Aihe: Tanssipalstan kehut
1 2 3 4 531 32 33 34 3591 92 93 94 95
WanhaWetäjä
30.06.2008 13:19:33

Hmm niin, sovituksista voidaan olla montaa mieltä, saa ja pitääkin olla perusteluineen.

Moneltakohan täällä keskustelevista taittuisi tuollaisen ison pändin arraus, jotta se meitä useita myös pääosin miellyttäisi? Multa ei ainakaan taitu. Tuollainen puhkisoittaminen Iskelmäradiossa ja mullakin radiokanavilla tuossakin tapauksessa kuluttaa biisiä sovituksineen nopeasti, oltiin siitä mitä mieltä tahansa.
E:
Tällähän palstalla pitäisi antaa vain kehuja, eikä moittia mitään ja ketään mistään.
Pitäneekö aloittaa uusi keskustelunaihe: Miten sovittaisit teoksen 'Päivin öin'
Riku Niemen kokoiselle orkesterille? Ja jos sovitat, niin annappa siitä pieni näyte. ;)

Joo, meni vähän off topiciksi...taisin olla vielä vähän "kiihtyneessä" tilassa, olen pahoillani, katson peiliin.

Mietippä jos Riku Niemi soittais haitaria...tai pasuunaa...tai viulua?Tai joku kitarasankari tekis vastaavanlaisen orkesterilevyn?Tai urkuri...

Mua ainakin pidemmän päälle häiritsee tuo vibrafonin tai miksei minkä tahansa muunkin soittimen liiallinen tai ehkä jopa itsetarkoituksellinen käyttö, kyllä mä ekan kerran kuultuani jopa pidin tuosta "Päivin öin"-versiosta, mutta kun sitä on kuullut
nyt alkukesästä lähtien kirjaimellisesti ja todellakin päivin öin niin alkaa tuo ovikello-osasto väkisinkin tympiin.

En mä pysty tekeen sovituksia tollaselle bändille, ei ole siihen tarvittavaa koulutusta, tuskin moni muukaan tämän palstan henkilöistä siihen kykenee?

Joo, tää on kehupalsta, kehutaan nyt sitten Voimaorkesterin Peteä, lauantain hääkeikalla veti tosi komiasti ja sielukkaasti muutaman ralllin espanjaksi.
yy kaa...mikä laatikko?
jjussila
30.06.2008 13:37:46
Joo, meni vähän off topiciksi...taisin olla vielä vähän "kiihtyneessä" tilassa, olen pahoillani, katson peiliin.

Mietippä jos Riku Niemi soittais haitaria...tai pasuunaa...tai viulua?Tai joku kitarasankari tekis vastaavanlaisen orkesterilevyn?Tai urkuri...

Mua ainakin pidemmän päälle häiritsee tuo vibrafonin tai miksei minkä tahansa muunkin soittimen liiallinen tai ehkä jopa itsetarkoituksellinen käyttö, kyllä mä ekan kerran kuultuani jopa pidin tuosta "Päivin öin"-versiosta, mutta kun sitä on kuullut
nyt alkukesästä lähtien kirjaimellisesti ja todellakin päivin öin niin alkaa tuo ovikello-osasto väkisinkin tympiin.

En mä pysty tekeen sovituksia tollaselle bändille, ei ole siihen tarvittavaa koulutusta, tuskin moni muukaan tämän palstan henkilöistä siihen kykenee?

Joo, tää on kehupalsta, kehutaan nyt sitten Voimaorkesterin Peteä, lauantain hääkeikalla veti tosi komiasti ja sielukkaasti muutaman ralllin espanjaksi.

Voimasoitolla on se kolikon toinenkin puoli; mä en voi jml sietää enää pätkääkään L.Tähkää; juurikin edellä mainitusta syystä: toosa sammuu välittömästi!!
..ei helev...olisko noin?.....
Sertzo S
30.06.2008 14:03:25

Mua ainakin pidemmän päälle häiritsee tuo vibrafonin tai miksei minkä tahansa muunkin soittimen liiallinen tai ehkä jopa itsetarkoituksellinen käyttöyt

Särökitaraan verratuna mm. nykyiskelmissä/tanssimusassa vibes on huomattavasti alakynnessä ja aika harvoin käytetty instrumentti-siis oikea vibrafoni.
Tankero
30.06.2008 14:45:18
Mitenhän tuo rock tarkkaan ottaen nykyisin määritellään?

Senhän voi tietysti itekukanenkin sopia keskenään, makuasia kun on.
Humppajyrä
Ukko
30.06.2008 14:46:59

Joo, kuultu on ja hällä toimii.
COVS jäsen nro 6
Tankero
30.06.2008 14:47:37
Voimasoitolla on se kolikon toinenkin puoli; mä en voi jml sietää enää pätkääkään L.Tähkää; juurikin edellä mainitusta syystä: toosa sammuu välittömästi!!

Totta, esim ko ryhmä ja muitakin. Saattaa joku biisi, kuten WW totes, aluksi kuulostaa hyvältäkin, mutta joku raja pitäis olla.
Humppajyrä
veeka
30.06.2008 17:11:08
Paula on 1000000 x ja enemmänkin rock, kuin nää nykypäivän räkänokkarokkitähdet.

Rokkitähden pitää ollakin räkänokka, sopivasti. Eihän se muuten mikään stara olisikaan.
työtä työttömille, viinaa soittajille
Sertzo S
30.06.2008 17:34:41
Rokkitähden pitää ollakin räkänokka, sopivasti. Eihän se muuten mikään stara olisikaan.

Jonkinlaista räkänokkaisuutta sitä tanssimuusikkorintamallakin on tai ainakin on ollut aikoinaan. Nyttemmin niin siistiä ja puhtoista homma lienee. No, vitustako minä tiijän, ku vaan täälä m-netissä hölöpötän.
paice60
01.07.2008 23:21:09

Olen soittanut kyseisen henkilön kanssa 8 ja puoli vuotta ja voin sanoa että toimii ja mukava mies muutenkin.
Vittu näitä hommia edelleenkin.
pekkajau
01.07.2008 23:33:57
Humppa-Avanti on ISO orkesteri.
Vanhemmiten näkee paremmin kauas.
isojussi
02.07.2008 11:50:04
Särökitaraan verratuna mm. nykyiskelmissä/tanssimusassa vibes on huomattavasti alakynnessä ja aika harvoin käytetty instrumentti-siis oikea vibrafoni.

Erittäin hyvin sanottu.

Kehunpa nyt tässä (siitä huolimatta, että on oma lehmä ojassa) Sääksmäen Voipaalan kesäteatterin nuorta orkesteria, jonka jonka kovan tuskan ja hermojen kiristelyn kautta sain kelvolliseen kuosiin. Kokoonpano on rummut, basso, kiipparit, huilu ja viulu. Perhana, että kitaraton orkka kuulostaa herkältä. Paraskaan "Tikteili" ei saa sitä sitä syvyyttä "Misirlouhun", millä se kuulostaa viululla soitettuna.

Jos haetaan kyllästymiseen asti ylikäytettyä ja joka läpeen ängettyä soitinta, niin onhan se hei kitara.

Varsinkin sähkökitara.

Akustinen soitin on aina akustinen soitin.

Toki on ymmärrettävää sekin, että suurelle osalle soittajia hyvän saundin tekeminen on helpompaa ruuvaamisen, pedaaleitten hankkimisen ja helvetinmoisen metelin, kuin soittotaidon ja hyvän fraseerauksen kautta.
"Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner
isojussi
02.07.2008 11:59:28

So?

Onhan maailman sivu ollut hienoja instrumentalisti-orkesterinjohtajia, joiden juttu on sooloilla muita bändin jäseniä enemmän. Niemi on sen verran hyvä vibrafonisti, että kyllä häntä mielellään kuuntelee.

...ovikello-osasto...

No voi hevonvitun-vitun-vittu. Pitääkö kaikkien saundien olla yliefektoitua mössöö?

No eikös sun filosofias oo ollu, että ei saa arvostella, jos ei itte osaa?
"Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner
jape2
02.07.2008 15:44:04
Sähkökitarasta ei saa hyvää saundia pelkilllä laitteilla. Ei varmasti.
baron
02.07.2008 16:41:55

Ei! Eikä millään muullakaan.
jape2
02.07.2008 16:45:44

Siksi kehun kaikkia hienoja kitaristeja, jotka kovalla työllään
pystyvät tekemään arjesta juhlan!
Timi
02.07.2008 19:21:23
Ei! Eikä millään muullakaan.

Ei tarvi ko Mesa ja Fenderi ja ehkä vaatimaton kaikulaite.Noilla meiän pumpussa ollaan menty vuosikymmeniä!
Kylmän viileesti!
Rantsu
03.07.2008 08:28:51
Perhana, että kitaraton orkka kuulostaa herkältä. Paraskaan "Tikteili" ei saa sitä sitä syvyyttä "Misirlouhun", millä se kuulostaa viululla soitettuna.

Jos haetaan kyllästymiseen asti ylikäytettyä ja joka läpeen ängettyä soitinta, niin onhan se hei kitara.

Varsinkin sähkökitara.

Älä nyt tommosta pirä!

Justiinsa ajattelin nimittäin itse kirjoittaa kehut Johanna Kurkelan bändin kitaristeille P. Engbergille ja V. Nurmelle, kyllä nimittäin kitarat soi herkästi ja ilmeikkäästi. Sähköllä tai ilman.
Kerran meinasi olla hyvä meininki, mutta siitä on jo aikaa...
WanhaWetäjä
03.07.2008 15:07:27 (muokattu 03.07.2008 15:10:13)

So?

Onhan maailman sivu ollut hienoja instrumentalisti-orkesterinjohtajia, joiden juttu on sooloilla muita bändin jäseniä enemmän. Niemi on sen verran hyvä vibrafonisti, että kyllä häntä mielellään kuuntelee.

Toki, mutta näähän on myös makuasioita, eikö?
Mä olen ikäänkuin sivukorvalla "saanut" kuulla ko orkesterin yhtä ja samaa kappaletta kesälomalla päivittäin n 5 kertaa päivässä, siksi tuo haikea ovikellomainen vibrafonin saundi on alkanut lievästi sanoen ärsyttää.Kuin myös en erityisemmin pidä kappaleesta "Päivin öin", se kai sallitaan?

No voi hevonvitun-vitun-vittu. Pitääkö kaikkien saundien olla yliefektoitua mössöö?

Kiroilu on täällä kiellettyä, pitäskö varottaa?
Heh...ei jaksa yhtään alkaa vääntään näistä, sä et TAAS kerran ymmärrä mun pointtiani?Jospa mä vaikka vaan en erityisemmin pidä tuosta ovikello-osastosta johtuen siitä että olen kuullut sitä lähiaikoina LIIKAA ja mun makuun turhan dominoivana elementtinä, voisitko hyväksyä tämän perustellun mielipiteen MINUN mielipiteenäni?

No eikös sun filosofias oo ollu, että ei saa arvostella, jos ei itte osaa?

HOHO!Mistä sä ton oot säänut päähäsi?
No lopetetaan sitten kriittinen kirjottelu ja jauhetaan vaan paskaa, toki sitähän tää palsta on ollut jo pitkään muutenkin, eihän täällä kukaan osaa oikeesti mitään, poislukien sä ja muutamat "hesalaiset", joskus vaan tuntuu siltä että sun suurin "osaamisesi" alue se että sä olet mielestäsi oikeassa joka asiassa, komppaat AINA tiettyjä tahoja etkä juurikaan anna muiden olla eri mieltä, ainakaan asioista joita itse diggaat, vai oleko tästäkin eri mieltä?Tätä en sano pahalla enkä vittuillessani, mutta jos niin koet, olen pahoilani, katson peiliin!

Jos ihmisellä on korvat päässä ja jonkimoinen ymmärrys kuulemastaan niin miksei sitä saisi perustellen ja jopa kriittisesti tuoda julki, niinhän säkin teet, tosin joskus perustelematta ja asioista joista et välttämättä ole kovin hyvin perillä, mm kitaransoitosta, vai oletko tästäkin eri mieltä?

Tämä tästä ja sori off topic...poistun.
yy kaa...mikä laatikko?
WanhaWetäjä
03.07.2008 15:09:01 (muokattu 03.07.2008 15:09:40)

----------------------------(tuplat)
yy kaa...mikä laatikko?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)