Aihe: Mitä mieltä..
1
Noita
09.02.2004 18:34:07
..olette siitä että bändi käyttää jonkun ulkopuolisen sanoituksia biiseissään? Minusta se on aika.. no en sano typerää, mutta hassua. Muutenkin kun nykyään ei oikein voi tehdä kappaletta ilman että se kuulostaisi joltain toiselta kappaleelta niin vielä pitäisi käyttää sanoituksia, jotka ovat jonkun 'ties kenen' kirjoittamia eikä niissä siis ole laulajalle mitään sellaista sisältöä minkä voisi tuntea omakseen ja tulkita..?
Vai olenko minä vaan hankala?
Leontes te devorant.
Jani The Rock
09.02.2004 18:53:02

No jaa-a... Jos on hyvä sanoitus, niin miksei sitä voisi käyttää. Vedetäänhän sitä covereitakin hirmuisella paatoksella ja tunteella. Kyllä mä ainakin pystyn hyvin eläytymään vaikka noihin Misfitsin lyriikoihin, mitä nyt on tullut viimeaikoina aika paljon hoilotettua treeneissä. Niissä on sitä elämän makua. 8-)

Mutta itse olen kyllä niin perkeleen mustasukkainen omista lyriikoistani, etten antaisi muiden niitä käyttää.
Rough and tough and plenty mean.
seitikki
09.02.2004 21:41:54
itse ihmettelen myös..ja lähinnä astisteja esim laura voutilainen ja no bändinä esim tiktak mainittakoon, jotka
eivät ole tehneet yhtään biisiä itse!!
ihmeellistä! pitä taidetta se muka on ?
kannatan maija vilkkurin ideaa siinä, että se tekee
biisinsä itse.piste.
"-Olet viimeinen tikkumakkara!!" -Lillianna
herb
09.02.2004 23:43:05
Se on oikein paikallaan, jos teksti on tehnyt vaikutuksen, ja sitä on luonteva tulkita. Muutenhan se on aika kummallista.
Abro
10.02.2004 08:39:21 (muokattu 10.02.2004 08:41:05)
Jos ite ei tykkää (tai näe jotain sanomaa) niistä sanoista niin typeräähän se tehdä sille jokin sävellys... Tai sitten raha on alkanut haisemaan pikkusen enemmän kuin vähän...

Mutta jos pitää niistä sanoituksista niin mikä siinä...
Niin aivan, kyllähän niitä covereissakin on jonkun muun sanat...
Huomentapäevvee tännekipäin...
Bee-äf
10.02.2004 13:42:59
Kantsii ihan ite tehä jos osaa.
Mutta Ilkka Alanko ja Kalle Ahola pitäisi sakkojen uhalla pakottaa teettämään sanoituksensa asiansa osaavalla tyypillä.
Se myös ihmetyttää, miten karmeita nykyään ovat kaupallisen popin ja iskelmien sanoitukset, luulis levy-yhtiöillä olevan varaa palkata yksi ammattimainen tyyppi tekemään liukuhihnalta niitä...Juha Watt Vainio on todellakin kuollut.
Deep Shadow
13.02.2004 23:01:27
Ongelma on siinä, että kaikki jotka osaavat laulaa tai tehdä musiikkia, eivät välttämättä osaa kirjoittaa kunnon lyriikkaa... Ja onko siinä nyt sitten mitään pahaa jos tulkitsee jonkun muun kirjoittamaa tekstiä musiikiksi.. Eikös tik takin uudella levyllä ollut yksi heidän omakin kipaleensa? Näin muistelen kuulleeni.. Oliko juuri tämä "Tuuleksi taivaanrantaan"?
käytetään..
"Että häh vaan vittu itelles"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)