Aihe: Keikkasapuskat
1 2
stigcarpelan
02.07.2008 22:29:56
Tuli mieleen tuossa eräällä keikalla kun itsehän olen suunnilleen kasvissyöjä (kala menee kyllä) ja siellä oli tarjolla makkaraperunoita, makkaraperunoita tai sitten makkaraperunoita. Onnekseni huomasin siellä sentään tarjolla myös makkaraperunoita että alappas nauttia siitä kun kiirettä pitää.

No useimmiten onneksi tämä asia on hoidettu hyvin kun ruokailu on jossain ravintolassa tai sitä ei ole mutta mites teillä toverit? Otetaanko ruokavaliot huomioon?
Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio.
WinterMad
03.07.2008 00:04:09
Eipä tuota mitään herkkuruokaa ole tarjottu. Kerran oli jonkun yläasteen kotitalousryhmän vääntämää makaronilaatikkoa, olihan se aika pahaa mutta alas meni. Rasvalla kyllästettyä lihakeittoa on myös ollut joskus, naminami.
Suurimmaksi osaksi ruoat jouduttu ostamaan itse.
"luulette olevanne hienoja kun kuuntelette paljon eri tyylejä mutta oikeasti paljon kovempi saavutus on jos kuuntelee vaan kokoajan gorgorothia tai eisiidiisiitä" - sub zero
Torniojaws
03.07.2008 23:21:11 (muokattu 03.07.2008 23:21:25)

Ruotsissa kysyttään aina onko porukassa vegaaneja. Suomessa tarjotaan samaa mössöä kaikille kysymättä :)
Vortechin kolme täysipitkää nyt CD:nä! Hinta 12 euroa. Tilausohjeet webbisivuilla.
baron
03.07.2008 23:27:03

Mulla on laktoosi/gluteeni-intoleranssi.
Kiitettävästi otettu aina huomioon, kun bändikaverit syö pitsaa, mulla on kokolihapihvi!
Blackacidonkey
04.07.2008 02:44:36
Vastavirralla Tampereella on mainiot safkat, vissiin 100% vegaanista. Ainoa huono puoli on vaan se, että bäkkärille välillä änkee jotain perseilijöitä jotka eivät sinne kuulu syömään bändin safkat ja juomaan viinat.
"If you dont want it, other people will!"
Sir Härö
04.07.2008 16:01:19
En muistanut kerran ilmoittaa rukavaliotani ja oli helvetillinen nälkä heti roudauksen jälkeen. Joutuivat teurastamaan sound groupin valoharjoittelijan.
puusormi
04.07.2008 17:08:30

En muistanut kerran ilmoittaa rukavaliotani ja oli helvetillinen nälkä heti roudauksen jälkeen. Joutuivat teurastamaan sound groupin valoharjoittelijan.

Minä oon kuullu että äkäiset kaiken nähneet miksaajat syö rokkareita välipalanaan.
Saapiko lähettää terveisiä?
markotetri
05.07.2008 16:43:16
Minä oon kuullu että äkäiset kaiken nähneet miksaajat syö rokkareita välipalanaan.

Mihin te luulette että ne vähälahjaiset amatöörirumpalit maailmasta katoaa...? *röyh!*

Oikeasti, etukäteen ilmoittamalla useimmille keikoille saa sen erikoisruokavalion. Kannattaa vaan varmistaa etukäteen. Mielellään samalla hengenvedolla kun sopii ruokailusta, siis jo keikka sopiessa.

Mikähän kumma siinä muuten on, että perus pikkufestareilla (ja vähän isommillakin) on sapuskaan tasan kaksi vaihtoehtoa: kinkkukiusaus, tai riisi ja kanamössö? Ja ituhipeille joku gratiini...
Artificiality is normal to the medium.
baron
05.07.2008 18:11:53

Joo, onhan se niin, että kun persauksilla soittajilla ei muuten oo varaa syödä, niin keikkojen varaanhan se pitää laskea.
Miten mä muuten saisin kaviaaria, hummeria ja poron sisäfilettä sampanja ruokajuomana kuin ottamalla kaiken maailman juppien juhlien keikkoja vastaan.
Teijo K.
07.07.2008 12:45:38

Joo, onhan se niin, että kun persauksilla soittajilla ei muuten oo varaa syödä, niin keikkojen varaanhan se pitää laskea.
Miten mä muuten saisin kaviaaria, hummeria ja poron sisäfilettä sampanja ruokajuomana kuin ottamalla kaiken maailman juppien juhlien keikkoja vastaan.

Hääkeikoilla.
Lälly, humanisti, puuseppä. Basisti.
Alkuperäiskokoonpano
Exhausted
07.07.2008 13:57:14 (muokattu 07.07.2008 13:58:44)

Mun piti oikein tehdä tästä itsekin topicci, nyt kun vuoden alusta siirryin kasvissyöjäksi ja keikkoja ei sen jälkeen ole paljoa tullut vielä tehtyä. Onhan näitä kauhutarinoita eräästäkin oululaisesta keikkapaikasta, jossa kasvisruokaa pyytäneille oli kaadettu keskiolutpullo syvään lautaseen ja sanottu että siinä on kasviskeitto...olen kuullut myös joidenkin kasvissyöjämuusikoiden lipsuvan periaatteestaan ilmaisen ruoan edessä, mutta itse en ole vielä päättänyt miten tehdä tiukan paikan tullen. Raiderissahan ruokavalio toki lukee kyllä, ja tämän vuoden n. 20 keikalla kaikki on sujunut hyvin, paitsi Tallinnassa käydessä ruokana oli oikeasti pelkkää lihaa...
Conrad Lant
07.07.2008 16:25:47

Raiderissahan ruokavalio toki lukee kyllä

Ja tämä yleensä toimii. Monissakin hevikekkereissä olen ollut porukan ainoa rehupetteri ja aina on löytynyt oikean malliset safkat kun niistä on etukäteen ilmoittanut. Useimmiten (mutta ei aina - vade retro Saarioisen kasviskiusaukset!) jopa vielä paljon paremman näköistä tavaraa kuin raadonsyöjille katettu. Eikä vinoon ole katsottu silloinkaan kun miksaamani black metal -orkesterin seurueesta kasvissyöjiä on ollut yli puolet.
No one prayed for Sodom
Osta levy
Fortune
07.07.2008 17:24:35 (muokattu 07.07.2008 17:25:22)
Vielä ei ole missään jäänyt kasvissapuska saamatta, kunhan muistaa ilmoittaa hyvissä ajoin.

Toki itsellä auttaa, että kalakin menee, mutta kyllä nykyään osataan jo aika hyvin varautua. Varsinkin jos keikka on ravintolassa, pitäähän siellä muutenkin meitä hippejä ruokkia.

Ja tosiaan, se kasvissapuska on monissa paikoissa (eritoten Joensuun Teatteriravintolassa) kyllä luokkaa luksus.
Chemo
07.07.2008 17:38:48

Mikähän kumma siinä muuten on, että perus pikkufestareilla (ja vähän isommillakin) on sapuskaan tasan kaksi vaihtoehtoa: kinkkukiusaus, tai riisi ja kanamössö? Ja ituhipeille joku gratiini...

Nää ovat järkkääjälle käytännöllisiä:
-pysyvät suht syötävässä kondiksessa vaikka joutuisivat olemaan lämpöastiassa pitkään
-neutraaleja - uppoavat lähes kaikille (juuri kukaan ei erityisesti inhoa kinkkukiusausta - eikä se sitten taas ole kenenkään tuntemani ihmisen suuri intohimo)
-kiusaustyyppinen safka tarttee vain yhden lämpöastian
-helppoja valmistaa, halpoja
-astiat helppo toteuttaa kertakäyttöpohjalta

Kasvissafkat ovat monesti paljon maukkaampia kuin karnivoorivaihtoehdot, joten usein syön niitä mieluummin. Keikkasafkoista nostaisin äkkiseltään omaksi suosikikseni Vastavirtaklubin vegaanilasagnen.
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.
Cocktus
07.07.2008 19:18:53

Joo, taitaa olla vika itsessä jos ei saa haluamansa mallista ruokaa. Eli hyvissä ajoin vaan infoa eteenpäin. Joka keikoilla ei järjestäjät kysele erikseen ruokavaliosta, mutta varmasti ottavat asian huomioon jos siitä ilmoittaa ajoissa.
RIP Gathorn 17.03.2003-24.08.2007
Kallekorvola
20.07.2008 10:33:01
toisen miksaamani vakibändin vegetaari saa eteensä yleensä jotain (ilmoitettu etukäteen) kasvis- tai kalahommaa... muut syö melkein poikkeuksetta kanaa ja perunoita. vielä viime vuosituhannella vakisafka oli pizza.

kana ja peruna... alan vegeksi, sikäli kyllästyttää...
kivi
20.07.2008 21:55:39 (muokattu 20.07.2008 21:59:15)

Ja tosiaan, se kasvissapuska on monissa paikoissa (eritoten Joensuun Teatteriravintolassa) kyllä luokkaa luksus.

Tämä on todettu kans, rakkaat terveiset JNS Teatterille ja heidän täysvegaaniselle lanttu-naurishaudukkaalleen. Meillä esimerkiksi raiderissa lukee kaino pyyntö, että jos keittiö haluaa hoitaa hommansa hyvin, niin tuleepi laittaa:
-2 laktovegetaarista ateriaa (ei eläinperäisiä tuotteita, maitotuotteet ja juusto sallittu)
-1 täysin vegaaniateria (ei mitään eläinperäistä)
-1 hiilihydraatiton ateria (ei viljatuotteita eikä juureksia)
-2 ihan mitä vaan ruokaa (kaikki käy: kasvis, vegaani, kala, liha)

Ne jotka eivät keikkaile tai ole keikkailleet pitävät ehkä näitä ruokajuttuja ylimääräisenä nirsoiluna tai juoksuttamisena, mutta kun rundi on päällä niin saattaa olla, että raideriruoka on ainoa lämmin ateria minkä soittaja tai tekniikan työläinen moneen viikkoon tulee saamaan, saattaapa olla päivän ainoa ateria samalla.

Nykyään ymmärretään jo useimmiten, että kyseessä ei oo mikään ylimääräinen juttu, vaan soittaja ei kerta kaikkiaan voi mennä kotiin syömään jos se koti on 1000 kilometrin päässä, eikä normaali keikkapäivän aikataulun tarjoama vapaahetki edes osu tavallisten ravintoloiden aukioloaikaan.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Kailis
28.07.2008 00:53:37

Ivalossa -87 ilmoitin keikkapaikan emännälle etten syö lihaa. "Et ees porroo?" oli vastaus.
Itse syön kala-kananmuna-maitotuotteilla vahvistettua kasvisruokaa.
timus
28.07.2008 01:20:18 (muokattu 28.07.2008 01:24:04)
well-fed band is a happy band tai jotain sinne päin totesi muutama vuosi sitten eräs brittikiertuedamageri ja niinhän se on.

kasvisruokatarjonta on omasta kokemuksesta parantunut merkittävästi viime vuosien aikana eli nyt tarjolla on muutakin kuin semilegendaarista "sosekeittoa". tietysti etukäteisilmoittaminen asiasta hosp. riderissa on tärkeää.

ja herra kivi puhuu asiaa. kyllä monesti on melko vaikeaa tiukkojen aikataulujen kanssa lähteä etsimään venuen ulkopuolelta ja usein tuntemattomasta kaupungista ruokapaikkaa (jos haluaa jotain muuta kuin huoltoaseman vehnäsämpylää, pitsaa tai burgeria).

etenkin crewn kohdalla tämä olennaista. taiteilijoilla on ehkä toisinaan paremmat mahdollisuudet tähän vaikkapa ketjuhotellin ketjuravintolassa. kun tuo matkustaminen, valvominen ja etenkin tekniikka- ja tuotantoryhmän työ kaikkiaan on jo kuluttavaa ja "epäterveellistä", niin ainakin kohtuu laadukas energiatankkaus edes hieman tasapainottaa asiaa.

mutta kyllä sieltä omasta laukusta löytyy aina "firs aid kit" eli hieman pähkinöitä ja suklaata macgyverin hengessä :-)

EDIT: Kun tuota ikää on jo karttunut kohtalaisesti, niin nämä ravintotekniset asiat ovat alkaneet kiinnostaa kovasti - samoin kuin riittävä nukkuminen riittävän mukavissa olosuhteissa :-)
Hello Cleveland!!!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)