Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: V-Amp vs. Pod studiossa
1 2 3 4 5 610 11 12 13 14
HTMono
26.06.2008 19:59:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko muuten tuolla DV247:ssa minkälaiset maksuvaihtoehdot? Että onnistuuko esim postiennakko. Itse en jaksa nyt alkaa kaivella, laiska kun olen.
 
If somebody thinks they're a hedgehog, presumably you just give 'em a mirror and a few pictures of hedgehogs and tell them to sort it out for themselves.
thejmh
26.06.2008 20:14:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei noi valmistajan sivuilla olevat clipit oo niin hyviä ku käyttäjien tekemät.
 
http://dl.mp3lizard.com/peteraxefx/Brown%5F3%2Emp3
 
On toi Fractalin Marshall Plexi clippi ainakin mun mielestä vähän eri maailmasta ku Pod.
 
Timo JM
26.06.2008 20:15:29
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mustakaan toi Axe-Fx ei soundannut hyvältä. Tosin en kyllä tykännyt ToneLabin soundinäytteistäkään.
 
Pod X3 on klippien perusteella ehdottomasti ykkönen. Kolme sataa vaan on turhan kova hinta ja livekäyttöä varten tarttis kuitenkin olla se 380,- maksava pedaaliversio. V-Amp 2 + FCB1010 spedu jäis alle 230,- (+ postikulut kuten Podeissakin).
 
Ilman speduja laitteiden hintaero 80,-/290,- on kyllä niin suuri, että pistää pohtimaan saako soundeissa rahoilleen 210,- edestä vastinetta. Sitten kun miettii vielä olisko kiva jos ostosta vois hyödyntää myös livesoitossa niin ratkaisujen teko vaikeutuu entisestään.
 
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido |
Ziggy Bubba
27.06.2008 00:11:24 (muokattu 27.06.2008 00:12:57)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pod X3 on klippien perusteella ehdottomasti ykkönen. Kolme sataa vaan on turhan kova hinta ja livekäyttöä varten tarttis kuitenkin olla se 380,- maksava pedaaliversio. V-Amp 2 + FCB1010 spedu jäis alle 230,- (+ postikulut kuten Podeissakin).
 
Samaa tavaraa tuossa on sisällä kuin XT:ssäkin, sitä roinaa on vaan enemmän - samaa teknologiaa siis. Älä ihmeessä sorru V-Amppiin, käytetty XT tai XT Live löytyy torilta edukkaasti milloin vain.
 
Tuossa tarjontaa:
http://muusikoiden.net/tori/haku.ph … y=all&price_min=&price_max=&x=0&y=0
 
Uutta musaa Crookmachine -projektiltani
Aki
27.06.2008 00:21:30
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://dl.mp3lizard.com/peteraxefx/Brown%5F3%2Emp3
 
Ei taida olla ämppäri enää jaossa.
 
On toi Fractalin Marshall Plexi clippi ainakin mun mielestä vähän eri maailmasta ku Pod.
 
No joo, taisin mä vähän kärkäs kommenteissani olla, odotin ton hintaselta laitteelta jotain vähän mullistavampaa. 800:sen soundin autenttisuudesta en tiedä, ei oo mun käyttösoundi tollanen. Mutta Recto kyllä toimi aika hyvin.
 
Mustakaan toi Axe-Fx ei soundannut hyvältä. Tosin en kyllä tykännyt ToneLabin soundinäytteistäkään.
 
Vaikkakin huono mp3-pakkaus, niin muhun kolisee tää vekkuli näyte ihan hyvin:
http://www.voxamps.co.uk/downloads/audio/ToneLab/ToneLab_demo.mp3
 
Silläkin riskillä että mut ammutaan, niin tein itsekin tuossa pikaisesti kollaasin muutamasta Tonelab-soundista joilla tykkään itse soitella. Mitään olemassaolevia vahvistimia en ole halunnut matkia.
Aattelin etten tällä kertaa soita rytmissä:
 
http://teuvvo.wippiespace.com/musa/Aki_-_Tonelab-samples.mp3
 
"Every being in the universe knows right from wrong." -Prot, 2001
Timo JM
27.06.2008 01:01:45
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Samaa tavaraa tuossa on sisällä kuin XT:ssäkin, sitä roinaa on vaan enemmän - samaa teknologiaa siis.
 
Jostain syystä noi XT:n ja X3:n soundiklipit on kuitenkin aivan eri planeetalta. XT:n särö on kaikissa näytteissä jotenkin pörinää verrattuna X3:n soivempaan ja avonaisempaan soundiin. Lisäksi kummankaan demoista ei löydy oikein toistensa kaltaisia soundeja.
 
X3:ssa tietysti vaikuttaa paljon se Dual Tone ominaisuus mutta silti sen soundit kuulostaa musta luonnollisemmilta kuin XT:n vastaavat. Tästä voi tsekata Dual Tonea ja kuunnella molempia soundeja myös erikseen:
 
http://line6.com/podx3/tour.html
 
Älä ihmeessä sorru V-Amppiin...
 
No, ei se ole ainakaan vielä vaikuttanut riittävän houkuttelevalta - paitsi hintansa puolesta ;-)
 
Silläkin riskillä että mut ammutaan, niin tein itsekin tuossa pikaisesti kollaasin muutamasta Tonelab-soundista joilla tykkään itse soitella. Mitään olemassaolevia vahvistimia en ole halunnut matkia.
 
http://teuvvo.wippiespace.com/musa/Aki_-_Tonelab-samples.mp3

 
On kyllä niin hienoa soittoa, että kateeksi pistää. Vaan noi soundit on sopivat just tommoseen kitaravetoiseen perinnekamaan. Mä en kuitenkaan liiku sillä alueella. Sitä paitsi olen vähän sitä mieltä, että kelvollisen soolosoundin saa puristettua melkein purkista kuin purkista mutta ne hyvät pop-rock komppisoundit vaativat yleensä paljon enemmän.
 
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido |
Aki
27.06.2008 01:52:50
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaan noi soundit on sopivat just tommoseen kitaravetoiseen perinnekamaan. Mä en kuitenkaan liiku sillä alueella. Sitä paitsi olen vähän sitä mieltä, että kelvollisen soolosoundin saa puristettua melkein purkista kuin purkista mutta ne hyvät pop-rock komppisoundit vaativat yleensä paljon enemmän.
 
Mitäköhän ne sit ois. Tällasia?
 
http://teuvvo.wippiespace.com/musa/Aki_-_Tonelab-rhythms.mp3
 
"Every being in the universe knows right from wrong." -Prot, 2001
Ziggy Bubba
27.06.2008 01:59:14
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jostain syystä noi XT:n ja X3:n soundiklipit on kuitenkin aivan eri planeetalta. XT:n särö on kaikissa näytteissä jotenkin pörinää verrattuna X3:n soivempaan ja avonaisempaan soundiin. Lisäksi kummankaan demoista ei löydy oikein toistensa kaltaisia soundeja.
 
Ei kannata laittaa liikaa painoarvoa noille klipeille - ne on niin paljon säädöistä, soittajasta ym. kiinni. Veikkaisin että nuo kuulemasi X3:n näytteet ovat yksinkertaisesti vaan paremmin säädetty, sillä kuten sanoin, samat mallinnokset noissa on, toisessa niitä on vaan enemmän. Tuo X3 ei siis ole varsinaisesti uusi Pod, vaan XT:n päivitys uusilla ominaisuuksilla ja uusilla mallinnuksilla (joista iso osa saatavana rahaa vastaan myös XT:lle).
 
Jos budjetti on tiukalla niin XT on selkeästi mainio vaihtoehto juuri nyt, sillä niin monet noita tuntuvat kauppaavan X3:sten tieltä halpaan hintaan.
 
Uutta musaa Crookmachine -projektiltani
Timo JM
27.06.2008 02:05:19
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitäköhän ne sit ois. Tällasia?
http://teuvvo.wippiespace.com/musa/Aki_-_Tonelab-rhythms.mp3

 
Heh, mä alan jo epäillä, että sulla on jotain provikoita tiedossa ;-)
 
Ei vaan, hienoa, että viitsit nähdä vaivaa! Joo, tossa oli alkupuolella aika kivoja soundeja.
 
(Tuolla aiemmassa viestissähän mulla oli yksi meidän DIVARi:n biisi jonkinlaisena soundimallina siitä mitä olen hakemassa.)
 
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido |
tinde
27.06.2008 10:34:58
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve
 
Mulla on nyt ollut studiossa Behkun V-Amp2 käytössä n vuoden verran, ja hinta/laatusuhteeltaan se on kyllä lyömätön peli. Ostin omani huuto.netistä käytettynä, ja hinta oli kuudenkybän huituvilla, näyttää muuten nytkin löytyvän pari kappaletta samaan hintaluokkaan.
 
Demojen tekemiseen soundi on enemmän kuin jees, ja perusrokki- / puolisäröt löytyvät kohtuullisen pienellä ruuvauksella. Soolosoundit löytyvät aika iisisti, ja ovat suhteellisen käyttökelpoisia. Ahtomättösäröjä en ole osannut kaivaa vehkeestä, mutta enpä ole niitä tarvinnutkaan. Mukana mallinnuksissa on myös fuzzbox, ja siitä on ollut paljon iloa lo-fi kitaroiden tekemisessä :-)
 
EQ vehkeessä on tosin kummallinen, joissain mallinnuksissa presence / treble osaston saa vääntää miltei kokonaan pois ja silti jää vähän kireäksi, kun taas jotkut toimivat niinkuin pitääkin.
 
Bypassilla se toimii DI-boksina, missä mukana kompura + kaiku, ja mulle on ollut paljon käyttöä DI + kompura yhdistelmällä mm. puhtaiden skittojen ja demobasson äänittelyssä.
 
Kokonaisuutena verme on selkeästi mulla ainoastaan demo / biisintekokäytössä, ja sitten kun jotain ns. oikeasti tehdään, niin tulee kaivettua vahvistimet esille. Mutta usein ne viimeiset pikkujutut ja lisäykset niihinkin biiseihin tulee sitten soitettua Behkulla.
 
Livenä en ole, enkä aio käyttää.
 
ejhfi
27.06.2008 10:55:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No, ei se ole ainakaan vielä vaikuttanut riittävän houkuttelevalta - paitsi hintansa puolesta ;-)
 
Kylmä totuus tuppaa olemaan se, että kaikella on hintansa ja markalla saa markan tavaraa :)
 
En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan
Aki
27.06.2008 11:11:40
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heh, mä alan jo epäillä, että sulla on jotain provikoita tiedossa ;-)
 
Joo, käythän sit allekirjoittamassa tän provikkahakemuksen jos ostat Voxin. :P
 
Ei vaan, hienoa, että viitsit nähdä vaivaa!
 
Tää oli hyvä tekosyy, näytteitä on pitänyt tehdä jo pidemmän aikaa. Mähän oon viis vuotta toitottanu Voxin mallintavia, ne tuntu mulle alusta lähtien ihan ihmeellisen tutuilta ja omilta. En oo ikinä käyttäny samaa vahvistinta niin pitkään kun tota Valvetronixiani.
 
Olen tosin jo oppinut että se mikä mulle on 6-0 muita parempi, ei joillekin välttis toimi. Mutta jos mielipidettä kysytään ni täältähän tulee.
 
"Every being in the universe knows right from wrong." -Prot, 2001
Jorpe
27.06.2008 12:01:11 (muokattu 27.06.2008 12:03:49)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Livenä en ole, enkä aio käyttää.
 
Itse olen käyttänyt livenä Behkun V-Amp Prota ja tulen käyttämään edelleen. Samanlaista metallisahaa en ole muista vehkeistä saanut, enkä millään pedaalillakaan.
 
Toimii ainakin Marshallin JCM2000 nupin ja 4 elementtisen Marsun kaapin kanssa täydellisesti.
 
ja hienointa on se että pystyy livenä soittamaan lähes täsmälleen samalla kitarasoundilla jolla itse biisi äänitettiinkin.
 
ja huomattakoon että V-Ampin Pro versiossa on takana xlr-balasoidut Ultra-G lähdöt, joita ei perus V-Ampissa ole.. kitarasoundi kannattaa ottaa nimenomaan näistä lähdöistä, soundista tulee paljon massiivisempi ja muutenkin vahvempi.
 
Jorpe
27.06.2008 12:06:00
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eräs salolainen bändi käyttää kans räkkimallista Podia kitaranuppinaan, kaapin ja Podin välissä vain erillinen vahvistin. Ja soundaa helvetin hyvälle. eivätkä aio luopua tuosta.
 
tinde
27.06.2008 13:18:46
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on livekäytössä PV:n mörkö (5150 combo), ja se on mulle just hyvä - siitä saa ne kaksi (noh, 2 ja puoli) toimivaa soundia ulos, hotrod marsu, ja hyvä soolosoundi. Sitten se puhdas / puoliroso vaatii vähän kikkailua, gainin + volumepotikan käyttöä ja köykäistä tatsia.
 
Livenä en välttämättä yritäkään käyttää äänityssoundeja, kun se meitin miksaaja kuitenkin huutelee mulle paikasta riippuen, että yläpäätä lisää / vex, botnea lisää / vex, säröjä piiru pois jne.
 
5150 on muutenkin mulla käytössä kun rokkihommia äänitellään ns oikeasti, on siinä kuitenkin joku mukava analoginen, räyhäkkä ja jämäkkä meininki verrattuna siihen Behkuun.
 
Mut mut, edelleenkin se Vamp2 on ollut hintaisekseen loistava peli, suosittelen.
 
Hipelius
27.06.2008 16:11:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tää oli hyvä tekosyy, näytteitä on pitänyt tehdä jo pidemmän aikaa. Mähän oon viis vuotta toitottanu Voxin mallintavia, ne tuntu mulle alusta lähtien ihan ihmeellisen tutuilta ja omilta. En oo ikinä käyttäny samaa vahvistinta niin pitkään kun tota Valvetronixiani.
 
Itse omistin POD 2.0:n noin vuoden, olen ruuvannut ikuisuuden kaverini POD XT:tä ja Tonelabin olen omistanut ehkä vuoden myös.
Tonelab on näistä selkästi ja ilman pientäkään epäilystä parhain. OD:n kanssa saa kivat hevisärötkin, eli saan tästä boksista linjaan lähes kaiken mitä tahdon. Impulssien kanssa harva tunnistaa mallintavaksi. :)
 
http://www.sacrecy.com | >-)))>
Johann Onn
27.06.2008 19:50:52 (muokattu 29.06.2008 13:17:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Henk.Koht. löysin lähinnä kaikista noiden eri vehkeiden näyteistä, sitä hyvin ärsyttävää digisirinää.
 
Monesti, mallintavat on ensin siedettäviä, kunnes oppii kuulemaan ton seikan. Sen jälkeen niiden kanssa puutuu korvat aika äkkiä, jos tota on vähänkin liikaa. Varsinkin, jos niissä vielä korostetaan trebleä / presenceä.
 
Laittamalla oikean särkijän vehkeen eteen, ton seikan voi saada kierrettyä, mallinnuksesta riippuen. Tietysti, jos särkijän yleissoundi, on itsessään jo pelkkää surinaa, ei se välttämättä asiaa paranna. Ehkä jopa päinvastoin. Esimerkiksi Danelectron Fab Metal:in kanssa on siinä ja siinä, paraneeko mikään sen avulla vai ei.
 
Timo JM
27.06.2008 23:26:01
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän se taitaa olla tässäkin tapauksessa niin, että jollekin se oma mielisoundi löytyy Podista, toiselle ToneLabista, kolmannelle V-Ampista jne. Joten lienee turhaa yrittää laittaa laitteita paremmuusjärjestykseen.
 
Huolestuin kyllä kun luin tuolta kitarakamat puolelta Podien monista ongelmista/bugeista. Mahtaakohan noi olla lopulta kovinkaan luotettavia...
 
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido |
Timo JM
28.06.2008 20:48:23 (muokattu 29.06.2008 02:13:00)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pistän täl viikol mikseri.nettiin kans yhden Gonebadin biisin niin pistän sit tänne linkkiä. Niin kuulet sitä säröä sitten kunnon äänenlaadulla :)
 
Täällä odotellaan ;-)
 
Ja vielä jos löytyis niitä semi-clean soundejakin...
 
Mulla on nyt ollut studiossa Behkun V-Amp2 käytössä n vuoden verran, ja hinta/laatusuhteeltaan se on kyllä lyömätön peli.
 
Tinde kerrotko millä olet näiden biisien skitat soittanut?
 
http://personal.inet.fi/bailu/lpmrrb/sounds.htm
 
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido |
tinde
29.06.2008 20:59:20
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tinde kerrotko millä olet näiden biisien skitat soittanut?
 
Toki
 
Pääosin kuuluvilla on Peaveyn 5150, SM57 edessä. Kitara oli Tele, missä SD Little 59.
 
Toinen skitta on laulajan soittama Fenderin vanha Bassman, SM57 edessä. Kitara stratokopio jollain humpparilla.
 
Kolmas kitara (lähinnä mausteena) on toisen laulajan Zoom + joku vahvistin + joku kitara todella töykeällä lo-fi säröllä.
 

 
Seuraavassa demossa bassot ja kaikki skitat on tehty v-ampilla + fender stratosonicilla... se tietty kireys, mikä v-ampissa tuntuu olevan korostuu tässä hyvin.
 
http://personal.inet.fi/bailu/lpmrrb3/my%20jaded%20heart.mp3
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 610 11 12 13 14

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «