | |
---|
ei parhausjärjestyksessä: Teddy & The Tigers - sai tarttumaan kitaraan ja perustamaan ekan bändin The Ventures - Walk don´t run ´64 ekaa kertaa radiosta kuultuna 70-luvun lopulla räjäytti tajunnan ja ihmetyksen, että mitäs musaa??!! Ramones: - osoitti että soittamisen ei tarvitse olla ryppyotsaista ja että voi olla hauskaakin sekä biisi ei välttämättä tarvitse kitarasooloa! kansalle leipää ja sirkushuveja!! |
Genesis, Pink Floyd ja Beatles ( Olishan noita paljon muutakin merkittäviä. Tarkennan kun jaksan. "No mitäpä sitä ei basisti rahaa vastaan tekisi..." |
jackbruce 06.07.2008 22:16:20 (muokattu 06.07.2008 22:19:38) | |
---|
Wigwam, Hurriganes, Royals Edit: jaa miksi? No näitä tuli kuunneltua ja näiden biiseillä aloitettua soittohommat kultaisella 70-luvulla. Tosin jo parin vuoden jälkeen hyppäsin tanssimusiikin puolelle ja se linja on pitänyt ja pitää edelleen. Vieläkin kuitenkin välillä muistelen vanhoja ja soittelen näiden bändien biisejä. |
sabian 07.07.2008 10:00:59 | |
---|
1. Topi Sorsakoski & agents. Esan kitarointi ja ne soundit. ja topin laulu. 2. Peer gunt. Twist twist erkinharjun rummunlyönti. 3. kingston wall. kuoppamäki & walli. Ei ryyppy miestä kaada jos ei mies ryyppyä |
humppahanuristi 07.07.2008 14:26:07 | |
---|
Vai kolme... Ei pysty nimeämään. Yksi on se tuntematon silloin 1980-luvun alkupuolella, jonka takia rautalanka alkoi kiinnostamaan mutta en tiedä oikein mullistiko varsinaisesti, ehkä hiukan suuntaa antoi ja ajatus jäi kytemään 2000-luvun alkuun asti. Sitten on Pöheikön Pojat 1991-1993 (en keksinyt nimeä itse), joka on syy siihen, että viikonloppuja tuolla ympäriinsä ravataan. Onhan niitä vaikutteita saatu sitten moneltakin suunnalta mutta mikään ei oikeastaan ole mullistanut maailmaa muuten. Humpasta rautalankaan... |
Neljä Ruuvia 08.07.2008 07:46:30 | |
---|
1. Jussi and the Boys ja albumi "Mä tahdon rokata" on edelleen oiva kotimainen suorite 2. Toto ja albumi "IV" osoitti että taitoa tarvitaan 3. ZZ Top ja albumi "Eliminator" osoitti ettei sitä tarvita kovin paljon loistavaan lopputulokseen pääsemiseen. |
clave 09.07.2008 00:49:58 | |
---|
1. Led Uriah Purple - hienoa ja mullistavaa 2. Wigwam - nuclearhommaa 3. The Band - syömmeen ( just hommasin Levon Helmin Dirty Farmerin - kertoo Kepun tarinan) |
BigPapa 09.07.2008 01:11:16 | |
---|
1. Jussi and the Boys ja albumi "Mä tahdon rokata" on edelleen oiva kotimainen suorite 2. Toto ja albumi "IV" osoitti että taitoa tarvitaan 3. ZZ Top ja albumi "Eliminator" osoitti ettei sitä tarvita kovin paljon loistavaan lopputulokseen pääsemiseen. Höhö...ai Eliminatorilla ei ole taitoa...höhö... 1. Hurriganes 1972 joulukuussa livenä - ihan tajutonta... 2. Cream - Live Cream Vol II - Hyvöö meininkiä 3. Fabulous Thunderbirds livenä Tavastialla 80-luvun alussa - ihan tajutonta... Would you hold my hand
If I saw you in heaven,
Would you help me stand
If I saw you in heaven,
I'll find my way, through night and day
Cause I know I just can't stay
Here in heaven |
johnsmith1 10.07.2008 00:58:33 | |
---|
3. Fabulous Thunderbirds livenä Tavastialla 80-luvun alussa - ihan tajutonta... Tuo pläjäys jätti jälkensä tännekin päin. Älkää menkö sinne salin puolelle syömään, se on ihmisiä varten. |
pekkajau 10.07.2008 02:03:44 (muokattu 10.07.2008 02:04:09) | |
---|
24 viimeistä vuotta on myös Toto inspiroinut.Muistan kun tulin intistä kotiin niin jotkut kuunteli Eppu Normaalin "Vuonna -85" suu vaahdossa. Minä kuuntelin "Rosannea" eikä yhtään tullut vaahtoa suusta, Vanhemmiten näkee paremmin kauas. |
tope2 10.07.2008 14:34:10 (muokattu 10.07.2008 14:35:36) | |
---|
Nykyään ei jaksa niin diggailla mitään erityisesti, mutta nuoruusvuosilta on jääny joitain influensseja mieleen. * Kiss. Etenkin 70-luvun naamariaika ja miksei jotkut 80-luvunkin julkaisut. Ace Frehley oli mun ja broidin kitaristi-idoli, joka antoi alkusysäyksen tilutukselle. * Dream Theater. Mun mielestä Images & Words -levy on yks kaikkien aikojen kaikista parhaita julkaisuja kokonaisuutena. Kosketinsoittaja Kevin Mooren lähdettyä tyyli sitten muuttui aika radikaalisti. * Fates Warning. Jenkki"versio" Iron Maidenista. Toi ei kerro koko totuutta, sillä kyseessä on mun mielestä yks aliarvostetuimpia progebändejä. Kulta-aika 80-90 luvun taitteessa. Laulun ylivoimaa.. ;) * Toto. Pitäähän sekin mainita. Nykyäänhän se on käsittämätöntä grungekuraa, mutta etenkin 80-luvun julkaisut Fahrenheit ja Seventh One toimivat. * Eppu Normaali. Hienoa lyriikkaa ja kitarointia kautta linjan. * Topi & Agents. Besame Mucho -levy jäi ehkä tän kokoonpanon ehjimmäksi kokonaisuudeksi!!????? |
hsv 13.07.2008 13:16:56 (muokattu 13.07.2008 13:18:58) | |
---|
Ei noita oikeastaan ole kuin yksi, The Beatles. Pikkupoikana joskus 70 -luvulla sain vanhan levysoittimen ja kasan humppalevyjä vanhalta sukulaismieheltä ja niitä aikani kuunneltuani vien kaikki rahani levykauppaan ja sain sieltä alennuslevynä Beatlesin Rock'N'Roll kokoelmalevyn 1-osan. Muistan vieläkin tunteen kun levyn aloitusbiisi - I Saw Her Standing There - alkoi ja kuinka parin ekan tahdin jälkeen olin pelkkää hymyä ja ajattelin että ''voiko se tosiaan olla tällaistakin'. Tämän jälkeen on toki moni muukin tehnyt lähtemättömän vaikutuksen mutta tuo Beatles juttu on ollut ainoa jonka voi sanoa oikeasti mullistaneen elämän. Edit: Tuo 'voiko se..' tunne tulee vielä nykyäänkin joskus pintaan Beatles levyjä kuunnellessa. |
Veksi 18.07.2008 19:56:41 | |
---|
Kyllä se oli The Shadows, Rolling Stones, The Sounds, kaikki 60- luvulla!! |