Aihe: Ran Guitars kokemuksia itse kitaroista
1 2 3 4 531 32 33 34 35 36 37 38
mamelukki
27.06.2008 21:44:40
Kitara tuli kesäkuussa. Alun perin piti tulla viime vuoden lokakuussa. Sitten joulukuussa. Sitten maaliskuussa. jne, erinäisten selittelyjen säestämänä.

Ja 16 kuukauttahan siinä lopulta meni? Eissss... eli tuplaantui se toimitusaika!!!!

Joo ja mitä selittelyihin tulee: Tammikuussa sain päähäni, että haluankin valkoisten sijaan kromiset pinstripet, idea tästä kitarasta
http://img508.imageshack.us/img508/7384/svntbmf2kb2.jpg ESP SV NT BMF (BMusic Forum erikoismalli tai joku)

Tiedustelin sitten Darilta että onnistuuko ja vaikuttaako toimitusaikaan jne. ja kuinka ollakaan vastauksessa tämä sanoo että 3 - 4 viikkoa siirtyy homma (aikaisemmin jo kerroinkin tästä), ja syyksi mainittiin, että ne tarttee jotakin erikoismaalia tms. Osasin odottaa tätä, ennemminkin olisin ollut yllättynyt jos ne ei olisi käyttäny loistavaa tilaisuutta hyväkseen ottaa tuosta tekosyy myöhästymiselle.

Että tämmöstä, ihan perussettiä Ranilta. Mutta enköhän minäkin viimeistään eläkepäivillä jo soittele ikiomalla customilla...
arppah8
27.06.2008 21:53:30 (muokattu 27.06.2008 21:55:16)

Jotenkin alkaa menettää custom merkitystään tätä ketjua lueskellessa, kun kaikki tilailevat vaan Ranilta RR-tyylisiä kepukoita. Samahan se ois ostaa Jaska ja esmes vaihtaa siihen mikit tai mitä nyt haluaakin. Ei tarvitsisi ootella kuukausia ja valittaa sitten työn laadusta, kun sitä keppiä pääsisi ihan testaamaan ennen hankintaa.
God's away on business
arppah8
28.06.2008 04:28:54 (muokattu 28.06.2008 04:40:08)

Sorry, hymiö unohtui.

En mä niin tosissani ollut. On vaan pistänyt silmään, että monet tilaavat tuolta aika samantyyppistä kitaraa. Itsekin kitaroita tuherrelleena tiedän, että se custom-juttu on joskus päällepäin huomaamattomistakin pikkuasioista kiinni. Mulla oli kait vain huono päivä kun alennuin provoamaan.

Anteeksi siis.
God's away on business
Krice
28.06.2008 15:11:01 (muokattu 28.06.2008 15:11:59)

En tajua.
Millaisia kitaroita sitten kuuluu/saa tilata custom shopista?

Saa varmasti ihan mitä tahansa, mutta jos ominaisuuksiltaan samanlaisen kepin saa kaupasta nopeammin ja halvemmalla niin sitä voi pohtia jutun mielekkyyttä. Minulla olisi varmaan tarvetta jonkinlaiselle customille, jossa olisi se volumenappi jossain muualla kuin tallamikin vieressä. Aina ne siihen ruuvaa sen siihen tuotantokitaroissa, joissa on floikka.
darrell
28.06.2008 18:35:07
Jotenkin alkaa menettää custom merkitystään tätä ketjua lueskellessa, kun kaikki tilailevat vaan Ranilta RR-tyylisiä kepukoita. Samahan se ois ostaa Jaska ja esmes vaihtaa siihen mikit tai mitä nyt haluaakin. Ei tarvitsisi ootella kuukausia ja valittaa sitten työn laadusta, kun sitä keppiä pääsisi ihan testaamaan ennen hankintaa.

Olen ihmetellyt samaa asiaa, ja sen verran samaa mieltä, että _melkein_ kaikki kuvat Raneista täällä on tavalla tai toisella KingV tai RR kepukoita, joten ne customin yhteydessä olevat vapausasteet ja innovaation käyttö on ollut aika vähissä. Useampaa kitaraa en kauempaa edes erottaisi Ranin customiksi.
Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen.
mamelukki
29.06.2008 16:15:25
Anteeksi siis.

Saat. En kyllä mitenkään ottanut itseeni.

_melkein_ kaikki kuvat Raneista täällä on tavalla tai toisella KingV tai RR kepukoita

Totta tuokin. Sitten on taas niitä pajoja joilta tilaillaan vain stratoja ja telejä. Ehkäpä se on hyväkin, että kitaranvalmistajat ovat hieman kallellaan eri tyylisuunnille. Ranilla se on hevimeteli joten ne tekee pääasiassa kirveitä, keihäitä ja atraimia.

Tai mistä minä tiedän. Ajattelen vain ääneen.
nakedzen
30.06.2008 08:29:20
Olen ihmetellyt samaa asiaa, ja sen verran samaa mieltä, että _melkein_ kaikki kuvat Raneista täällä on tavalla tai toisella KingV tai RR kepukoita, joten ne customin yhteydessä olevat vapausasteet ja innovaation käyttö on ollut aika vähissä. Useampaa kitaraa en kauempaa edes erottaisi Ranin customiksi.

Jep, customin ideahan on nimenomaan se rungon muoto, ei se että saa kepin jossa kaulaprofiili ja soittotuntuma muutenkin on tehty juuri sinulle oikeaksi. Muitakin pikkuasioita kuten mikit, kaula läpi rungon, baritoniskaala, käytetyt puulajit siellä saattaa olla. Ehkä?

Myös se ehkä voinee olla syynä että sarjatuotantokepit ovat hiukan huonompilaatuisia kuin käsintehdyt?
aptoriar
30.06.2008 12:05:01
Jep, customin ideahan on nimenomaan se rungon muoto

No ei. Customin idea on että asiakas saa just sitä mitä haluaa.

to customize

1. To alter to suit individual requirements or specifications
This yarded steel sings a deadly song in my grasp!
Dunga
30.06.2008 12:05:55
No ei. Customin idea on että asiakas saa just sitä mitä haluaa.

Suosittelen laittamaan sarkasmi-skannerin päälle ;)
Accidento bizarro - tutto morto.
aptoriar
30.06.2008 12:09:10
Suosittelen laittamaan sarkasmi-skannerin päälle ;)

Eeeäääääh. En myönnä mitään...
This yarded steel sings a deadly song in my grasp!
arppah8
30.06.2008 12:11:53

Jopas mä nyt sain muurahaispesän kuhisemaan. Kunhan kettuilin.

Mutta ois se silti kiva nähdä noissa customeissa ihan muotokielessäkin persoonallisia ratkaisuja, samoin kuin viimeistelyssä. Luova hulluus on aina jees (Tulikirnu rokkaa!).
God's away on business
H.Corruption
01.07.2008 01:06:54

Niin, ekaks pitää vaan löytää se uusi jenkki Jaska alle kahden tonnin. En tiedä mitä toimitusaikoja Fender tarjoaa. Omaa sain aikanaan odotella kahdeksan kuukautta ja todeta että paska mikä paska, Sain onneks rahat takaisin.

Meni jo off topiciin. Sille ei voi mitään, että RR ja KV ovat parhaiten soitettavia kitaroita muodoltaan, joista varmaan perinteisempien kitaroiden soittajat ovat hyvin eri mieltä.

Toisekseen mallien suosiolle ei Ran voi mitään ja tuskin menevät sanomaan että " tilaa nyt ihmeessä vähän persoonallisempi kitara".

Ihan vaan kuriositettina, ensimmäinen videolla oleva Ran näkyy Vaderin keikalta 1996. Malli näyttää hyvin pitkälle Ironbirdiltä.
tulikirnu
01.07.2008 05:30:27

Jopas mä nyt sain muurahaispesän kuhisemaan. Kunhan kettuilin.

Mutta ois se silti kiva nähdä noissa customeissa ihan muotokielessäkin persoonallisia ratkaisuja, samoin kuin viimeistelyssä. Luova hulluus on aina jees (Tulikirnu rokkaa!).

Jahas, kiitokset vain :)
pari customia onkin työ alla (oma ja Amfi).
Mutta bodyn ulkoisiinlinjoihin en ainakaan näissä ole syventynyt, viimeistelyyn kylläkin! :) Täytyypä miettiä tuota muotopuoltakin tuleviin projekteihin. :)
MetalMancer
01.07.2008 11:42:40
Vetihän tuo Nergalkin lauantaina omalla RANillaan http://i233.photobucket.com/albums/ee152/stormblastt/Nergal.jpg ja oli muuten helvtin hyvä keikka vaikka offtopiciks meneeki :P
Forgot my attitude?
Laupias Tuoni
01.08.2008 14:38:58

Vetihän tuo Nergalkin lauantaina omalla RANillaan http://i233.photobucket.com/albums/ee152/stormblastt/Nergal.jpg ja oli muuten helvtin hyvä keikka vaikka offtopiciks meneeki :P

Kyllä tuo mun mielestä ESP-LTDn Ninja-mallilta näyttää.
Kjukka
01.08.2008 14:43:05

Kyllä tuo mun mielestä ESP-LTDn Ninja-mallilta näyttää.

Jep, selvästi lukee ltd lavassa.
WinterMad
02.08.2008 15:04:11 (muokattu 02.08.2008 15:04:33)

Joo ei kyllä ollut Ran, ihan LTD vain.
DZN
02.08.2008 18:56:12
Eikä kukaan muuten ole valittanut Raniensa laadusta. Asiakaspalvelu nyt on välillä mitä on ja huolimattomuusvirheet toki *tuttaa, mutta nekin on pääosin saatu korjattua.

Kyllä siitä laadustakin on valitettu. On ollut kieroja kauloja, ei niin hyvin soivia keppejä, paljon vääriä specsauksia ja nauhat melkein kaikissa viimeistelemättä. Ranit eivät enää ole niin halpoja ja odotusaika alkaa olla 1-2 vuotta. Multa on jo aikaa sitten mennyt usko tuohonkin merkkiin. Toivottavasti tilauksessa olevat kitara tulisivat tilaajilleen täydellisinä.
Aka. Dino and 6077dino
Nacher
02.08.2008 19:48:03
Kun omaperäisistä customeista puhutaan, niin minusta Rek-guitarsilta tilannut porukka on kyllä ollut pykälää mielikuvituksellisempaa... http://rekguitars.com/english.php?site=cat
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)