Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: V-Amp vs. Pod studiossa
1 2 3 4 5 6 710 11 12 13 14
Danko
29.06.2008 21:13:07
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kitarakaapin mikitystä en ole edes enää harkinnut.
(...)
Ja vielä lisäksi.. kun vetää V-Amp Pron styrkkariin niin välillä on saanut lähes orgasmeja soundin puolesta.

 
siis... öö, mitä?
 
Mystisesti hintahtavat romantikot #3
studiotyöskentelyssä on tärkeää että pohjat on hyvät ja pysytään aika tauluissa. -MJP
Timo JM
29.06.2008 23:24:10
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Halvoista hinnoista:
 
Onkos kukaan tsekannut tätä:
 
http://www.musiciansfriend.com/navigation?q=pod&st=
 
Ja valuuttakurssit tästä:
 
http://www.green-acres.com/fi/currency_converter.htm
 
Eli jos esimerkiksi POD X3 maksaa DV247.COM:ssa 289.79,- on Musician's Friendin hinta 253.36,- (Molemmat siis euroina.)
 
Siihen en vielä perehtynyt onko tuolla $99 ylittävien ostosten toimitus ilmainen myös ulkomaille.
 
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido |
Aki
29.06.2008 23:53:44
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Halvoista hinnoista:
Onkos kukaan tsekannut tätä:
http://www.musiciansfriend.com/navigation?q=pod&st=

 
Nettisivun lähetystiedoissa sanotaan että:
 
We are currently able to ship the following brands Internationally if you call 800-391-8762. We cannot ship Internationally via our website.
Axman
Black Label
Digital Reference
DR Pro
Giardinelli
Livewire
Mitchell
Musician's Gear
Musician's Friend
Proline
Pulse
Roadrunner
Rogue
Silver Creek
Simmons
Sound Percussion
Sterling Audio
Williams
We are also able to ship the Limited Edition Epiphone Music Rising guitar Internationally.

 
Eli aika laiha hyöty suomalaisille.
 
"Every being in the universe knows right from wrong." -Prot, 2001
Timo JM
30.06.2008 00:44:03 (muokattu 30.06.2008 00:48:32)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli aika laiha hyöty suomalaisille.
 
On noi hinnat kuitenkin joitakin kymppejä halvemmat. Esimerkiksi POD X3 Live 317,- ja 378,-. Erotus siis 61,-. En löytänyt pikaisella haulla toimituskuluja mutta tuskinpa ne ihan hirveän paljon suuremmat on.
 
EDIT:
V-Amp 2 on euroiksi käännettynä 63,- eli sama hinta mitä monet pyytävät täällä käytettynä. Heh, johan se pitäis tilata tuolta pelkästään huvin vuoksi ;-)
 
http://www.musiciansfriend.com/prod … -Multi-Effects-Processor?sku=480674
 
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido |
Aki
30.06.2008 00:53:28
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On noi hinnat kuitenkin joitakin kymppejä halvemmat.
 
Öö... Olis, mutta kun he eivät myy Line6 tuotteita ulkomaille. Eivätkä Behringer. Eivätkä juuri mitään muutakaan tuttua merkkiä.
 
"Every being in the universe knows right from wrong." -Prot, 2001
Timo JM
30.06.2008 01:11:00
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Öö... Olis, mutta kun he eivät myy Line6 tuotteita ulkomaille. Eivätkä Behringer. Eivätkä juuri mitään muutakaan tuttua merkkiä.
 
Ai joo, nyt vasta tajusin. Luin vähän huolimattomasti. Taitaa olla paras mennä jo nukkumaan ;-)
 
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido |
Tympee Huttunen
30.06.2008 06:25:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mielestäni ainoa järkevä vaihtoehto on ostaa PodXT/X3-sarjalainen. Pelkästään tuo laitteiden usb-väylä tekee niistä lyömättömän äänitystyökalun. Toki Pod2 ja V-amp2 toimii myöskin, mutta soundien puolesta XT/X3 menee myös selvästi ohi. Omaan makuuni XT:stä irtoaa hienot clean-kitarat ja modernit hi-gainit. Sellaista kunnon Marshall tms. "vanhaa" soundia en ole kyllä kuullut mistään irtoavan ja jos totta puhutaan, olen todella tympääntynyt jo siihen mallintavien digisirinään, mutta minkäs teet:)
Aki
30.06.2008 08:07:56
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mielestäni ainoa järkevä vaihtoehto on ostaa PodXT/X3-sarjalainen.
 
Olisi mielenkiintoista kuulla, miksei ToneLab ole mielestäsi järkevä vaihtoehto.
 
olen todella tympääntynyt jo siihen mallintavien digisirinään, mutta minkäs teet:)
 
Itse en ole edes huomannut moista. Kuuluuko se näissäkin?
http://teuvvo.wippiespace.com/musa/Aki_-_Tonelab-samples.mp3
http://teuvvo.wippiespace.com/musa/Aki_-_Tonelab-rhythms.mp3
 
"Every being in the universe knows right from wrong." -Prot, 2001
Timo JM
30.06.2008 09:31:54 (muokattu 30.06.2008 11:03:45)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

POD:ien ja ToneLabin omistajilta kysyisin jatkuuko reverb ja/tai delay presettiä vaihtaessa vai katkeaako ensimmäinen soundi kokonaan ennen seuraavaa?
 
Entä saako niissä ohjelmoitua expression pedaalin niin, että ala-asennossa volume on se mikä on ohjelmoitu presettiin ja yläasennossa joku tietty haluttu volume - ja pysyykö ne säädöt vielä senkin jälkeen kun spedua on liikuteltu ylös alas?
 
Ja vielä, saako ToneLabista samanaikaisesti linja- ja mallinnossoundin ulos ja mitkä on ne POD mallit missä tää onnistuu?
 
EDIT:
Hyvä ToneLab vitsi:
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=236228
Tulee laukulle hintaa ;-)
 
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido |
Ziggy Bubba
30.06.2008 11:26:06 (muokattu 30.06.2008 11:27:54)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tonelabin efektit ovat muuten suht "karut" XT/X3:een verrattuna. Valikoima on aika karsittu ja soundi eteenkin reverbeissä aika paljon heikompi. Delay-osasto on myös selkeästi karsitumpi. Delay/reverb -puoli on muuten just se missä Podit loistaa...
 
Jos semmosta hyvää vanhan ajan ruttua kaipaa, niin jokin asiallinen od-pedaali tekee ihmeitä ainakin XT:n kanssa - tulee pelivaraa lisää kummasti.
 
Uutta musaa Crookmachine -projektiltani
Jorpe
30.06.2008 12:54:34
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt löytyy näyte tuolta:
www.mikseri.net/studioinhale
 
Ja ylin biisi. Kaikki kitarat (paitsi tietty akustinen) otettu Behkun V-Amp Prosta.
He halusivat särön jossa ei lähes ollenkaan gainia jotta erottelevuus olis parasta, ja sopii paremmin heiän progetyyliin.
 
Ja off-topic.. mutta sanon että tuo bändi menee vielä pitkälle, tuo biisi on vasta heidän ekaa demoaan..
 
Johann Onn
30.06.2008 14:06:13 (muokattu 03.07.2008 17:45:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Digisirinää - Kuuluuko se näissäkin (Tonelab pätkissä) ?
 
Hankala sanoa, kun säröt noissa on välillä, vähän ritinän puolella jo muutenkin. Siinä "rhythms" pätkässä, soundi on vähän epämielyttävän kuuloinen, ainakin näin kuulokkeet päässä. Toista kertaa en pystynyt kuuntelemaan sitä, edes väkisin.
 
Tympee Huttunen
30.06.2008 16:08:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hankala sanoa, kun säröt noissa on välillä, vähän ritinän puolella jo muutenkin. Siinä "rhythms" pätkässä, soundi on vähän epämielyttävän kuuloinen, ainakin näin kuulokkeet päässä. Toista kertaa en pystynyt kuuntelemaan sitä, edes väkisin.
 
Hyvin pitkälti samaa mieltä. Tuo blues-osio toimii noista parhaiten, tosin sen jälkimmäinen puolisko on myös ryyditetty tuolla ritisevällä hi-gain-osastolla. Rhythms-kappale ei kyllä minunkaan korviin oikein istu oikein millään.
Antti1
30.06.2008 19:23:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaikki kitarat (paitsi tietty akustinen) otettu Behkun V-Amp Prosta.
 
Tuosta mun mielestä kuulee sen oikein hyvin, joka vampissa on yläpäässä erityisen perseestä. Siitä puuttuu kaikki ilma ja raikkaus, se on tosi pistävä ja tunkkainen sensijaan. Pod on tämän suhteen parempi, joskaan ei oikein hyvä sekään. Tonelab pesee molemmilla lattiaa sen luonnollisen kuuloisen kirkkauden suhteen.
 
Kaikenkaikkiaan mun mielestä toi soundi kuulostaa sellaiselta lo-fi menolta, josta kuvittelisi lähtevän ns. kunnon skebat käyntiin kohtapuoliin. Näin ei vaan ikävä kyllä käy, kun tulee laitteen rajoitteet vastaan ensimmäisenä.
 
"If life seems jolly rotten there's something you've forgotten and that's to laugh and smile and dance and sing."
mamelukki
30.06.2008 20:28:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

POD:ien ja ToneLabin omistajilta kysyisin jatkuuko reverb ja/tai delay presettiä vaihtaessa vai katkeaako ensimmäinen soundi kokonaan ennen seuraavaa?
 
Entä saako niissä ohjelmoitua expression pedaalin niin, että ala-asennossa volume on se mikä on ohjelmoitu presettiin ja yläasennossa joku tietty haluttu volume - ja pysyykö ne säädöt vielä senkin jälkeen kun spedua on liikuteltu ylös alas?

 
PODxt:ssä näin:
 
Kun vaihdat presettiä, delayt ja reverbit eivät jää soimaan, vaan katkeavat luonnottomasti siihen paikkaan.
 
Ekspressiopedaalin kanssa homma on oikeastaan niin, että yläasennolle säädetään presettikohtainen Channel volume. Ala-asennon äänenvoimakkuus määritetään prosentuaalisena osuutena yläasennon voimakkuudesta, presettikohtaisesti myös. 0% siis tarkoittaa, ettei ala-asennossa kuulu mitään, ja 50% on tietysti puolet yläasennon äänenvoimakkuudesta. Nämä asetukset tallentuvat muistiin, mutta pedaalin asento tallennushetkellä ei tallennu. Toisin sanoen, vaikka presettiä A tallentaessasi ekspressiopedaali olisi ala-asennossa, soitellessasi ja vaihtaessasi esim. presetiltä B presetille A, A soi sillä voimakkuudella missä asennossa pedaali juuri silloin on.
 
Jorpe
30.06.2008 20:46:38
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Turha kai näistä tapella sen enempää. Itse kuitenkin olen riittävän tyytyväinen V-Amp Pron soundiin ja sillä uskon pärjääväni pitkälle. Nämä on kans paljon makuasioita, ja riippuu paljon siitäkin mitä musiikkityyliä itse kukin enimmäkseen kuuntelee.
 
Itse kuuntelen pääasiassa "millennium metal bändejä", kuten Trivium, Machine head, bullet for my valentine, fear factory.. joten siitä lähtee ainakin mun kitarasoundimakuni. Kasarirokki ei esimerkiks ikinä oo ollu mun juttuni :)
 
tinde
30.06.2008 20:55:31
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve
 
Tässä vielä yksi näyte V-Ampista, soolo soitettu vamp + tele yhdistelmällä.
 
Taustan copyrightit kuuluvat Velsalle.
 
http://personal.inet.fi/bailu/lpmrrb3/tinde_ss70.mp3
 
Hankalaahan tämä arvotus aina on, koska niiiiin paljon riippuu biisistä + soittajasta + kitarasta + tatsista + tavoitellusta soundista.
 
Onnea matkaan, jos suinkin pääset itse testaamaan omilla kamoillasi, niin sillä se paras lopputulos löytynee :-)
 
Jorpe
30.06.2008 21:11:13 (muokattu 30.06.2008 21:20:24)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Todellakin.. kaikki vaikuttaa niin paljon, varsinkin soittaja ja kitara jolla soittaa.
 
Esim ite verrannu monia eri kitaroita soundiin V-Amp Prolla.. harley bentonin yhdestä mallista sai aivan MAHTAVAN metallisärön, juuri sen mitä olin hakenut.
Kun taas Jackson WRMG:stä lähtee todella puhtaan ja erottelevan kuuloiset soolot..
Ja ESP:n Ex-50 kitaraa esim ei saanut millään soundaamaan hyvälle :(
Tietty aivan helvetisti vaikuttaa myös miten vanhoilla kielillä soittaa.
 
kaikki siis vaikuttaa.. oma soundi löytyy vaan testaamalla kyllä.
 
jos kiinnostaa niin Jackson WRMG + V-Amp Pro yhdistelmän soundi löytyy:
www.mikseri.net/inhale
Biisit: Lost ja Black Star.
 
Timo JM
30.06.2008 23:21:44
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rhythms-kappale ei kyllä minunkaan korviin oikein istu oikein millään.
 
Kyllä siinä musta oli ihan kelpo soundejakin. Pitää huomioida, ettei mukana ollut bassoa tukemassa.
 
Tuosta mun mielestä kuulee sen oikein hyvin, joka vampissa on yläpäässä erityisen perseestä. Siitä puuttuu kaikki ilma ja raikkaus, se on tosi pistävä ja tunkkainen sensijaan.
 
Mä en olis ihan noin jyrkkä. Kyllähän toi on myös miksaustekninen ratkaisu. Olishan sitä yläpäätä saanut lisää jos olis haluttu.
 
Tässä vielä yksi näyte V-Ampista, soolo soitettu vamp + tele yhdistelmällä.
 
Ihan toimiva soundi.
 
Kyllähän noissa eri laitteissa tuntuu jokaisessa olevan oma luonteensa. ToneLabin soundi karheudessaan on ehkä lähimpänä sellaista perinteistä putkistyrkkarin soundia. Tosin pikkasen kaipaisin jotain lämpöä lisää. POD taas tarjoilee täyteläisen kuuloista ja vähän modernimpaa vaihtoehtoa. V-Amp sen sijaan jää kummassakin ehkä pikkasen puolitiehen, ja joku lämpö siitäkin on vähän kateissa, sekä sellainen kartion "umpfh" mikä ToneLabissa taas kuuluu aika kivasti. Jokaisessa tuntuu kuitenkin olevan omat hyvät puolensa.
 
Nää mun mielipeteet perustuu siis toistaiseksi vain eri puolilta kuultuihin näytteisiin ja demoihin. Se lienee kuitenkin selvää, että kaiken maailman zuumit ja bossit ei kilpaile samassa sarjassa.
 
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido |
Antti1
30.06.2008 23:25:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä en olis ihan noin jyrkkä. Kyllähän toi on myös miksaustekninen ratkaisu. Olishan sitä yläpäätä saanut lisää jos olis haluttu.
 
Eieiei, en mä tota tarkota. Sitä ylintä yläpäätä ei vain yksinkertaisesti tossa laitteessa ole, joten ei sitä pysty eq:llakaan sinne taikomaan. Joku exciter-tyylinen ratkaisu on ainoa toimiva mun kokeilujen perusteella. Vaikka sanotaan, ettei kitara diskanttia kauheasti tarvitse, niin ei se ylin osasto kuitenkaan kokonaan saa puuttua. Siitä lähtee se raikkaus pois soinnista, vaikka kuinka treblehanikkaa kääntäis isommalle.
 
"If life seems jolly rotten there's something you've forgotten and that's to laugh and smile and dance and sing."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 710 11 12 13 14

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «