Aihe: Audio-interfacet Macille
1
klunssila
26.06.2008 17:02:58 (muokattu 26.06.2008 21:14:47)
Hei,

olen ajatellut päivittää täysin kotistudioni PC-maailmasta Macciin ja nyt kysyisin muutamaan asiaan apuja. Koneeksi tulee Mac Powerbook Pro (2.5GHz duo core, 4G Mb, kovo 300Gb 7200 rpm) joka toimii työkoneena ja musiikkikoneena. Äänitysohjelmistoksi ostan Digital Performerin. Tämä on siis jo selvää ;)

Minimivaatimukseni on 10 raidan yhtäaikainen nauhoittaminen, mielellään se 12 olisi saatava kerralla purkkiin. Olen siitä vanhanliiton mies, että minulla on analogisia etuasteita (tfPro, focusrite) räkissä 6 kanavan verran, joita haluaisin käyttää. Lisäksi minusta ambienssiparille ja over-head parille riittäisi simppelit etuasteet, joissa olisi Gain + 48V phamtom.

Ajatuksena olisi käyttää Firewire-pohjaisia audio-interfaceja. MOTUlla näitä ainakin löytyy, mutta nyt loppuu digi-osaaminen kesken. Esim. MOTU 8pre tarjoaa 8 etuastetta, mutta voiko niitä optisia ADATteja käyttää vielä yhtäaikaa lisäksi (jolloin 16 kanavaa käytössä yhtäaikaa)? Siis voisiko ajatella niin, että minun vanhat analogietuset liittäisin johonkin ADAT-muuntimeen/korttiin ja siitä sitten signaali MOTUlle ja minulla olisi vielä ne 8pre:n omat etuset käytettävissä?
Vai kannattaako ottaa suoraan se MOTU 828mkIII, tosin siinä ei ole "kuin" 2 etuastetta, mutta muuta hilpettä reippaasti.

Entä sitten se ADAT-puoli? Mitäs kortteja niitä muita on kuin Behringer ADA-8000, joka on kuulemma ihan ok? Eihän sen tarvitse muuta kuin toimia neutraalina muuntimena, jos etuset ovat nuo mainitsemani analogipurkit?

Tähän ajatuksia ja ehdotuksia peliin, kiitos. Kone ja äänityohjelmisto on selvää, mutta muihin voin tehdä muutoksia kun vain joku kertoo, mikä olisi viisainta. Kokemukset eri merkkeihin ja laitteisiin ovat erittäin tervetulleita.

Kiitos ja kumarrus!
- puoliamatööri -
Conrad Lant
26.06.2008 18:07:01

Esim. MOTU 8pre tarjoaa 8 etuastetta, mutta voiko niitä optisia ADATteja käyttää vielä yhtäaikaa lisäksi (jolloin 16 kanavaa käytössä yhtäaikaa)?

Voi.

Ja kun MOTUista ja firewirestä puhutaan niin lisää ihmeessä harkintalistalle HD896. Vaikka kyllä 8prenkin etusilla hyvät treenisdemot saa aikaan.
No one prayed for Sodom Osta levy
M.i.k.key
26.06.2008 18:34:18 (muokattu 26.06.2008 18:35:46)
RME:t on tosi hyviä!
Fireface 400 tai 800. Itsellä jälkimmäinen käytössä Macbook Pro:n ja iMacin kanssa. Joku mobiilimpi olisi hankintalistalla.

ADAT:eista en osaa sanoa, mulla on yks tuommoinen B ADA8000 ja ihan hyvin toiminut.

E: ja pystyy siis käyttämään yhtaikaisesti ADAT väylää ja omia etusia.
möllisty
klunssila
26.06.2008 19:01:22
RME:t on tosi hyviä!
Fireface 400 tai 800. Itsellä jälkimmäinen käytössä Macbook Pro:n ja iMacin kanssa. Joku mobiilimpi olisi hankintalistalla.

ADAT:eista en osaa sanoa, mulla on yks tuommoinen B ADA8000 ja ihan hyvin toiminut.

E: ja pystyy siis käyttämään yhtaikaisesti ADAT väylää ja omia etusia.

Nuo tuolla toomanilla olikin tehty tuollainen vertailuhomma, josta plokkasin tuon RME:n firefacen 400 ja 800. Vaikuttaa kyllä pätevältä tuokin osasto.

Tuossa esitettiin Motu 896HD, mutta nykyään siellä on vain 896mkIII malli, joka lienee vastaava? Mikäs tuosta tekee sen 8pre:tä paremman, näyttäisi ulkoisesti etuasteosasto olevan samaa tavaraa, ainoana lisänä on DSP ja efektit. Tunteekohan joku tavaraa tarkemmin?

Behringer ADA8000 taitaa siis olla ihan toimiva peli, vaikka onkin aika halpis? Eikä näin olleen ole se signaaliketjun heikoin lenkki?
- puoliamatööri -
M.i.k.key
26.06.2008 21:40:54
Mikki, myy omasi mulle kun kerta on kohta tarpeeton ;) --> ostoilmoitus palstalle.

Heh, itseasiassa tarkoitin sitä että taidan hankkia kylkeen nelisatasen. isompi saa olla kiinteästi asennettuna studiolla ja 400 saa kulkea laukun pohjalla :)
möllisty
klunssila
27.06.2008 10:19:42
Heh, itseasiassa tarkoitin sitä että taidan hankkia kylkeen nelisatasen. isompi saa olla kiinteästi asennettuna studiolla ja 400 saa kulkea laukun pohjalla :)

Jep, näin ajattelinkin :) Ei noita vehkeitä kovin moni ole hankkinut ja vielä vähemmän niitä on myynnissä. Kyllä peli alkaa olemaan selvä, hankin RME fireface 800 tuon koneen ja softan kaveriksi. Ellei sitten löydy jotain vielä parempaa tähän budjettiluokkaan.
- puoliamatööri -
Sertzo S
27.06.2008 10:58:48
Jep, näin ajattelinkin :) Ei noita vehkeitä kovin moni ole hankkinut ja vielä vähemmän niitä on myynnissä. Kyllä peli alkaa olemaan selvä, hankin RME fireface 800 tuon koneen ja softan kaveriksi. Ellei sitten löydy jotain vielä parempaa tähän budjettiluokkaan.

Klunssiukko on hankkimassa kunnon pelit ja vehkeet.
Mulla samoja mietteitä tähän Imac-koneeseeni, mutta ei vielä budjetti salli.
Vanhalla PC:lla vielä demoni väsään toistaiseksi.
Titares
29.06.2008 10:02:47 (muokattu 29.06.2008 10:03:48)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)