Aihe: Hyvä nuppi+kaappi (ebs?)
1
mr.bungle
08.02.2004 23:47:09

Keikkaa pukkaa ja pitäisi varmaan hankkia kunnon äänentoisto basson perään. Hintaluokka on 1000-2000 euroa. Mieluummin kuitenkin haitarin alapäästä.

Saundi-ihanne on jotain hifi-saundin ja rockräimeen väliltä, Flea ja Blood Sugar Sex Magic tulee ensimmäisenä mieleen. Ääntä pitäisi lähteä riittävästi mutta isompi ei aina ole parempi (Joskin kauniimpi. Viime keikalla hävetti parkkeerata satawattinen pikkucombo kitaristin full stackin viereen..). Onko kellään kokemusta EBS:n kamoista? Ainakin laatua pitäisi löytyä, ja lukemani mukaan laitteissa on kaksi moodia - toinen hifi-saundiin ja toinen putkimaiseen melskeeseen. Flea käyttänee Gallien-Kruegerin nuppia jolla tosin on hintaa jo turhankin paljon. Onko kokemuksia GK:sta? Entä Glockenklang? SWR? Ampeg on jo turhan rok.

Kaapin pitäisi olla roudattava. Oman teorian mukaan jo _hyvä_ 2x10 (+pilli) tuottaa nykypäivänä riittävästi möykkää keikalle. Jos ei tuota niin saundi ajetaan talon PA:n läpi. Kommentteja?

Tarkoituksena on ostaa kertaheitolla kamat jotka saundeiltaan riittävät loppuiän - Hartke ei valitettavasti kuulu tähän ryhmään, vaikkakin ihan laatutuotteita nekin ovat.

Pääasiallinen basso on Warwick Thumb.
absqua
09.02.2004 07:41:26
Hintahaitarin halvemmassa päässä Warwick on kokemukseni mukaan onnistunut aikaansaamaan varsin hyvää kamaa kaiutinosastolla. Muutamia keikkoja olen Warwickin 2x10 + 1x15 -kokoonpanolla soitellut erilaisilla nupeilla ja soundi oli erittäin toimiva hintaan nähden. Niitä kannattaa ainakin käydä kokeilemassa mikäli yhtään kiinnostavat. Warwickin nupeilla en ole koskaan soittanut mutta nekin kuulemma ovat aivan pätevää kamaa.

Kalliimmista EBS on hyvä. Ashdown on hyvä. Ampeg on hyvä. (IMO: ampeg = liian "rock" = pelkkä mielikuva, mutta makuasioita nämäkin) Ja onhan niitä muitakin hyviä.
Hyvä pointti sinänsä on sitten se kannattaako tuottaa kamoja valtameren takaa kun euroopastakin löytyy (EBS. Ashdown jne).
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
mr.bungle
09.02.2004 13:39:30

Hintahaitarin halvemmassa päässä Warwick on kokemukseni mukaan onnistunut aikaansaamaan varsin hyvää kamaa kaiutinosastolla. Muutamia keikkoja olen Warwickin 2x10 + 1x15 -kokoonpanolla soitellut erilaisilla nupeilla ja soundi oli erittäin toimiva hintaan nähden. Niitä kannattaa ainakin käydä kokeilemassa mikäli yhtään kiinnostavat. Warwickin nupeilla en ole koskaan soittanut mutta nekin kuulemma ovat aivan pätevää kamaa.

Kalliimmista EBS on hyvä. Ashdown on hyvä. Ampeg on hyvä. (IMO: ampeg = liian "rock" = pelkkä mielikuva, mutta makuasioita nämäkin) Ja onhan niitä muitakin hyviä.
Hyvä pointti sinänsä on sitten se kannattaako tuottaa kamoja valtameren takaa kun euroopastakin löytyy (EBS. Ashdown jne).

Jep. Warwickeihin pitää tutustua. Kiitos myös Ashdown vihjeestä, tosin joskus en hirveästi digannut Trace Elliotin vermeistä ja Ashdownit on kai ex-Trace -porukan väsäämiä. Missä muuten bassonuppeja pääsee testailemaan? Mieluiten Tampereella. Tampereen musiikissa oon nähnyt ainakin EBS:n kamoja, mutta lähinnä comboja (toisaalta EBS:n combokin olisi jees)

Rajaan vielä kysymyksen transistorikamoihin. Ainakin pääteasteeltaan. Roudattavuus-, luotettavuus-, ja hintasyistä.
paavi
09.02.2004 13:43:39

Itselläni on warwickin quad4-nuppi ja 2x10 + 1x15 ....Toimii! Mulla ei kauheasti ole vertailupohjaa, mutta nykyiseen setuppiin oon vaan hemmetin tyytyväinen. En osaa kuvitella, kuinka vielä saisi selvästi parempaa soundia. Nupin säätöihin en ihan oo vielä päässyt sisälle, mutta tavallaan riittää kun löytää sen yhden oman soundin.
I know the pieces fit
Ylläri
09.02.2004 13:54:33
Ostin viikko sitten EBS:n NEO-112-kaapin. Suosittelen lämpimästi ainaikin tustustumaan. En ole keikkatilanteessa vielä kokeillut, mutta mökää tuntuu lähtevän ihan kiitettävästi ja painoa vain 11 kg! Jos lisähönkää kaivataan, voi hankkia toisen mokoman; yhteispaino jää silloinkin alle useimpien isojen kaappien.
Montako basistia tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu? Ei yhtään, koska kosketinsoittaja hoitaa sen vasemmalla kädellä.
M.Hanski
09.02.2004 14:03:21
Ja jos huvittaa itse rakennella, tsekatkaa huuto.netin PA- ja studiolaitteet -osasto. Siellä on yksi Eminencen neodyymimagneettinen kymppituumainen ämyri myynnissä.
Zonebs
09.02.2004 15:14:36
EBS HD-350 PÄÄTE+ 4*10EBS KAAPPI,TOIMII ITELLÄ ON SEMMOSET JA EI VOI KUN KEHUA...=)
http://www.bassnw.com/bass%20fun%20links.htm
absqua
09.02.2004 21:56:02
Soitin yli 5 vuotta Trace Elliotilla ja sitten muutamaa vuotta myöhemmin olen soitellut paljon Ashdownilla ja sitä taustaa vasten on todettava että ei niillä noin soundillisesti ole kovinkaan paljon yhteistä vaikka sukujuuret ovatkin samat. Säätämällä sieltä Ashdownista saa kyllä trace-henkisen kliinin soundin, mutta pääosin Ashdownin soundimaailma on jotenkin ..no, lämpimämpi tai ainakin muhevampi. Enkä tarkoita nyt pelkkää etuasteputkea.

Parhaiten tietty selviää jos itse pääset kokeilemaan.
Ashdownit ovat kyllä suht kalliita esim warwickiin werrattuna.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
HC-Audio
10.02.2004 08:57:12

Suosittelen Ashdownia lämpimästi, monipuolinen saundi. Sopis tohon sun kuvaukseeen loistavasti..
"Isona ostan suuret sikalakengät ja juon paljon kaffia" -Poika 5v. Lapuan linkki
bassotus
10.02.2004 09:16:49
Saksalaisen Glockenklangin kaappeja voisin kehua oman kokemuksen pohjalta; esim Quattro (4x10" + säädettävä pilli) on kohtuullisen kevyt (tai ei ainakaan raskaimmasta päästä), tehonkestoa 800W ja tuottaa varsin kivasti äänenpainetta (103 dB/1Watt/1m) varsin neutraalilla soundilla; pääsee nuppi ja basso oikeuksiinsa. 4ohmin versiolla saat nupista kaiken irti etkä tarvitse toista skobea ikuna. Toki hintaakin sitten löytyy (~1200€, www.custom-sounds.com) ...
choose not a life of imitation
Saimou
17.02.2004 14:36:42

Entäs Glockenklang Soul-combo 2 x10"? 440w/4ohm, nupin saa myös irti, jolloin se on ihan normaali 2u/19" nuppi. Tarvittaessa voi lisätä vaikkapa esim 2 x 12" kaapin. Olen soittanut tuollaisella setillä ihan festarikokoisellakin lavalla, eikä se ainakaan jalkoihin jää, ja soundi on mielestäni erittäin hyvä. Lempeämpi yläpää kuin EBS:ssä, selkeä ja hyvä botne.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)