Planetist 21.06.2008 02:07:00 | |
---|
Lukaisinpa tuossa Bukowskin kokoelman "Kaupungin kaunein tyttö ja muita kertomuksia". Miellyin tottakai suuresti ja tänään kävinkin lainaamassa "Vanhan likaisen miehen juttuja". Hyvää kamaa. Itse olen viimeaikoina lukenut Hemingwayta, aukko sivistyksessä joka on paikattava. |
laite 23.06.2008 13:35:09 | |
---|
John Fowles - Jumalten naamiot Taidetta viimeisen päälle, keskinkertainen tarina ja paljon viittauksia kreikan mytologiaan, shakespeareen, dickensiin ja miljoonaan muuhun mihin mun yleissivistykseni ei riittänyt. Rakkaustarinana ihan hyvä, muuten varsin sekava ja raskassoutuinen. En suosittele kevyeksi kesälukemiseksi, mutta kevään pimeinä tunteina ehkä. - Tarjoilija! Yksi kahvi kuumana ja tyttö polvillaan, kiitos. |
Horatius-87 23.06.2008 15:29:02 | |
---|
Nyt menossa Erlend Loen Supernaiivi. Mukavaa tekstiä. "Aluks mä kysyin itseltäni, että mitä mä nyt teen, ja vastaus oli kielteinen." |
Hakki 23.06.2008 17:38:16 | |
---|
Frank Herbert - Dune Löysin pitkällisen silmäilyn jälkeen kirjakaupasta ja kun edellisestä lukukerrasta on 15 vuotta, niin ajattelin lukaista uudestaan. On se vaan vieläkin helvetin hyvä kirja, lajissaan klassikkoteos. Jos scifi uppoaa ja tätä et ole lukenut, niin lue. while(true) {play(metal);} | Ablaze In Hatred - www.ablazeinhatred.com | Kaikki tänään päättyy... | Searing Meadow - www.searingmeadow.com |
Shabby 23.06.2008 18:32:43 | |
---|
Tulio : levottoman veren antologia / toimittanut Sakari Toiviainen Erinomaista juhannuslukemista, kunhan pääsi yli tieteellisen kuivakan alkuosan. Etenkin Tulion itsensä kirjoittama osuus oli mielenkiintoista ja viihdyttävää luettavaa. "Sä oot Maailman Pelottavin Basisti! Sä oot itseasiassa niin pelottava, ett mun on pakko tarjoo sulle drinkki." -Punk-Mikko- |
NHR 23.06.2008 20:39:57 (muokattu 23.06.2008 20:48:16) | |
---|
Frank Herbert - Dune Eks tää ollu just se, jossa niitten pahisten sukunimi oli Härkönen, tai ainaki kovasti jotain sinnepäin? Monta eri leffaversiooki tehty, yhessä oli muistaakseni Sting just jonku ilkeen Härkösen roolissa. Pitäis tosiaan lukee toikin taas joskus, viimekerrasta onkin jo aikaa... E: Harkonnen se olikin se nimi. No, ehkä ihan kaikki ei lue sitä ihan just samaan tapaan ku minä... ;) "It's really something other than else!" |
kk80 24.06.2008 21:24:58 | |
---|
Frank Herbert - Dune Löysin pitkällisen silmäilyn jälkeen kirjakaupasta ja kun edellisestä lukukerrasta on 15 vuotta, niin ajattelin lukaista uudestaan. On se vaan vieläkin helvetin hyvä kirja, lajissaan klassikkoteos. Jos scifi uppoaa ja tätä et ole lukenut, niin lue. Luin Dyynin joskus etelänlomalla englanniksi ja tekisi kyllä mieli lukaista teos suomeksikin. Kotimaisella kielellä luettuna pienet nyanssit yms. tulee huomattua paremmin. Tuollaisia vanhempia scifi kirjoja on vaikea löytää kirjastoista tai divareista. Huuto.netistä saisi koko saagan "edullisesti" :) http://huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=74752749 Täytynee pitää silmät auki jos jostain tulee fiksuunhintaan vastaan. Leffastakin on aika hämärät muistikuvat, vähän outo taisi olla... Itse sain juuri päätökseen George Orwellin Vuonna 1984 -romaanin ja hieno kirja oli. Pelottava mutta silti ihan uskottava tulevaisuudenvisio. Useita kirjan teemoja on yhdistettävissä jopa nykyhetkeen. Ainakin itselleni tuli kovasti mieleen amerikan meininki. Fox Newssillä on käsittääkseni ohjelmia jotka voisivat olla suoraan kaukovarjostimesta repäistyjä. Orwellin tuotantoon täytyy tutustua pareminkin. Pro Helminen. Raipe Vancouveriin 2010! |
Linda 24.06.2008 21:29:40 | |
---|
Itse sain juuri päätökseen George Orwellin Vuonna 1984 -romaanin ja hieno kirja oli. Pelottava mutta silti ihan uskottava tulevaisuudenvisio. Useita kirjan teemoja on yhdistettävissä jopa nykyhetkeen. Ainakin itselleni tuli kovasti mieleen amerikan meininki. Fox Newssillä on käsittääkseni ohjelmia jotka voisivat olla suoraan kaukovarjostimesta repäistyjä. Orwellin tuotantoon täytyy tutustua pareminkin. Eläinten Vallankumous sinun pitää lukeman. Romaanin loppukaneetti (sika katsoi sikaan ja sitten ihmiseen ja sitten taas sikaan eikä enää tiennyt kumpi on kumpi tsjp.) on piirtynyt loppuelämäkseni mieleeni. Sopii kuvaamaan nykyistäkin poliittista kenttää suurimmissa roistovaltioissa. Tällä hetkellä luen Philip K. Dickin Jumalan pojan paluuta. Ensimmäisen 50 sivun perusteella vaikuttaa hyvältä, perusvarmalta Dickiltä, joka ei ole juuri koskaan pettänyt. Voi itse asiassa hyvinkin nousta Timothy Archerin Sielunvaelluksen ja Haudasta Kohtuun kanssa samalle tasolle. Miten tässä vielä käy?
"Mikä guru se on jolla ei perse kestä maallisia asioita kuten vuoren huippuja?" -Vasara |
laite 24.06.2008 21:52:57 | |
---|
Sanokaas muuten mistä Isaak Asimovin lukeminen kannattaisi aloittaa. Ja tänkin olis voinut jättää sanomatta. |
arancia 25.06.2008 06:22:15 | |
---|
Eläinten Vallankumous sinun pitää lukeman. Romaanin loppukaneetti (sika katsoi sikaan ja sitten ihmiseen ja sitten taas sikaan eikä enää tiennyt kumpi on kumpi tsjp.) on piirtynyt loppuelämäkseni mieleeni. Sopii kuvaamaan nykyistäkin poliittista kenttää suurimmissa roistovaltioissa. Tuo kirjan loppu on piirtynyt minunkin mieleeni. Yksi parhaista kirjan lopetuksista ikinä. |
Nuages 25.06.2008 21:22:25 | |
---|
Luin tossa just Philip K. Dickin Haudasta kohtuun sekä Milan Kunderan Olemisen sietämättömän keveyden. Nyt olisi kirjapinossa tuo monien kehuma Coelhon Alkemisti, Dan Brownin Da Vinci -koodi sekä Jeff Longin teos Helvetin piirit. "Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Einon urkukoulu |
Hakki 26.06.2008 15:13:48 | |
---|
Luin Dyynin joskus etelänlomalla englanniksi ja tekisi kyllä mieli lukaista teos suomeksikin. Kotimaisella kielellä luettuna pienet nyanssit yms. tulee huomattua paremmin. Mä taas luin ton alunperin 11-kesäisenä suomeksi ja tossa todellakin tarttui mukaan alkuperäiskielinen kappale. Muistikuvat on yllättäen hataria sen käännöksen tasosta, mutta meininki on suurinpiirtein sama mitä muistan nassikkana olleeni kirjasta mieltä. Mä tykkään lukea kirjani englanniksi, koska yleensä käännökset ei tee oikeutta alkuperäiselle. Poikkeuksia toki löytyy vaikka kuinka paljon, mutta myös hirveitä teurastuksia. while(true) {play(metal);} | Ablaze In Hatred - www.ablazeinhatred.com | Kaikki tänään päättyy... | Searing Meadow - www.searingmeadow.com |
Mook 26.06.2008 15:23:18 | |
---|
Sanokaas muuten mistä Isaak Asimovin lukeminen kannattaisi aloittaa. Tätä kyselin joskus asioista perillä olevilta tahoilta, ja Säätiö-trilogian ensimmäinen osa on kuulemma se, josta on hyvä aloittaa, eli siis kirja nimeltään Säätiö. Luin vain tuon kirjan, eikä napannut sen jälkeen enää jatkaa. Nyt menossa Estoniasta kertova Estonia - taistelu elämästä. Kertoo yhden eloonjääneen tarinan. |
Shabby 27.06.2008 17:19:40 | |
---|
Sanokaas muuten mistä Isaak Asimovin lukeminen kannattaisi aloittaa. Muistelen, että se Säätiö oli tylsä, joten älä ainakaan siitä aloita. Saatan tosin muistaa väärinkin. "Sä oot Maailman Pelottavin Basisti! Sä oot itseasiassa niin pelottava, ett mun on pakko tarjoo sulle drinkki." -Punk-Mikko- |
zernobyl 28.06.2008 00:09:02 | |
---|
Tällä hetkellä Steinbeckin Hiiriä ja ihmisiä. ohut opus puolessa välissä mutta mukavalta vaikuttaa. Tulee mieleen Oman elämänsä sankarin omenatilan toiminta. |
Loijaa 28.06.2008 00:57:28 | |
---|
Pitäs aloittaa enkkuversio Da Vinci Koodista, aloitin Red Hot Chili Peppers-stooria, muttei vaikuttanut kovin kiinnostavalta. Listen to me lamia |
sn 28.06.2008 02:03:15 | |
---|
Steve Ericksonin Our Ecstatic Days. Aina liioittelua, mutta ehkä paras kirja mitä olen lukenut. Surrealistinen ja "kokeileva" tai jotain ja silti naurettavan hyvä ja sujuvalukuinen. Annan tähtiä. |
Hohhoijaa 28.06.2008 14:04:22 | |
---|
Muistelen, että se Säätiö oli tylsä, joten älä ainakaan siitä aloita. Saatan tosin muistaa väärinkin. Jos Säätiö tuntuu pitkäveteiseltä, kannattaa kokeilla Robotti -sarjaa. Ainakin Teräsluolat ja Alaston aurinko ovat todella kovaa kamaa. Orwellin tuotantoon täytyy tutustua pareminkin. Jos on kiinnostunut historiasta, kannattaa tutkailla Katalonia, Katalonia! -nimistä teosta, joka kertoo Orwellin vaiherikkaan tarinan Espanjan sisällissodan pyörteissä. Eläköön tuonenkielo on myös mainio... nojoo, kaikki Orwellit kannattaa lukea, silkkaa parhautta. |
Anri8000 29.06.2008 19:11:39 (muokattu 29.06.2008 19:15:31) | |
---|
Chuck Palahniukin Eloonjäänyt on lukulampun alla. Aika apokalyptinen meininki kuten herralla aina. Helvetin synkkää ja viiltävää tekstiä mun mielestä. Mutta erittäin oivaltavasti revitään (amerikkalaista)nyky-yhteiskuntaa auki. E:Frank Herbert - Dune Eks tää ollu just se, jossa niitten pahisten sukunimi oli Härkönen, tai ainaki kovasti jotain sinnepäin? Monta eri leffaversiooki tehty, yhessä oli muistaakseni Sting just jonku ilkeen Härkösen roolissa. Pitäis tosiaan lukee toikin taas joskus, viimekerrasta onkin jo aikaa... E: Harkonnen se olikin se nimi. No, ehkä ihan kaikki ei lue sitä ihan just samaan tapaan ku minä... ;) Heheehh, vähän joutu naureskelemaan tälle.. Härkönen. Kummeli vois tehä Dyyni version jossa seikkailis härkönen gärmeksiä karkuun... Heart is heaven, mind is hell. |
Richard Dawkinsin Jumalharha menossa. Vaikuttaa erittäin hyvältä. |