Aihe: Moxilla Firefoxin uusin päivitys sekoilee
1
lindo
05.07.2008 12:06:40
Itse ongelmaan en tiedä ratkaisua, mutta olen jo pitkään käyttänyt Bookmark Duplicate Detector plugaria Firefoxissa, joka mm. seivaa backupin muistaakseni joka kerta kun lisäät uuden bookmarkin. Backup kansio on mulla erillä asemalla Windowsin kanssa, ja jos ja kun windoosa kyykähtää ja menee formatointihommiiksi, niin bookmarkit on kivasti päivälleen ajan tasalla säilössä.

https://addons.mozilla.org/fi/firefox/addon/1553
Rok rok
Jmvk
07.09.2008 19:53:51
En avaa uutta aihetta kysyäkseni tätä joten pistetääs tähän.

Eli itsellänikin päivittyi Mozilla vähän aikaa sitten ja nyt tuo sai sellaisen aikaan, että kaikki Kirjanmerkit ilmestyy sivuhistoriaan.

Toki sinne sivuhistoriaan lisääntyy aina ne sivut jossa tulee käytyä mutta jos esim. tyhjentää sivuhistoriat ja kaikki niin tosiaankin sinne sit ilmestyy nuo kaikki meikän kirjanmerkit.

Mitenkäs tuon sais korjattua ettei sinne sivuhistoriaan niitä kirjanmerkkejä tule?
F_Lame
08.09.2008 14:19:32
En avaa uutta aihetta kysyäkseni tätä joten pistetääs tähän.

Eli itsellänikin päivittyi Mozilla vähän aikaa sitten ja nyt tuo sai sellaisen aikaan, että kaikki Kirjanmerkit ilmestyy sivuhistoriaan.

Toki sinne sivuhistoriaan lisääntyy aina ne sivut jossa tulee käytyä mutta jos esim. tyhjentää sivuhistoriat ja kaikki niin tosiaankin sinne sit ilmestyy nuo kaikki meikän kirjanmerkit.

Mitenkäs tuon sais korjattua ettei sinne sivuhistoriaan niitä kirjanmerkkejä tule?

Ei kai ne bookmarkit mihinkään sivuhistoriaan mee, vaan silloin kuin alat kirjoittaa osoiteriville, ennakoiva tekstinsyöttö hakee sivuja historian lisäksi kirjanmerkeistäsi. Tämä on nähdäkseni ominaisuus eikä vika, mutta saatan olla väärässäkin..
"Arguing over internet is like competing in paraolympics - even if you win, you're still retarded."
Antti1
08.09.2008 14:21:10

Ei nyt ihan suoranaisesti sama asia, mutta mä halusin koko perhanan sivuhistoria/osoitteiden ehdottelu/mikälie -hässäkän pois ja tällä lähtee: http://muusikoiden.net/keskustelu/print.php?p=8333344
F_Lame
08.09.2008 14:31:27
Ei nyt ihan suoranaisesti sama asia, mutta mä halusin koko perhanan sivuhistoria/osoitteiden ehdottelu/mikälie -hässäkän pois ja tällä lähtee: http://muusikoiden.net/keskustelu/print.php?p=8333344

Ite löysin http://www.labnol.org/software/brow … ookmarks-address-location-bar/3636/

Tuolta Option C-kohta kertoo miten pelkät bookmarkit saa pois osoitekentästä. En oo testannu, joten en mee takuuseen.
"Arguing over internet is like competing in paraolympics - even if you win, you're still retarded."
kimurantti1
21.10.2008 01:35:39 (muokattu 21.10.2008 01:42:52)
Uutta ongelmaa pukkaa. Tai siis sama ongelma astetta vakavampana. Firefox hävitti jälleen kerran kaikki tiedot, mukaanlukien kirjanmerkit. Jostain syystä en pysty lisäämään mitään sivuja kirjanmerkkeihin, enkä myöskään pysty palauttamaan tekemääni varmuuskopiota kirjanmerkeistä Firefoxiin, vaan ohjelma ilmoittaa, että "tiedostoa ei voi käsitellä".

Myöskään edellinen-, seuraava- ja päivitä- sun muut painikkeet eivät toimi, eikä sivuhistoriaan tallennu yhtikäs mitään, vaikka asetuksien pitäisi olla kohdallaan. Nyt alkaa hermo mennä niin pahasti, ettei ole tosikaan. Onko Firefox tehnyt kellään muulla tällaista, vai voisiko ongelmat johtua tietokoneestani, joka totta puhuen on aikamoinen romu?

Uninstalloin ja asennan Firefoxin nyt uusiksi, mutta varmaankin vaihdan selaimen johonkin toiseen, vaikka sitten siihen helvetin Internet Exploreriin.
Torniojaws
21.10.2008 01:52:32 (muokattu 21.10.2008 01:53:03)

Korruptoituneelta/väärin asentuneelta asennukselta kuulostaa. Todennäköisesti yliaktiivisen suojauksen vuoksi, kuten esim. Vistan UAC, joka monesti estää Program Fileseihin kirjoittamisen kokonaan myös asennusohjelmilta. Samankaltainen toiminto saattaa löytyä myös joistain palomuurisoftista. Lopputulos on näennäisen oikein asentunut softa, joka sitten käytännössä ei toimi täysin.
Vortechin kolme täysipitkää nyt CD:nä! Hinta 11,99 euroa. FLACina 3,99 euroa. Tilausohjeet webbisivuilla.
kimurantti1
21.10.2008 01:57:28 (muokattu 21.10.2008 18:53:16)
Mulla on tässä Windows 2000 ja palomuurina ZoneAlarm. Mozilla on asennettu/päivitetty jo vähän aikaa sitten, ja toimi pitkään taas ihan siedettävästi kunnes yhtäkkiä kesken selaamisen hävitti kaiken. Mä en pysty näköjään lataamaan mitään, eli pystyisitkö tai pystyiskö joku lähettämään mulle vaikka sähköpostiin Mozillan asennustiedoston?

E: Sain asennustiedoston, poistin ja asensin Firefoxin uudestaan. Nyt toimii, saas nähdä taas kuinka kauan.
kimurantti1
27.10.2008 13:32:37
Yritin saada yo. linkkien ohjeilla kirjanmerkkien näyttämisen osoitepalkista pois, mutta Firefox ei tallenna tekemiäni asetuksia. Samassa istunnossa asetukset toimiva, mutta kun käynnistän Firefoxin uusiksi, vanhat asetukset on tallella. Jäikö multa jotain huomioimatta?
Borlag
27.10.2008 18:57:21

Yritin saada yo. linkkien ohjeilla kirjanmerkkien näyttämisen osoitepalkista pois, mutta Firefox ei tallenna tekemiäni asetuksia. Samassa istunnossa asetukset toimiva, mutta kun käynnistän Firefoxin uusiksi, vanhat asetukset on tallella. Jäikö multa jotain huomioimatta?

Sellaiset lisäosat kun Hide Unvisited sekä Oldbar kun asentaa niin tuo osoitepalkki toimii aivan kuten ennenkin.
Kimmo72
11.11.2008 21:09:53
Jes! Toi oldbar on ihan kurko. Vihasin tota uutta systeemiä.
Vielä ku löytys joku jolla saa sivuhistorian aukeamaan tohon vasempaan sivuun niinku ennen, eikä omaan ikkunaan joka on ihan paska systeemi.
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
lindo
12.11.2008 13:19:54

Vielä ku löytys joku jolla saa sivuhistorian aukeamaan tohon vasempaan sivuun niinku ennen, eikä omaan ikkunaan joka on ihan paska systeemi.

Häh? Eikö sitä saa enää edes NÄYTÄ>SIVUPANEELI>SIVUHISTORIA ?
Rok rok
Kukkis 77
12.11.2008 13:27:34

Häh? Eikö sitä saa enää edes NÄYTÄ>SIVUPANEELI>SIVUHISTORIA ?

Saahan sen.
"Näin ollen päästään siihen lopputulokseen, että kitaristin taito on hänen nopeudessaan ja siinä liksien ja nuottien (en nyt tarkoita satunnaisia vaan musiikin teoriaa mukailevia) määrässä" -kruise
Kimmo72
12.11.2008 16:38:34
Heh. Aijoo. Olin vaan sekoillu tuola SIVUHISTORIA -osastolla josta sitä ei enää saa. Onpa hienoa taas.
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)