Aihe: kuulokevahvistin?
1 2
kale1
25.06.2008 12:55:09
täytyis saada kuulokkeiden kaveriksi joku vahvistin kun ei oikein äänikortin teho meinaa riittää.onko kenelläkään kokemusta halvoista esim behkun ha400 ja muista halpis vahvistimista? itselläni akg:en 240 studio luurit.
Synnyttäjä
25.06.2008 13:40:12

Mulla on jo jonkun aikaa ollu toi HA400, ja kun ei paremmasta tiedä, niin asiansa ajaa kotihommissa. Siihen on jo niin tottunu, että sitä käyttää mieluummin kuin vieressä seisovia stereoita. Eri asia sitten, miten vaativammassa käytössä pärjää mutta mitä tuo nyt kustantaa? Pari kymppiä? Ei siinä paljoo menetä.
!
Mikael
25.06.2008 14:09:10 (muokattu 25.06.2008 14:14:09)

Mulla on Behringer HA4700 studion kuulokemonitorointivahvistimena ja siihen - siis soittaessa soittajille soittoa monitoroidessa - ajaa asiansa, mutta en kyllä miksauskäyttöön tai muutenkaan kriittiseen kuunteluun suosittelisi sitä. Häiriöäänitä (suhinaa ja hurinaa) piisaa ja muutenkin soundi on vähän jotenkin tukkoinen ja aneeminen. Itekin oon miettinyt että pitäis joku laadukas kuulokevahvistin ostaa kun tuon 002:n kuulokeulostulokaan ei oikeen vakuuta.
Inhimillisyys on hyve.
Chade Fallstar
26.06.2008 13:15:53
Presonus HP4 on täällä ollut käytössä ja mielestäni soundi on hyvä.
Olen koettanut verrata muutamiin muihin ja ainakin kotistereoiden, integroitujen äänikorttien yms. kanssa olen ollut huomaavinani eroa.
Ainut miinus on hieman korkea sisääntulon herkkyys. Joutuu hieman äänikortin päästä rajoittamaan ja tämä ei ole ainakaan teoreettisessa mielessä äänenlaadun kannalta edullista. Kuulokkeena Sennheiser Hd600.
God is one of the leading causes of death
Chade Fallstar
26.06.2008 13:17:56
Jos kovasti halvemmalla haluaa päästä niin intterwepin ihmemaassa löytyy ohjeet ChuMoy kuulokevahvistimen rakentamiseen. Ilmeisesti ei pitäisi kovin hankala homma olla.
God is one of the leading causes of death
lasal
27.06.2008 20:25:27
Mulla on Behringer HA4700 studion kuulokemonitorointivahvistimena ...

Ja kuulokkeet riittävän korkeaohmisia? Vai oliko toi se nelikanavainen ja toimii 16 ohmiin? Toinen räkki-Behriger vaati vähintään sata (100) ohmia kuormaksi :-(

Jossain muualla selostamaani korvamonitorointiin en löytänyt kuusikanavaista matalaohmisille kuulokkeille soveltuvaa kuulokevahvistinta :-(
Mikael
30.06.2008 11:28:53

Ja kuulokkeet riittävän korkeaohmisia? Vai oliko toi se nelikanavainen ja toimii 16 ohmiin? Toinen räkki-Behriger vaati vähintään sata (100) ohmia kuormaksi :-(

Toi HA4700 on se uudempi malli joka toimii 8 ohmiin asti ok ja luurit on perus studioluureja (HD25/HD580/K271/ATH-M40fs).

Jossain muualla selostamaani korvamonitorointiin en löytänyt kuusikanavaista matalaohmisille kuulokkeille soveltuvaa kuulokevahvistinta :-(

täs ainaikin:
http://www.mtraudio.com/mtrcatalogue.htm
Inhimillisyys on hyve.
lasal
30.06.2008 17:55:18 (muokattu 30.06.2008 17:56:10)
täs ainaikin:
http://www.mtraudio.com/mtrcatalogue.htm

niinpäs onkin ... mutta jokin hiertää: "Max Output: 2v, 500mW into 8 ohms - 4.7v, 35mW into 600 ohms - 4.8v, 10mW into 2,000 ohms "

eli ulostuloimpedanssi on jotain kymmentä ohmia ... eikös kuulokkeilla hyvän toiston edellytys olekaan riittävä vaimennuskerroin (= kuormaimpedanssi per syöttöimpedanssi) ?
milcoin
01.07.2008 00:01:04
Mulla on Behringer HA4700 studion kuulokemonitorointivahvistimena ja siihen - siis soittaessa soittajille soittoa monitoroidessa - ajaa asiansa, mutta en kyllä miksauskäyttöön tai muutenkaan kriittiseen kuunteluun suosittelisi sitä. Häiriöäänitä (suhinaa ja hurinaa) piisaa ja muutenkin soundi on vähän jotenkin tukkoinen ja aneeminen. Itekin oon miettinyt että pitäis joku laadukas kuulokevahvistin ostaa kun tuon 002:n kuulokeulostulokaan ei oikeen vakuuta.

Mul on joku behku kans ja luulin ettei sillä oo niin väliä mut ihan totta se on vähän sellanen lattee ja tukkonen.

Missään ei nähtävästi voi säästää...
"Modulaatiot...mä inhoon niitä...kyllä sävellajista toiseen pääsee muullakin tavalla"
Mikael
01.07.2008 01:42:56 (muokattu 01.07.2008 01:55:04)

Mul on joku behku kans ja luulin ettei sillä oo niin väliä mut ihan totta se on vähän sellanen lattee ja tukkonen.

Missään ei nähtävästi voi säästää...

Soittomonitoroinnissa toi beh välttää ihan ok, mut itelle tarkkaamoon haluisin jonkun kunnollisen. Onks kellään kokemusta tästä:

http://www.soundperformancelab.com/index.php?id=129&L=1

Tällä tulis ratkaistua myös tuo mastervolanappulan sijaintiongelma... millainenhan ton luurivahvain on?

Hmm, tää näyttäis kyl kivalta:
http://www.naim-audio.com/products/headline.html
Inhimillisyys on hyve.
Cornflake
01.07.2008 08:23:20
Mulla on himassa äänikortin perässä tollanen:

http://www.thomann.de/fi/samson_cque8_kopfhoererverstaerker.htm

Pelittää AKG:n K 240 monitor -luurien kanssa ihan helvetin hyvin. En tiedä mitä joku kalliimpi kilke toisi tohon lisää, tuosta lodjusta kun ei ole mitään pahaa sanottavaa.

Kotistudiossa ainakin piisaa.
I ain't gonna work on Maggie's farm no more
Mikael
01.07.2008 16:39:10

Milläs vahvistimilla ihmiset pajoissaan luureja ajelee ja mitä mieltä niistä ovat? Mikä on teidän se luuri/vahvistin -kombinaatio, joilla miksauksia tehdään/tarkastetaan/säädetään?
Inhimillisyys on hyve.
Antti1
01.07.2008 16:41:08 (muokattu 01.07.2008 19:41:29)
Meikäläisellä on Alto HPA-6 (tjsp) käytössä ollut jo pitemmän aikaa. Ei mitään valittamista, kuin että joskus loppuu puhti hankalilla luureilla pikkusen kesken. Tai siis, alkaa säröytymään liian aikaisin ja ei oo kivaa.

EDIT: Niin joo... Kohta tulee Mackie Onyx Satellite tuon kaveriksi. Luureina K240 Monitor ja DT770 M.
"If life seems jolly rotten there's something you've forgotten and that's to laugh and smile and dance and sing."
Mikael
01.07.2008 20:09:35 (muokattu 01.07.2008 20:18:41)

Ihan paska.

Tiedän kaksi tuollaista joista molemmat on alkaneet kärytä käytössä. Taisi molemmissa olla se luurivahvistin. Se kuulosti aluksikin ihan paskalta, hirvee pirinä, suhina ja suttuinen soundi. Sitten se syttyy palamaan! Haisi kans ihan hirveeltä.

Älä osta tuota vehjettä. Mastervolan potikka rupesi myös rahisemaan ja pätkimään puolen vuoden käytön jälkeen.

Oho... pitääpä varoa.

Mikä on hintalappu?

Näyttäis olevan Kruunuradiossa virtalähteen kera vähän vajaa tonnin, joten ehkä menee vähän yli pelkän kuulokevahvisimen budjetista...

Mulla on toi Big Knob, joka nyt ei ehkä hifi-arvoillaan pärjää, mutta ainakin niissä luurivahvareissa (2) on törkeesti hönkää. Vaikka toi SPL vaikuttaa luotettavammalta vehkeeltä kun Mackie, niin Mackie on vienyt kestävyydessä jo voiton.

Tota mä kattelin kans mut jotenkin vähän epäilytti... mut toisaalta onhan Mackie tehnyt ihan kelpo laitteitakin. Se Presonus on kuuleman mukaan myös ihan kelvoton.
Inhimillisyys on hyve.
Conrad Lant
01.07.2008 21:20:01

Mikä on teidän se luuri/vahvistin -kombinaatio, joilla miksauksia tehdään/tarkastetaan/säädetään?

DDA:n tiski ja K240.
No one prayed for Sodom
Osta levy
kiiski
02.07.2008 14:07:34
Mulla kuulokevahvistimen virkaa toimittaa Presonuksen Firepodin oma luurilähtö. Hyvin on toiminut AKG:n K240M kanssa (tuntuu aika monella olevan samat kuulokkeet).

Behringerin luurivahvareita en suosittele noiden K240M:n kaveriksi, soundi on todella onneton. Soittotilassahan tuo Ulin laite mullakin majailee. Sinänsä harmi, sillä tykkään tehdä joitain päällekkäisäänityksiä juuri noiden AKG:n kuulokkeiden kanssa.
hape
02.07.2008 14:15:25

Mikä on teidän se luuri/vahvistin -kombinaatio, joilla miksauksia tehdään/tarkastetaan/säädetään?

AKG K240M ja RME Fireface 800. Tökyä vois Firefacen luurivahvistimessa olla kyllä enemmänkin, mutta muuten ihan siedettävä.

Äänitettäessä soittajien kuuntelun hoidan Behkun HA4700:lla. Ajaa asiansa ok ja eihän se paljon mitään maksa, mutta mulla pelottaa joka kerta ku vääntää jotain nappia että se jää käteen. Tuntuma on aika hepponen. Tai sama juttu ku siihen tökkää piuhan kii tai ottaa pois, tuntuu aina että ei hitto, nyt se jakki prakaa. Toistaiseksi kylläkin toimii vielä (ja ku ton menin sanomaan niin hajoaa varmaan heti huomenna).
Remember: Don't eat the deadly yellow snow!
Nitrodelay
02.07.2008 14:22:48

Mulla on kanssa luurit Rme 800:n kautta ja ovat ok - ei ainakaan kaunistele.
...ja suurimman citymaasturin ratin takaa löytyy pieni, lihava, kalju siannäköinen mies... Biisejä:http://www.mikseri.net/artists/?id=67267
Cornflake
02.07.2008 17:39:35
kiiski:
Mulla kuulokevahvistimen virkaa toimittaa Presonuksen Firepodin oma luurilähtö.

Toi on hyvä! Ei jää ainakaan potkusta kiinni, tulee niin perkeleesti jos tarvii.

Nyt en pääse tsekkaamaan, mutta mulla on sellainen muistikuva että toi volapotikka meni legendaarisesti 11 ja manuskassa varotellaan että potkua piisaa.

Hyvä on. Nauhoittaessa ton kautta. Miksatessa Samsonin purkista.
I ain't gonna work on Maggie's farm no more
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)