Aihe: ESP-LTD:n kitarat yleensä!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Razorfang
29.06.2008 15:57:09
Veikkaan että on. Miltei kaikista kitaroistahan nuo löytyvät.

Juu niin kai se on. Tänks
Heka123
01.07.2008 14:13:02
Onkos LTD m-1000 skebasta mitään muuta väriä kuin tuo STB?
Lasketaanko viina muiikkitarvikkeeksi? - kassper
hullu_ukko
01.07.2008 14:14:10
Onkos LTD m-1000 skebasta mitään muuta väriä kuin tuo STB?

Ei.

Täytesana
M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | Vedä käteen. Mitä varten pitää alkaa vittuilemaan ilman syytä, en edes ole aivoton mulkku joka vetää epämusikaalisesti hikisistä tabloista, vaan fiiliksellä ja korvalla.-Kondensaattori
Dunga
01.07.2008 14:31:31
ent' onko mh-1000 floikallisesta versiosta olemasaa STG versiota?

Oletko liian laiska katsomaan puljun nettisivuilta?
Accidento bizarro - tutto morto.
Heka123
01.07.2008 14:31:56
olen täytesana
Lasketaanko viina muiikkitarvikkeeksi? - kassper
teenager from mars
18.07.2008 19:05:43
tänään lähti Thomannilta tilaukseen Esp-Ltd'n Viper 400, valkoisena, tosin oli varastosta loppu ja arvioitu lisäerän saapumisaika on 25. tätä kuuta, ja silloin varmaan tulee ne muutkin kamat mitä tilasin!
nyt vaan odotellaan. :)
we are one-thirty-eight!
pointfiveo
18.07.2008 19:28:42 (muokattu 18.07.2008 19:35:30)
Täälläkin soitellaan LTD EC-1000:lla. Tämä on ensimmäinen kitarani, jolla olen soittanut pidempään, niin en voi mitään luotettavia vertauksia tehdä paitsi ehkä mikkisoundien kohdalla.

EMG mikit eivät mielestäni loista paitsi särörikkaimpien biisien kohdalla. Kliineissä toivoisin selkeämpää soundia, puukorville nyt varmaan kelpaa nämäkin. Itse kitara soi akustisestikin oikein hyvin, selkeämmin kuin joku testaamani halpa Lespa (kyllä, uusilla kielillä), tosin en tiedä, kuinka paljon sillä on loppupeleissä merkitystä mikkeihin verrattuna.

Kaulaprofiilista en osaa kummemmin sanoa kuin, että sopii omaan komppisoittoon ja verratessa Gibson Les Paulin 50s-kaulaprofiiliin ei tuntunut radikaalisti erilaiselta.

Eniten pidän varmaan lukittavista virittimistä, tallasta ja kieltenpitimestä, mitkä ovat ihan käytännön tilanteissa näyttäneet hyötynsä. Kahdella viimeisellä on ainakin vaikutusta sointiinkin. Touchi on yleisesti tosi solidi ja tuntuu todella varmalta soittaa. Viimeistelyssä oli muutamia virheitä otelaudassa nauhojen vierustojen hionnassa, muuten pinta oli silmin täydellinen.
-R-
19.07.2008 09:39:47
Meitillä on LTD:n MHB-400. Ollu nyt käytössä 6 kuukautta eikä mitään valittamista. Huoletta voi vedellä ala vireissäkin kun on baritoni.
Gib_ber
23.07.2008 14:14:18

Itelläni on ollut nyt noin kolmen vuoden ajan käytössä ESP LTD F-100FM, heti jo muutaman kuukauden soittelun jälkeen lähti kitaran omat mikit vaihtoon johtuen siitä ettei niissä ollu tarpeeksi erottelukykyä. Säröä mikeistä kyllä lähti mutta se ei sillä hetkellä ollut tärkeintä. Joten tilalle ilmesty Duncanin SSH-6 setti.

Omasta mielestäni 100-sarjasta ylöspäin olevat kitarat on ihan ok vehkeitä soittotuntumansa kannalta, mutta mikit on yleensä melko kuraa, niin ne kannattaa vaihtaa samantien poies. Toisaalta mikit sopivat kuin nyrkki silmään toiseen kitaraani jota tulee käytettyä stonerin soitteluun, koska soundi on vain yksinkertaisesti niin räkäisen repivä.
Paskaa musiikkia, alusta loppun.
hullu_ukko
23.07.2008 14:21:11
Omasta mielestäni 100-sarjasta ylöspäin olevat kitarat on ihan ok vehkeitä soittotuntumansa kannalta, mutta mikit on yleensä melko kuraa, niin ne kannattaa vaihtaa samantien poies. Toisaalta mikit sopivat kuin nyrkki silmään toiseen kitaraani jota tulee käytettyä stonerin soitteluun, koska soundi on vain yksinkertaisesti niin räkäisen repivä.

Öh? Miten sen kitaran soittotuntuma muuttuu merkittävästi huonommaksi, kun poistetaan see-thru -väritys ja loimuvaahteralaminaatti? Koska 50-sarja = pelkistetty 100-sarja noin niinku periaatteessa.
M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | Vedä käteen. Mitä varten pitää alkaa vittuilemaan ilman syytä, en edes ole aivoton mulkku joka vetää epämusikaalisesti hikisistä tabloista, vaan fiiliksellä ja korvalla.-Kondensaattori
Gib_ber
23.07.2008 14:24:16

Tottahan tuo on, mutta mitä ite on soitellu 50 sarjalaisella ja sitten 100 sarjalaisella, niin kyllä siinä aina pieni ero tuntuu. Johtuu varmaankin viimeistelystä melko varmasti.
Paskaa musiikkia, alusta loppun.
hullu_ukko
23.07.2008 14:33:08
Tottahan tuo on, mutta mitä ite on soitellu 50 sarjalaisella ja sitten 100 sarjalaisella, niin kyllä siinä aina pieni ero tuntuu. Johtuu varmaankin viimeistelystä melko varmasti.

Jaa... En mä vaan ole koskaan mitään ihmeellistä eroa huomannut, mutta mikäs siinä, jos tykkää, että niissä joku todellinen ero on. Itse veikkaisin jonkinlaista psykoakustiikan muotoa syyksi sille erolle, mutta mistäs mä mitään tiedän. Kitara on kalliimpi ----> pakko olla paremmin viimeistelty ja sitä myöten parempi soitettava, vaikka todellisuudessa mitään oikeasti tuntuvaa eroa ei olisikaan.
l@ho
04.08.2008 19:48:58
Täällä myös Ec-1000, duncanin mikityksellä. Valituksen sanaa en ole reilun puolen vuoden aikana löytänyt. Mikit nyt on mielipideasia mutta itse en jostain syystä EMG:stä yhtä paljoa pitänyt, selitystä en sille keksi. Mutta yleisesti voin lämpimästi myös itse ko. keppiä suositella.
Mielummin kuppa munassa kun Lars Ulrich jalassa
Thanatopsis
04.08.2008 20:35:51
Kerran kerkesin nopeasti kokeilla EC-400VF:ää musiikkikaupassa ja totesin sen tuntumaltaan vähintäänkin tutuksi ja turvalliseksi. Kyseinen kitara kuitenkin myytiin pian tämän jälkeen liikkeestä pois. Nyt olen kerännyt rahaa ja rohkeutta (sitä suuremmaksi osin) ostaakseni sen Saksasta. Suomesta sen saisi kai samoihin hintoihin mutta Thomannin selkeä kolmen vuoden takuu ja 30 päivän palautusoikeus vetävät puoleensa. Käytettynä en ole noita nähnyt Torilla.

Painostakaa minua tekemään se. Vituttaa jo vähän tuo tylsän musta Viper 50.
Farewell happy fields where joy forever dwells
LMN
05.08.2008 10:42:45

Kerran kerkesin nopeasti kokeilla EC-400VF:ää musiikkikaupassa ja totesin sen tuntumaltaan vähintäänkin tutuksi ja turvalliseksi. Kyseinen kitara kuitenkin myytiin pian tämän jälkeen liikkeestä pois. Nyt olen kerännyt rahaa ja rohkeutta (sitä suuremmaksi osin) ostaakseni sen Saksasta. Suomesta sen saisi kai samoihin hintoihin mutta Thomannin selkeä kolmen vuoden takuu ja 30 päivän palautusoikeus vetävät puoleensa. Käytettynä en ole noita nähnyt Torilla.

Painostakaa minua tekemään se. Vituttaa jo vähän tuo tylsän musta Viper 50.

Et ole miettinyt, että tilaisit kitaran Musamaailmasta? Siellä laittavat säädöt kuntoon ja katsovat mm. nauhojen viimeistelyn, mitä Thomannilla ei ikinä tehdä (ainakaan tilaamilleni kitaroille ei ole tehty mitään). Musamaailmasta olen pari kitaraa tilannut ja siellä toiminta on ollut esimerkillistä. Tilauksen yhteydessä täytyy vaan muistaa pyytää heitä laittamaan säädöt kohdilleen. Ja ei, mulla ei ole mitään kytköksiä kyseiseen puljuun, olen vain tyytyväinen asiakas.
KurtCobain
05.08.2008 11:12:29
elikkäs oon ettimässä kitaraa 1000e hintaluokassa missä Original floyd rose ja neck thru ja oon ajatellu LTD:n niitä kallimpia keppejä seuraavaks ja oon miettiny et ainoot vaihtoehdot on joko Kirk Hammet 602 singature tai sit se Jeff hannemann singature missä on original floikka mitä ei enää valmisteta, mut kyllä sitä käytettynä saa. Toi kirk hammett 602 olis menny varmaa jo tilaukseen mutta kun se on just se kirk hammett nii eiss :D tota mh-1000 mallia en sen takia ota koska kaveri hankki just sellasen ja niissä on thin U joka on vähä liian paksu mun makuun koska oon noihi ibanezin wizardiin tottunu, mut noissa hanneman ja hammet kitaroissa on extra thin U joka on vähä sellane ibanezi kaula kuulemma.
Werde
05.08.2008 11:13:30
extra thin U joka on vähä sellane ibanezi kaula kuulemma.

Profiili on täysin erilainen ja paksumpi kuin Wizard.
Dead men tell no tales.
KurtCobain
05.08.2008 11:18:10
Profiili on täysin erilainen ja paksumpi kuin Wizard.

Aijjaa, Kun tästä hesaan musamailmaan vaivautuu nii täytyy käydä testaamassa miltä tuntuu toi kaula.
turd85
05.08.2008 12:15:05

Et ole miettinyt, että tilaisit kitaran Musamaailmasta? Siellä laittavat säädöt kuntoon ja katsovat mm. nauhojen viimeistelyn, mitä Thomannilla ei ikinä tehdä (ainakaan tilaamilleni kitaroille ei ole tehty mitään). Musamaailmasta olen pari kitaraa tilannut ja siellä toiminta on ollut esimerkillistä. Tilauksen yhteydessä täytyy vaan muistaa pyytää heitä laittamaan säädöt kohdilleen. Ja ei, mulla ei ole mitään kytköksiä kyseiseen puljuun, olen vain tyytyväinen asiakas.

Koituukos tästä lisäkustannuksia?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)