Aihe: Hevimiehen basso?
1 2 3 4 5
basistivol666
04.02.2004 09:13:39
Äläs nyt hyvä poika noin sano. Kyseinen yksilö näyttää hyvinkin pätevältä ainakin näin ruudun läpi tarkasteltuna.

Tää on taas väkisinkin mielipide asia... Mä en kyllä k5 bobuttais jos soittaisin "kunnon" hevi bändissä! Niin siis ei toi k5 mun mielestä mikään ns."hevi" ole todellakaan.
No vitsiku se musiikki oli niin kovalla et se laulaja joutu huutaa.
Incarnation
04.02.2004 14:25:20
Tää on taas väkisinkin mielipide asia... Mä en kyllä k5 bobuttais jos soittaisin "kunnon" hevi bändissä! Niin siis ei toi k5 mun mielestä mikään ns."hevi" ole todellakaan.

Soittajasta se on kiinni, ei soittimesta.
Sulle näköjään hevin soittaminen on kiinni soittimen merkistä. Eli tekeekö basso soittajasta uskottavamman kuin hänen soittotaitonsa?
"Oulun Riossa THX-äänet kun paukkaavat välillä niin, että munuaiset lepattaa ja perna komppaa jazz-tanssilla." -Jaristoteles
Bilharzia
04.02.2004 20:55:21
Miksei 5 kielinen nyt sopis heviin?

Siinä on ne 4 perus kieltä ja sitten se yks joka ruopii todella matalalta.. En tiiä mutta perusbassoo matalemmalta muriseva basso olis varmaan eduks.. oli muodit nyt mitkä tahansa vaan, niin se on hyvä millä pärjää. Kaipa sitä moni muu hevimetal basisti käyttää 5 kielistä ku joku Fieldy. Oupen juor maind perkele!!
www.LifeofDebauchery.Com
Bayer
05.02.2004 10:34:27
Joo kyllä huomaa....
Moi oon basisti vol 666 oon 15weeee soitan heviiii...

You're just a wanna-beeee
:D

no ei vaan kyllä se k5 on hevi.
Kieppi
07.02.2004 11:41:04 (muokattu 07.02.2004 11:41:37)
Hmm... me nyt ei soiteta heviä, mutta välillä aika raskastakin. Warwickillani olen pärjännyt hyvin.

Eikös Tarot / NW-mies Marco Hietalakin vannonut Warwick Infinityn nimiin?

Kieppi
-- http://www.pestida.com/
Rainer
07.02.2004 19:23:18
Eikös Tarot / NW-mies Marco Hietalakin vannonut Warwick Infinityn nimiin?

Näin on. Warwick vaikuttaa olevan aika kova sana suomalaisessa hevissä. Muistaakseni Nightwishin ex-basisti Sami Vänskäkin soitti joskus Corvette standardilla. Finntrollissa taitaa olla käytössä Warwick Fortress.
basistivol666
07.02.2004 21:58:52
Soittajasta se on kiinni, ei soittimesta.
Sulle näköjään hevin soittaminen on kiinni soittimen merkistä. Eli tekeekö basso soittajasta uskottavamman kuin hänen soittotaitonsa?

ei tee! mutta tää onkin täälänen jos ja jos juttu.
basistivol666
07.02.2004 22:00:19
Joo kyllä huomaa....
Moi oon basisti vol 666 oon 15weeee soitan heviiii...

You're just a wanna-beeee

no ei vaan kyllä se k5 on hevi.

Ja mun ikä ei kerro sulle yhtään mitään... olet vitun naurettava.
basistivol666
07.02.2004 22:02:07
Miksei 5 kielinen nyt sopis heviin?

Siinä on ne 4 perus kieltä ja sitten se yks joka ruopii todella matalalta.. En tiiä mutta perusbassoo matalemmalta muriseva basso olis varmaan eduks.. oli muodit nyt mitkä tahansa vaan, niin se on hyvä millä pärjää. Kaipa sitä moni muu hevimetal basisti käyttää 5 kielistä ku joku Fieldy. Oupen juor maind perkele!!

5 kieltä sopii kyllä heviin!!
Incarnation
07.02.2004 22:40:32
5 kieltä sopii kyllä heviin!!

Tai sitten 5-kielisen kielet 4-kieliseen ja ohuin kieli roskiin. Näin ratkeaa tämäkin tappelu. Eli tehkää kuten minä.
"Oulun Riossa THX-äänet kun paukkaavat välillä niin, että munuaiset lepattaa ja perna komppaa jazz-tanssilla." -Jaristoteles
Bilharzia
08.02.2004 10:28:21
Tai sitten 5-kielisen kielet 4-kieliseen ja ohuin kieli roskiin. Näin ratkeaa tämäkin tappelu. Eli tehkää kuten minä.

Tosta tulikin sitten mieleen.. Olisin nyt hankkimassa bassoa.. monta vuotta soittanu skittaa ja nyt olis hinkua laajentaa bassoon.

Noh, mää värkkään kappaleita ja kitarassa on semmonen hassu viritys ku AEADGB. Ja nyt kun sitten olis hankkimassa bassoo siihen tuli mieleen että viritys olis suurin piirtein samanlainen eli AEAD.

Noh!! No, siihen tarvitaan tietenkin kunnon kieliä eli jos mää hommaan siihen jotain 135sta kieltä nelikieliseen niin käyks se noin vaan? Onks nykyään nelikielisessä sen verran isot reiät ja lovet että tollanen mahtuis? Jos mää nyt hommaan semmosen nelikielisen niin täytyykö ottaa pyöröviila esille vai oliskos ihan noin vaan bojoing laittaa kielen?
www.LifeofDebauchery.Com
basistivol666
08.02.2004 10:39:02

no selvä... rauha solmittu
Incarnation
08.02.2004 11:12:24
Noh!! No, siihen tarvitaan tietenkin kunnon kieliä eli jos mää hommaan siihen jotain 135sta kieltä nelikieliseen niin käyks se noin vaan? Onks nykyään nelikielisessä sen verran isot reiät ja lovet että tollanen mahtuis? Jos mää nyt hommaan semmosen nelikielisen niin täytyykö ottaa pyöröviila esille vai oliskos ihan noin vaan bojoing laittaa kielen?

No mulla oli puolen vuotta kiinni tuollainen setti ilman että olis satulaa viilannut ja hyvin toimi. Nyt viilasin vähän satulan E-koloa isommaksi jotta .135 paksuinen kieli istuu kunnolla mutta hyvin se tuntui toimivan ilman viilaakin.
Niin ja tallasta on mahtunut suht hyvin, ei ongelmia.
beorn
10.02.2004 02:15:28

All men play on ten!
absqua
10.02.2004 07:51:21
Tuo alemmn kuvan pulloteline on hevimiehelle aina tarpeellinen varuste.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
XernaX
10.02.2004 15:46:34

Tästä ei basso enää paljoa hevimmäks muutu!!!!!!

http://koti.mbnet.fi/rniemi/basso/basso_eest%e4.jpg
http://koti.mbnet.fi/rniemi/basso/basso_takaa.jpg

PERKELE!

Legenda
"Mutta minkäs teet kun paska on jo housuissa?" -Rainer Nygård
basistinalku
24.02.2004 17:29:27
5-kielinen vois olla kätevämpi ku 4-kielinen hevin soitossa...
Syö suklaata..!
Yeah
24.02.2004 17:47:00

Ibanezin EDA905!!!
God is dead-Niezche...Niezche is dead-God
bize
24.03.2004 11:12:57
Janne sanoo: ei enää jatsia Janne sanoo: parempi kun en yritäkään. tulee vaan vitutus ja angsti
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)