Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mitä osasit kuuden kuukauden soittelun jälkeen?
1 2 3 4 5 6
Amumi
27.06.2008 14:55:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkä olen nyt itse soitellut noin kuusi kuukautta ja olisi ihan vertailun vuoksi mukava tietää miten toiset soittajat ovas edistyneet tuona aikana. Tunneilla en ole itse käynyt.
 
Meikäläinen osaa siis puolenvuoden soittelun jälkeen:
 
-Perus otteet
-5 kokonaista biisiä ja noin 30 introa
-Alkukantaisia biisejä säveltänyt.
-Voimasoinnut
-Tiluttaa osaan mutta todella huonosti.
 
merirosvokissa
27.06.2008 15:26:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heh, muistaakseni osasin jonku kolme sointua, muutaman biisin, maagisesti opin myös virittämään kitaran korvalla (KATSO ÄITI, EI KÄSIÄ, pun intented). Powerisointuhommia tietty ja mitäs... Ekan biisini tein 2kk soittaneena, sitä on hauska kuunnella aina kun kaljottelee, sen verta paskahan se on, mutta ideaa siinnä oli joten tässä vastikään tein biisin uudestaan ja ihan onnistunuthan siitä tuli.
 
Tilutushommia lähin harjottelemaan vuoden soittaneena eikä niistä kyllä vieläkään tule yhtään mitään, mutta onneksi löytyy wahi niin voin sillä piilottaa huonon soittoni.
 
http://www.myspace.com/thelegionnaireband Avatarissani esiintyvä mieshenkilö on minun BFF, hihi
eewo
27.06.2008 15:28:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mutta onneksi löytyy wahi niin voin sillä piilottaa huonon soittoni.
 
Soitat varmaan paljon Metallicaa?
 
"The blues ain't about feeling better. It's about making other people feel worse."
merirosvokissa
27.06.2008 15:32:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soitat varmaan paljon Metallicaa?
 
Haha, ootin tätä mutten ihan näin pian, ei, en soita metallicaa, en kuuntele em. bändiä. Läpällä opettelin master of puppetsin alotusriffin.. Eipäs, helvetti, muistin juuri, ensimmäinen soittokerta oli kaverin kanssa ja soitimme vissiin welcome home sanitariumia(?), soitin kitaralla sitä bassokuviota, tai yritin siis soittaa.
 
http://www.myspace.com/thelegionnaireband Avatarissani esiintyvä mieshenkilö on minun BFF, hihi
Pico
28.06.2008 05:42:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

enpä muista paranoid tjsp
 
PISTE.
Moimies
28.06.2008 12:03:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joitakin riffejä Metallicalta ja hieman vähempi Megadethilta. Ehkä säkällä Seek and Destroy melkein kokonaan mutta huonosti.
 
Nyt kunno rähinät pystyy.
Metal_Late
28.06.2008 12:52:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika kehnosti (Saattoikohan Harley Bentonin kitaralla olla näppinsä pelissä?)
 
Donitsiparoni
28.06.2008 14:03:37 (muokattu 28.06.2008 14:05:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paranoid ja Takatalvi kokonaan, joistain satunnaisista metallibiiseistä rytmikitaraosiot, hieman sointujen muodostamista ja tietysti Gilbertin "four seasons". Mitään alternate tai sweep pickingejä en ole ainakaan tähän mennessä viitsinyt tai halunnut liiemmin opetella, jätän tilutuksen ja sooloilut niille keitä se kiinnostaa.
 
Kitara94
28.06.2008 15:24:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vähän yli ton verran oon soittanu ja osaan Hurriganes: I will stay, Bourbon Street ja jotain sointuja jne...
 
Kitara94
28.06.2008 15:24:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vähän yli ton verran oon soittanu ja osaan Hurriganes: I will stay, Bourbon Street ja jotain sointuja jne...
 
mskomu
28.06.2008 22:09:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vähän hankalaa määritellä tuo 6kk, koska olin soitellut noin kerran kuukaudessa useamman kuukauden ajan akustisella ennen kuin hankin sähkökitaran, jolloin aloin "oikeasti" soittamaan.
 
Mutta koikeillaan kuitenkin: Avoimet duuri-, molli ja seiskasoinnut (vaihdot eivät tietenkään sujuneet sujuvasti). Yksinkertaiset barre-soinnut. Muutaman power chord-biisin lähes siedettävällä tasolla, tyyliin Pretty Fly for a White Guy. Vaativampien biisien kohdalla harjoittelin lähinnä Opethin Bleakia ja näppäilypuolelta Patterns in the Ivyä. Sen aikaisilla taidoilla niitä voisi käyttää lähinnä kidutuksessa :)
 
ekikoo
28.06.2008 22:21:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ehkä kourallinen jotain Meidenin biisejä, muistin siis mistä pitää painaa saadakseen 'oikeat' äänet mutten tosiaan osannu niitä soittaa. Tatsi ei vieläkään kovin kummoinen ole (pian 4v takana).
 
All these pianists striving for perfection. Fools! Don't they know: PERFECT AIN'T GOOD ENOUGH!
Sam Hotman
28.06.2008 23:35:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Smöyk on teh waterz
 
''Ennen vanhaa raotettiin kalsareita, et nähtiin pakarat. Nykyään raotetaan pakaroita et nähdään kalsarit.'' - RR4E
Jättis
29.06.2008 01:50:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No riippuu mistä sen 6 kuukautta laskee, akustisella opettelin avoimet soinnut ja europen final countdownin ennen kuin aloin soittamaan vakavammin. Nyt sitten puolisen vuotta sähkiksellä harjoitelleena menee kaikki duurit ja mollit sekä kaikki muut duuri- ja molliseiskat paitsi Em-tyypin barree. Tietty vitossoinnut kanssa :) Duuriasteikon ja pentatonisen molliasteikon olen opetellut soittamaan, ja pentatonisella osaan improvisoida kuunneltavan tasoisesti.
 
Sitten biiseistä menee sekalaisia introja ja enemmän tai vähemmän kokonaisesti, sekä nämä perus I Will stayt, Nothing else matterssit, sekä jokunen muukin ei niin vaikea biisi. Nuotteja tahtoisin oppia lukemaan sujuvasti, koska nyt se on aivan liian hidasta.
 
Ianuarius
29.06.2008 08:27:42 (muokattu 29.06.2008 21:00:43)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Varmaan osaisin vetää AC/DC:n jonkin Highway to Hellin tai Back in Blackin aika fiiliksellä. :)
 
Ehkä jotain Iron Maidenia... Olen aina halunnut oppia soittamaan Revelationsin, mutta kun siitä ei ole missään oikein plokattua tabia, enkä itsekään rehellisesti sanottuna kuule yhtään, että miten tyypit sen intron soittavat.
 
EDIT: Luin että "osaisit". Heh. Lasit päähän. 8)
 
"Hyvä instrumentin hallinta, korvan kehittäminen ja teoreettisen tiedon hankkiminen antaa mahdollisuuden päästä yhä lähemmäs täydellistä ilmaisun vapautta." -Kaj Backlund
Antti1
29.06.2008 11:28:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä soittelin Elvistä, Hurriganesia, Santanaa ja sensellaista. Mitään en tosin noista osannut sanan varsinaisessa merkityksessä. Läpisoittaminen ja osaaminen kun on kaksi aivan eri asiaa ja niitä ei ikävä kyllä totaalinen aloittelija vielä osaa oikein edes erottaa, vaikka kuinka haluaisi.
 
"If life seems jolly rotten there's something you've forgotten and that's to laugh and smile and dance and sing."
Swan
29.06.2008 12:31:51
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Perus-CAGED-avosoinnut osasin, ja niillä tuttuja biisejä laulukirjoista soittelin. Taisi olla myös niin, että olin silloin saanut aloituskitaraani snadisti paremman soittimen, jolla barrejen opettelu oli helpompaa. Mitään soolojuttuja en edes kuvitellut opettelevani silloin satunnaista ukkonooaa lukuunottamatta.
 
Once Lady Yuna fixes her hair, we leave.
>-)))> #26
S.M.A.K.
flamez
29.06.2008 13:08:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

5kk soittanut ja osaan 3 biisiä hyvin (uloslukien hullut hammer on/pull of soolot), hädin tuskin muutaman soinnun ja joitakin riffejä biisejen keskeltä, introja, ja ties mitä. Tiluliluja en vielä taida, kun ei riitä pitkäjänteisyyttä/taitoa niitä ruveta opettelemaan. Noo kyllä sitä kerkee myöhemminkin. Tähän asti sujuu Master of Puppetsin 1. soolo (se hidas).
 
Da Make
29.06.2008 15:25:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Improvisoida ja soittaa korvakuulolta levyjen mukana/plokata yksinkertaisia rock/blues riffejä ja lickejä. Osasin ehkä 2-5 kappaletta enemmittä ongelmitta, omia sointurämppäbiisejä oli 2-3. Tekniikka ja musikaalisuus instrumentin kanssa oli alkanut pikkuhiljaa kehittymään ja soittaminen oli huomattavasti antoisampaa eikä enää haitannut niin paljoa jos vaikka vanhemmat tai veli olivat kuuntelemassa. Välillä jammailtiin suunilleen samantasoisen kitaristikaverin kanssa omia riffejä, rokkia, bluesia ja tietty vähän Iron Maidenia levyn mukana.
 
Katso omat plussasi täältä! "Oh Yeah! E-minor!" - Patrick
Peku911
29.06.2008 17:50:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Improvisoida ja soittaa korvakuulolta levyjen mukana/plokata yksinkertaisia rock/blues riffejä ja lickejä. Osasin ehkä 2-5 kappaletta enemmittä ongelmitta, omia sointurämppäbiisejä oli 2-3. Tekniikka ja musikaalisuus instrumentin kanssa oli alkanut pikkuhiljaa kehittymään ja soittaminen oli huomattavasti antoisampaa eikä enää haitannut niin paljoa jos vaikka vanhemmat tai veli olivat kuuntelemassa. Välillä jammailtiin suunilleen samantasoisen kitaristikaverin kanssa omia riffejä, rokkia, bluesia ja tietty vähän Iron Maidenia levyn mukana.
 
Aika jännä juttu:S Itse 6kk kuukautta soittaneena en halunnut enää ketään kuuntelemaan, mutta kun olin soittanut 1 kk ja en osannut mitään niin silloin mielelläni otin kuuntelijoita..Omituista Nykyään voi sitten jo tulla ihan kuuntelemaankin:)
 
Itse osasin silloin jtn gunnarien biisejä, mutta soolot oli todella rypeämistä! Nyt niihin on jotain kehitystä saanut...
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «