Aihe: Laserpointterit keikalla
1 2
sormunen
10.02.2004 09:35:18
Manne on saanut hyvän kotikasvatuksen - turpiin vaan heti jos joku ei miellytä.

Voisit myös opetella ymmärtämään lukemaasi.

Olipa harvinaisen idioottimainen kommentti.
Leikari
10.02.2004 09:50:10
Olipa harvinaisen idioottimainen kommentti.

huolehdi vaan omista asioistasi!
sormunen
10.02.2004 09:51:26
huolehdi vaan omista asioistasi!

Mist sä nokkaannuit?
Leikari
10.02.2004 09:55:44 (muokattu 10.02.2004 09:59:44)
Mist sä nokkaannuit?

en minä mitään nokkaantunut - nostin vain osaltani keskustelun sille tasolle mille jotkut muutkin ;-)
Leikari
10.02.2004 12:29:50 (muokattu 10.02.2004 12:59:17)
Mieti hivenen. Joku närkästyy siitä, kun jollain laserpointtereilla sohitaan konsertissa. Sä selitätä, että sitä ei ole kielletty lipunkannassa. Ootsä tosiaan niin tyhmä, että kaikki pitää erikseen kieltää? Vai amerikkalaisen asianajokulttuurin ystävä, mikä on sama asia.

Gypsy sanoo tästä närkästyneesti, mutta asiallisesti. Myöhemmin hän kertoo esimerkin elävästä elämästä. Sä katsot asiaksesi ruveta kotikasvattelemaan. Nyt sä kehtaat sönköttää "keskustelun tasosta".

Nelikymppinen kaveri, pitäisi ainakin fyysisesti olla aikuisen miehen mitoissa.

Katsopa sinäkin tarkemmin, että mitä siinä minun ensimäisessä kirjoituksessa oikein oli. Pitäisihän siitä ymmärtää, että en kannata silmiinsohimista tms. ja että pitäisi olla vastuullisuutta - koskien niin laserpointtereita kuin muutakin. Sillähän pullot, puukot jne on kielletty kun löytyy aina joku "väärinkäyttäjä". Kaikkea ei voi erikseen kieltää. Ei laserpointteri sinällään olisi kategorisesti "kiellettävä" - shown pilaaminen tai vaaran aiheuttaminen on typerää. 5000 laserpääkalloa vertautuu puolestaan "sytkärimereen". Jokaisen pitäisi itse ymmärtää, että mitä voi/saa tehdä.

Ironia ei näköjään ole vahvin tyylilajini tai se vaan ei uppoa tälle saitille.

Samoin olisi voinut ymmärtää sen "turpiin vedon" kommentoinninkin tyylin. Vaikka kummallista on, että "roku"-palstalla aina on niitä halukkaita turpaanvetäjiä - kertonee musiikinlajista jotakin? En malttanut olla "sohaisematta" kun täältä saitilta löytyy aina näitä, jotka haluavat nyrkillä opettaa.

Fyysisesti olen liikaakin aikuisen miehen mitoissa - henkisesti päästän täällä saitilla aina tavallisen arkipäivän vastapainoksi sisäisen lapseni valloilleen.
kivi
10.02.2004 13:27:20 (muokattu 10.02.2004 13:40:11)

Samoin olisi voinut ymmärtää sen "turpiin vedon" kommentoinninkin tyylin. Vaikka kummallista on, että "roku"-palstalla aina on niitä halukkaita turpaanvetäjiä - kertonee musiikinlajista jotakin? En malttanut olla "sohaisematta" kun täältä saitilta löytyy aina näitä, jotka haluavat nyrkillä opettaa.

Nyt munkin on pakko kysyä, onko sulla luetunymmärtämisessä vikaa, Leikari..?

Gypsy kertoi, että "kun suosittu yhtye ilmoittaa keskeyttävänsä konsertin jos häirikkö ei lopeta, saattaa yleisö ottaa oikeuden omiin käsiinsä ja satuttaa pahastikin - joskus jopa väärää henkilöä". Tätä ei mun nähdäkseni edes sanottu mitenkään 'turpiin vaan' -sävyssä, vaan kerrottiin tosiasia.

Gypsy:
Ainakin isojen bändien kohalla kun porukka on fanaattista ja jonkun takia uhataan keskeyttää keikka. Axl Rosehan teki joskus niin, ja yleisössä sitten sai väärä tyyppi oikeen kunnolla turpaansa. Luita paskaks ja sairaalaan.

Sisälukutaidon häiriö selittäisi monta asiaa sun keskustelukommenteistasi, koska tyhmähän sä et ole, mutta jotenkin aina tunnut haraavan vastakarvaan, oli keskustelu vaikka kuinka järkevää (ja olitpa lopulta vaikka kuinka samaa mieltä)...

PS. Suomessa myytävät laserpointterit eivät yleensä ole sokaisevia, ne kun pitää tyyppihyväksyä ja mitata ennen kuin niitä saa myydä. Sen sijaan Kreikan ja Espanjan turistikohteissa myytävät laserpointterit saattavat hyvinkin sokaista uhrin lopullisesti. Kaikki laserpointterit eivät ole samanlaisia, eivätkä saman tehoisia.

Leikari:
5000 laserpääkalloa vertautuu puolestaan "sytkärimereen".

Ei vertaudu, jos on olemassa näön menettämisen vaara. Laserilla sohiminen vertautuu mun mielestäni ennemmin siihen, että ammuskeltaisiin ilmakiväärillä lavalle, see my point?
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
aikavaikea
10.02.2004 14:30:42
Sisälukutaidon häiriö selittäisi monta asiaa sun keskustelukommenteistasi, koska tyhmähän sä et ole, mutta jotenkin aina tunnut haraavan vastakarvaan, oli keskustelu vaikka kuinka järkevää (ja olitpa lopulta vaikka kuinka samaa mieltä)...

Word! "Jos ei Leikarin kanssa kinaa aikaan saa, on vika omassa päässä" - Vanha viidakon sanonta.
Tahattomasti aiheen vierestä keskustelija sekä vahingossa tosikko.
Leikari
10.02.2004 14:37:48 (muokattu 10.02.2004 14:42:05)
Nyt munkin on pakko kysyä, onko sulla luetunymmärtämisessä vikaa, Leikari..?

Gypsy kertoi, että "kun suosittu yhtye ilmoittaa keskeyttävänsä konsertin jos häirikkö ei lopeta, saattaa yleisö ottaa oikeuden omiin käsiinsä ja satuttaa pahastikin - joskus jopa väärää henkilöä". Tätä ei mun nähdäkseni edes sanottu mitenkään 'turpiin vaan' -sävyssä, vaan kerrottiin tosiasia.

Ei vertaudu, jos on olemassa näön menettämisen vaara. Laserilla sohiminen vertautuu mun mielestäni ennemmin siihen, että ammuskeltaisiin ilmakiväärillä lavalle, see my point?

tämä on nyt minulta viimeinen tähän

luetunymmärtämisestä: Gypsy on editointu yhtä omaa kirjoitustaan, joten en enää löydä mitä kaikkea siellä oli (ei ollut pelkkä Axl Rose juttu) - kuitenkin: itse tulkitsin niistä jonkun samanhenkisen kirjoituken ohessa turpiinvedon "ihannointia" so. peiteltyä uhkausta-/yllytystä...Tämä on tätä kommunikoinnin vaikeutta. Saattaapi olla, että ehkä olisin voinut tulkita väärinkin (isäni on savolainen).

Ja katsokaa nyt vielä, että mitä siinä ensimäisessä tekstissäni oli. En yllyttänyt lavelle sohimaan viidellä tuhannella pointterilla - loppuun heitin pelkän ajatusleikin, miltä ko. "valoshow" näyttäisi - olin ko. yhteydessä tuominnut lavalle/taustalle heijastelun - että ennemmin jonnekin sivulle jos on pakottava tarve heijastella - kait tuo on rivien välistä ymmärrettävissä? Ja olihan siellä se hymiökin, joka olisi vissiin pitänyt laittaa siihen Gypsylle kommentointiinkin.

Ja vielä vaan selitystä: Threadin aloittaja pisti aivan asiallisen kommentin/kysymyksen tapahtuneesta. Oma kommenttini, joka pyrki olemaan lakonis-ironinen kannanotto pointterihomman "järkevyyteen", polkaisikin puolestaan oman "kommenttimaailmansa" - jonka olisin kyllä voinut jättää silleen. Keskustelussa oli kuitenkin jo semmoinen yleislinja, että turha sieltä kenenkään on nokkiinsa ottaa.

Ei noihin "sivustaseuraajan" heittoihin kannata aina tarttua. Eihän sitä muuta ehtisi tehdäkään kuin päivystämään ja oikomaan muusikoiden.netistä "tyhmiä" mielipiteitä jos niihin aina nähdessään tarttuisi. Enimmäkseen minäkin selaan juttuja läpi, että "tää on nyt tätä" ja vaihdan toiseen aiheeseen sen kummemmin kimmastumatta tms..

t. nimim. Väärinymmärretty

;-)

P.S. hittojako minä näitä selittelen??
Gypsy
10.02.2004 17:29:06
tämä on nyt minulta viimeinen tähän

luetunymmärtämisestä: Gypsy on editointu yhtä omaa kirjoitustaan, joten en enää löydä mitä kaikkea siellä oli (ei ollut pelkkä Axl Rose juttu) - kuitenkin: itse tulkitsin niistä jonkun samanhenkisen kirjoituken ohessa turpiinvedon "ihannointia" so. peiteltyä uhkausta-/yllytystä...Tämä on tätä kommunikoinnin vaikeutta. Saattaapi olla, että ehkä olisin voinut tulkita väärinkin (isäni on savolainen).

No tulee kyllä editoitua varmaan jokatoista viestiä (ellei useempaa) minkä kirjotan kun ei oo oikeen kirjotustaito hanskassa. Tosin viimenenkin editointi on tehty viitisen tuntia ennen sun kommenttia, jos oikein katoin. Ja en kyllä muista, että olisin sieltä juttuja poistanu vaan kirjotusvirheitä ja siihen Axl viestiin lisäsin sillon sen, että se ei johtunu mistään laserpointtereista. Mutta mitäpä tässä tappeleen. Jos nyt tohon laser juttuun vielä, niin mun mielestä se on kuitenkin huono tapa, että pistää yleisön jonkun kimppuun. Mikään ei edes takaa sitä, että yleisö sitten heittäis sen tyypin vaan ulos, vaan saattaa käydä niin, että vedetään levyks ja jätetään lattialle muitten tallottavaks. No, jokatapauksessa, uloshan semmoset pitää heittää jotka esim heittelee soittajia jollain, enkä yhtään ihmettele jos joltain soittajalta palaa hihat kun pistetään ihan kiusaks laserpointterilla silmiin tai heitetään jollain.
Painakaa vaan sitä miinusta
sormunen
10.02.2004 18:08:13
Katsopa sinäkin tarkemmin, että mitä siinä minun ensimäisessä kirjoituksessa oikein oli. Pitäisihän siitä ymmärtää, että en kannata silmiinsohimista tms. ja että pitäisi olla vastuullisuutta - koskien niin laserpointtereita kuin muutakin.

No nyt ihan täytyy kysyä, että missähän kohtaa sä tässä sun ensimmäisessä kirjoituksessasi kehotat vastuullisuuteen:

missä se osoittelu on kielletty - K:n konserttilipusta tarkistin juuri - ei sielläkään ;-)

olihan se turhaa häirtsemistä kyllä taustafilmille heijastella - oisi vaikka jonnekin sivukankaalle ... jos vaikkapa viisi tuhatta fania heittäisi pääkallokuvion esiintymislavan sivuun ??

Sitäkin helpompaa on sitten löytää kirjoitus, missä sä vähän kotikasvattelet Gypsyä, kun tämä kertoo tarinan elävästä elämästä.

Toi vetoominen viestin editointiin oli taas...no, olkoon. Eiköhän tää tullut jo selväksi.
PekkaRii
10.02.2004 18:29:02
Anyway, se on kyllä veemäistä keikoilla ja elokuvissa.

Ja vaikka tietää, että ei siitä sokeutuisi, on se silti inhottavaa jos joku osoittelee tehokkaalla valopisteellä.
"Now that Poison's out of the way, we can go right to the top." - James Hetfield, Metallica, Rip Magazine, November 1991
VÄKIPÄÄ
10.02.2004 19:42:14
Lapset, lapset... Eipäs tapella!
Von Härskiburg
10.02.2004 20:00:12

Ei saa osoittaa pointterilla silimään. Ei ole kovin kivaa se hetkellinen sokaistuminen.
OFF-TOPIC
Mä olen ajatellut kiinnittää sellasen sinisen pointterin tyyppisen valon kitaran lapaan ja kiilata sen napin on-asentoon. Vois näyttää pirun hienolta varsinki savukonenn kanssa.
"Vähän ois siistii olla lesbo! Sais nussii naisia!" -Rumpalimme
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)