Aihe: Tyhmimmät kommentit musaliikkeen myyjiltä?
1 2 3 4 571 72 73 74 75121 122 123 124 125
FensonGibder
29.06.2008 17:16:05
Tää on naurettavaa:

Asiakas ei kunnioita muka liikettä koska pyytää 2-3 euron plekuja kaupantekijäisinä jossa kauppa jää voitolle, mutta kauppa muka kunnioittaa asiakkaita pyytämällä järjestelmällisesti n a u r e t t a v i a satojen eurojen ylihintoja kitaroista ja vahvareista jotka on valmis tinkimään tiukanpaikan tullen.

Haloo.
Omalla luvalla.
svilo
29.06.2008 17:24:59
Tää on naurettavaa:

Asiakas ei kunnioita muka liikettä koska pyytää 2-3 euron plekuja kaupantekijäisinä jossa kauppa jää voitolle, mutta kauppa muka kunnioittaa asiakkaita pyytämällä järjestelmällisesti n a u r e t t a v i a satojen eurojen ylihintoja kitaroista ja vahvareista jotka on valmis tinkimään tiukanpaikan tullen.

Haloo.

Tää taitaa olla sama kaveri joka ostaessaan kameraa pyytää 4g:n kortin kaupan päälle ;)

naurettavaa

/sv
"It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish"
J.Hollström
29.06.2008 17:25:27
Tää on naurettavaa:

Haloo.

Oot varmaan jokaisen (musa)kauppiaan unelma-asiakas.

Montako plekua laitetaan?
Kun konkkarokki soi, ei konkkaamatta olla voi.
FensonGibder
29.06.2008 17:29:25
Oot varmaan jokaisen (musa)kauppiaan unelma-asiakas.

Montako plekua laitetaan?

Ihan oikeeseen threadiin pojat kirjoittelee!
Omalla luvalla.
J.Hollström
29.06.2008 17:32:53
Ihan oikeeseen threadiin pojat kirjoittelee!

No voihan noille sun kommenteille perustaa omankin ketjun.
Kun konkkarokki soi, ei konkkaamatta olla voi.
SirElwood
29.06.2008 17:34:19
No voihan noille sun kommenteille perustaa omankin ketjun.

Joo. Tyhmimmät kommentit musaliikkeen asiakkailta.
FensonGibder
29.06.2008 17:35:06
Lisää hyvää matskua!
Omalla luvalla.
FensonGibder
29.06.2008 17:37:50
Ei kyllä mä ymmärrän jos 70 sivullista juttuja tyhmimmistä musaliikkeen myyjistä on nostattanut teillä myyjillä tunteet pintaan. Ehkä teidän ei kannattais ottaa osaa tähän threadiin?
Omalla luvalla.
Kivijalka
29.06.2008 17:40:57
Kyllä useimmat näistä kirjoittajista taitavat ihan myötähäpeää tuntevia kanssa-asiakkaita olla.
I regret to tell you that my mental wounds are not healing. In fact, they are driving me quite insane. I shudder to think that I might be going off the rails on a train, which is quintessentially, crazy.
McNulty
29.06.2008 17:41:57
Ei minua lainkaan harmita. Toki saa arvostella ja olla omia mielipiteitä. En miekään kaikista myymälöistä tai niiden tavoista diggaile.

Enemmän harmittaa se että tietämättöminä lauotaan typeryyksiä pitkin foorumia.
jonne.i
29.06.2008 17:53:18
no ei nyt ihan ole tyhmä kommentti mutta kun olin Soundstoressa serkun kanssa kattelemassa ekaa kitaraa ja vahvaria ja kyselin AD15VT:tä (joka mun serkulla on, ja se suositteli) se myyjä sano et ei sitä lelua kannata ostaa vaan tää 30 wattinen. Serkku oli silleen vähän siinä et "ahaa..." ja mä meinasin revetä siin :P. Etin vahvaria muutenkin kerrostalokäyttöön ja roland cube 20x on selvästi liian vahva tänne (päädyin tohon lopuksi)
McNulty
29.06.2008 17:56:43
no ei nyt ihan ole tyhmä kommentti mutta kun olin Soundstoressa serkun kanssa kattelemassa ekaa kitaraa ja vahvaria ja kyselin AD15VT:tä (joka mun serkulla on, ja se suositteli) se myyjä sano et ei sitä lelua kannata ostaa vaan tää 30 wattinen. Serkku oli silleen vähän siinä et "ahaa..." ja mä meinasin revetä siin :P. Etin vahvaria muutenkin kerrostalokäyttöön ja roland cube 20x on selvästi liian vahva tänne (päädyin tohon lopuksi)

Tässä puhutaan huonosta asiakaspalvelusta, sillä AD15VT omaa täysin saman "preampin" kuin AD30VT. Niissä on siis samat mallinnukset, säädöt ja efektit. Ainoa ero on tosiaan kaiuttimen koko ja päätteen teho. Hieno laite tuo AD15VT mielestäni on... tosin 30W-versio siitä on meilläkin suositumpi.
Dunga
29.06.2008 17:58:53 (muokattu 29.06.2008 18:00:39)

Tossa 30 wattisesta voxissa voi säätää tehoa 1-30w (ad15vt:ssä ei voi) eli se olisi tosiaan ollut parempi kerrostalosoitteluun.

Olisiko kannattanut kuunnella myyjää, kun hän selvästi tiesi asiasta enemmän kuin te? Asian hän kyllä ilmaisi huonosti.
Accidento bizarro - tutto morto.
bfoc
29.06.2008 18:09:47
Tää on naurettavaa:

Haloo.

Ei markkinataloudessa voi pyytää ylihintaa. Kartellissa voi kun sovitaan että kaikki tekee samoin.

Maahantuoja määrittää tuotteille listahinnat, joista asiakas (paikallinen kitarakauppa) saa alennuksen. Asiakashinta tuotteelle on maahantuojan listahinnan ja kaupan omakustennushinnan välillä. Jos kauppa pyytää maahantuojan listahinna yli, se voipi herättää hilpeyttä. Näin toimitaan melkein missä tahansa kaupankäynnissä tahansa apteekki-, kioski- ja ruokakauppatoimintaa lukuunottamatta.
sutiojrikellA
esprit de corps
29.06.2008 18:16:55
Ei markkinataloudessa voi pyytää ylihintaa.

Tämä oli hyvin sanottu/muistutettu. Plussaa tästä.

Niin kauan kuin toiminta on tuottoisaa, hinnat on sopivia.
HeavyMachinery
29.06.2008 21:05:50

Tää taitaa olla sama kaveri joka ostaessaan kameraa pyytää 4g:n kortin kaupan päälle ;)

naurettavaa

/sv

"kaupanpäällisten" tinkiminen on minusta ärsyttävää ihan ostajan puolesta. Taasen tinkiminen myynti hinnasta kuuluu soitinkaupan "perinteisiin" Ei maitokauppaa ja ja autokauppaakaan voi verrata toisiinsa. Se on hieman kuin matkustaisi paikallisbussilla ja tinkisi kuskilta siihen lipun päälle että se koukkaa sinun pihan kautta.

Jos pyttä plekua kaupan päälle on se aivan kohtuutonta pyytää 15kpl. Vaikka se plektramaksaa todella vähän per kappale mutta sen oheis kulut kauppiaalle on monin kertaiset tuotteen hintaan nähden niinkuin bonecrusheri aijemmin puhuikin. Minusta on myös turhaa mennä valittamaan musakauppaan siitä että thomanilla on halvempaa, tilatkaa stna saksasta ja jääkää kotiin kitisemään siitä.

Mitä taasen tulee hyvään asiakas palveluun niin monesti vanha sanonta että soitinkauppejen myyjät on epäonnistuneita muusikkoja tuntuu pitävän paikkansa :D Monesti ne duumaa asiakkaan mielipiteen ja kertoo omansa parempana. Vastakohtia toki on paljon ja tampereella varsinkin on eräs liike jossa mielellään asioin juuri sen "kannustavan" ilmapiirin takia joka siellä on. Toisaalta tampereelta löytyy myös ne surulliset täydelliset vastakohdat.

Myyjiän on monenlaisia mutta niin on asiakkaitakin, jokaisella on omat käsitykset siitä mitä on hyvä asiakaspalvelu. Kannattaa siis monesti miettiä myös sitä miten sitä myyjää lähestyy koska niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Ollessani nuorena sällinä töissä eräässä pienessä Risteilyfirmassa sen johtaja sanoi minulle lauseen joka on jäänyt omaksi ohjenuoraksi asiakaspalvelun suhteen: "muista että sillä asiakkaalla on sinun rahasi taskussaan"
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
esprit de corps
29.06.2008 21:16:17
Mitä taasen tulee hyvään asiakas palveluun niin monesti vanha sanonta että soitinkauppejen myyjät on epäonnistuneita muusikkoja tuntuu pitävän paikkansa :D

Tätä voi lähteä purkamaan sitäkin kautta, että montako rock-tähteä on musaliikkeessä myyjänä? ; )
Murgo
29.06.2008 21:36:39

Tässähän olisi jollekin musakaupalle myynninedistämisidea, tuolla kimppatilaushuoneessa kun on keskustelua näistä kiinalaisfirmoista joista saa plektroja omalla logolla jotain 10 c/kappale jos tilaa tarpeeksi paljon (muutamia tuhansia kpl.). Ei muuta kuin ämpärillinen liikkeen logolla varustettuja plekuja tiskille ja siitä pari kappaletta jokaiselle ostavalle asiakkaalle kouraan. Voisi tietysti hiukan vähentää plekujen myyntiä, mutta toisaalta enemmän soittavilla kuitenkin on tietty oma suosikkipleku että kyllä niitä varmaan silti menisi niille joille ei ko. "yleismalli" kelpaisi, ja ilmaisplekujen pyytäjille voisi ihan reilusti sanoa että "näitä annetaan ilman, muut mallit pitää ostaa". Samalla saisi vähän mainostakin.
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
Klezberg
29.06.2008 21:41:52 (muokattu 30.06.2008 01:44:34)

Nyt kun tämä keskustelu on polarisoitunut niin myyjien kuin asiakkaiden haukkumiseen, alkaa yllättäen asiaan löytyy uutta perspektiiviä. Huomaan kykeneväni näkemään kohtaamani kohtelun taakse.

Eli, silloin kun olin laatustraton ostopuuhissa kiertämässä pääkaupunkiseudun liikkeet, ja erittäin arvostetun kaupan tiskin takaa todettiin kylmästi että tilaa internetistä, sieltä niitä saa, ko. myyjä oli selvästikin jo saanut yliannostuksen thomann-korttia (edit: jota minä en ole ikinä käyttänyt)

Ja silloin kun eräässä entisessä alan liikkeessä oli paikalla vain tuuraaja, joka ei pystynyt edes myymään hyllytavaraa listahintaan, lienee ollut kyse siitä että liike oli saanut asiakkailta valitusta epäsäännöllisistä aukioloajoista.

EDIT: Ja silloin kun piano-osaston myyjä tyrmäsi digipianon ostoaikeeni puheilla ettei niitä oikein pystytä toimittamaan, oli taustalla varmaan asiakkaiden valitukset toimitusten myöhästymisestä. (Osaston päällikkö tosin kyllä pystyi pianon myymään ja toimituskin sujui ongelmitta).
kai tää on joku nettiriippuvuus, kun on tää internetti ja sitten toi klarinetti ja ne vie kaiken ajan
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)