Aihe: ZOOM, tuo mainiohko multiefekti ! Ongelmia ja kysymyksiä
1
miihkali666
25.06.2008 22:29:12
Heipparallaa

Olen aikojen saatossa hankkinut 4 tai oliko jo viides zoom multiefekti, joihin kaikkiin olen tykästynyt. Blues-rock-metal riffittelyyn ja sooloihin passaa mun tyylillä hyvin. Nyt kuitenkin 3 kpl näitä efektejä olen heittänyt romukoppaan .. syystä että..
koskapa laite on .. SÄRKYNYT !!

! SÄRKYNYT !

Särö meni paskaksi yhdestä, kvinttisääski meni vehkeen sisään ja laite rupesi inisemään. Mä mitään inisijöitä kuuntele, heitin oitis romun järveen ja hankin taas zoomin.

Kahdessa eri zoomissa taas tuli
yleinen toimimattomuus, viimeinen oli 505 joka ensi vaiheessa ei löytänyt enää kuin 4 muistipaikkaa (alussa kaikki paikat oli käytettävissä) ja parin kk kuluttua ei suostunut antamaan mitään output signaalia, vaan vilkutti
valoja iloisesti vaikka jouluun oli vielä 7 kk ja juhannusviinat juomatta.

Muuten 505 oli mielestäni siedettävä, mutta myriadeissa valikoissa kahlaaminen pikku säädön takia on kummallinen ja vieraannuttava kokemus, matkustamisen tunne on ällistyttävän todellinen ! Reissussa rähjääntyy.

Mikä ZOOM olisi käytettävyyden puolesta ystävällisin, eli säätimiä ja kytkimiä olisi nopeasti käsillä kojetaulussa niin että yhdellä liikkeellä voisi eq dB ym säätää kaakkoon ? Vai siirtyisikö suosiolla kalliimpaan ja laadukkaampaan efektilaitteeseen.. Jos avartaisin budjettia, hmm.

Sitä edellinen zoomini myös brakasi yleisellä toimimattomuudella, ts. mitään ei tullut laitteesta ulos kun vehje aikanaan kuoli ja vehkeen sielu lensi
taivaan isän luo. R.I.P. En muista kauanko laite kesti, mutta hankin sen käytettynä, joten siitäs sain.

SIITÄS SAIN !

Kuitenkin kaikitenkin, kaiketikin taas sorrun hankkimaan zoomin. Onko näistä ZOOMeista jokin malli kestävämpi tai muuten laadukkaammista osista rakennettu ?

Olenko epäonninen efektilaitteiden suhteen ?

Mitä se minulle kuuluu mitä minä teen !
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)