Aihe: Kysymys/vastaus topic part III
1 2 3 4 523 24 25 26 27122 123 124 125 126
fish-eye
24.06.2008 20:31:43
Elikkä taidan sitten ostaa Acron, MYYKÄÄ!
It is all crimson.
Velli
24.06.2008 20:59:09
Joku myi taannoin Pearlin C.O.B -70's snarea 200 euroa, ja tässä tapauksessa voisin sen ja Acron paremmuuden sanoa olevan makuasia. Munsta.

No jos Pearlilta yksi hyvä löytyy tuurilla tuohon hintaan, niin siinä tapauksessa suosittelisin entistä vahvemmin acroa.
Point
25.06.2008 11:55:33
Kysytään täältäkin:

Thomannin sivuja selaillessani törmäsin tällaisiin: http://www.thomann.de/fi/the_tbone_hd990d.htm Hintahan ei nähtävästi punttia pahemmin tutisuta. Kysyisin, että tekeekö tuommoisilla yhtään mitään? Tiedän, että äänenlaatu ei ole paras mahdollinen, mutta kun tarvetta tämmöisille "rumpalin kuulokkeille" todellakin olisi, eikä ole varaa Vicin vastaaviin. Suojaako nuo The T.Bonet riittävästi rumpuja soittaessa(olen aikas herkkäkorvainen) ja kuuluuko musiikki joka tulee vaikkapa mp3-soittimesta tarpeeksi lujaa, eikä jää ns. jalkoihin? Kiitoksia jo näin etukäteen, jos joku osaisi auttaa.
Kailis
25.06.2008 15:51:15 (muokattu 25.06.2008 15:51:46)

Impedanssi 35 ohmia viittaisi siihen ettei ole kovin krantut kuulokevahvistimelle. Mutta jos herkkäkorvainen olet, noissa on varmasti aika ärhäkän paska soundi. Mieluummin esim. AKG:n hyvät eristävät napit ja suojaimet päälle. Silleen olen mennyt jo vuoden ja toimii, jopa äänittäessä kämpillä.
Jeltz
25.06.2008 23:50:00 (muokattu 25.06.2008 23:50:42)
Niin tai jos ei budjetti riitä niin Kossin sparkplugit tai the plugit. Parilla kympillä saa ja eristää kyllä kuulonsuojaimien kanssa ns. vitusti. Pelkästäänkin noi sparkit on aika eristävät ulkoiselta melulta, kannattaa kokeilla. Soundi on mun mielestä ihan jees, vaikkakin vähän liian bassovoittoinen.

Jos tätä vaihtoehtoa harkitsee, kannattaa vilkaista tuota ketjua: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=1&t=162935

Vic Firthin kuulokkeita en voi suositella kenellekään. Järkyttävällä ylihinnalla myytävää totaalista paskaa. Ovat toki edulliset, mutta hinta-laatusuhde on silti surkea. Soundi on huonompi kuin missään halpiskuulokkeissa, ovat epämukavat päässä ja vaimentavatkin huonosti verrattuna kunnon luureihin.
Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla.
Kailis
26.06.2008 05:55:33

Niin tai jos ei budjetti riitä niin Kossin sparkplugit tai the plugit. Parilla kympillä saa ja eristää kyllä kuulonsuojaimien kanssa ns. vitusti. Pelkästäänkin noi sparkit on aika eristävät ulkoiselta melulta, kannattaa kokeilla. Soundi on mun mielestä ihan jees, vaikkakin vähän liian bassovoittoinen.

Sparkplugien soundi on mielestäni perseestä. Halvat ne on. En ole seurannut viimeisiä nappikuuloketestejä, mutta jos budjettisi on 30-50 egeä, suosittelen pöllimään suojaimet ja hanki esim. AKG:t. Googleta. Laita hakusanoiksi vaikka testi akg sparkplug nappikuulokkeet

Tai

http://www.google.fi/search?hl=fi&a … keet&btnG=Google-haku&meta=
Robbo
26.06.2008 14:31:13
Olisiko Pearlin manuaaleja saatavilla jostain? Olen ostanut käytettynä ellun haikan ja tuplapedaalin, joiden mukana ei luonnollisesti mitään manuskoja tullut. Hienosäätöä varten olisi kiva kuitenkin vilkaista myös käyttöohjeita.
Niq
26.06.2008 14:40:25

Sparkplugien soundi on mielestäni perseestä.

Niin musan kuunteluun kyllä onkin(sama kaikissa korvaan tungettavissa). Monitoroinnissa ihan kiva, basarinkin saa tosi mukavasti jytisemään korvaan ja sekös vasta onkin mukavaa. Tottapuhuen mä oon ajanut noita mikserin läpi ja säätänyt sieltä bassoja pienemmälle. Vituttas tuota enemmän maksaa napeista, nuo hukkuu tai ohuet johot katkeaa kuitenkin viimeistään jossain vaiheessa. Noihan saa suoraan hifitulppiin kiinni mikä on tosi kiva, ei tarvii niitä stnan vaahtomuovimöykkyjä tunkea korviinsa.
"I have a cunning plan" -Baldrick
Roberto
26.06.2008 15:13:14

Olisiko Pearlin manuaaleja saatavilla jostain? Olen ostanut käytettynä ellun haikan ja tuplapedaalin, joiden mukana ei luonnollisesti mitään manuskoja tullut. Hienosäätöä varten olisi kiva kuitenkin vilkaista myös käyttöohjeita.

Tuleeks hardwaren mukana nykyään jotain manuaaleja? Hoho!
Kailis
26.06.2008 16:20:55

Niin musan kuunteluun kyllä onkin(sama kaikissa korvaan tungettavissa). Monitoroinnissa ihan kiva, basarinkin saa tosi mukavasti jytisemään korvaan ja sekös vasta onkin mukavaa. Tottapuhuen mä oon ajanut noita mikserin läpi ja säätänyt sieltä bassoja pienemmälle. Vituttas tuota enemmän maksaa napeista, nuo hukkuu tai ohuet johot katkeaa kuitenkin viimeistään jossain vaiheessa. Noihan saa suoraan hifitulppiin kiinni mikä on tosi kiva, ei tarvii niitä stnan vaahtomuovimöykkyjä tunkea korviinsa.

Mulla tää perseisarvio perustuu siihen että olen kuunnellut peräkkäin useilla eri näytteillä omia AKG:n nappeja sekä Sparkplugien nappeja. Kossissa on yököttävän tunkkainen se soundi. Bassoahan siinä on, sekin tosin vähän väärässä paikassa (korostaa mielestäni jotain 120 Hz aluetta).
Robbo
26.06.2008 17:37:52

En tiedä, mutta ainakin tällainen yksinkertainen teekkari tarvittis.
Roberto
26.06.2008 18:55:29

En tiedä, mutta ainakin tällainen yksinkertainen teekkari tarvittis.

Mitä sä niinku haluisit hienosäätää? Ei se nyt niin monimutkaista voi olla.
Point
26.06.2008 21:29:46 (muokattu 26.06.2008 23:29:09)
Mitäköhän mie nyt sitten tekisin niitten kuulokkeiden kanssa... Ajattelin vain, että kun Kosseissa tuo plugi on 3,5mm, joten tarvitsen adapterin joka muuntaa sen 6,3mm kokoiseksi.
Adaptereita kyllä löytyy, mutta aina adapterilla pelatessani kaikki kuuluu vain toisesta napista. Mistäs tämä johtuu? Käytän Fostexia äänityshommissa ja siinähän kaikki liitännät ovat 6,3mm kokoisia, eli Kosseilla on pakko käyttää adapteria. Tarvitsen ilmeisesti jonkun ihmeen stereoadapterin(?).

E: Rumpalit.netissä puhuivt semmoisesta, että KOSS:in SparkPlugien vaahtomuovityynyt ottaisi pois ja laittaisi tilalle kuusitulpat. Kuulostaa hyvältä, mutta mahtaako toimia? Saako apteekista halpoja kuusia?

E2: CDON.COMista saa SparkPlugit nyt kympillä. Tiedä sitten paljonko postimaksuja ja muita tulee.
hansakemanelius
26.06.2008 22:19:31

Tuli ainakin Pearl H 1000-haitsutelineen mukana. En kyllä ole sitä sen kummemmin lukaissut mutta varmaan sellaiselle on kysyntää kun kerran pistävät rahaa painokustannuksiin.
Joo nej ....
Point
26.06.2008 22:30:23

Ei niissä ohjeissa mitään kummempaa ole(tuplaellujen ohjeissa), selitetään vain, että tämä on jousi, tämä on cami ym. Ohjeissa näytetään myös, että mitä voi säätää ja miten, mutta ei mitään muuta ihmeellistä.
Sebek
27.06.2008 01:02:39

E: Rumpalit.netissä puhuivt semmoisesta, että KOSS:in SparkPlugien vaahtomuovityynyt ottaisi pois ja laittaisi tilalle kuusitulpat. Kuulostaa hyvältä, mutta mahtaako toimia? Saako apteekista halpoja kuusia?

E2: CDON.COMista saa SparkPlugit nyt kympillä. Tiedä sitten paljonko postimaksuja ja muita tulee.

Kuulostaa hyvältä kyllä, mutta ainakin itselläni ja monella muullakin on se ongelma että Kossit + kuusitulpat yhdistelmä ei istu korvaan tarpeeksi syvälle niin että se kuusitulppien koko vaimennuskapasiteetti olisi käytössä. Itsellä ei tuo combo toiminut juuri tuon liian pienen vaimennuksen takia mutta eipä ole kovin iso sijotus joten kannattanee testata.
Velli
27.06.2008 11:38:53
Kuulostaa hyvältä kyllä, mutta ainakin itselläni ja monella muullakin on se ongelma että Kossit + kuusitulpat yhdistelmä ei istu korvaan tarpeeksi syvälle niin että se kuusitulppien koko vaimennuskapasiteetti olisi käytössä.

Ei se toimikaan, koska kuusitulppien vaimennusosa on siinä varressa. Ei se pelkkä silikoniosa vaimenna käytännössä juuri ollenkaan. Juuri samasta syystä jäivät Kossit mullakin käyttämättömäksi.
Niq
27.06.2008 11:43:53 (muokattu 27.06.2008 11:45:08)

Ei se toimikaan, koska kuusitulppien vaimennusosa on siinä varressa. Ei se pelkkä silikoniosa vaimenna käytännössä juuri ollenkaan. Juuri samasta syystä jäivät Kossit mullakin käyttämättömäksi.

Heh. Meinaat että ne silikoniosat on niin yhdentekevät että voisit pitää pelkkiä filttereitä korvan päällä ilmaa ympärillä ja ajaa saman asian. :)

Kuusitulpilla minä ainakin tarkoitan niitä n. 20e maksavia EARin tai Etymoticin "hifitulppia". Siis niitä mitkä ei syö juurikaan soundia vaan vaimentavat.

EDIT: Siis tarkoitin että kyllähän se silikoni vaimentaa ns. pirusti, mutta Kossin kuulokeosa päästää enemmän ääntä läpi kuin se alkup. filtteri.
"I have a cunning plan" -Baldrick
Jeltz
27.06.2008 12:40:54
Mitäköhän mie nyt sitten tekisin niitten kuulokkeiden kanssa... Ajattelin vain, että kun Kosseissa tuo plugi on 3,5mm, joten tarvitsen adapterin joka muuntaa sen 6,3mm kokoiseksi.
Adaptereita kyllä löytyy, mutta aina adapterilla pelatessani kaikki kuuluu vain toisesta napista. Mistäs tämä johtuu? Käytän Fostexia äänityshommissa ja siinähän kaikki liitännät ovat 6,3mm kokoisia, eli Kosseilla on pakko käyttää adapteria. Tarvitsen ilmeisesti jonkun ihmeen stereoadapterin(?).

Ei siinä auta, vaikka luureissa olisi minkä kokoinen plugi. Jos kytkee stereoplugin monojakkiin, toinen kanava maadoittuu. Asian korjaaminen ei vaadi sen kummempaa kuin adapterin, jossa monoplugin signaalijohdin (plugin kärki) on kiinni stereojakin molemmissa kanavissa (kärki ja rengas). Plugin varsi eli maa kytketään normaalisti.
Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)