Aihe: Kdonnut RAKAS slideputki
1 2
Nuuska
27.06.2008 23:18:57
Tervehdys Kaikille

Koskapa eräs kitaravarkaus ( Nekalan teurastamo..) tätä kautta selvisi, rohkenen pyytää yhteisön apua omaan pikku ongelmaani.

Multa on kateissa messinkinen slideputki, jonka mitat on suunnilleen: 60mm pitkä, sisähalkaisija ehkä 25mm - ulkohalkaisija päissä 31-33mm ja keskellä ohuempi.

Tämän teki minulle edesmennyt appiukkoni Minneapoliksen Laivastotukikohdassa vuonna 1975 - ja tähän kevääseen asti se on säilynyt.

Voi hyvinkin olla, että se on täällä kotona jossain "hyvässä jemmassa" - ti sitten olen unohtanut sen jonnekin. Käyn aika harvoin misään keikalla soittamasa - miksamassa kyllä vielä..

Jos eteen tulee, niin kyllä siitä joku palkkiokin annetaan - saa pyytää.

Nuuska
Harrastelijakitaristi - ammattimiksaaja - hyvien puolella..
McNulty
28.06.2008 02:52:05
Onks siun appiukon nimi Jim Dunlop?
Sieltä meinaan löytyis messinkisiä slideputkia korvaamaan tuo menetetty slide, eikä edes kovin pahaan hintaan. Oletko harkinnut visiittiä päätohtorilla?
koponen
28.06.2008 09:58:24 (muokattu 28.06.2008 09:58:45)
Sieltä meinaan löytyis messinkisiä slideputkia korvaamaan tuo menetetty slide, eikä edes kovin pahaan hintaan. Oletko harkinnut visiittiä päätohtorilla?

Nyt pääsi fiksulta kaverilta kyllä aikamoinena aivopieru. Painoin varoitusta.

Tiedän miltä tuntuu menettää joku rakas esine, tovottavasti putki löytyy.
If it says Marshall on the front, you're good to go
Timo JM
28.06.2008 10:37:57

Höpsis! Ei tarvitse olla niin tosikko. Tuohan oli ihan kevyt huuli. Kyllä munkin yli 20 vuotta vanha lasinen slideputki on kadonnut jonnekkin täällä kotona mutta en viitsi pistää siitä omaa ketjua tänne. Uusia saa kaupasta!
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido |
mvirta
28.06.2008 11:06:50
Joskus kadonneet kamppeet löytää vasta kun on hommannut uuden vastaavan tilalle. Joku jinksi sen aiheuttaa.
Shut Up 'n Play Yer Guitar
Klapp
28.06.2008 11:14:08
Uusia saa kaupasta!

Tää on just tätä. Toinen on hädissään, kun on kadottanut ilmeisesti äärettömän tunnearvon omaavan kapistuksen, siis sellaisen, jonka vuoksi monet musiikkia yleensäkään harrastavat. Kaupasta? Voi aivopierun aivopieru mää sanon.
"And if you say that you can tell a bigger tale, I swear to God you'd have to tell a lie" -Tom Waits.
McNulty
28.06.2008 11:25:50

Kiitos. Mielestäni tässä threadissa ei kovasti suurta järkeä ole, sillä me emme voi kauheasti tehdä asialle mitään. Ei ole selvää onko esine kadonnut, varastettu tai vaikkapa tuhoutunut. Ei ole varmaa onko se slide edelleen threadin aloittajan hallussa, vai onko se kadonnut jossain tietyssä paikassa. Viestin kuvaukseen voipi muutenkin sopia monikin käytetty messinkinen slideputki ja sellaisten vainoaminen turuilla ja toreilla on suhteellisen... no, miten sen nyt sanoisi kiltisti... typerää touhua.

Tiedän miltä tuntuu menettää joku rakas esine, tovottavasti putki löytyy.

Toki näin, mutta silti on pakko kyseenalaistaa threadin tarpeellisuus ja aiheellisuus. Siinä vaiheessa kun otsikossa lukee "Rakas slideputki kadonnut Lahden Kasisalin keikalla 13.5.2008" niin ymmärtäisin threadin. Nyt tämä on vähän kuin joku teini olisi hukannut Alexi Laihon nimmarin ja itkisi sitä täällä. Slidet, plektrat, piuhat, virtalähteet/muuntajat yms. nyt ovat vain tavaroita jotka hukkuvat helposti.

Siksipä kysyinkin Jim Dunlopista... sieltä kun löytyy valmiiksi, kenties korvaava tuote, menetetylle tuotteelle. Samaa henkistä arvoahan sillä ei tietystikään ole, mutta jospa se ajaisi musisointiin tarvittavan asiansa, niin se olisi puoli voittoa.

Esim. http://www.jimdunlop.com/index.php? … &id=102&pmh=products/slides

tai

http://www.jimdunlop.com/index.php? … p&id=89&pmh=products/slides
hq
28.06.2008 12:13:27
Kiitos. Mielestäni tässä threadissa ei kovasti suurta järkeä ole, sillä me emme voi kauheasti tehdä asialle mitään. Ei ole selvää onko esine kadonnut, varastettu tai vaikkapa tuhoutunut. Ei ole varmaa onko se slide edelleen threadin aloittajan hallussa, vai onko se kadonnut jossain tietyssä paikassa. Viestin kuvaukseen voipi muutenkin sopia monikin käytetty messinkinen slideputki ja sellaisten vainoaminen turuilla ja toreilla on suhteellisen... no, miten sen nyt sanoisi kiltisti... typerää touhua.

Samaa mieltä. Jos mitään tarkempia tuntomerkkejä ei ole, ja katoamispaikka "todennäköisesti jossain kotona jemmassa", niin aika turhaa täällä kysellä perään. Vai lähdetäänkö porukalla etsimään sitä aloittajan kotoa? :)
Bluesmies
28.06.2008 14:31:36

Painoin varoitusta.
koponen
28.06.2008 14:52:32 (muokattu 28.06.2008 14:53:49)
Toki näin, mutta silti on pakko kyseenalaistaa threadin tarpeellisuus ja aiheellisuus.

Who died and made you king? Lienee ylläpidon tehtävä arvioida mikä on tarpeellista ja mikä ei. Jos et voi auttaa asiassa niin siirry seuraavaan keskusteluun. Vai käytkö ihan tasaisesti avautumassa kaikissa ketjuissa joihin et osaa sanoa mitään hyödyllistä? Nyt pojat topakasti ja rakas slideputki takaisin omistajalleen.
If it says Marshall on the front, you're good to go
Kivijalka
28.06.2008 15:04:55
Vai käytkö ihan tasaisesti avautumassa kaikissa ketjuissa joihin et osaa sanoa mitään hyödyllistä?

Tämähän se tuntuisi olevan koko muusi.netin pointti nykyään useammankin käyttäjän touhuista päätellen.
I regret to tell you that my mental wounds are not healing. In fact, they are driving me quite insane. I shudder to think that I might be going off the rails on a train, which is quintessentially, crazy.
McNulty
28.06.2008 15:19:21 (muokattu 28.06.2008 15:20:44)
Who died and made you king? Lienee ylläpidon tehtävä arvioida mikä on tarpeellista ja mikä ei.

Kyllä. Ylläpito voi myös poistaa viestini ja/tai muokata sen sisältöä, mikäli se ylläpidon mielestä on aiheellista. Sinä jo tietääkseni varoitusta painoit, niin on turha sen enempää asiasta avautua, eikö vain? Moiset lontooksi väännetyt "kuningaskommentit" eivät ole sen rakentavampia keskustelun kannalta, kuin minun "aivopierut".

Jos et voi auttaa asiassa niin siirry seuraavaan keskusteluun.

Autoinhan minä. Dunlopin kaarevia messinkisiä slideputkia tarjosin ja kehoitin henkilöä jatkamaan elämäänsä kadonneen ja rakastetun slideputken poismenosta huolimatta.

Vai käytkö ihan tasaisesti avautumassa kaikissa ketjuissa joihin et osaa sanoa mitään hyödyllistä?

En. Tämä threadi olisi saanut minulta aivan toisenlaisen vastaanoton jos jotain oikeasti olisi viety ja kyetty antamaan tarkat tiedot, että mitä missä ja milloin... aivan kuten tuossa edellisessä postauksessani kirjoitin.

Nyt pojat topakasti ja rakas slideputki takaisin omistajalleen.

Mistä lähdetään etsimään? Helpottaisi edes hieman jos tietäisi paikkakunnan jolla slide on viimeksi tavattu ja kenties threadin aloittajakin voisi tsekata ennen kirjoittelua oman soppensa josko se vaikka löytyisi jostain laukun sivutaskun sivutaskusta, varmemmasta jemmasta kuin itse varma jemma.

Miulla hukkui myös rakas paita (saatu edesmenneeltä lähisukulaiselta, one-of-a-kind) kun olin lomareissulla... etsintäpartio, anyone?
SirElwood
28.06.2008 15:23:16
Miulla hukkui myös rakas paita (saatu edesmenneeltä lähisukulaiselta, one-of-a-kind) kun olin lomareissulla... etsintäpartio, anyone?

Vain jos lupaat jeesata minua etsimään ensimmäisen m.net paitani, joka katosi vuonna 2004 johonkin asunnon ja pesutuvan välimaastoon. Tietääkseni. Saattaa myös olla että pesukone söi sen.
pekurides
28.06.2008 15:24:42

pleku kateissa! anyone?
Tunteella päin vittua.
esprit de corps
28.06.2008 15:27:23
pleku kateissa! anyone?

Dunlopilta vois löytyä korvaavaa...

Life is rude, get used to it! ; )
Kimmo72
28.06.2008 15:52:30
Ettisit eka himastas.
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
J.Hollström
28.06.2008 16:01:42
Taas pääsee m.netin besserwisserit keulimaan.

Itse topiccihan on kovin inhimillinen ja herttainen.

Toivottavasti orggis putki löytyy.
Kun konkkarokki soi, ei konkkaamatta olla voi.
Hammer Of The Gods
28.06.2008 16:01:42 (muokattu 28.06.2008 16:02:48)
Vitsi mitä menoa...

Tää on taas näitä ketjuja, joiden perusteella pystyy päättelemään enemmän ketjuun vastanneista, kuin itse ketjun aloittajasta. Ketjun aloittaja luultavasti nauraa partaansa lukiessaan kännipäissään aloittamansa threadin kirvoittamaa kiihkoilua. Jos kuitenkin olen väärässä ja kullanarvoinen messinkiputken pätkä on oikeasti kadoksissa, olen pahoillani.

Minneapolis on muuten melkeimpä keskellä Pohjois-Amerikan mannerta, joten se siitä laivastotukikohdasta.
Käyppäs joutessas ihmettelemässä: Soulfallen ja Beautiful Betrayal
McNulty
28.06.2008 16:08:07 (muokattu 28.06.2008 16:08:34)
Minneapolis on muuten melkeimpä keskellä Pohjois-Amerikan mannerta, joten se siitä laivastotukikohdasta.

Minneapoliksen ja St. Paulin lentokentän tontilla sijaitsee US Navy Department. Sikäli voi pitää hyvinkin kutinsa. www.navy.mil

ps. anteeksi tämä besserwisseröinti :) Pari ekaa on aina ilmaisia mutta kohta rupeen velottamaan!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)