Aihe: Stratocaster projekti, jeesiä kokeneemmilta jermuilta.
1
GuadanaHombre
29.06.2008 14:51:39
Morjens. Olen tässä parin kuukauden ajan haaveillut uudesta stratosta (Fender American deluxe löytyy ja helvetin ihana keppi onkin) ja ajatellut luoda astetta persoonallisemman tai sanoisinko henkilökohtaisemman kitaran. Olen käynyt soitinliikkeissä testailemassa eri stratoja ominaisuuksineen. (Lienee turha perustella miksi juuri Stratocaster..) Koska en ole sijoittamassa tähtitieteellisiä summia tähän projektiin joudun myös pohtimaan kustannuksia.
Helsingin musafasulta löytyi yksi keppi, jonka soitettavuus ja erityisesti kaula tuntuivat kuin minulle luoduilta. Se on American Standard Strato sillä järkyttävän rumalla "Make history" tarrapinnoitteella. Roikkuu seinällä paraatipaikalla.
Eli tässä vaiheessa on suunnilleen selvänä, että American Strandard on se vehje, mitä rupean modailemaan. Luultavasti tilaan kepin Thomannilta tai Musik Produktivista. (Molemmista vain hyviä kokemuksia itsellä, erityisesti Musik produktiv.)
Tässä vaiheessa tärkein kysymys on mitkä mikrofonit laitan kitaraan. Standardin perusmikit eivät iske aivan täysillä. Soitan pääasiassa Bluesia, mutta haluaisin mikeiltä riittävää monipuolisuutta, soundien laadun kuitenkaan kärsimättä. Joku saattaa kysyä tässä vaiheessa, että mitä helvettiä eikö American deluxe S-1 systeemeineen ole ihan tarpeeksi monipuolinen? Onhan se, suorastaan rakastettavat soundit ja monipuolisuus, mutta tuntuu että jokin puuttuu. Mitkä mikit pärjäis hyvin niin rytmi kuin soolo -soitossa, artisti esimerkkeinä SRV, John Mayer, Clapton, Red hot chili peppersin kitaristi, Robert Cray, Steve Cropper, Prince, B.B. King, Tommy Castro etc..
Onko muita vaihtoehtoja kuin Texas Specials?
Sitten viimeisenä tulee kitaran ulkonäkö. En vielä ole varma minkä väristä kitaraa lähden hankkimaan (ruusupuu -otelauta tosin on saletti) mutta väristä riippumatta haluaisin kitarasta sellaisen rähjäisen näköisen tyyliin SRV tai John Mayerin yksi keppi. Onnistuuko maalipinnan poistaminen ihan hiomapaperilla ja siten etten mitenkään vahingoita kitaran sointia tai muita ominaisuuksia? Entä millä maaleilla kitaraa voi maalata? Fenderin sivuilla luki, että american strandardissa on joku normaalia ohuempi maalipeite, jotta puun ominaisuudet soundiin liittyen pääsee oikeuksiinsa.. Entä tarrat, onko mitään hyviä mestoja josta saisi erilaisia tarroja millä koristella kitaraa?
Sitten jos on muita ideoita tai jotain mikä kannattaa ottaa huomioon niin pistäkää ihmeessä vastauksiinne, arvostan todella.
Kiitos jo etukäteen!

Josse
Got my mojo workin' but it just don't work on you...
kojones
29.06.2008 14:58:42
Teetä customi jollain suomalaisella soitinrakentajalla.
Krice
29.06.2008 15:17:53

Tarrat ja relikointi. Niistä riittäisi yksi jos toinenkin kommentti, mutta ne olisivat varmasti aika painokelvottomia.
Mäci
29.06.2008 15:27:27
Tuot sen kitarasi Forssaan relikoitavaksi:

http://www.leviatech.fi/monsteramps/fi/vcg.html
Sure I like country music and I like mandolins, but right now I need a Telecaster through a Vibrolux turned up to 10...John Hiatt
Läpistö
29.06.2008 16:05:52

Nuo Texas specialit on kyllä ainakin omasta mielestäni hyvät juuri tollaseen kamaan mitä tossa listasitkin. Itsekin olen soitellut SRV:tä ja myös RHCP-covereita ja kyllä noilla mikeillä John Frusciante -raapimiset lähtee :)
Henkka370
29.06.2008 17:59:38
mutta väristä riippumatta haluaisin kitarasta sellaisen rähjäisen näköisen tyyliin

Vuokraa värikuulapyssy ja paljon kuulia...
Liikapatti
29.06.2008 20:07:13
Vuokraa värikuulapyssy ja paljon kuulia...

Hohoo, tuon voisinkin tehdä omalle stratolle, ellei kuulien väri olisi vesiliukoista :D

Hyvä vinkki kuitenkin, ota plussa +
http://mikseri.net/tykinruoka
Les Fender
29.06.2008 20:25:50
American Strandard + Texas Special yht. n.1250 = Semmonen jonkinlainen kitara.

Fender SRV Signature (valmiina Texas Specialit ja muita herkkuja) n.1500 = Hyvä kitara jo valmiina.

Varsinkin jos haussa on SRV soundit ja ulkonäkö.
"Living is easy with eyes closed!"
GuadanaHombre
01.07.2008 13:17:46
Haussa SRV soundit kyllä, ulkonäkö nyt ei ihan. Ja olen käynyt testailemassa SRV:n signature -mallia, aivan kamala soittaa lähinnä väärinpäin olevan floikan takia (raapii ja tökkii käteen) ja kaula ei sovi ollenkaan käteen. Todella pettynyt olin kun kyseistä kitaraa harkitsin aikoinaan.
J.Hollström
01.07.2008 13:22:25
Haussa SRV soundit kyllä

Pelkällä kitaralla ne ei lähde vaikka oli kuinka monta tarraa siinä.
Kun konkkarokki soi, ei konkkaamatta olla voi.
Les Fender
01.07.2008 14:35:39
väärinpäin olevan floikan takia (raapii ja tökkii käteen) ja kaula ei sovi ollenkaan käteen. Todella pettynyt olin kun kyseistä kitaraa harkitsin aikoinaan.

No ei ne sentään Floyd Rosea siihen ole laittaneet, vintage tremolo on virallisempi nimi tuolle. Gibsoniin tottuneelle SRV:n kaula on mitä mainioin, tuhti ja 12" radius kunnon tuhdeilla nauhoilla. Tuhti kaula ja tuhdit kielet ja sitten ne loput vähät 99% ranteesta.
"Living is easy with eyes closed!"
Fender Stratocaster
01.07.2008 19:04:18
Lainaan nyt kyllä törkeästi ketjua, mutta kun aihe on melkein sama:
Mexico Stratocasteriin pitäisi saada tuhdimpaa mikitystä, musiikkityyli vaihtelee hieman mutta tässä nyt jotain: Rainbow, Dio, Deep Purple, Judas Priest, Whitesnake... Joskus tulee soiteltua vähän raskaampaakin, Panteraa, Metallicaa ja sen sellaista eli melko monipuoliset pitäisi olla. Mitäs suosittelisitte? Duncanin Hot Raileista olen kuullut paljon hyvää, mitä mieltä niistä?
Orange amplifiers - Voice of the world
GuadanaHombre
06.07.2008 07:24:38
Pelkällä kitaralla ne ei lähde vaikka oli kuinka monta tarraa siinä.

Älä ihmeessä! Ensisijaisestihan olin niitä soundeja tarroilla lähtemässä hakemaan.. Pitänee muuttaa suunitelmia.

Juu ja mitä tulee kaulan paksuuteen, tietysti parantaa soundia, mutta siitä huolimatta toi SRV signature ei minulle sovi. Paksut kielet saa laitettua muihinkin kitaroihin ja olenkin viimeiset pari vuotta soitellut 0.12 -setillä. Ja kuten joku mainitsikin 99% soundista siitä ranteesta. Itse jakaisin tuon 99% tosin ranteen, plektran ja sormien välille.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)