Aihe: Mikä kakkoskitaraksi (Mahd. halpa hakusessa).
1
Penasol
25.06.2008 16:55:26

Itsehän ostin Yamaha f-310:n, maksoin siitä 80 euroa. Vähän kokeilumielessä ostin, että alkaako tuo akustisen kitaran soitto innostaa, basisti kun olin. No, nyt olen akustinen kitaristi. Ei tuo huono kokemattomalle ollut, mutta ei älyttömän hyväkään. Hommasin muutaman kuukauden perästä vähän paremman. Itse soittelen folkia tyyliin Folkdove, Malicorne, Amazing Blondel sekä jotain yksinkertaisempia renessanssihommia. Näppäilyä lähinnä, sointurämpytystä en juuri tee joten siihen soveltuvuudesta en tiedä oikein. Omassani oli muuten kannenrimoituksessa vähän häikkää, joutui liimailemaan

Eli Yamaha F-310 voisi olla yksi vaihtoehdoista. Ei oo kalliskaan, uutena kai noita alta 150 euron saa.
Jympsis jömpsis, passova soitan. "On siis helppo ja kevyt painaa koodit nuottiin"
ravensoul
26.06.2008 10:43:32
Ibanez V70. Paria yksilöä on tullu soiteltua ja molemmat ollu oikein maukkaan kuuloisia ja jämäköitä reilun satasen kepeiksi.
Zeeboo
01.07.2008 20:09:37
Vähän lisää kun maksat, niin saat kokopuisen akustisen. Kävin testaamassa (Kuopiossa Flangerissa) Samickeja. Joo, kyllähän nämä aikaisemmin oli saunahalkojen maineessa, mutta nämä uudet Greg Bennetin nimellä myytävät on aivan käsittämättömän hyviä. Meni itsellä tilaukseen yksi mikitetty nylonkielinen (Remington), ja taitaa seuraavalla käynnillä lähteä mukaan teräskielinen. Hintaa vähän reippa parisataa...
deevee
07.07.2008 01:26:39
Ibanez V70. Paria yksilöä on tullu soiteltua ja molemmat ollu oikein maukkaan kuuloisia ja jämäköitä reilun satasen kepeiksi.

Sanoisin, että Yamaha F310 on parempi kuin tuo Ibanez V70. Molempia olen kokeillut ja lisäksi omistan tuollaisen Yamahan ja siinä on kyllä tasapainoisempi ja jämäkämpi soundi kuin tuossa Ibanezissa. Eli polttopuuksi suosittelen Yamahaa. Voi kyllä olla että kuulostaa ja tuntuu yllättävänkin hyvältä ja palelee sitte mieluummin vaikka vilu kesänuotiolla iskiskin.
Don't try
kloppis
07.07.2008 13:56:19
http://www.dv247.com/invt/41500/
Onko kenelläkään kokemuksia tästä Fenderistä?
Puavali
07.07.2008 18:12:39 (muokattu 08.07.2008 09:38:32)
Maxi Makasiinin joku Oscar Schmidt (by Washburn, made in China), 139 euroa. Itse asiassa melko hyvän tuntuinen peli, ja huonompisuondisiakin olen kokeillut. Kiinassa tuommoinen taisi maksaa noin 30 euroa.

ed: jotkut Tokmannit, Tarjoustalot, Säästötalo Robin Hoodit ja Saiturin Pörssit saattavat myydä myös.
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni.
kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5
Jamzku
07.07.2008 23:35:24
Menee vähän yli budjetin, mutta kannattaa katsastaa myös Yamahan FG7xx-sarjan kitarat. Hintaa noilla on halvimmillaan n. 200 - 250 euroa ja ovat varsin asiallisia soittopelejä.
"Music is a safe kind of high" - Jimi Hendrix
wedevirtanen
12.07.2008 02:26:40 (muokattu 12.07.2008 20:38:29)
Kokeilin tuossa Takaminen halvimpia malleja, oisko ollut g-sarjaa, ehkä G320. Ois lähtenyt 140 eurolla. Kannattaa näitäkin kokeilla. Ibanez, Takaminen, Yamaha. Noilta löytyy yllättävän hyviä halpoja akustisia kitaroita. Miinuksena valmistusmaa eli Kiina.

Tietääkö kukaan minkälaista palkkaa kiinalaiset saavat tällä alalla, vai ovatko hekin orjatyövoimaa, kuten monen muun alan työntekijät siellä? Vai oliko miinus turha. Tuskinpa...

Minulla on 4 akustista kitaraa: 3 Kiinasta ja yksi Espanjasta (klassinen).

Saako halpoja hyviä teräskielisiä akustisia enää muualta kuin Kiinasta?

Kai Landola nyt sentään tekee vielä kitaransa Suomessa? Halvimmat teräskieliset kitarat alkavat siellä 400 eurosta.

Aikaisemmin tässä ketjussa kehuttu Samick taitaa myös olla kiinalaista alkuperää?
Mies teki laivan, purjehtiakseen pois - ja se upposi...
s151669
19.07.2008 20:52:17

Menee vähän yli budjetin, mutta kannattaa katsastaa myös Yamahan FG7xx-sarjan kitarat. Hintaa noilla on halvimmillaan n. 200 - 250 euroa ja ovat varsin asiallisia soittopelejä.

Komppia. Tai sitten ostat sen harley bentonin blueskitaran. Yhdellä kaverilla on tuollainen, ja pienen satulan viilauksen jälkeen ihan kelvollinen soitettava. Häviää kyllä saundissa FG7xx-sarjan Yamahoille, muttei juurikaan noille reilun satasen malleille. Kelpaisi mulle mökki / nuotio / kännikitaraksi ihan hyvin.
Jyrki
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)