Lahtiska 04.07.2008 12:03:55 | |
---|
Törmäsin tossa pari päivää sitten tälläiseen tilanteeseen: olin kitaristikaverini kanssa punttisalilla ja kysyin häneltä apua sellaisen liikkeeseen jossa tankoa nostellaan pelkillä ranteilla esim. penkin reunalta. Hän sanoi että ei itse tee sitä koska lähtee herkkyys ja tarkkuus soitosta ja ei muutenkaan kitaristeilla kannattaisi tommoista tehdä. Nytpä kysynkin että onko sama homma basisteilla, kannattaako tälläistä liikettä tehdä yhtään? |
Törmäsin tossa pari päivää sitten tälläiseen tilanteeseen: olin kitaristikaverini kanssa punttisalilla ja kysyin häneltä apua sellaisen liikkeeseen jossa tankoa nostellaan pelkillä ranteilla esim. penkin reunalta. Hän sanoi että ei itse tee sitä koska lähtee herkkyys ja tarkkuus soitosta ja ei muutenkaan kitaristeilla kannattaisi tommoista tehdä. Nytpä kysynkin että onko sama homma basisteilla, kannattaako tälläistä liikettä tehdä yhtään? Pelkkää plussaa. Se on niitten kitaristien ketkuiluja. Täällä isojen kielten puolella uskotaan raakaan voimaan. Eiku, ajatuksen kanssa voi kehittää kaikkia lihaksia, ja kannattaakin. |
mr.bungle 04.07.2008 12:36:26 | |
---|
Törmäsin tossa pari päivää sitten tälläiseen tilanteeseen: olin kitaristikaverini kanssa punttisalilla ja kysyin häneltä apua sellaisen liikkeeseen jossa tankoa nostellaan pelkillä ranteilla esim. penkin reunalta. Hän sanoi että ei itse tee sitä koska lähtee herkkyys ja tarkkuus soitosta ja ei muutenkaan kitaristeilla kannattaisi tommoista tehdä. Nytpä kysynkin että onko sama homma basisteilla, kannattaako tälläistä liikettä tehdä yhtään? Kyllä se vaikuttaa selvästi. Tosin kyllä siitä palautuu myös parissa päivässä, mutta ennen fuusiokeikkaa en treenais ranteita (tai esim. maastaveto ja muutama muu ei-suora-ranneliike syö myös ranteita) bassolla hanuriin |
J.Hollström 04.07.2008 12:56:28 | |
---|
Kyllä se vaikuttaa selvästi. Tosin kyllä siitä palautuu myös parissa päivässä, mutta ennen fuusiokeikkaa en treenais ranteita (tai esim. maastaveto ja muutama muu ei-suora-ranneliike syö myös ranteita) Samaa huomasin viime vuonna kun pelasin golfrundin ennen bassosooloskabojen karsintoja. 4 tuntia kun puristelee mailaa kourissaan niin ei ollut sormiherkkyys ihan parhaimmillaan. Ts. soitosta ei tullut ns. hevon vittua. Kun konkkarokki soi, ei konkkaamatta olla voi. |
tauranen 04.07.2008 12:57:48 | |
---|
Bassonsoitto on voimalaji, ja voima lähtee jaloista niinkuin nyrkkeilyssäkin. Jalkakyykkyä. Minä olen John, teidän Entwistlenne, älkää pitäkö muita basisteja! |
M.Hanski 04.07.2008 13:00:35 | |
---|
Samaa huomasin viime vuonna kun pelasin golfrundin ennen bassosooloskabojen karsintoja. 4 tuntia kun puristelee mailaa kourissaan niin ei ollut sormiherkkyys ihan parhaimmillaan. Ts. soitosta ei tullut ns. hevon vittua. Jaa, ite en oo huomannu tommosta. |
J.Hollström 04.07.2008 13:01:39 | |
---|
Jaa, ite en oo huomannu tommosta. No, eihän sille sitte voi mitään. Mulle nyt pääsi käymään noin. Kun konkkarokki soi, ei konkkaamatta olla voi. |
M.Hanski 04.07.2008 13:04:18 | |
---|
No, eihän sille sitte voi mitään. Mulle nyt pääsi käymään noin. Soitat kimurantimpaa musaa tai puristat mailaa turhan kovaa? |
J.Hollström 04.07.2008 13:08:58 | |
---|
Soitat kimurantimpaa musaa tai puristat mailaa turhan kovaa? Niin, mailaahan ei puristeta, kun sitä vaan hennosti pidellään. Äääh. Vitux män koko juttu. Tehään kato silleen, että pelaat torstaina golfrundin ja meet suoraan kierrokselta noihin bassoskaboihin. Mie tuun kattomaan miten lähtee. Kun konkkarokki soi, ei konkkaamatta olla voi. |
M.Hanski 04.07.2008 13:16:00 (muokattu 04.07.2008 13:16:40) | |
---|
Niin, mailaahan ei puristeta, kun sitä vaan hennosti pidellään. Niin. Äääh. Vitux män koko juttu. Tehään kato silleen, että pelaat torstaina golfrundin ja meet suoraan kierrokselta noihin bassoskaboihin. Mie tuun kattomaan miten lähtee. Lähtis ihan yhtä epämusikaalisesti ja laiskanpaskasti ilman rundia tai sen kera. Kiipeilystä on kyllä mennyt tumput tukkoon useammaksikin päiväksi niiden harvojen kertojen jälkeen, mitä oon käynyt. E: Niin, ja ihan vaan yleisesti venyttely auttaa palautumiseen. |
R mis 04.07.2008 15:15:08 | |
---|
Ei ainakaa omalla kohalla ole ilmenny minkäänlaista kankeutta kummassakaan kädessä, vaikka sitä painaa 8h päivässä sähkärinä ja siinä tulee puristeltua vähän kaikkea. Hyvähän se on puristella kovaa, siinähän kasvaa vaan sormien kestävyys ja voima, ja eiköhän se kankeuski lähde pois venyttelemällä ja pienellä alku lämmittelyllä. Nonii Vittusaatana! |
T.Nick 04.07.2008 17:08:16 | |
---|
Ei ainakaa omalla kohalla ole ilmenny minkäänlaista kankeutta kummassakaan kädessä, vaikka sitä painaa 8h päivässä sähkärinä ja siinä tulee puristeltua vähän kaikkea. Jossain joskus keksittiin, että sähkömiesten hiki poistaa syöpäkasvaimia, mutta sitä ei oo koskaan alettu käyttämään, kun se on niin harvinaista :D |
R mis 05.07.2008 12:39:49 | |
---|
Jossain joskus keksittiin, että sähkömiesten hiki poistaa syöpäkasvaimia, mutta sitä ei oo koskaan alettu käyttämään, kun se on niin harvinaista :D Taiat puhuu nyt niistä 12V luusereista? Nonii Vittusaatana! |
T.Nick 05.07.2008 15:34:42 | |
---|
Taiat puhuu nyt niistä 12V luusereista? En puutu teidän ammattiliiton sisäisiin skismoihin. Ei vaineskaan. Kyllä mä sähkömiehiä arvostan. Niillä on vaan huono maine. |
R mis 05.07.2008 16:25:28 | |
---|
En puutu teidän ammattiliiton sisäisiin skismoihin. Ei vaineskaan. Kyllä mä sähkömiehiä arvostan. Niillä on vaan huono maine. Näihä se on. Sähkärit on aina kaikkien tiellä. Nonii Vittusaatana! |
Basismi 05.07.2008 16:30:19 | |
---|
Munsta reippaan punttireenin jälkeen on vaan hauska soitella kun on paikat valmiiksi lämpimät. Seuraavan päivän hienomotorinen suoritus voi olla sitten kovemman työn takana. Viimeisin hyväksi havaittu konsti saada kyynärvarret tukkoon on sahailla oudokseltaan moottorisahalla päivä putkeen. Muitakin toimivia konsteja löytyy. Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri. |
Osmonautti 06.07.2008 21:16:08 | |
---|
Itse olen huomannut sellaisen seikan että pitkissä treenisessioissa alussa sormet ovat luonnollisesti vähän jäykät, kunnes ne lämpenevät ja jossain vaiheessa tulee ns. huippu. Tällöin on fiilis et vedän vaikka yhellä kädellä balalaikaa ja bassoa samaan aikaan mut tää vaihe on yleensä merkki siitä et kohta sormen lihakset väsyy ja mistään ei taas tule mitään. Sit vielä runpali haluaa vetää setin vielä kerran läpi kertauksena.. ei perr.. En sitte tiedä onko tekniikassa jotain häikkää. Ranne mulla ei ainakaan ole ideaalisessa asenossa kuin ehkä 35% soitosta. |
hollstro 06.07.2008 22:32:04 | |
---|
Itse olen huomannut sellaisen seikan että pitkissä treenisessioissa alussa sormet ovat luonnollisesti vähän jäykät, kunnes ne lämpenevät ja jossain vaiheessa tulee ns. huippu. Ton takia kovat vasenkäsiniplaajat lämmiitekevät ennen keikkaa. Saa sormet vetreiksi. Alkuperäisen aiheeseen: kova punttitreeni ja sormille raska duuni heikentävät herkkyyttä jos sormet eivät ole siihen tottuneet. Mutta jos on "aina" latonut tiiliä sormipelillä niin ne ovat ihan OK kitaransoittoon duunipäivän jälkeenkin, eli tottumiskysymys. Bonzo Bonham oli muuten muurarin apulainen ennen Led Zepelin-uraa. Kyllä lähti kompit. Rumputtaminen kun on sekin herkkää hommaa. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
tauranen 06.07.2008 22:51:18 | |
---|
Ton takia kovat vasenkäsiniplaajat lämmiitekevät ennen keikkaa. Saa sormet vetreiksi. Alkuperäisen aiheeseen: kova punttitreeni ja sormille raska duuni heikentävät herkkyyttä jos sormet eivät ole siihen tottuneet. Mutta jos on "aina" latonut tiiliä sormipelillä niin ne ovat ihan OK kitaransoittoon duunipäivän jälkeenkin, eli tottumiskysymys. Bonzo Bonham oli muuten muurarin apulainen ennen Led Zepelin-uraa. Kyllä lähti kompit. Rumputtaminen kun on sekin herkkää hommaa. Tais oppia muurarin hanslankarina myös juomatavoille, 40 vodkapaukkau vai miten se oli viimeisenä iltana. Minä olen John, teidän Entwistlenne, älkää pitäkö muita basisteja! |
hollstro 06.07.2008 22:57:20 | |
---|
Tais oppia muurarin hanslankarina myös juomatavoille, 40 vodkapaukkau vai miten se oli viimeisenä iltana. Jotain sinne päin. Liian nuorena meni ja kuoli. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |