Aihe: Epiphone G-400 vai Squier Deryck Whibley Telecaster
1
kloppis
28.06.2008 15:30:09
Täällä on Epiphonesta http://www.dv247.com/invt/37168/ ollut pelkästään hyvää palauteta, Whibley Telestä http://www.dv247.com/search/0/0/ProductQuantity/Descending/whibley/1/ ei puhetta ollut, ehkä ketään ei kiinnosta tuo ulkonäkö.

Onko näissä kitaroissa mitään selvää eroa, vai kannattaako ostaa vaan se kummassa enemmän silmä lepää? Lähinnä se kiinnostaa, jos tämä G400 on niin paljon parempi kuin Tele.

Johan tuli vaikeaselkoista tekstiä makaroonimaanmatkan jälkeen.
esprit de corps
28.06.2008 15:34:10
Onko näissä kitaroissa mitään selvää eroa, vai kannattaako ostaa vaan se kummassa enemmän silmä lepää? Lähinnä se kiinnostaa, jos tämä G400 on niin paljon parempi kuin Tele.

Eri puut, erilainen kaula, erilainen kaulaliitos, erilainen mikkikonfiguraatio...

Noihan on erilaisia kitaroita. Kannattaa ostaa se, kumpii soundaa sun mielestä paremmalta.
kloppis
28.06.2008 16:09:27
Eri puut, erilainen kaula, erilainen kaulaliitos, erilainen mikkikonfiguraatio...

Noihan on erilaisia kitaroita. Kannattaa ostaa se, kumpii soundaa sun mielestä paremmalta.

Tarkoitin sitä, että samaa musiikkia voi näillä molemmilla soittaa. Tietenkään SG ja Tele samanlaisia ole.
esprit de corps
28.06.2008 16:17:09
Tarkoitin sitä, että samaa musiikkia voi näillä molemmilla soittaa. Tietenkään SG ja Tele samanlaisia ole.

No voi joo, mutta lähinnä tässä on kyse siitä, että minkälaista soundia ja minkä tyylistä kitaraa haluat. Siltä pohjalta voi sitten lähteä miettimään kumpaan vaaka kallistuu.

Tuosssa Squierin Telessä on runko agathista, mitä ei yleisesti pidetä minään loistavimpana puuna kitaraan. Toisaalta, vaikka se Epiphone onkin mahonkia, siinä käytetty mahonki ei ole samaa kuin vaikkapa Gibsoneissa käytetty. Tonaalisia erilaisuuksia niissä on kuitenkin varmasti. Ja erilaisuutta on siinä kaulassa. Kannattaa testata, kumpi sopii sinun käteen paremmin.

Mutta näin tietämättä tarkemmin suosittelisin tuota Epiluuria. Ihan jo jälleenmyynninkin takia, koska tuskinpa tuo loppuiäksi sinulle jää. Plus että se on hivenen monipuolisempi.
kloppis
28.06.2008 17:46:47
Mutta näin tietämättä tarkemmin suosittelisin tuota Epiluuria. Ihan jo jälleenmyynninkin takia, koska tuskinpa tuo loppuiäksi sinulle jää. Plus että se on hivenen monipuolisempi.

No jos Teleen päädyn, niin se ainakin jää loppuiäksi. Varmaan sen hankin, koska olen sitä jo niin kauan nuoleskellut. Ja täytyy sika säkissä ostaa, kun sitä ei paikallisissa musakaupoissa ole. Pitää kyllä vielä ennen ostamista käydä kokeilemassa G400:aa, mikä kyllä löytyy kaupasta.
esprit de corps
28.06.2008 17:47:17
No jos Teleen päädyn, niin se ainakin jää loppuiäksi. Varmaan sen hankin, koska olen sitä jo niin kauan nuoleskellut. Ja täytyy sika säkissä ostaa, kun sitä ei paikallisissa musakaupoissa ole. Pitää kyllä vielä ennen ostamista käydä kokeilemassa G400:aa, mikä kyllä löytyy kaupasta.

Miksi muuten juuri tuo Tele?
esprit de corps
28.06.2008 18:07:07 (muokattu 28.06.2008 18:13:29)
Olen Deryck-fani

Aaa, noh, luulen, että tuo signature ei mikään tajuntaa räjäyttävä kokemus ole, mutta silti, kyllähän se pitää ostaa jos fani olet. Oikeasti, eihän se kuitenkaan niin hirveästi edes maksa, joten anna palaa. : )

E: Ja vaikka signature-mallit on yleensä aika turhia ja rahastamista, niin tässä on kuitenkin halpa sellainen ja (ilmeisesti) nuoremmalle kaverille varmaankin juuri sopiva. Myöhemmin voi sitten rakennella omanlaistaan versiota siitä tai etsiä variaatiota.
pulliha
28.06.2008 18:32:55
Mina ottaisin telen ehdottomasti sg:n sijasta...
fak me
kloppis
28.06.2008 19:00:26
Aaa, noh, luulen, että tuo signature ei mikään tajuntaa räjäyttävä kokemus ole, mutta silti, kyllähän se pitää ostaa jos fani olet. Oikeasti, eihän se kuitenkaan niin hirveästi edes maksa, joten anna palaa. : )

E: Ja vaikka signature-mallit on yleensä aika turhia ja rahastamista, niin tässä on kuitenkin halpa sellainen ja (ilmeisesti) nuoremmalle kaverille varmaankin juuri sopiva. Myöhemmin voi sitten rakennella omanlaistaan versiota siitä tai etsiä variaatiota.

Kohta 17 vuotias :)
Riffien_Kuningas
28.06.2008 20:54:16
Mieluummin Tele. Halpojen kitaroiden humbuckerit tosin ovat mitä ovat. Tuo tele on muuten Telecaster Customin kevytversio. Siinä on kaksi humbuckeria tai vaihtoehtoisesti 2 P-90 mikkiä. Kannattaa kokeilla. Hinta on siinä 230€ paikkeilla. Squier on jo työn laadussa Epiphonea paljon parempi.
kloppis
30.06.2008 16:25:02 (muokattu 30.06.2008 16:25:58)
Mieluummin Tele. Halpojen kitaroiden humbuckerit tosin ovat mitä ovat. Tuo tele on muuten Telecaster Customin kevytversio. Siinä on kaksi humbuckeria tai vaihtoehtoisesti 2 P-90 mikkiä. Kannattaa kokeilla. Hinta on siinä 230€ paikkeilla. Squier on jo työn laadussa Epiphonea paljon parempi.

Se mikään kevytversio ole. Ensinnäkin tuossa on Straton lapa ja se on signatuuri. Myöskään mikit eivät ole samat tuossa ja noissa muissa. Ja tuolla noitten customejen hinnat ovat alle ja päälle 200 euroa. Toki se on "kevytversio", jos ajattelee että tuossa on vaan yksi mikki, mikä minuakin harmittaa. Varmaan saatan hankkiakin tuon humbukkerisen version Squier Customista halvemman hintansa ja kahden mikin takia. Se ei kuitenkaan ole signatuuri, minkä takia olisinkin kyseistä kitaraa ostamassa.
papitsu
30.06.2008 16:35:39
Se mikään kevytversio ole. Ensinnäkin tuossa on Straton lapa ja se on signatuuri. Myöskään mikit eivät ole samat tuossa ja noissa muissa. Ja tuolla noitten customejen hinnat ovat alle ja päälle 200 euroa. Toki se on "kevytversio", jos ajattelee että tuossa on vaan yksi mikki, mikä minuakin harmittaa. Varmaan saatan hankkiakin tuon humbukkerisen version Squier Customista halvemman hintansa ja kahden mikin takia. Se ei kuitenkaan ole signatuuri, minkä takia olisinkin kyseistä kitaraa ostamassa.

Jos nimi lavassa ja nuo pari (teipattua?) rastia rungossa on mielestäsi 30 euron ja yhden mikin puuttumisen arvoista, niin mikä ettei. Anna mennä vaan. Tokihan se on hienoa soitella fanittamansa henkilön signaturella. Itse hankkisin kyllä ennemmin tuon Telecaster Customin, mutta minulla ei ole edes mitään hajua, että kuka tuo Deryck Whibley on... :)

Ja tuo valkoinen versio noista on kyllä ihan hienokin. Telecaster Customia ei Squierilta valkoisena taida saadakaan?
PUNK OUT WITH YOUR CUNT OUT!
kloppis
30.06.2008 16:38:47
Jos nimi lavassa ja nuo pari (teipattua?) rastia rungossa on mielestäsi 30 euron ja yhden mikin puuttumisen arvoista, niin mikä ettei. Anna mennä vaan. Tokihan se on hienoa soitella fanittamansa henkilön signaturella. Itse hankkisin kyllä ennemmin tuon Telecaster Customin, mutta minulla ei ole edes mitään hajua, että kuka tuo Deryck Whibley on... :)

Ja tuo valkoinen versio noista on kyllä ihan hienokin. Telecaster Customia ei Squierilta valkoisena taida saadakaan?

Puhut kyllä ihan asiaa... Ehkä täytyisi tulla vaan järkiinsä. Eihän tuollaista edes kehtaa käyttää julkisilla paikoilla :). Ehkä täytyy hommata se SG tai tuo custom.
Telecaster - paras caster
fox
30.06.2008 16:52:27

Squier on jo työn laadussa Epiphonea paljon parempi.

Tuosta olisi mukava kuulla enemmänkin, mihin tämä tieto esim. pohjautuu... ;) Mitä itse olen noita G-400 Epiphoneja katsellut, niin ihan toimivia kitaroita ne on. Tuosta "signature"-Telestä ei tosin ole henkilökohtaista kokemusta, joten oletusarvoisesti tuohon lainaukseen viitaten se sitten jo on jotain tyystin erikoista...
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Dirty Hero
30.06.2008 18:30:45
Puhut kyllä ihan asiaa... Ehkä täytyisi tulla vaan järkiinsä. Eihän tuollaista edes kehtaa käyttää julkisilla paikoilla :). Ehkä täytyy hommata se SG tai tuo custom.

Oot pitkään kuolannut skittaa, jota et kehtaisi näyttää julkisilla paikoilla? ;)

Ostat vaan sen Signaturen, on se persoonallisempi kun perus-SG, ainakin minun mielestäni.
laroma
30.06.2008 23:10:07 (muokattu 30.06.2008 23:17:33)

Toi musta tele vaahterakaulalla on kyl hieno

Edit: ehkä noi ruksit on liikaa :)
Ûllatüs, üllatüs...
kloppis
01.07.2008 00:13:02
Toi musta tele vaahterakaulalla on kyl hieno

Edit: ehkä noi ruksit on liikaa :)

Tosiaan joku tykkää, ja joku ei.

Heh itsellä tälläinen ongelma vielä, että olen ajatellut ostaa uuden Xboxinkin :). Tiedä sitten, mitä ostaa....
Tatuo
01.07.2008 08:15:11
Tosiaan joku tykkää, ja joku ei.

Heh itsellä tälläinen ongelma vielä, että olen ajatellut ostaa uuden Xboxinkin :). Tiedä sitten, mitä ostaa....

Kitaran tietenki ;)
Use your hot moves to melt the ice between you and the audience | Kakki muu paitsi HOOSEE on turhaa
JuSu
01.07.2008 08:19:54
No jos Teleen päädyn, niin se ainakin jää loppuiäksi.

Ihan varmasti. Mäkin olen ostanut useita kitaroita loppuiäksi. Yksi mulla vielä niistä onkin. =)

JuSu
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)