Aihe: Toto lopetti - lopultakin?
1 2 3
MK73
25.06.2008 08:30:09
Niinkuin sanoin, olisi pitänyt jättää kommentoimatta. Mutta Anssi ei kyllä ihan pärjää, enkä tässä selitä. Kysy Anssilta, se tietää.

Mutta häpeilläkään ei tarvitse, Anssi tietää senkin ;-)

Sinällään mä en halua tehdä eroa suomalaishuippujen ja noiden "maailmantähtien" välillä. Samaa palloa tallaavat kaikki.
MK73
25.06.2008 08:40:28
Voi kakka, ensimmäistä kertaa täällä mainitaan Harri. Kun kuuntelee Aki Sirkesalon ekaa levyä, soitto on hienoa (Nykänen). Kun kuuntelee toista, soitto on ihan sairaan hyvää (Harri Ala-Kojola). Täysin unohdettu ja aliarvostettu heebo.

Äläs.. löytyy täältä jostain minun aloittama keskustelu Ala-Kojolasta. Mahtava rumpali, eikä täysin aliarvostettu.
M.i.k.key
25.06.2008 08:43:01
Voi kakka, ensimmäistä kertaa täällä mainitaan Harri. Kun kuuntelee Aki Sirkesalon ekaa levyä, soitto on hienoa (Nykänen). Kun kuuntelee toista, soitto on ihan sairaan hyvää (Harri Ala-Kojola). Täysin unohdettu ja aliarvostettu heebo.

Ei ole unohdettu. Kyllähän se hommia painaa koko ajan. Hieno soittaja ja hieno mies!
möllisty
Kailis
25.06.2008 08:52:53

Äläs.. löytyy täältä jostain minun aloittama keskustelu Ala-Kojolasta. Mahtava rumpali, eikä täysin aliarvostettu.

Ei löydy...
passe
25.06.2008 11:12:21
Oslossa näin Toton silloin kun simple Simon oli saikulla ja Bissonette kannuissa. Vähän etukäteen arvelutti koko homma, mutta Gregg kyllä räjäytti pankin! Mieletön groove ja time! Ei siinä käynyt keikan aikana edes mielessä, että miltähän tämäkin kuulostaisi jonkun muun kapuloimana.
Sometimes more is more
markkuliini
25.06.2008 11:27:20 (muokattu 25.06.2008 11:30:52)

Mitä hittoa se Kailis horisee?! (Edit:ai se on taas "valvonut" koko yön)

1)Anssilla on maailmaluokan time soitossaan. Jos sä kysyt siltä niin se laittaa homman leikiksi vaatimattomuuttaan ja leikkisyyttään. Anssi lähestyy hommia enemmän rokkipohjalta, mutta livenä monia "maailmantähtiä" ja Anssia kuulleena voin sanoa että ei todellakaan tarvi hävetä. Soittaa esim klikin kanssa ihan järkyttävän hyvin.

2)Harri täysin unohdettu?! Häh!? Ehkä itse olet unohtanut, mutta kyllä tuo nimi aika taajaan nousee esiin kun puhutaan hyvästä groovesta. Onhan kaveri soittanut nuo kaikki Tanssii tähtien kanssa:t, eli tuskin ihan työttömänä. Jos mun pitäis veikata, niin lienee Suomen työllistetyimpiä rumpaleita. Ekaa kertaa näin lvenä Sirkesalon kanssa Joensuun Bebopissa, enkä tiennyt ennen keikkaa Harrista mitään. Keikan jälkeen nimi oli jäänyt vahvasti mieleen ja mieleen jäi myös erityisesti eräs järjettömän hienon kuuloinen filli. Nimittäin 8-osia yhtä aikaa virveliin ja lattiatomiin volumea nostaen. En ole kuullut kenenkään soittavan niin yksinkertaista filliä niin hienosti.
)90000milvuotsiija ja vaa mätiiä mikon ok. Valtaosa my asss. Rokkipoliisi rules.
markkuliini
25.06.2008 11:59:32

Ei löydy...

Koetas nyt...helpotettiin vähän.
)90000milvuotsiija ja vaa mätiiä mikon ok. Valtaosa my asss. Rokkipoliisi rules.
Kailis
25.06.2008 14:28:35

http://muusikoiden.net/keskustelu/h … et.php?seek_id=537518&zx=1&

En tarkoittanut ettei löydy maailmasta, mutta täällä ei liian usein ole mainittu. Enkä minä Nykästä tietenkään huonona pidä, sehän olisi jo pyhäinhäväistys. Mutta turha ristiinnaulita jos Phillips on mielestäni parempi, vai mitä?
Fuzzy Boner
25.06.2008 16:00:05 (muokattu 25.06.2008 16:03:43)
(Harri Ala-Kojola). Täysin unohdettu ja aliarvostettu heebo.

no ei todellakaan ole.

Tekee hommia livenä ja studiossa kokoajan.

Arvostettu rumpali todella monen mielestä. Esim huippujäbistä Sami Kuoppamäki, Anssi Nykänen, Risto Niinikoski ja Rami Eskelinen juuri taannoin kaikki sanoivat diggaavansa hyvin paljon Ala-Kojolan soitosta. Nimesivät yhdeksi lempirumpalikseen.
Arvostettu monen muunkin soittajan silmissä.

Komppaa niin hienosti laulajia yms että huh.

Kyl mä kans sanon, että Harri on yks kovimmista rumpaleista ikinä, jonka kanssa olen soittanut/ tulen soittamaan.

Toto.
majuku
25.06.2008 23:25:54
Nykänen on kylä niin deep pocket kun voi olla, mä ainakin antaisin aika paljon että osaisin viedä samalla tavalla.

Phillips on mun mielestä enemmän virtuoosi/taiteilija -osastoa, vaikka soittotyyli onkin melko perinteinen 70-luvun rockpohja, ni kyllä se mies oikeesti tulkitsee biisejä, mutta osaa vaan kompatakin kun biisi vaatii tilaa. Ja etenkin kaikki 3-pohjaset fillit mitä se kiskoo on tosi tiukkoja! En oikeesti edes ymmärrä miks pitää vertailla soittajia noin jyrkästi toisiinsa, makuasiasta kuitenkin lopulta kyse.
"matalalla profiililla, se on voittajan tie"
OPJ1974
25.06.2008 23:38:25 (muokattu 25.06.2008 23:39:10)

Phillips on mun mielestä enemmän virtuoosi/taiteilija -osastoa, vaikka soittotyyli onkin melko perinteinen 70-luvun rockpohja, ni kyllä se mies oikeesti tulkitsee biisejä, mutta osaa vaan kompatakin kun biisi vaatii tilaa. Ja etenkin kaikki 3-pohjaset fillit mitä se kiskoo on tosi tiukkoja! En oikeesti edes ymmärrä miks pitää vertailla soittajia noin jyrkästi toisiinsa, makuasiasta kuitenkin lopulta kyse.

Nimenomaan näin. Ja kyllähän Tambu-levy kuulosti aivan erilaiselta Totolta kuin aiemmat tuotokset, ja niin piti mun mielestäni ollakin. Simonin tulo bändiin muutti muutenkin bändin saundia kuin vain rumpukomppien osalta.
Kaverin suusta kuultua: "Ihmisellä on yläpää ja alapää ja siinä välissä on rytmi"
Kailis
26.06.2008 05:28:37

Pitääkö tästä nyt vittu ottaa herne nessuun? Täällä viimeinen keskustelu ennen tätä vitun ihme heeräämistä oli joskus vittu 2004. Ai niin, pitäis mennä oikeaan topiciin aavutumaan. Ärsyttävää, eniveis.
majuku
26.06.2008 08:41:16
haha lol! pitää kattoo bottom of your soul taas välillä
"matalalla profiililla, se on voittajan tie"
B@sshole
26.06.2008 08:54:19
Pitääkö tästä nyt vittu ottaa herne nessuun? Täällä viimeinen keskustelu ennen tätä vitun ihme heeräämistä oli joskus vittu 2004. Ai niin, pitäis mennä oikeaan topiciin aavutumaan. Ärsyttävää, eniveis.

Tää "Kailis" on huvittava hahmo.
Täällä se päissään piipittelee joka palstalla. Rupea vaikka treenamaan jotain, niin saatat saada arvostusta edes joskus joltakin. Nukkumistakin suosittelen vetämisen sijasta.
Kailis
26.06.2008 16:04:06

Täällä se päissään piipittelee joka palstalla. Rupea vaikka treenamaan jotain, niin saatat saada arvostusta edes joskus joltakin. Nukkumistakin suosittelen vetämisen sijasta.

Mitäs lajia suosittelet meikäläisen tapauksessa?
Pieni rumpalipoika
26.06.2008 20:24:42

Mitä ihmettä basisti tekee täällä? Ja vieläpä moralisoimassa jonkun rumpalin viinan juomisesta...absurdia hommaa.

Sitä paitsi mä luulen, ettei Kailista ihan hirveesti kiinnosta sun arvostuksesi.

Hoho.
Rummut nurin ja nussimaan!
Speedy
26.06.2008 21:34:30

Nimenomaan näin. Ja kyllähän Tambu-levy kuulosti aivan erilaiselta Totolta kuin aiemmat tuotokset, ja niin piti mun mielestäni ollakin. Simonin tulo bändiin muutti muutenkin bändin saundia kuin vain rumpukomppien osalta.

No eipä Kindom of Desire suotta..?! Vaikka rumpali olikin sama, niin siinä valossa miltähän Toto nyt kuullostaisi..=I
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
Kailis
27.06.2008 05:51:33

Mitä ihmettä basisti tekee täällä? Ja vieläpä moralisoimassa jonkun rumpalin viinan juomisesta...absurdia hommaa.

Sitä paitsi mä luulen, ettei Kailista ihan hirveesti kiinnosta sun arvostuksesi.

Hoho.

Kaikkien arvostus on mulle äärimmäisen tärkeää. Ho ho.
OPJ1974
27.06.2008 09:28:15

No eipä Kindom of Desire suotta..?! Vaikka rumpali olikin sama, niin siinä valossa miltähän Toto nyt kuullostaisi..=I

Siinäpä sitä onkin pohtimista. Totta, KoD oli jo kyllä erilainen levy. Mutta mun mielestä KoD:n ja Tambun ero on, että KoD on enemmän Rock (Jumal... mitkä rumpusaundit sillä levyllä on!) kun taas Tambu on jotenkin, ainakin ajoittain, jopa R'N'B. Soundillisesti ja näin kärjistetysti. Simon toi ainakin mukanaan tietokoneella väsättyjä rumpujuttuja.

SP:hän käyttää muutenkin kompeissaan enemmän tomeja kuin JP. Unohtamatta Mushangaa, tietenkään :)

Olen kuitenkin tykännyt Totosta kummankin rumpalin aikakaudella, joten...
Kaverin suusta kuultua: "Ihmisellä on yläpää ja alapää ja siinä välissä on rytmi"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)