![]() 09.02.2004 16:02:48 | |
---|---|
...Saatana, tämä intto hakkaa typeryydessään kaikki tähänastiset m.netissä nähdyt leikkimielisetkin väittelyt. kin? Osta mut - ma olen kaupan! | |
![]() 09.02.2004 20:25:08 | |
Olipa täällä umpitollo kuka tahansa niin umpitolloa on ainakin isojussi nämä sinun letkautukset kitaran soundin vähäisistä muokkaus mahdollisuuksista, ja vielä kun tunnut ylistävän sitä torvesi soundia ja käyttömahdollisuuksia. | |
![]() 09.02.2004 20:31:02 | |
Jos kitarasoundia haette, niin tsekatkaa www.Juissi.eu.tt ja kuunnelkaa miten juissin "alaikäinen" poika skulaa. | |
![]() 09.02.2004 21:31:20 | |
Jess, arvatkaa minkä vermeen sain tänään valmiiksi. Tein replican Fernderin Reverbin, max kaikuaika 4 sek. Eihän tollasella kaiulla tietysti voi soittaa mitään ,mutta voihan sitä vähentää.Oiva peli. Soittaja selviää aina. | |
![]() 09.02.2004 23:25:53 (muokattu 09.02.2004 23:31:38) | |
Ainoa umpitollo väittämä tässä threadissa on se sinun itkemisesi, että jokin soitin olisi jotenkin toista parempi ja paremmankuuloinen - varsinkin, kun näyt ymmärtävän ainoastaan vähän kitaransoittamisen päälle, mutta muusta et juuri mitään Mr. KuplettiShowPasuunahan se taas oikeen repäisee... MIKÄ sinä olet arvioimaan minun tai yleensä kenenkään ymmärrystä kitaransoitosta/saundeista/? Noiden juttujen jälkeen???...itse et selvästikkään tajua aiheesta yhtään mitään!! | |
![]() 09.02.2004 23:41:05 | |
Mr. KuplettiShowPasuunahan se taas oikeen repäisee... MIKÄ sinä olet arvioimaan minun tai yleensä kenenkään ymmärrystä kitaransoitosta/saundeista/? Noiden juttujen jälkeen???...itse et selvästikkään tajua aiheesta yhtään mitään!! Huh.. Täällähän on tapahtunut. My name is Baron, Fuzzy Baron
*kun kääntää töpselin seinässä, tulee äänen tilan tunteeseen tiettyä harsomaisuutta* | |
![]() 10.02.2004 00:06:01 | |
Olipa täällä umpitollo kuka tahansa niin umpitolloa on ainakin isojussi nämä sinun letkautukset kitaran soundin vähäisistä muokkaus mahdollisuuksista, ja vielä kun tunnut ylistävän sitä torvesi soundia ja käyttömahdollisuuksia. Kyllä mä sen verran oon kitaraa itsekin soittanut, että tiedän, aika hyvin, mitä sillä voi tehdä. Kuten oon monta kertaa sanonut, MINÄ en väheksy mitään soitinta, mutta en nosta MITÄÄN SOITINTA toisen yläpuolelle. Lainatkaa, jos olen sanonut toisin. Varsinkin herrat WW ja RWP luukuttavat täällä kitaran ylivertaisuutta muihin soittimiin nähden. Helppohan se on kaapista vittuilla sellaiselle, joka uskaltaa esiintyä täällä oikealla henkilöllisyydellään. Mä oon alkanu epäillä, että pojilla ei puheita päätellen vielä oo ees puberteetti alkanut...;-) Osta mut - ma olen kaupan! | |
![]() 10.02.2004 00:32:19 (muokattu 10.02.2004 00:36:34) | |
isojussi kirjoitti 6.2.2004: "Tässä kohtaa kitara häviää puhaltimelle: Ilman kaiken maailman efektihässäköitä siinä on vaan yks saundi - toisin kuin puhaltimessa." Miten helvetissä olet kitaraa soitellut sen verran, että sanot ettei kitaralla saa ilman efektejä kuin yhden saundin?! Siis yksi saundi!???! Saahan akustiseenki kitaraan näppien ja plekun tatsilla vaikka mitä erilaisia saundeja. Sähkökitaralla mahdollisuudet vain kasvavat kun käyttöön tulevat 5-asentoiset mikkivalitsimet ja sävynsäätöpotikat. Tiesit myös kertoa ettei vibrakammella voi vaikuttaa saundiin vaan soittoon vai oliko se nyt toisin päin, no joka tapauksessa kyllä se kammen käyttö ainakin mun mielestä vaikuttaa aika helvetisti sekä saundiin että siten myös soittoon. Kuunteleppas vaikka itse mainitsemaasi Pulliaisen Esaa kun hän käyttää kampea niin kyllä se soundikin muuttuu...eikö? Sähkökitara ja sillä soittaminen on kokonaisuus jota mun mielestä ei voi käsitellä pelkkänä sähköttömänä kitarana, vaan siihen kuulu kitara ja vahvari yhdessä. Sama juttu kuin sinun torvesi joka koostuu jos jonkimoisesta putken pätkästä joilla kaikilla lienee tarkoituksensa. Aivan kuten joku hyvin sanoi niin sama olisi jos pasuunasi sahattaisiin kahtia kuin jos vertaa sitä sähkökitaran köyhyyteen ilman vahvistinta. Niin ja en missään tapauksessa halua mollata sua muusikkona vaan lähinnä tämä sun kitara-asiantuntemus ja väitteet ihmetyttää. Muuten varsin ammattimaisen olonen kaveri olet! | |
![]() 10.02.2004 00:59:12 | |
Lueskelimpa häts'pikaa koko hulabaloon läpi uudelleen, sillä usein on niinkin, että joutanvanpäiväisessä paskanjauhannassakin on seassa kultajyviä. Tässä meidän "todellisuuspaossamme" on hienoa se, että se on toivottavasti saanut pysäytettyä meidät kaikki miettimään kukin oman/omien soittimemme/soittimiemme perussaundia ja akustista ilmaisuvoimaa. Rytmin toimittaja totesi aikoinaan osuvasti erästä kuorolaitetta kehuessaan: "On kuitenkin muistettava, ettei kököstä saa konvehteja." Tästä näin kerran rankan esimerkin, kun eräs kitaraa (sattuma, mutta hyvä esimerkki) soittava ystäväni oli vieraana juhlissa, jossa olimme esiintymässä. Hän halusi soittaa hieman kitaristimme (mahtava tyyppi, joka soittaa aina hienosti ja upeilla saundella) kamoilla. No, luvan saatuaan kaveri alkoi soittaa - dziisus: Samoilla säädöillä samat kamat, jotka olivat hetkeä aiemmin kuulostaneet upeilta, kuulostivat aivan järkyttävältä.... Totta helvetissä pitää tietää, miten vaikutat mikeillä, tone yms. potikalla, combon säädöillä, efekteillä jne. sähkiksen saudiin ja miten milläkin "säädöillä" pitää soittaa, että ko. vaivalla ruuvattu saundi yleensä toimii. Ensiarvoisen tärkeää on mielestäni kuitenkin tuntea mahdollisimman tarkasti juuri sen oman, rakkaan soitinyksilönsä akustiset ominaisuudet. Minä väitän, että kaikissa soittimissa (poislukien - ehkä - vain synat ja samplerit) se on loputon, mutta kiehtova matka. Rakastakaa omaa soitintanneja soittakaa itsenne sen läpi. Antakaa sama arvo muillekin soittimille ja kaikelle musiikille. Vihatkaa ymmärtämyksellä sekä huonosti tehtyä ja ylimielistä musiikkia että "tyylirasismia" ja kapeakatseisuutta - mutta älkää suostuko hyväksymään niitä. Ehkä tämä selittää minun "musiikkimaailmankuvaani" ja pyydän anteeksi, jos olen tiettyjä tyyppejä (WW, RWP ainakin ei kai kuitenkaan J.G.) loukannut puolustamalla sekä omaa instrumenttiani, että sohaissut sitä "kusiaispesää" joka varsinkin rautalanka-osaston "laite-fakkiudessa" suorastaan oksennetaan silmille. Toivottavasti saadaan joskus parantaa maailmaan oikein livenä. Mä oon vaan tämmönen isokokoinen kummajainen, joka on vetäny niin monenlaista musaa, ettei jaksa ymmärtää miksi kaikki lokeroidaan tiukasti - yleensä vielä jutut lokeroivat itse itsensä ja blokkavat kaikki mahdolliset ulkopuolelta tulevat vaikutteet tehokkaasti. Puretaan - ei rakenneta niitä blokkeja. Osta mut - ma olen kaupan! | |
![]() 10.02.2004 01:02:33 | |
isojussi kirjoitti 6.2.2004: "Tässä kohtaa kitara häviää puhaltimelle: Ilman kaiken maailman efektihässäköitä siinä on vaan yks saundi - toisin kuin puhaltimessa."... Noniin. Tämän minäkin sitten löysin...:-) Antakaa yksi erehdys anteeksi...;-) Niin ja en missään tapauksessa halua mollata sua muusikkona vaan lähinnä tämä sun kitara-asiantuntemus ja väitteet ihmetyttää. Muuten varsin ammattimaisen olonen kaveri olet! Pikemminkin vähän hätäinen...... jaa vähän! Osta mut - ma olen kaupan! | |
![]() 10.02.2004 01:22:59 | |
Noniin. Tämän minäkin sitten löysin...:-) Antakaa yksi erehdys anteeksi...;-) Pikemminkin vähän hätäinen...... jaa vähän! Nyt puhut asiaa! Onhan ne eräät tyypit sillon tällön päässeet kokeilemaan Pulliaisen kamoja hänen säädöillään ja ei se kyllä Pulliaiselta kuulostanu alkuunkaan!! | |
![]() 10.02.2004 07:32:39 (muokattu 10.02.2004 10:16:45) | |
Lisää vettä kiukaalle: Olen käynyt ihan "yleissivistyksen" takia vierailemassa kitarapalstalla ja lukenut sieltä entiselle akustisen kitaran soittajalle "ihmeellisistä/kummallisista" soittotekniikoista, mitä sähkökitaran soitossa käytetään ja jotka vaikuttavat soundiin ja jotka ihan OK, hyvä että omaa soitintaan osaa käyttää monipuolisesti ja ottaa siitä irti mitä saatavissa on. Se mikä mua särähdytttää, on lähinnä kitaristeja ja kollegoitani kosketinsoittajia vaivaava GAS (gear acquiring syndrome) eli tarve saada saada kaikenlaista rompetta, efektilaitetta ym jolla soittimen ääntä muutetaan/"vääristetään" sen sijaan, että opeteltaisiin soittamaan ja sitä kautta saamaan persoonallinen väri omaan soittamiseen. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group | |
![]() 10.02.2004 09:18:28 | |
"GAS (gear acquiring syndrome) eli tarve saada saada kaikenlaista rompetta, efektilaitetta ym " Tää syndrooma on yleensä paranevaa laatua, iän myötä yleensä paranee päinvastoin kuin muut vaivat. Kerran laskin että mullakin on "soittohistoriani" aikana ollut 32 erilaista kosketinpeliä. Soittaja selviää aina. | |
![]() 10.02.2004 10:05:46 | |
Tää syndrooma on yleensä paranevaa laatua, iän myötä yleensä paranee päinvastoin kuin muut vaivat. Kerran laskin että mullakin on "soittohistoriani" aikana ollut 32 erilaista kosketinpeliä. Parantumista odotellessa täytyy näemmä kiriä kosketinpelien määrä kiinni - laskeskelin omien sormien alla viihtyneitä ja päädyin kuuteentoista... Tasan ei käy jalkapohjat™ - vai? | |
![]() 10.02.2004 10:13:50 | |
Parantumista odotellessa täytyy näemmä kiriä kosketinpelien määrä kiinni - laskeskelin omien sormien alla viihtyneitä ja päädyin kuuteentoista... Herran jestas, mähän oon jäljessä, munhan täytyy ottaa monen kierroksen kiri ennen parantumista, vasta seitsemäs menossa. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group | |
![]() 10.02.2004 10:48:00 | |
Herran jestas, mähän oon jäljessä, munhan täytyy ottaa monen kierroksen kiri ennen parantumista, vasta seitsemäs menossa. Mulla on se sama pili vieläkin. Valituksia on tullut mutta aina se itellään hyvältä tuntuu My name is Baron, Fuzzy Baron
*kun kääntää töpselin seinässä, tulee äänen tilan tunteeseen tiettyä harsomaisuutta* | |
![]() 10.02.2004 11:19:15 | |
Mulla on se sama pili vieläkin. Valituksia on tullut mutta aina se itellään hyvältä tuntuu Hoho! My name is Baron, Notefix Baron- "mä oon meshissä" | |
![]() 10.02.2004 11:37:34 | |
Ei kannata kiriä, onhan näissä nykypeleissä noita "soundeja" hirveän paljon enemmän kuin vielä 70-80- luvuilla.Mutta nuorempana sitä todellakin tietysti "panostaa" siihen hommaan enemmän tuollakin lailla kun ei ollut perhettä, ja rahaa voi siihen laittaa. Joitakin soittimia näin jälkikäteen ajatellen olis voinut säilyttääkin mutta tilaahan nekin vie( esim. Hammondit. Rhodesit,) Soittaja selviää aina. | |
![]() 10.02.2004 11:42:46 | |
Joitakin soittimia näin jälkikäteen ajatellen olis voinut säilyttääkin mutta tilaahan nekin vie( esim. Hammondit. Rhodesit,) Onhan tää aika jännä juttu, että välttämättömyydestä on tehty hyve. Herra Hammond yritti aikoinaan saada aikaiseksi sähköiset kirkkourut, mutta ei onnistunut ja nyt hänen "epäonnistunut" yrityksensä on itseisarvo. Samoin Rhodes yritti jäljitellä akustista pianoa eikä onnistunut. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group | |
![]() 10.02.2004 11:44:41 | |
Mulla on se sama pili vieläkin. Valituksia on tullut mutta aina se itellään hyvältä tuntuu Ei mitn huumorlieventelyjä! Tää on ollut tähän mennessä keskustelu isolla äffällä! | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)