sauhusanttu 07.12.2003 12:58:36 | |
---|
Tuli hankittua bändille käytettynä mackie cfx-20 mikseri hintaa oli 640 €. Laite tosi siistissä kunnossa. Onko täällä jollain kokemuksia kyseisestä laitteesta, niin hyvät kuin huonot puolet. |
tuhlaajapoika 05.02.2004 00:00:17 | |
---|
Mackien CFX 20 mikseristä? Käyttökokemusta on reilun parin vuoden ajalta. Mielestäni ihan hyvälaatuinen pöytä sinänsä. Hinta 640 on myöskin mielestäni kohdallaan. Itse ostin omani uutena v. 2000 ja jouduin pulittamaan siitä tuolloin 1680e. Pari asiaa koin puutteena omassa käytössäni.. 1. Vain kaksi pre/post auxia kanavissa, eli vain kaksi tällä tavoin ohjattavaa monitorikanavaa oli mahdollista käyttää. 2. Signaalit piti reitittää päälähtöön väkisinkin jonkun ryhmän kautta. Kanavasta ei voinut reitittää suoraan päälähtöön. Näin ollen yksi stereoryhmä tärväytyi joka tapauksessa, halusi kanavia ryhmitellä tai ei. On se kyllä jämäkkä ja mukavakäyttöinen pikkupöytä sellaiseen perus, ei niin vaativaan, käyttöön. Kyllä mun mielestä Mackien laatuun voi luottaa, CFX20 ei vaan ollut mulle se oikea. Ostitko omasi Audiodivarista? Sinne nimittäin kiikutin sen vanhan pöytäni. |
sauhusanttu 05.02.2004 14:57:32 | |
---|
Sieltähän se tuli ostettua. Oli sellasessa mustassa laatikossa missä luki keltasella COVERSLAVE oliks se sun bändin nimi. |
tuhlaajapoika 05.02.2004 17:54:28 | |
---|
Kyllä seon sama yksilö mikä minun käsistä lähti. Ja onhan se Coverslave meidän pumppu. No sulla on nyt ainakin laitteen historia tiedossa. Olen tosiaan sen CFX:n ainut omistaja ennen divaria. Se on ostettu 27.10.2000 ja sillä on heitetty n. 50 keikkaa. Eritteitä ja nesteitä en kaatanut sisään enkä tupakoimattomana myöskään karistellut tuhkaa sen päälle. Sitä on aika hyvin pidetty. |
Meillä on tanssiorkesterikäytössä tuollainen, osoittautunut oikein hyväksi. Käytetään mixerin omaa efektiä laulussa ja ajellaan monitorit kolmeen ryhmään. Jakosuodin on loistohomma, säästyi aika älyttömästi rahaa kun ei tarvinnut erikseen hommata. Kaikista paras ominaisuus minun mielestäni on kuitenkin se että mikserin oman kaiun saa on/off erillisellä pedaalilla, näin ollen ei tarvitse spiikkejä vedellä kaikujen kanssa (meillä kun ei ymmärrettävästi miksaajaa erikseen ole). Ryhmien kautta pitää masteriin mennä kyllä mutta ollaan tehty se siten että rummut on ryhmässä 1, laulu 2, kiipparit 3 ja kaikki loput 4. Monoryhmät siksi että ammattiäänimies sai aikanaan meille vakuutettua että ei sinne tansseihin kukaan tule stereokuvaa kuuntelemaan. Kuten ei kuulemma muillekaan keikoille. Ja onhan tuossa tuo subbasen lähtökin mono. Hyvä peli, en vaihda. |