Peku911 01.07.2008 12:24:47 | |
---|
Taustakööri loistaa poissaolollaan. Taustaköörin kanssa Move to the city biisin loppu on aivan uskomattoman hieno tuossa tokyon keikalla. Porukka on tehnyt vaivaa noiden juttujen eteen mitä sillä keikalla nähdään.. |
Tigerstedt 01.07.2008 12:30:14 (muokattu 01.07.2008 12:30:56) | |
---|
Taustaköörin kanssa Move to the city biisin loppu on aivan uskomattoman hieno tuossa tokyon keikalla. Porukka on tehnyt vaivaa noiden juttujen eteen mitä sillä keikalla nähdään.. En minä sitä kiistäkään etteikö se joissain biiseissä toimisi, mutta noin yleisesti ajateltuna minusta bändi toimi paremmin ilman. Tokihan se Tokion keikka on soitannollisesti hyvä, mutta se ei tarjoa semmoista raivoa/fiilistä mitä esim. Deer Creek '91, tai vaikkapa Ritz '88. Minulle Guns N'Roses on juurikin tuota raivoa ja fiilistä, mutta jokainen tykkää tietty mistä haluaa. Everything is green and submarine. |
En minä sitä kiistäkään etteikö se joissain biiseissä toimisi, mutta noin yleisesti ajateltuna minusta bändi toimi paremmin ilman. Tokihan se Tokion keikka on soitannollisesti hyvä, mutta se ei tarjoa semmoista raivoa/fiilistä mitä esim. Deer Creek '91, tai vaikkapa Ritz '88. Minulle Guns N'Roses on juurikin tuota raivoa ja fiilistä, mutta jokainen tykkää tietty mistä haluaa. Jos soitannollisesti niin läsä onnistuu parhaiten kyllä tuolla argentiinassa ja se on minunkin yksi suosikeista. Raivosta en tiedä.. Mutta tuollaista meininkiä ja fiilistä muut eivät ole tällä planeetalla pystyneet levylle eikä lavalle tuomaan. |
Mikaelo 01.07.2008 21:52:07 | |
---|
Kiertueen viimeinen keikka Argentiinassa '93 on kyllä tosiaan hyvä. Soittavat akustisenkin setin, hyvä meininki tuntuu olevan. Taustakööri loistaa poissaolollaan. Sama oli meininki Tukholmassa. Akustista settiä varten roudasivat jopa sohvat lavalle, ja pizzatkin taisivat tilata. Patience... Kaiken huippuna tietysti November Rain Axlin ja ja Slashin kaksistaan esittämänä. Loppuhuipennus tuli tietty niinkuin pitää. Aivan käsittämättömän järisyttävän upea keikka. Sä oot pelottavan näkönen - Rocco Longfella ,Romantikkoitkijät #41 |
Geffen 06.07.2008 00:02:35 | |
---|
Tosta Snakepit hommasta tuli mieleen, et yhes haastattelussa Sorum kerto et niillä olis suunnitteillä siirtyä vähän rifficokmpaan suuntaan. Vähän Snakepitin tyyliin. Ja tos Tokyon keikasta sen verran, et kyl ne sen hyvin puhtaasti veti. Ainakin moniin muihin näkemiini keikkoihin verrattuna. Säädöt yms. kenties huonommat. Eikä se heikompi (ei siis kummiskaa heikko) veto ole välttämättä huonompi. Meno, meininki, fiilis yms. hyvän keikan tekee.. pääasiassa. Sen huomaa esim. Ritz '88 keikasta. Slashinki mielestä oli uhtaudeltaan huonommasta päästä keikkoja, mutta silti pidetyimpiä keikkoja. Nice boys don't play rock n' roll |
hollstro 06.07.2008 00:22:38 | |
---|
Täällä selitellään että jotkut släsän keikat on ollu melkein sävelpuhtaita. Hyvien muusikoiden kohdalla noita selityksiä ei ole koskaan tarvittu. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
Peoplez 06.07.2008 02:31:51 | |
---|
Täällä selitellään että jotkut släsän keikat on ollu melkein sävelpuhtaita. Hyvien muusikoiden kohdalla noita selityksiä ei ole koskaan tarvittu. Slash ei olekaan muusikko, vaan kitaristi. |
Peoplez 06.07.2008 02:33:01 | |
---|
Slash ei olekaan muusikko, vaan kitaristi. EDIT: ja kitaristilla en tarkoita kaveria joka soittelee kitaraa sohvanreunalla vaan kaveria jonka soiton miljoonat ihmiset tunnistavat heti kuullessaan. |
opaa 06.07.2008 12:22:02 | |
---|
Täällä selitellään että jotkut släsän keikat on ollu melkein sävelpuhtaita. Hyvien muusikoiden kohdalla noita selityksiä ei ole koskaan tarvittu. Tiedä siitä, heti tulee mieleen parikin blues/bluespohjaista kitaristia(muusikkoa), joiden tunnistettavaan tyyliin kuuluu pieni epävire. Ja kun Slash ei kuulosta musta huonolta, vaikka olisikin epävireiset bendit. Muotoillaanpa asia näin: Koita itse soittaa epävireisesti niin, että se kuulostaa hyvältä miljoonien ihmisten mielestä. Eipä siihenkään enää selityksiä tarvita. |
Swan 06.07.2008 12:25:50 | |
---|
Harvemmin tykkään livekeikoista enemmän kuin levytyksistä minkään artistin kohdalla, eikä Slash ole poikkeus. Mulle riittää, kun levyllä soi nätisti. Sitten on olemassa niitäkin, jotka eivät silloinkaan onnistu. Once Lady Yuna fixes her hair, we leave. >-)))> #26 S.M.A.K. |
Geffen 06.07.2008 12:53:58 | |
---|
Epävireisyys livenä on melkein itsestäänselvyys. Kiekkoa väsätessä sä saat vetää niin monta kertaa uudestaan ku mieli tekee, mut livenä et voi sanoo tyyliin: "hei anteeks, otetaan uusiks.". Mä veikkaan et suurin osa noista "epävireisistä keikoista" on vedetty huumeitten alaisena. Slashki kerto kirjassaan, et ku nykyään soittaa pääasiassa raittiina, niin soitto on paljo puhtaampaa ja mielekkäämpää. Nice boys don't play rock n' roll |
opaa 06.07.2008 13:01:26 | |
---|
Slashki kerto kirjassaan, et ku nykyään soittaa pääasiassa raittiina, niin soitto on paljo puhtaampaa ja mielekkäämpää. Vaan parhaimmillaan Slash oli silti "epävireisinä aikoinaan" imo. |
Peoplez 06.07.2008 13:54:19 | |
---|
Ja on helppoa tiirailla videoita suurennuslasin kanssa "aijai tossa taas epävireinen bendi". Oon nähny ite Slashin kahdesti livenä ja voin sanoa ettei silloin ainakaan kiinnittänyt huomiota mihinkään vaan soitto kuulosti hyvältä. Levyillä soitto kuulostaa niin ikään hyvältä. Onhan Slashilla huonojakin vetoja jos alkaa noita videoita selaamaan, mutta kaverin soitto on niin täynnä elämää että välillä on pakko mennä pieleenkin. Mieluummin kuitenkin kuuntelen häntä kuin jotain varmaa suorittajaa, muusikkoa. |
Geffen 06.07.2008 14:34:00 (muokattu 06.07.2008 14:34:48) | |
---|
Ei niistä epävireisistä bendeistä tarvi välittää siksikään, koska Slash on (ainakin omasta mielestäni) yksi parhaimpia bendaajia yleensä. Varsinkin ei blueskepittäjistä. Nice boys don't play rock n' roll |
Jazkaa 06.07.2008 14:35:57 | |
---|
Ei niistä epävireisistä bendeistä tarvi välittää siksikään, koska Slash on (ainakin omasta mielestäni) yksi parhaimpia bendaajia yleensä. Varsinkin ei blueskepittäjistä. Koska on paras, saa vetää huonosti? |
Peku911 06.07.2008 20:06:36 | |
---|
Koska on paras, saa vetää huonosti? Juurikin näin...Silloin ei virheistä välitetä!.. Minusta sillä ei ole mitään väliä meneekö ne bendit yleensäkään kohdilleen, jos ihmiset tykkää... Meininki tärkein.. Epäilen, että näin amatöörimuusikoillakin tulee niitä virheitä, jos tehtäisiin omista soitoista taltiointeja ja soittotaidollisesti voi olla läsän vertainen kaveri.. Eihän niillä virheillä ole mitään väliä ja niitä tulee aina livenä.. Täydellistä keikkaa ei ihminen pysty tekemäänkään.. |
hollstro 06.07.2008 23:37:38 | |
---|
Koita itse soittaa epävireisesti niin, että se kuulostaa hyvältä miljoonien ihmisten mielestä. Eipä siihenkään enää selityksiä tarvita. Tämä vaan todistaa että miljoonilla ihmisillä ei ole sävelkorvaa. Saakohan se keppiä ees ite vireeseen. Enpä usko. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
Peku911 06.07.2008 23:39:26 (muokattu 06.07.2008 23:40:23) | |
---|
Tämä vaan todistaa että miljoonilla ihmisillä ei ole sävelkorvaa. Kyllä ilmankin pärjää.. Saakohan se keppiä ees ite vireeseen. Enpä usko. Hyvällä mäihällä välillä saattaa saadakin.. |
opaa 06.07.2008 23:50:02 | |
---|
Tämä vaan todistaa että miljoonilla ihmisillä ei ole sävelkorvaa. Saakohan se keppiä ees ite vireeseen. Enpä usko. Mun korva sanoo, että hyvälle kuulostaa, vaikka sävelkorva epävirettä välillä havaitsee. Ei auta, pakko kuunnella omia korvia eikä mitään hertzimittareita. Ps. Tarpeeksi kun matkustaa itään päin (tai minne lie), niin siellä Slash ei välttämättä olisikaan epävireinen, vaan käyttää nerokkaasti neljäsosasävelaskelia :) Joskus oli egyptiläinen jamppa Suomessa opettamassa ja soittamassa, selitti, kuinka 12 säveljärjestelmällä ei pysty ilmaisemaan läheskään kaikkia sävyjä ja tunteita, mitä voi 1/4 sävelaskelten avulla ilmaista. |
Peku911 07.07.2008 00:09:02 | |
---|
Mun korva sanoo, että hyvälle kuulostaa, vaikka sävelkorva epävirettä välillä havaitsee. Ei auta, pakko kuunnella omia korvia eikä mitään hertzimittareita. Joo... Täysin samaa mieltä.. Ottas mua todella ainakin päähän, jos omistaisin niin absoluuttisen sävelkorvan, että ei pystys oikein mitään live keikkaa kattoo, kun vaan epävireiset sävelet sois päässä.. Hollstro voi olla vaikka hiljaa, jos noin paljon päähän ottaa ko. herra päähän. Ei sitä ole pakko kuunnella. Laita vaikka mikki pöntön viereen ja mene paskalle ja kuuntele kun henget puhuu.. Kieltä et varmasti ymmärrä, mutta yritäppä sieltä sitten bongailla sitä epävirettä.. |