..miten nämä kitaraperseilyt tehdään? http://www.youtube.com/watch?v=mjZqy-5vbcM Tuo ensimmäinen nyt on aika päivänselvä, mutta kaksi viimeistä ei oikein aukea. Tuossa "sumutorvessa" ilmeisesti näpätään joku sattuva riitasointu jota sitten mikkivalitsimella tai volapotikalla runkutetaan, mutta en saanut aikaiseksi noin mageeta saundia. Viimeinen menee ihan ulapalle, en keksi mitä tekemistä noilla huiluilla on tuon aikaansaadun mörinän kanssa. Ihan dorkaa toimintaa, mutta sattuipahan huvittamaan kun katsoin! :D |
Tommi S. 04.07.2008 17:03:01 (muokattu 04.07.2008 18:15:36) | |
---|
Se sumusireeni taisi olla joku hieman seuraavanlainen sointu:
e - B 13 G 12 D 11 A - E -
Tuo soimaan, paljon säröä, ja volumepotikalla ääni esiin. Se elefantti on kolme huiluääntä, jotka yhdessä soidessaan ovat erittäin riitasointuisia, ja kovan särön kanssa muodostavat kaoottisen pörinän. Ne huiluäänet ovat seuraavat:
e ------(12) B ---(7)---- G (5)------- D ---------- A ---------- E ----------
Nuo huiluäänet soimaan, volumepotikalla ääni esiin, ja heti kammella kieliä löysäksi, jolloin kuuluu elefantin törähdys. Lisätty: kielten kirjaimet tabulatuureihin |
Toeh 04.07.2008 18:02:06 | |
---|
Missä vireessä? Värityksellä ei ole väliä kunhan se on sunburst.. |
Tommi S. 04.07.2008 18:13:19 | |
---|
Missä vireessä? Normaalivire |
kylie-o 04.07.2008 18:19:12 | |
---|
Tuota viimeistä hieman ihmettelen, koska olen ollut siinä uskossa että Joel S. käyttää kiinteätallaisia Caparisoneja. Kampeakaan ei näy, mutta liekö sitten pelkkä kampi poistettu kun tallassa näkyy reikä. Ei ole kokemuksia kelluvatallasista joten en ole varma. Näkyy hyvin tässä videossa joka on samasta sessiosta http://www.youtube.com/watch?v=IuO_p_6BlEE |
Tommi S. 04.07.2008 18:47:39 | |
---|
Tuota viimeistä hieman ihmettelen, koska olen ollut siinä uskossa että Joel S. käyttää kiinteätallaisia Caparisoneja. Jos sitä ensimmäistä videota katsoo niin siinä näkyy kuinka se ottaa oikealla kädellä kiinni kitaran rungosta (alemmasta sarvesta) ja painaa kaulaa vasemmalla kädellä eteenpäin, eli kieliä löystytetään kaulaa taivuttamalla. Olen lukenut tuosta samasta elefantti-äänestä joskus kauan sitten, ja siinä ohjeessa käytettiin kampea. Sanottiin että se on Eddie Van Halenin keksimä. |