Aihe: viulubasson talla
1
letku-leroy
24.06.2008 06:48:19
Tervehdys,minulla on seuraavanlainen pulma:

Omistan 60-luvun lopun VOX viulubasson ja siinä ei talla pysy paikallaan,
Sen pitäisi pysyä kiielten paineesta,mutta kun ei.Seilaa edestakaisin soittaessa.
Osaako kukaan neuvoa?Olen kuullut että liitujauhe auttaa,liimata ei
saa soinnin vuoksi.Hjälppiä!
jukkasil
24.06.2008 06:52:04

Tervehdys,minulla on seuraavanlainen pulma:

Omistan 60-luvun lopun VOX viulubasson ja siinä ei talla pysy paikallaan,
Sen pitäisi pysyä kiielten paineesta,mutta kun ei.Seilaa edestakaisin soittaessa.
Osaako kukaan neuvoa?Olen kuullut että liitujauhe auttaa,liimata ei
saa soinnin vuoksi.Hjälppiä!

Eikö voi kiinnittää kakspuoliteipillä? Ei pitäis soundiin vaikuttaa ainakaan ja on helppo testatakkin.
Kitaranrakennusyritelmää, uusin projekti: http://tuulikumpu.galleria.fi/kuvat/kitaraprojektit/
fox
24.06.2008 11:00:48

Eikö voi kiinnittää kakspuoliteipillä? Ei pitäis soundiin vaikuttaa ainakaan ja on helppo testatakkin.

Kakspuoliteippi, tai pikkusen "möhrää" sinitarraa. Onhan sitten muitakin "kikka-kakkosia" noitten kelluvien tallojen kiinnitykseen, mutta koitapa ensin noilla. Liitujauhohan vaan "voitelee ja liukastaa",???
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Teijo K.
25.06.2008 12:58:57

Kakspuoliteippi, tai pikkusen "möhrää" sinitarraa. Onhan sitten muitakin "kikka-kakkosia" noitten kelluvien tallojen kiinnitykseen, mutta koitapa ensin noilla. Liitujauhohan vaan "voitelee ja liukastaa",???

Liitu tarraa kiinni. Samaa käytetään viulujen virikoneissa, kylhän siun kettu pitäis tää`? Hirviltä kuulin itsekin. Kontran tallan alta on karhennettu pikkusen sitä lakkaa ensin hiomapaperilla ja sitten liitua.
Lälly, humanisti, puuseppä. Basisti.
Alkuperäiskokoonpano
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)