Aihe: Blackheart vs. Valveking vs. Bugera
1
Farkku
02.07.2008 08:41:22
Tuolta kyllä löytyi haulla keskusteluita näistä kaikista, mutta ajatallin että kyllä kaikille käy jos avaan uuden jossa verrattaisiin näitä kaikkia kolmea toisiinsä. Eli mun piti jo aikoja sitten hommata valvekingi, mutta jostain syystä viivästy.

Sitten rupesinkin miettimään bugera 6262:ta. (Vai oliskohan 333XL parempi (?)) Tuon päälle tuli sitten huomattua tuo blackheart. Musaa C-drop vireestä, erittäin raskasta ja mätähtävää sellaista, mikäköhän noista olis paras ? Jotain kokemuksia, tai jos ei ole niin mikä vaikuttaisi parhaimmalta/minkä näistä ottaisit.

http://www.thomann.de/fi/peavey_valve_king_head.htm

http://www.thomann.de/fi/blackheart_hot_head_bh100h.htm

http://www.thomann.de/fi/bugera_6262.htm (tai ehkä 333xl)
Vaikka tietäisit, älä päde, jos et osaa.
Billsner
02.07.2008 09:11:43
Blackhearttia saat ainakin jonkin aikaa odotella. Muistaakseni syyskuussa tulevat eurooppaan nuo Blackheartit.
Wrapped in plastic
Farkku
02.07.2008 10:04:32
Niinnno, jos malttaisi odottaa syksyyn :P
superfly
02.07.2008 10:14:41
Semmonen fiilis on mulla että tuo Blackheart on enempi perinteisempään rokinsoitantaan suunnattu kalu. Noilla muilla vois hoitua alaviretouhut paremmin. Ainakin Bugeralla, Valvekingistä en tiedä hoituuko sillä oikein mikään kunnolla. En pitänyt sen saundista lainkaan.
Killing internet dragons is serious business!
StoRBa
02.07.2008 10:19:43

Valvekingin combo on ainakin hintaansa nähden ihan pätevä peli. Ja vähintään overdrivella boostattuna saa varsin tiukkaa mättösoundia. Noista muista ei tosin ole mitään kokemusta.
Kuuntele kun soitan!
duc
02.07.2008 10:20:30 (muokattu 02.07.2008 10:20:50)
Semmonen fiilis on mulla että tuo Blackheart on enempi perinteisempään rokinsoitantaan suunnattu kalu. Noilla muilla vois hoitua alaviretouhut paremmin. Ainakin Bugeralla, Valvekingistä en tiedä hoituuko sillä oikein mikään kunnolla. En pitänyt sen saundista lainkaan.

Samoilla linjoilla. Bugera näyttäis olevan ainoa järkevä vaihtoehto. 6262:n ja 333XL:n välillä on sitten hankalampi valita, 333XL:ssä olisi paremmat puhtaat ja EL34-putket, ja 6262:ssa 6L6-putket ja varmaankin paremmat mättösäröt sitten.
Jebe-
02.07.2008 10:55:47
Noilla muilla vois hoitua alaviretouhut paremmin. Ainakin Bugeralla, Valvekingistä en tiedä hoituuko sillä oikein mikään kunnolla. En pitänyt sen saundista lainkaan.

Itse melkein tykkään enemmän Putkikunkun soundista kuin omasta Bugera 333XL:n suht kireästä soundista. Kaverien kanssa tulee soiteltua välillä hitaampaa mörkövire-musiikkia ja itseäni ainakin hieman harmittaa tuo 333XL:n tiukkuus. Samaisesta syystä tuli aikoinaan myytyä oma Framus Cobra pois. Meillä molemmilla on siis V30-elementeillä ladatut kaapit, tosin itselläni kaksi 2x12 kaappia ja kaverilla 4x12 kaappi.

Kyllähän 333XL:stä löytyy säröä ja ääntä tarpeeksi (liikaakin), mutta ehkä en ole vain löytänyt oikeita säätöä vielä tässä parin kuukauden aikana. Itselläni ainakin ollut ongelmana löytää hyvää balanssia puhtaan ja HYVÄsoundisen särön välillä. Haluamani soundi löytyy kun avaa särökanavien omia volumeja paljon, jolloin yleinen äänenvoimakkuuskin kasvaa. Clean-kanavan volume saa olla täysillä, muttei siltikään tule tarpeeksi kovaa. Kun taas särökanavien volaa laskee, niin äänenlaatu mielestäni hieman kärsii. Ehkä pitäisi leikkiä hieman etuasteputkienkin kanssa kun niitä lojuu kaapin pohjalla. Ja niin... harvemmin jaksan leikkiä kitaran volapotikan kanssa kesken soittelua. Olen enemmänkin näitä miehiä, jotka lykkäävät piuhan vahvariin kiinni ja antaa palaa potikat kaakossa. Enpä itse ole kauheasti ihmeitä saanut aikaan tuolla Bugeran hieman "kehutullakin" presence-namiskalla.

Ainakin mitä kaverin Valvekingillä tullut soiteltua, niin tykkään enemmän sen löysähköstä särökanavasta. Puhdas kanava ei mielestäni kauheasti ainakaan häviä tuolle Bugeran cleanille, mutta kuten edellä mainitsin, niin ehken ole vain löytänyt oikeita asetuksia Bugiselleni. Valveking tuntuu olevan muutenkin tukevampaa tekoa kuin tuo Bugera, etenkin potikat.
Und hallo everyone I'm amazing check me out!
vaasankitaristi
02.07.2008 11:23:21 (muokattu 02.07.2008 11:25:29)
Itse taas olen kääntymässä bugeran puoleen, kun itsellänikin on pian aika ostaa uusi vahvistin. Bugeraahan en ole testannut koskaan, mutta kaikkien soundiklippien ja 5150 vs bugera vertauksien perusteella se kuulostaa aivan loistavalta vahvistimelta.
Valvekingia olen pariin otteeseen testannut musaliikkeissä ja täytyy sanoa ettei se aivan ollut se, mitä hain. Valveking oli tosiaan säröpuolella sellainen melko löysä vehje, mutta Bossin SD-1 kanssa boostattuna saundi parani.
Itse en kyllä soittele mitään C vire mättöä paitsi children of bodomia mikäli se lasketaan "mätöksi". Ennemmin sellaista kasari hevi, trässi, melodinen hevi ja rock ja joskus jopa blues, boogie.
Itse en kyllä hevikitaristina ostaisi mitään blackhearttia, vaikka en ole koskaan kuullut enkä nähnyt.

PS.
Nytpä sain ainakin tietää, että bugerassa on luultavasti tiukempi särö kuin VK:ssa :), ja sehän passaa.

E: eikös bugerassa potikat ja plugit ole metallia ja VK:ssa muovia?
Jebe-
02.07.2008 11:38:18
E: eikös bugerassa potikat ja plugit ole metallia ja VK:ssa muovia?

Kyllä ne Bugerassakin ihan muovia ovat. :(
Farkku
02.07.2008 12:00:16
Okei eli ton blackheartin voi mättötouhuissa unohtaa, ainakin tähän astisen keskustelun perusteella olisin itse kääntymässä bugeran 6262:een. Tuli muuten mieleen että jos joku tietää ni vois kertoa jos löytyis jostai jotain vielä parempaa samaan hintaluokkaan apaut :P
teukka
02.07.2008 12:46:20
Mun piti aikoinaan hankkia VK mutta kun lueskelin juttuja siitä ei ehkä olisi sopinut shittiin mitä mä soitan eli Drop-C mättöä.Trash/Metalcore yms.
Tilasin sitten 6262:n ja eilisten ekojen treenien perusteella oikea vahvistin tuli hankittua.Todella tyytyväinen olen.
Potikat tosin ovat hiukan rimpulan oloiset mutta muuten järeä ja tukevan saundinen
ja tuntuinen laite. Painoakin jo aika riittävästi.
Tuntuu ja kuulostaa hyvältä mutta kestävyys yms sitten huomataan ajan kanssa.

Muuten...Bugeraa on jo osteltu suomeenkin puolisen vuotta....Montako olette nähneet myynnissä käytettyinä? Niinpä.
There´s only one rule of metal...PLAY IT FUCKING LOUD!!!
jussimus
02.07.2008 12:50:18
Okei eli ton blackheartin voi mättötouhuissa unohtaa

Häh, mä ainakin veivaan mättöä himassa Blackheartin Little Giantin läpi :)
Jebe-
02.07.2008 13:06:54
Muuten...Bugeraa on jo osteltu suomeenkin puolisen vuotta....Montako olette nähneet myynnissä käytettyinä? Niinpä.

Onhan Bugera kuitenkin hintaansa nähden todella hyvä peli eikä ainakaan itseäni innosta myydä nuppia tuolla Thomann * 0,7 -hinnalla. Samaan hintaan kuitenkin toinen vaihtoehto on melkein pelkkä Valveking ja niitä liikkuu suht paljon käytettynä. Ellei kumpaakaan näistä halua ostaa, niin pitää sitten iskeä lisää rahnaa tiskiin tai pysytellä trankkukamoissa. Saa sitten nähdä millaiseksi mieli muuttuu Bugeran suhteen kun vahvistin ja minä vanhetaan sitten yhdessä (minä itse tänään = yeah synttärit :), mutta pitää vain toivoa ettei ongelmia tule. Tähän mennessä itselläni ainakaan ollut mitään ongelmia.
merirosvokissa
02.07.2008 18:41:38
Kyllä testaus kannatti, ajatella että nyt soittelisin valvekingillä 6262:sen sijasta :S

Haha, elä viitti, meikällä kävi bugeran 333xl pyörähtämässä ja taivuin valvekingiin kuitenkin, makuasioitahan nämä on tietysti.
http://www.myspace.com/thelegionnaireband Avatarissani esiintyvä mieshenkilö on minun BFF, hihi
Farkku
02.07.2008 19:36:02
Haha, elä viitti, meikällä kävi bugeran 333xl pyörähtämässä ja taivuin valvekingiin kuitenkin, makuasioitahan nämä on tietysti.

Makuasioitapa hyvinkin, meinaa mun piti ostaa valveking youtuben: valveking ja 333xl videoiden perusteella. Niitä vertailin ja unohdin koko bugeran, tietysti katsoin vain 333xl:n videoita kun bugeroista kallein oli. Onnekseni sitten päätin vielä ennen ostoa tämän keskustelun avata ja tämän innoittamana mun oli pakko käydä sitte ite kokeilemassa tota 6262:sta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)