Captain Farrell 27.06.2008 08:16:00 | |
---|
Niitä löytyy sinistä, punaista ja tietysti myös vihreää. Löytyy yksikanavaista, kaksikanavaista, jopa kolmikanavaista. Niitä saa 20 eurolla, 300 eurolla. Niihin on pultattu lisukkeeksi nappulaa, potikkaa, trimmeriä, vipstaakia.. Mutta kertokaahan hyvät toverit, mitkä tubescreamer-tyyppiset pedaalit naulaavat parhaiten TS9/808-saundin? Keskialuetta pitää siis olla mukana - ja paljon! Badger and Bunny have got a secret hiding place in the forest. |
Niitä löytyy sinistä, punaista ja tietysti myös vihreää. Löytyy yksikanavaista, kaksikanavaista, jopa kolmikanavaista. Niitä saa 20 eurolla, 300 eurolla. Niihin on pultattu lisukkeeksi nappulaa, potikkaa, trimmeriä, vipstaakia.. Mutta kertokaahan hyvät toverit, mitkä tubescreamer-tyyppiset pedaalit naulaavat parhaiten TS9/808-saundin? Keskialuetta pitää siis olla mukana - ja paljon! "It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish" |
JuSu 27.06.2008 09:31:36 | |
---|
Mutta kertokaahan hyvät toverit, mitkä tubescreamer-tyyppiset pedaalit naulaavat parhaiten TS9/808-saundin? Keskialuetta pitää siis olla mukana - ja paljon! Mulla ei ole kauheasti vertailupohjaa, mutta mun mielestä Visual Sound Jekyll&Hyden overdrive puoli(kin) on hyvänkuuloinen laitos, ja käsittääkseni se on 808 klooni. Sama piiri on ympätty mm. Route 66 pedaalin kompressorin kaveriksi. Uudessa Double Troublessa niitä on kaksi samassa lootassa, ja saa sen ostaa yksinäänkin (Route 808). Katso http://www.visualsound.net/ JuSu |
Alpertti 27.06.2008 10:15:38 | |
---|
Menee ehkä vähän ohi aiheen, mutta mulla on säröjä tällä hetkellä tuottamassa TS-808 ja Boss SD-1 UralTone modilla peräkkäin. Molemmat yleensä päällä (joskus Bossi yksinään). 808:ssa drive on nollilla ja volume klo12 Boss:sta otetaan varsinaisesti säröt. Eli 808 on ikäänkuin taajuuskorjaimena. |
s8na 27.06.2008 10:20:39 | |
---|
Bad Monkey ;) "All the stuff I need is here. I just have to invent how to use them" -MacGyver |
McNulty 27.06.2008 10:28:46 | |
---|
Jos kerran TS:n soundia halajaa, niin miten olisi vanhempi TS808 tai TS9? En myöskään ymmärrä miksi tästä on jätetty se kaikista paras TS-kokonaan ulos laskuista, eli TS10? Maxon on myös varsin toimiva, oli kyseessä VS, 9 tai Reissue-sarja.Esim. OD-820 tai OD808. www.maxonfx.com |
Bluesmies 27.06.2008 10:50:34 | |
---|
Bad Monkey ;) Tää kannattaa ihan oikeasti kyllä tsekata. Hinta-laatusuhde kyllä tosi hyvä. |
jarmo vh 27.06.2008 10:54:26 | |
---|
Hyvä vaihtoehto on myös Iban 10-sarjan super tube STL, jos sattuu jostain löytymään. Mulla oli joskus kaksikin, mutta taisin myydä toisen pois. Hyvä laite tuohon sarjaan, kertakaikkiaan. Hinnatkaan eivät vielä ole pilvissä. "I was coming home from the work when I apparently died." -Sarcofagus |
Peku911 27.06.2008 10:57:05 | |
---|
Bad Monkey ;) Itsekin hommasin ja mielestäni uskomaton peli tosiaan... Hinta ja Laatusuhde todella kohdillaan... Boosteri hommissa loistava, mutta ei lähde tosiaan mitään mega säröjä itse pedaalista... |
duc 27.06.2008 10:59:08 (muokattu 27.06.2008 11:04:32) | |
---|
Itsekin hommasin ja mielestäni uskomaton peli tosiaan... Hinta ja Laatusuhde todella kohdillaan... Boosteri hommissa loistava, mutta ei lähde tosiaan mitään mega säröjä itse pedaalista... Njoo, oikeastaan tuossa oma särö on jopa aika huono, mutta boosterinahan se toimii. Ite tykkään Voodoo Labsin Sparkle Drivestä, etenkin siitä kun siinä voi miksta sekaan puhdasta signaalia. |
Biffy Dully 27.06.2008 11:12:24 | |
---|
Mutta kertokaahan hyvät toverit, mitkä tubescreamer-tyyppiset pedaalit naulaavat parhaiten TS9/808-saundin? Keskialuetta pitää siis olla mukana - ja paljon! En tiedä mitkä naulaavat parhaiten 808-soundin, koska en ole kokeillut 808:a, mutta uulisin että 808 itse. Joka tapauksessa, minulla on SD1, TS-7, ja SD9. Kaikki tavallaan ihan passeleita, mutta sekä superoverdrivelle ja tubescreamerille pakollista on putkivahvistin perässä. Transistorivahvistimilla ne kuulostavat aina kuralta. Ja molemmilla paras käyttötarkoitus on säröisen vahvistimen lisäherkistäminen. Puhtaalle soundille on oikein osaa käyttää od:ita. Sulla Captain Farrel näyttäis olevan Fulldrive 2. Eikös se ole noiden TS-johdannaisten kiitelty kuningas? Vai eikö ole keskialuetta, kun sitä peräänkuulutat? Ainakin vanha SD-1 on keskialuevoittoinen honottaja. Mistä on maailman parhaat kitarat tehty? - Gibsoniitista |
Sammo 27.06.2008 11:28:28 | |
---|
Hyvä vaihtoehto on myös Iban 10-sarjan super tube STL, jos sattuu jostain löytymään. Mulla oli joskus kaksikin, mutta taisin myydä toisen pois. Hyvä laite tuohon sarjaan, kertakaikkiaan. Hinnatkaan eivät vielä ole pilvissä. Samaa mieltä!! Mulla oli samaan aikaan STL, TS10, SD9 (Sonic Distortion) ja MS10 (Metal Charger) ja tuo on Ibanezin "klassikoista" mun mielestä monipuolisin. Tosin hinnat alkaa noissakin hinautua ylöspäin, ainakin pyynnit (135€ torilla viimeksi). STL ei ole mun käsittääkseni muuten 10-sarjan malli vaan "Master series" eli l-sarjalainen. Fulldriven (vanhempi tai uudempi josta saa flat-mids -option pois päältä) kanssa ei voi mun mielestä mennä metsään. |
McNulty 27.06.2008 11:33:45 | |
---|
STL ei ole mun käsittääkseni muuten 10-sarjan malli vaan "Master series" eli l-sarjalainen. Oikein. Tämä L-sarja (eli juurikin Master Series) on mielestäni Ibanezin parhautta. Maxonin valmistamia todella hyväsoundisia speduja. |
Dr. Muff 27.06.2008 13:13:44 (muokattu 27.06.2008 13:54:37) | |
---|
Jos pitää olla TS9 tai TS808-soundia niin kannattaisi varmaan kurkata Maxonin OD9/808t läpi. Etuna noissa alkuperäisiin nähden on esimerkiksi tbp, joskin OD9ssä se kytkin voisi toimia paremminkin. Ja tohon kytkentäänhän perustuu valtaosa kaikista butiikkipedaaleista, joten testattavaa riittää, jos niin haluaa. Sokeiden valtakunnassa yksisilmäinen on kuningas |
jarmo vh 27.06.2008 13:45:26 | |
---|
STL ei ole mun käsittääkseni muuten 10-sarjan malli vaan "Master series" eli l-sarjalainen. Aivan oikein, senhän voikin päätellä jo siitä, että nimessä ei ole numeroa 10, anteeksi tämä epätarkkuuteni. Mulla on muuten kanssa ollut TS10 ja SD9 ja edelleen omistuksessa STL ja ah, niin harvinainen ST9. Periaatteessa niiden kait pitäisi olla samanlaisia, mutta soundit kyllä eroavat jonkunverran toisistaan. ST9:ssä on mielestäni hieman ärhäkämpi, selkeämpi ja erottelevampi soundi kuin STL:ssä. ST9 on suosikkini, mutta nykyisin järjettömän hintainen. STL on jok.tap. erittäin hyvä screameri myös. Pitääkin kaivaa purkit esille ja soitella pitkästä aikaa... "I was coming home from the work when I apparently died." -Sarcofagus |
Biffy Dully 27.06.2008 14:39:46 | |
---|
Tuossa Dr.Muff kehotti katsomaan Maxonin uudet 9-sarjalaiset ja mainitsi niissä olevasta true bypassista. En ole tutustunut tbp-tuotteisiin, mutta olen havainnut sen, että niitä monet haluavat. Siksi olin hyvin yllättynyt, kun edellisessä Guitar Playerissä Pete Cornish käsitteli true bypassin negatiivisia vaikutuksia soundiin. Hän suosii ennemmin bufferointia kuin "aito-ohittamista". Kannattaa lukea kyseinen teksti, ettei muodosta kuvaansa ainoastaan minun toisen käden tietoihin. Kyseisen GP:n laajempana aiheena oli pedaalilaudat, joten lehdessä paljon muutakin kiinnostavaa. Minulla oli toinen asia josta haluaisin kysyä, vaikka menee vähän topicin ohi. Oletan että täältä löytyy kuitenkin tietoa. Omassa Sonic distortionissa on jotain häikkää. Tiedättekö jotain paikkaa jossa sitä osattais troubleshootata ja korjata? Mistä on maailman parhaat kitarat tehty? - Gibsoniitista |
duc 27.06.2008 14:44:16 (muokattu 27.06.2008 14:45:40) | |
---|
Niin, monta true bypass -pedaalia tekee signaaliketjusta aika pitkän ja vaikuttaa kitaran vahivstimelle näkyvään impedanssiin, ja näinollen soundiin. Mutta jos ekaksi pedaaliksi laittaa jonku jossa on hyvin toimiva bufferointi niin ne sen jälkeen tulevat true bypassit eivät haittaa. Tai näin olen asian ymmärtänyt. |
Dr. Muff 27.06.2008 16:17:58 | |
---|
Tuossa Dr.Muff kehotti katsomaan Maxonin uudet 9-sarjalaiset ja mainitsi niissä olevasta true bypassista. En ole tutustunut tbp-tuotteisiin, mutta olen havainnut sen, että niitä monet haluavat. Siksi olin hyvin yllättynyt, kun edellisessä Guitar Playerissä Pete Cornish käsitteli true bypassin negatiivisia vaikutuksia soundiin. Hän suosii ennemmin bufferointia kuin "aito-ohittamista". Kannattaa lukea kyseinen teksti, ettei muodosta kuvaansa ainoastaan minun toisen käden tietoihin. Kyseisen GP:n laajempana aiheena oli pedaalilaudat, joten lehdessä paljon muutakin kiinnostavaa. Eli tässä on Pete Cornishin kertomana buffer vs tbp: http://petecornish.co.uk/case_against_true_bypass.html Ero pitää tehdä kuitenkin bufferien ja bufferien välille. Pete Cornishin pedaalien bufferointi on ihan eri luokkaa kuin esimerkiksi joissain bosseissa ja Iboissa. Huom: Siis joissain bosseissa ja ibanezeissa. Tarkoitus ei ole kategorisesti lytätä kaikkia bosseja. Mulla on tbp -looppipedaalin loopissa vanha bossin CS-2 ja korgin DT-10 viritin. Kun ottaa signaalitielle mukaan noi kaksi pedaalia, siten että eivät ole päällä, tulee korvin kuultava tason putoaminen ja yläpään vaimentuminen. Ei hyvä. Tästä syystä mulla on muuten tbp ohitus pedaaleissa, mutta signaalitiellä pete cornishin duplex-särötin jossa siis bufferi. Paras kompromissi mulle. Toki mää ostaisin mielelläni PCn tekemän laudan jossa putkitekniikalla toteutetty bufferointi kunkin efektin välissä, mutta kun toimitusajat ovat tällä hetkellä reilusti yli 2 vuotta niin....ainiin ja pitää muistaa myös se yli parikyt donaa mitä melko yksinkertainen setti Cornishin tekemänä maksaa. Kandee ettiä tietoa aiheesta, suodattaa markkinointijargon ja irrelevantit nettilegendat ja muodostaa oma mielipide sen pohjalta. Ja kokeilla mikä itselle parhaiten sopii. Samaisessa lehdessä on myös Analogman Mike Pieran näkemys samasta asiasta. Se on kyllä editoitu versio, täyden version löytää vaikka The Gear Page forumista. Sokeiden valtakunnassa yksisilmäinen on kuningas |
Rämppy 27.06.2008 18:11:54 | |
---|
Omien havaintojeni perusteella tavallinen Ibanezin TS-9 reissue on melko keskialuekunkku. Ei välttämättä kaikkien mielestä maailman paras OD, mutta keskialuetta piisaa. Ja kun laittaa perään toisen OD:n, joka on lähes puhtaalle säädetty, niin siinä on soittajan taivas. En sitten malttanut olla sanomatta. |
Guildfinger 27.06.2008 20:04:42 | |
---|
Mä diggaan SD-1:stä sen takia, että se on hiukan äkäisempi kuin TS-9. Sparkle Drivekin löytyy, mutta ei se SD-1:stä syrjäytä overdrivena. Clean boost on sen spedun paras ominaisuus. SD-1 on halpa ja mekaanisesti kestävä myöskin. |