Aihe: sähkösetti
1
tom tom
01.02.2004 23:29:01
selasin hakua, ei löytynyt.
sähkösettien suosijat, onko tämä hyvä setti Millenium/Alesis - MPS-300/DM5 Set?

miten mahtaa toimia tavallisten rumpujen kanssa?
paljonko vie tilaa?
Funai
02.02.2004 14:10:03
sähkösettien suosijat, onko tämä hyvä setti Millenium/Alesis - MPS-300/DM5 Set?

miten mahtaa toimia tavallisten rumpujen kanssa?
paljonko vie tilaa?

En ole tuosta setistä kuullut kuin hyvää. Soittotuntuma kuulemma hyvä ja triggaakin hyvin. Ainoa miinus tulee räkin suuresta koosta (ei ongelma jos akustisiin yhdistät) ja muoviclampeista. Tilaahan tuo siis vie, mutta räkkiin taitaa saada kiinni kaikennäköistä rompetta ja liekö Gibraltarin clampitkin käyvät suoraan, mene ja tiedä. Millenniumin muihin räkkeihin ainakin.

DM5-aivohan on jo melkein legenda ja aika universaali vehje, ei moitteen sijaa ainakaan itseltäni.

Itsellä olisi vastaavan setin osto edessä kohtapuoliin.
mr_b
02.02.2004 14:29:14

Ainoa miinus tulee räkin suuresta koosta (ei ongelma jos akustisiin yhdistät) ja muoviclampeista.

Miksiköhän noissa sähköseteissä on aina tuollainen ruma räkki? Tai siis tajuan, että on kätevä ja laajennettava, mutta jotenkin näyttäisi paljon hauskemmalta parin cymbaali & 2 tomia -telineen kera. Kompaktimpi ja silleen. Äh, kai se olen vain minä...
And that's the way it is. Even when we're pissed.
tom tom
02.02.2004 14:41:40
kiitoksia.
kai sellanen on sitten ostettava.
ardelius
03.02.2004 15:35:45
Älkää hyvät ihmiset ostako millenium settiä!!!
Kokeilin kaverin luona paripäivää sitten, todella
huono "tatsi" padeissä ja kalvojen vanteet tulee
tosi korkealle, kun pädit on pienet=helvetin hankalat
soittaa.
DM-5 olen omistanut itsekkin, siinä kyllä hyvät
soundit,mutta polyfonia tulee vastaan jos soittaa esim:
nopeita tuplabasari fillejä! eikä trikkaa niin hyvin kuin
esim Rolandin ja yamahan modullit.
Säästäkää mieluummin rahaa vähän pitempään ja
ostakaa Rolandin TDK6 setti.
Muutenkin toi millenium tavara on tosi huonolaatuista!
Enkä sitten ole mikään Suomalainen musiikkikauppias!
Tilaan ittekin suurimman osan vermeistä Saksasta.
Esim millenium Rumpuräkki "poiki" kahdessa viikossa.
Ei kestänyt klämppien kierteet ym ym...!

Musiikin iloa : arde
aArto Väkeväinen
JP85
03.02.2004 19:12:10
Rolandin TD-8 ja siihe Yamahan DTXtreme setti räkkeineen... Kyllä jytää!!;) En menis milleniumeita mistää hinnasta ostaan. Sorppa vaan...
J-P
Remo
03.02.2004 20:26:41
Rolandin td6-k siinä on halvasta päästä hyvän tuntunen setti. Tiedän että yamahan setti on vielä halvempi, mutta on siinä sitten paljon vikojakin tai siis huonouksia. Joskus kirjoitin noita vikoja oikein kunnolla mutta haku ei löytänyt sitä niin en viitsi ruveta itse etsimään.

Itsellä rolandin setistä ei ole pitkä aikaista kokemusta mutta kaupassa tuntui toimivan mainiosti. Ja yamahan settikin oli koulun setti että en tiedä johtuuko siitä että olis ollu niin huono kuntoinen.

Vois kait niitä yamahan vikoja hiukan listata. Ensimmäisenä siinä tais olla että virveli ei ottanut kaikkia iskuja ja oli kyllä tosi kiva soittaa kun joka toinen isku jäi välistä. Sen jälkeen basarista on tinaus hajonnut sieltä basarin sisältä. Eikä ota kaikkia iskuja. Kiva soittaa komppeja mitkä sisältää paljon baasaria. Sitten mikä niissä vielä häiritsee on että haikka ei meinaa pysyä pohjassa. Eli pitää painaa niin tottavie lujaa ettei rupea rahisemaan. Olen kyllä itse oppinut miten sitä pitää polkea että ei kuulu rahinaa, mutta on erittäin ärsyttävä kuunnella toisten soittavan. Kun ne eivät hallitse sitä systeemiä. Niin ja krässikin ottaa vähä sinnepäin niitä iskuja eli siis ei ota muutakun silloin kun paasaa kunnolla ja sitte ope kuulee ja tulee valittamaan, että älä lyö niin lujaa.

On se kun ei voi lähettää niitä takuuseen kun on vielä kait jäljellä. Sais kyllä lähettää ne sinne thomanille vaikka siellä vois hiukan kestää ennekuin olisivat takaisin. Mutta ei se haittaisi jos vaan olisivat kunnossa.
Tää on taas niin tätä!
abbruzzese
04.02.2004 01:59:29
Rolandihan päivtti juuri tuota td-6 settiä mm. uusi basaritriggeri, haikkapoljin ja pd80-virvelipädi. Kannattanee odotella ilmestymistä ja hintaa.

Itselläni on TD6 setti ja tyytyväinen olen ollut.
"Drummers do it in rythm..."
Niskamies
04.02.2004 11:52:57
Offtopikiksi menee, mutta kommentoikaapaa sitten m.net blues kolmosen rumpusaudeja kun se tulee. On soitettu Yamahan DTXpress setillä.
Hanki Presari ja ole tosimies!
Tietäjä
05.02.2004 21:57:20
Jos soittaa nopeita juttuja ja moduli ei ota muka kaikkia niin vika voi olla myös asetuksissa. Jos sitä modulia ei ole säädetty tarpeeksi herkäksi niin ei siitä mitään tule! Me ollaan bändin kanssa käytetty studiossa DM5 eikä ole tullut mitään ongelmia.

Siitä milleniumin läjästä en tiedä mitään mutta ei se nyt niin paska voi olla ja jos siitä räkistä ei dikaa niin vaihtaa telineisiin.
Lanki
06.02.2004 12:14:07
Itselläni on toi Milleniumin härpäke DM5:lla ja oikeastaan kaikkeen muuhun olen tyytyväinen paitsi symbaalipädeihin. Jotenkin haikka ei rekisteröi kaikkia iskujani eikä siihen saa hyvää tatsia soittaessa.. Lisäksi haikkapedaali toimii välillä vähän miten sattuu, mutta muuten setti on ihan toimiva. Bassaripedaali täytyy kyllä vielä vaihtaa ja toki, onhan nuo pädit hieman pienehköt mutta tykkään silti enemmän kuin muoviläpysköistä. Jotenkin tuo kalvollisuus toimii. Mutta toisaalta, tomien sijoittelulle ei hirveästi vaihtoehtoja annettu ja vähän tuntui että liian iso räkki on tälle setille.

Mutta ainahan sitä löytyy valitettavaa, kun ostaa halpaa.. Kyllä tuolla luulis demon väsäävän ihan hyvin, sitten panostaa siihen settiin kun on keikkailun aika.
Wecklin takatukka on tavoiteltava asia.
tom tom
06.02.2004 13:46:42
kuulostan varmasti nyt tyhmältä mutta tarviiko setti äänenvahvistuksia?
abbruzzese
06.02.2004 14:49:41
No kyllähän se jonkilaista vaatii, jos muilla kuin kuulokkeilla aikoo äänet saada pihalle (melkein kaikissa moduuleissa mahtaa olla kuulokevahvistin vakiona). Mutta lisäksi muoduuleista löytyy line-outtia, ja s/pdiffiä, joista äänen voi ottaa mikseriin, pa:han, tietsikkaan, stereoihin jne.
kanninen
07.02.2004 13:09:36
Rolandihan päivtti juuri tuota td-6 settiä mm. uusi basaritriggeri, haikkapoljin ja pd80-virvelipädi.

Katos vaan. Toihan alkaa vaikuttaa jo ihan asialliselta. Ihmettelinkin, että miksi hemmetissä virvelipädiksi pitäisi ottaa joku karvalakkimalli yhdellä triggerillä. Sitä en tosin vieläkään ymmärrä, miksei haitsu ole kunnon haitsupädi. Nyt näyttää tomitkin olevan tuplatriggereillä. Ne nyt vois kyllä "halpissetissä" olla mun mielestä niitä yksitriggerisiäkin.

Onko muuten noiden halpissymbaalien tatsi paljonkin erilainen verrattuna niihin kalliimpiin ja enemmän akustisten peltien näköisiin?
abbruzzese
07.02.2004 13:51:44
Katos vaan. Toihan alkaa vaikuttaa jo ihan asialliselta. Ihmettelinkin, että miksi hemmetissä virvelipädiksi pitäisi ottaa joku karvalakkimalli yhdellä triggerillä. Sitä en tosin vieläkään ymmärrä, miksei haitsu ole kunnon haitsupädi. Nyt näyttää tomitkin olevan tuplatriggereillä. Ne nyt vois kyllä "halpissetissä" olla mun mielestä niitä yksitriggerisiäkin.

Onko muuten noiden halpissymbaalien tatsi paljonkin erilainen verrattuna niihin kalliimpiin ja enemmän akustisten peltien näköisiin?

Mun mielestä noi halppissymbaalipädit menee setissä ihan hyvin, itseasiassa nehän (cy-6/8) tuntuu ihan päteviltä kun niihin on tottunut. Kerran oon testannu settiä josa oli cy-14 ridepädinä, ja olihan se ihan ok, mutta kun hintaa on yli tuplat niin ei mielestäni ollut sen arvoinen. Uudessa TD-20 setissä on muuten ihan kivoja parannuksia edellisiin malleihin verrattuna, just virveli/tomipädit ja erityisesti haikka. Haitsussakin oikeen liikkuvat lautaset ja sitä hyödyntävä triggeröinti, ja virvelissä kantti-iskut ja buzzrollit ovat aivan kivan kuulosia jo.

Tässä paatoksesta huolimatta ihan jees esittelyvideo :
http://trio.harmony-central.com/ramgen/WNAMM04/Roland-VPro.rm
(realplayer)

Kivoja leluja, kalliinpuoleisia tosin :(

Niin, ja vielä alkuperäiseen viestiin; Rolandillahan tuli uusikin halpissetti TD-3. Hinta tulee olemaan kait jossain 1000e tietämillä. Jos trikkaukset ym. toimii yhtä hyvin kuin td-6:ssa, niin ei varmasti huono vaihtoehto sekään.
Tietäjä
09.02.2004 23:26:54 (muokattu 09.02.2004 23:27:10)
Ne joilla on toi milleniumin mps-300 vois kertoa minkä kokoinen se räkki on siinä setissä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)