Aihe: Ohjelma Zoom H2:lle
1
fanjet
08.06.2008 15:30:26
Ostin otsikossa mainitun digitaalitallentimen. Nauhoitus ei tuota ongelmia, mutta kertokaapa, mikä olisi näppärä/helppokäyttöinen (ja ilmainen) ohjelma, jolla mp3 muotoon tallennettua treenisessiota voisi muokata tietokoneella? Pitäisi ainakin saada poimittua biisi kerallaan ja leikattua turhat tauot pois yms.
Kalmo
08.06.2008 16:16:46
Yksinkertaisin, melko pätevä freeware taitaa olla Audacity (??) . Jos jollain teistä on esim PC:llään täysversio Nerosta, siitäkin löytyy kaikki tarvittava. Wavelab Lite'stä liikkuu monissa yhteyksissä saatuja (äänikortin tai CD-aseman kanssa) versioita.

Yksi juttu tosin: En tiedä miten nuo suhtautuvat MP3:iin

Viisaammat korjatkoon, mutta luulisin, että olisi hyvä saada fileet waviksi editointia varten.
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
hmitch
08.06.2008 16:40:51
Joo, Audacity ja Wavosaur ovat hyviä ja ilmaisia. Molemmat importtaavat mp3-tiedostoja, mutta parasta olisi varmaan äänittää wav-muodossa, ja konvertoida mp3:ksi vasta editoinnin jälkeen. Wavit vievät tietenkin enemmän tilaa muistikortilla, mutta eipähän äänenlaatu kärsi turhaan. Tosin jos pelkkiä treenejä äänittelee, niin ehkä äänenlaadulla ei ole niin väliä...

http://audacity.sourceforge.net/
http://www.wavosaur.com/
----------------------------
Katajama
01.07.2008 13:27:52

Mulla on Zoom H2:lla tallennettu live veto.. en ole ennen muokkaillut tallennuksia, mutta nyt tekis mieli vähän kokeilla. Kertokaapas hommaan perehtyneet mitkä olisi sellaisia perusjuttuja mitä kannattaa tehdä tuollaselle wav tallenteelle rokkikeikasta. Käytössä on nyt ainakin Goldwave5 softa..
Äkkisiltään kuunneltuna ainakin bassot tulee liikaa "läpi"
Kalmo
01.07.2008 19:25:05
Lainaus: " Nopeaa tämä ei tosin ole, eli tuollainen parin tunnin keikka vie noin 20-30 minuuttia muokata. "

Kuinka helevetin hätäisiä te oikeen ootte jos tuo tuntuu pitkältä konvertointi-ajalta :o))) Eihän tossa ajassa käy edes p***alla.
Kokeilkaa joskus videoeditointia! 10 tuntia kun tuplaydinprossulla renderöi niin ehtii juoda monet kahvit :o)

Itselleni ostin H2:n muistiinpanovehkeeksi. Tuo konserttitaltiointi on ihan lysti idea, vaan puhutkohan nyt oman tai kaverien bändin nauhoittelusta vai sellaisesta, johon sisältyy riski koko laitteen takavarikoinnista?

Olen kyllä yllättynyt kuinka luonnollisena vehje äänittää akustisen mies ja kitara-session.
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Borlag
01.07.2008 19:31:23

Lainaus: " Nopeaa tämä ei tosin ole, eli tuollainen parin tunnin keikka vie noin 20-30 minuuttia muokata. "

Kuinka helevetin hätäisiä te oikeen ootte jos tuo tuntuu pitkältä konvertointi-ajalta :o))) Eihän tossa ajassa käy edes p***alla.
Kokeilkaa joskus videoeditointia! 10 tuntia kun tuplaydinprossulla renderöi niin ehtii juoda monet kahvit :o)

Itselleni ostin H2:n muistiinpanovehkeeksi. Tuo konserttitaltiointi on ihan lysti idea, vaan puhutkohan nyt oman tai kaverien bändin nauhoittelusta vai sellaisesta, johon sisältyy riski koko laitteen takavarikoinnista?

Olen kyllä yllättynyt kuinka luonnollisena vehje äänittää akustisen mies ja kitara-session.

Siis itselläni ei noiden kanssa kiirettä ole, tässä vaan huomannut kuinka hätäisiä muut yleensä ovat noiden kanssa. Ja videoita editoin itse myöskin...

Itse tallentanut oman bändini treenejä/keikkoja, sekä eri bändien keikkoja ihan pikkuräkälöistä hartwall areenalle. Ja mitä tuohon takavarikointi riskiin tulee niin lupia saa yllättävän helposti kunhan vaan osaa kysyä ja pitää lupauksensa kyseisille bändeille/artisteille. Suomalaiset bändit varsinkin tuppaa olemaan otettuja jos joku vaivautuu tuon tekemään ja kopsut heille lähettämään. Mitä taas tulee taltioiden jakeluun noin muuten niin harvemmassa on ne luvat, kiitos ns bootleg tehtailijoille.
Katajama
09.07.2008 09:21:45

Mites nyt sitten kun oon muokkaillut parhaani mukaan ja pätkinytkin biisit waveiksi.. huomasin että ne on silti hiljaisempia kuin "normaalit" musiikit koneella. Eli mites järkevästi vois vielä nostaa volumea ennen levylle polttoa? Biisejä 20
Borlag
09.07.2008 10:44:16

Mites nyt sitten kun oon muokkaillut parhaani mukaan ja pätkinytkin biisit waveiksi.. huomasin että ne on silti hiljaisempia kuin "normaalit" musiikit koneella. Eli mites järkevästi vois vielä nostaa volumea ennen levylle polttoa? Biisejä 20

Hardlimitillä voit vielä yrittää vaimentaa piikkejä ja nostaa muun audion voimakkuutta, mutta jos olet näin jo tehnyt, niin tuskin kovin paljoa saat aikaiseksi huonontamatta laatua oleellisesti. Elikäs seuraavana olisi vuorossa kompressointi jolla tuo luonnistuu täsmälleen samalla tavalla kuin mitä noilla radiosoittohiteilläkin on tehty, kaikki dynamiikka lyttyyn ja äänenpaine kattoon.

Suosittelen kyllä että nostat kaikkien biisien voimakkuutta samalla ettei tule isoja tasoeroja.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)