Aihe: Viime keikka.
1 2 3 4 513 14 15 16 17122 123 124 125 126
Martso
02.07.2008 00:49:58
Ja kun niitä settejä on nykyään melkein aina viisi ja puoli settiä. Puhut asiaa mutta minkäs teet. Täytyy vain yrittää saada sitä ns. meininkiä että jaksaa.

Onko näin? Jotenki, kun ite olen aistinu, että nuo pitkät olisi vähentyny? Mutta uskonhan mie, jos sanot. - Joo, vaikiaahan se on - varmasti. Asiaa varmasti helpottaa, jos on löytäny bändiin hengenheimolaisia ja biiseihin jaksetaan ettiä uutta koko ajan. Mutta piruko sitäkään illasta toiseen jaksaa tietenkään.
paice60
02.07.2008 00:54:13
Onko näin? Jotenki, kun ite olen aistinu, että nuo pitkät olisi vähentyny? Mutta uskonhan mie, jos sanot. - Joo, vaikiaahan se on - varmasti. Asiaa varmasti helpottaa, jos on löytäny bändiin hengenheimolaisia ja biiseihin jaksetaan ettiä uutta koko ajan. Mutta piruko sitäkään illasta toiseen jaksaa tietenkään.

Kyllä se maissa melkein on järjestään näin. Laivoilla eri juttu, mutta on paikkoja missä vedetään vähemmän. Harvemmin tosin mutta kuitenkin. Se kyllä auttaa jos bändin sisällä homma pelaa niin saa kuluneisiinkiin kappaleisiin uutta sisältöä. Mukava huomata että ilman mitään treenauksia tehdään yhtäaikaa samoja juttuja mitään sopimatta. Eli kemia pelaa aika hyvin silloin.
Vittu näitä hommia edelleenkin.
pekkajau
02.07.2008 01:35:59
Ehkä nyt on niiin että intohimoinen luovuus on kerta kaikkiaan perätilassa. Kaikessa pyritään olemaan vain kauniita ja tehokkaita. Minne helvettiin ne rahat on joutuneet joilla ennen tehtiin kunnon viihdettä? Joku Jaakko Salo esim. ei varmaan miettinyt jonkun maitolitran tai sähkön hintaa?
Vanhemmiten näkee paremmin kauas.
jeppeq
02.07.2008 01:49:45
Taannoin menin viikkopäivinä "Siljan ruåttinlaivalla" yli ja takasin, takasin tullessa kävin baarikierroksen pitkän kautta ja hämmästelin, että "pääbändi" veti tiukasti reenattua virheetöntä "seku"ohjelmistoaan, vaikka kansakunta oli mamma/pappa. Ainut aktiivinen kontakti tanssimiseen imaantui, kun tuli illan kaksi ainutta hidasta "lähes tuttua" biisiä. Soittoryhmä oli nuorta, mutta taitavaa osastoa, ehkä juuri siksi.

Mielestäni asia on vakava, jos "helmiä sioille, vittuakos mulle kuuluu" menee läpi noin vain ostajilla/laivayhtiöillä, eli "molempien matkat menee hukaan". Hyvä bändi huomioi yleisön, väitän näin. Oli sitten se "genre" whatever, pelisilmällä varustetut pelimannit haistaa tilanteen ja korjaa tilanteen mahd. mukaan. Arkipäivät on eri kun viikonloput.
Musiikkia korville
02.07.2008 08:29:22 (muokattu 02.07.2008 08:29:30)

Mielestäni asia on vakava, jos "helmiä sioille, vittuakos mulle kuuluu" menee läpi noin vain ostajilla/laivayhtiöillä, eli "molempien matkat menee hukaan". Hyvä bändi huomioi yleisön, väitän näin. Oli sitten se "genre" whatever, pelisilmällä varustetut pelimannit haistaa tilanteen ja korjaa tilanteen mahd. mukaan. Arkipäivät on eri kun viikonloput.

Kompkomp
By: MK
Sertzo S
02.07.2008 08:36:19
Taannoin menin viikkopäivinä "Siljan ruåttinlaivalla" yli ja takasin, takasin tullessa kävin baarikierroksen pitkän kautta ja hämmästelin, että "pääbändi" veti tiukasti reenattua virheetöntä "seku"ohjelmistoaan, vaikka kansakunta oli mamma/pappa. Ainut aktiivinen kontakti tanssimiseen imaantui, kun tuli illan kaksi ainutta hidasta "lähes tuttua" biisiä. Soittoryhmä oli nuorta, mutta taitavaa osastoa, ehkä juuri siksi.

Täyttä asiaa!!! Plussa!
uruttaja
02.07.2008 10:36:42

Tuommoseen kuvaan minäkin olen joutunut. 5 ja puoli settiä tais olla joskus kevättalvella Jyväshovissa. Sen jälkeen on menty kolmea ja puolta tai neljää ja puolta settiä. Yleisimmin se 4 ja puoli settiä.
jjussila
02.07.2008 10:48:54
Tuommoseen kuvaan minäkin olen joutunut. 5 ja puoli settiä tais olla joskus kevättalvella Jyväshovissa. Sen jälkeen on menty kolmea ja puolta tai neljää ja puolta settiä. Yleisimmin se 4 ja puoli settiä.

Jep, ja olis vielä 20.00-00.30, se olis siinä..
..ei helev...olisko noin?.....
uruttaja
02.07.2008 10:55:11
Jep, ja olis vielä 20.00-00.30, se olis siinä..

Sanoppa muuta. Varsinkin arkisin tuo olis ihan kohillaan-
mack the knife
02.07.2008 11:37:47
Sanoppa muuta. Varsinkin arkisin tuo olis ihan kohillaan-

Olis se viikonloppunakin ihan kohillaan. Sen jälkeen sais dj soittaa ihan mitä haluaa sinne 3.30:een asti. Mutta kun tämä ei mene bändin ostajille jakeluun.
COVS n:o 1.
baron
02.07.2008 11:53:06

Musta mun viime viikonlopun keikka-aika oli aika sopiva: 14-17
Marshall83
02.07.2008 16:02:07

Taannoin menin viikkopäivinä "Siljan ruåttinlaivalla" yli ja takasin...

Ainakin Europalla niitä soittoaikatauluja sais jotenki muokkailla. Tällä hetkellä tanssibändi soittaa illalla 2 settiä ja päivällä neljä. Yökerho-/bilebändi joutuu soittamaan setin tanssimusaa illalla ennen varsinaista tanssiorkesteria. Ois ennemmin niinpäin et illalla ne 4 settiä jolloin tanssijoitakin on eikä niin että päivällä saa soittaa tyhjille saleille..ainakin näin kesäaikaan. Tai mistäs minä mitään tiedän, kuhan nyt vaan tuli mieleen.
-Asia kunnossa.
mack the knife
02.07.2008 16:26:34
Ainakin Europalla niitä soittoaikatauluja sais jotenki muokkailla. Tällä hetkellä tanssibändi soittaa illalla 2 settiä ja päivällä neljä. Yökerho-/bilebändi joutuu soittamaan setin tanssimusaa illalla ennen varsinaista tanssiorkesteria. Ois ennemmin niinpäin et illalla ne 4 settiä jolloin tanssijoitakin on eikä niin että päivällä saa soittaa tyhjille saleille..ainakin näin kesäaikaan. Tai mistäs minä mitään tiedän, kuhan nyt vaan tuli mieleen.

Onhan se tietysti noinkin, mutta siellä on varmaan ajateltu, että JOS päivällä sattuu tulemaan tanssijoita saliin, niin silloin tulee varmasti sitä lajia. Jos yökerhobändi soittais päivällä, niin nekin vähät ihmiset kääntyis ovelta takaisin.

Illalla taas ajatellaan, että jos tulee niitä toisenlaisia tanssijoita, niin yökerhobändi pystyy Celebrationit sun muut vetämään tarvittaessa.

On ne sitä miettineet monin päin, usko vaan.
sabian
02.07.2008 19:38:41
Mutta miksi on bändejä joissa on rumpali, muuta kompit tulee konneelta? Rumpali muka hipsuttelee konneen tahtiin..

Näistä koneista kun nyt tuli asiaa niin toinen minkä sais kieltää on triot joissa ei ole kitaristia mutta kiipparisti soittaa kaikesta huolimatta vitun tiukan soolon casiollaan
jonka soundiksi on haettu tiukkaa rautalanka tms. soundia. EI VITTU!!! Keikkaliksa ylemmäs ja palkataan se kitaristi.
Ei ryyppy miestä kaada jos ei mies ryyppyä
mack the knife
02.07.2008 19:59:30
Kyllä syntikoissa oikeasti on ihan helvetin hyvät kitarasoundit. Moni kuopiolainen pariskunta on tullu kysymään, että mistä ihmeestä tuommosta tulee. Rajua rokkikitaraa ja sitten vielä venytyksetkin ihan kohdalleen. Viritys on ihan nappiin.

Voi ihan hyvin kyllä markkeerata kitaraa triossa, nykysoundit kun on niin hyviä synassa kuin synassa. Niin ja kaikumallinnukset siihen vielä, ei kyllä jää mitään puuttumaan.
sabian
02.07.2008 20:08:32
Kyllä syntikoissa oikeasti on ihan helvetin hyvät kitarasoundit. Moni kuopiolainen pariskunta on tullu kysymään, että mistä ihmeestä tuommosta tulee. Rajua rokkikitaraa ja sitten vielä venytyksetkin ihan kohdalleen. Viritys on ihan nappiin.

Voi ihan hyvin kyllä markkeerata kitaraa triossa, nykysoundit kun on niin hyviä synassa kuin synassa. Niin ja kaikumallinnukset siihen vielä, ei kyllä jää mitään puuttumaan.

Kalakukosta saa muuten äärettömän hyväsoundisen basarin. Ei huomaa eroa oikeaan.
Ei ryyppy miestä kaada jos ei mies ryyppyä
Lennu
02.07.2008 20:17:32

Viime keikka oli kivaa. Kaks bilesettiä, lonkkua ja keikan jälkeen jallu bäkkärillä. Selkääntaputukset piti käydä keräämässä salin puolelta keikan jälkeen.

Liksa tosin jäi vaan hitusen päälle liiton minimin, mutta ei haittaa. Kun oli kokolihaa soittajillekin.
"Ikinä en ole Marshallin comboja testannut, mutta voin sanoa, että niissä on kyllä parhaimmat efektit omiin tarpeisiin." -Kloppis
mack the knife
02.07.2008 20:17:57
Kalakukosta saa muuten äärettömän hyväsoundisen basarin. Ei huomaa eroa oikeaan.

Nythän sinä ihan selvästi pilkkaat minua.
Lennu
02.07.2008 20:18:19

Hehee, hyvä provo.
"Ikinä en ole Marshallin comboja testannut, mutta voin sanoa, että niissä on kyllä parhaimmat efektit omiin tarpeisiin." -Kloppis
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)