Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: V-Amp vs. Pod studiossa
1 2 3 4 510 11 12 13 14
adretlan
24.06.2008 17:37:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vamp on kyllä aika kauhea värkki. Terveisin omistaja. Tervettä soundia ei saa sitten millään. Varsinkaan bändin kanssa soittaessa ei Vamppi oikeen tunnu iskevän mitenkään. Mukiinmenevät makuuhuonekitaristisoundit tuosta toki saa, jos ei paremmasta tiedä.
 
En ole podia testannut. Soittanut olen line 6 vahvistimilla, (Flextone II ja III) joissa siis II on Pod II mallinnukset ja flextone III Pod xt mallinnukset. Selvästi parempaa jälkeä kun Vampilla.
 
PS. yks ylimääränen V-amp myytävänä :)
 
On kivaa olla kalamies#35 >-)))>
Ziggy Bubba
24.06.2008 23:08:12
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TonePort/Pod/GuitarPort kaikissa on identtiset soundit.
 
Tämä ei kyllä pidä paikkaansa, ainakaan Podien osalta - löytyyhän sieltä kuitenkin 2:sta, XT:tä, ym. eivätkä ne soundaa samalta. Ihan vaan tarkennuksena.
 
Uutta musaa Crookmachine -projektiltani
zekeode
24.06.2008 23:36:33
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä ei kyllä pidä paikkaansa, ainakaan Podien osalta - löytyyhän sieltä kuitenkin 2:sta, XT:tä, ym. eivätkä ne soundaa samalta. Ihan vaan tarkennuksena.
 
Ne laitteet joista löytyy samat presetit pitäisi soundata samalla. Kalliimmissa malleissa on vain enemmän eri mallinnuksia (vahvareita,mikkejä yms..)
 
Tämä siis mikäli Line6 foorumeita on uskominen, mutta tietenkin käyttäjät voivat olla väärässä.
Jorpe
25.06.2008 06:39:59 (muokattu 25.06.2008 09:29:24)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vamp on kyllä aika kauhea värkki. Terveisin omistaja. Tervettä soundia ei saa sitten millään. Varsinkaan bändin kanssa soittaessa ei Vamppi oikeen tunnu iskevän mitenkään. Mukiinmenevät makuuhuonekitaristisoundit tuosta toki saa, jos ei paremmasta tiedä.
 
Perusteletko tuon?
 
itsellä ollut alusta asti studiossa Behringer V-Amp Pro ja en vaihtaisi sitä mihinkään!
Hinta/laatusuhteeltaan aivan helvetin kova peli!
Kaikkien biisiemme kitarat on otettu siitä, kitarakaapin mikitystä en ole edes enää harkinnut.
 
Tässä näytteitä (kaikki kitarat otettu suoraan V Amp Prosta):
 
www.mikseri.net/inhale
www.mikseri.net/rollingcorpse
 
ja tääkin on taas makuasia mistä soundista diggaa.
 
Ja vielä lisäksi.. kun vetää V-Amp Pron styrkkariin niin välillä on saanut lähes orgasmeja soundin puolesta.
 
Ziggy Bubba
25.06.2008 08:41:57 (muokattu 25.06.2008 08:45:52)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ne laitteet joista löytyy samat presetit pitäisi soundata samalla. Kalliimmissa malleissa on vain enemmän eri mallinnuksia (vahvareita,mikkejä yms..)
 
En tiedä noista preseteistä sun muista, mutta Pod 2 ja XT (& X3) ovat ainakin aivan eri pelit - kertokaas ihmeessä jos niissä jotain samaa on. Pocket Pod ja Floor Pod taitavat muuten myös käyttää tätä vanhempaa 2-sarjan teknologiaa... Eli eroja masiinoista löytyy.
 
Ymmärrän toki pointtisi. Suuri osa näistä uusista Line 6-kamoista pitävät sisällään samaa tavaraa. toisissa laitteissa tarjonta on vaan suppeampaa.
 
Uutta musaa Crookmachine -projektiltani
Leikari
25.06.2008 09:08:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vamp on kyllä aika kauhea värkki. Terveisin omistaja. Tervettä soundia ei saa sitten millään. Varsinkaan bändin kanssa soittaessa ei Vamppi oikeen tunnu iskevän mitenkään.
 
minkä läpi sitä soitat - etenkin bänditouhuissa?
 
miltä kuullostaa studiossa/äänityksissä vs. Line6 - siis valmiista tuotoksesta verrattuna?
 
Jorpe
25.06.2008 09:31:31
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Styrkkarin läpi vedettynä Vamppi on kuulostanut vielä paremmalta kuin jos vetää Vampista suoraan äänistylinjaan. varsinkin Marshallin putkinupin kanssa on välillä saanut aika uskomattoman mahtavia soundeja.
 
MadMatt
25.06.2008 10:37:26
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen käyttänyt POD kakkosta kotioloissa vuodesta 2000. Käyttömetodini on siinä mielessä erikoinen että kaikki nämä vuodet olen käyttänyt vain tasan yhtä mallinosta jota olen maustellut podin säröllä ja sävynsäädöillä. Laite on vähän kuin luottovahvistin siinä mielessä. Ajan signaalin suoraan hyvää putkietuseen jolla saan buustattua soundiin luonnetta ja lämpöä. Laadukkaita putkietusia suosittelen kyllä studio-olosuhteissa mallintavien kanssa ja jos etunen sisältää vielä jonkinlaisen EQ osion niin aina vaan parempi.
 
Mallintavien kanssa on tärkeää tietää minkälaista soundia oikeasti tarvitsee. Noissa kaikissa vermeissä on ihan liikaa sälää millä ei tee yhtään mitään. Roots ja hevimiehen vaatimukset ovat tietysti varsin erilaisia mutta poukkoilu preseteistä toiseen alkaa nopeasti ahdistamaan kumpaakin. Hyvä riisuttu ja puhdas perussoundi on kuitenkin hyvä lähtökohta josta kannattaa aloittaa soundin rakentelu itselleen ja kitaralleen sopivaksi
 
Hommasin jonkin aikaa sitten Pod XT Pro:n ja masiina oli pettymys. Jokin tuossa XT:n perus-soundissa tökkii verrattuna vanhaan kunnon POD kakkoseen. Omaan korvaan se on ohuempi ja jotenkin päälle liimatun kuuloinen. Ehken ihan kaikkia mahdollisuuksia ole siitä vielä kaivanut tai sitten se ei yksinkertaisesti sovi niin hyvin mun juttuihin. Tällä hetkellä laite toimii ainoastaan helkutin kalliina räkkivirittimenä :)
 
Nothin' but the blues
Mikael
25.06.2008 11:43:25 (muokattu 25.06.2008 11:46:03)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle ainakin tulee mieleen, että jos pelkästään studio/kotistudio-hommiin kitaravahvistinmallinnusta olisin hankkimassa, niin mihin tarvii noita mötkäleitä? Onks ne kuitenkin vielä sitten parempia kuin pelkkä softa? Tietty mikäli live-optio ja mukaanottohimasoittomökkisoittojne... on tärkeetä niin sitten, mutta jos fokus on siinä että studiossa pitäis saada mahd hyvää soundia ilman vahvistinta... onks podit tai vampit parempia soundiltaan kuin vaikkapa Amplitube tai tai Guitar Rig?
 
Inhimillisyys on hyve.
Jorpe
25.06.2008 11:52:33
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toikin on totta. Itsellä sama homma että kun Vampista löytyi se JUURI oikea kitarasärö bändillemme niin en oo sen jälkeen sitä yhtään muuttanutkaan, soitan aina samalla säröllä ja cleanilla.
 
Pitää ottaa myös huomioon miten älyttömän paljon kielten paksuuskin vaikuttaa haluttuun kitarasoundiin. Ohuemmilla kielillä oon saanut ite ainakin paljon rockimman soundin.
 
Jorpe
25.06.2008 11:54:20
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onks ne kuitenkin vielä sitten parempia kuin pelkkä softa?
 
No rautapohjasen mallinnuksen kanssa ei ainakaan tuu latenssiongelmia.. jos softassa vaikka lykkää helvetisti efektejä päälle.
 
ejhfi
25.06.2008 14:39:44 (muokattu 25.06.2008 14:40:38)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

onks podit tai vampit parempia soundiltaan kuin vaikkapa Amplitube tai tai Guitar Rig?
 
KItaristina ainakin tykkään väännellä ihan oikeita namiskuukkeleita virtuaalinamiskojen sijaan, mutta voi toki PODia käyttää myös plugarina, mikä ei ole ollenkaan huono ominaisuus sekään.
 
En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan
Fonisoul_
25.06.2008 15:37:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mutta voi toki PODia käyttää myös plugarina, mikä ei ole ollenkaan huono ominaisuus sekään.
 
Mitä tarkoitat tuolla? Ainakaan se että sen säätöjä voi muuttaa tietokoneen kautta ei vielä missään nimessä tee siitä plugaria. En tiedä sitten jos X3:ssa vehkeen saa oikeasti plugariksi ja esimerkiksi kuivan signaalin kierrätettyä sen kautta. Vanhemmissa vehkeissä tuo ei onnistu.
 
Soul with a capital "S"...
ejhfi
25.06.2008 16:21:48
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä tarkoitat tuolla?
 
Tarkoitan GearBox Plug-inia
 
En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan
adretlan
25.06.2008 17:15:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Perusteletko tuon?
 
itsellä ollut alusta asti studiossa Behringer V-Amp Pro ja en vaihtaisi sitä mihinkään!
Hinta/laatusuhteeltaan aivan helvetin kova peli!
Kaikkien biisiemme kitarat on otettu siitä, kitarakaapin mikitystä en ole edes enää harkinnut.
 
Tässä näytteitä (kaikki kitarat otettu suoraan V Amp Prosta):
 
www.mikseri.net/inhale
www.mikseri.net/rollingcorpse

 
No nuo näytteet riittää mun perusteluiksi.
 
On kivaa olla kalamies#35 >-)))>
Timo JM
25.06.2008 17:27:08
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hommasin jonkin aikaa sitten Pod XT Pro:n ja masiina oli pettymys. Jokin tuossa XT:n perus-soundissa tökkii verrattuna vanhaan kunnon POD kakkoseen. Omaan korvaan se on ohuempi ja jotenkin päälle liimatun kuuloinen.
 
Ainakin valmistajan sivujen XT:n näytteissä on sellainen kummallinen pörinä. Sen sijaan noi X3:n soundit kuulostaa erittäin maukkailta.
 
www.mikseri.net/inhale
www.mikseri.net/rollingcorpse
 
No nuo näytteet riittää mun perusteluiksi.

 
Mulle ei oikein riitä. Se, että laitteesta saa sopivat soundit örinäheviin ei vielä kerro oikeastaan mitään sen todellisista kyvyistä tuottaa elävää skittasoundia.
 
Eli mistähän sais kuulla sellaisia lämpimiä semi-clean soundeja ja munakkaita perusrock soundeja? Joo, menemällä kauppaan kokeilemaan tietysti...
 
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido |
Hipelius
25.06.2008 17:29:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli mistähän sais kuulla sellaisia lämpimiä semi-clean soundeja ja munakkaita perusrock soundeja? Joo, menemällä kauppaan kokeilemaan tietysti...
 
Suosittelen näihin edelleen sitä Tonelabia. Ja myöskin kaikkien eri vaihtoehtojen kokeilemista itse :)
 
http://www.sacrecy.com | >-)))>
Antti1
25.06.2008 17:31:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli mistähän sais kuulla sellaisia lämpimiä semi-clean soundeja ja munakkaita perusrock soundeja?
 
Ei oikein netistä löydy mitään järkevää tuosta laitteesta tällä osastolla. Kaikenkaikkiaan mun mielestä toi toimii paremmin ihan molemmissa äärilaidoissa: superpuhtaat tai megagainit. Kaikki välimaastosta on aika pebasta. Lisäksi mokoma laitos puskee sitä kumeaa bassoa ihan perkeleesti, saa olla nollille säädettynä aina ja siltikin monesti komottaa merkillisesti.
 
"If life seems jolly rotten there's something you've forgotten and that's to laugh and smile and dance and sing."
Aki
25.06.2008 18:03:01
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan tässä hyviäkin pointteja tullut, toivottavasti lukija osaa erottaa ne noista turhista kommenteista.
 
Kun kuvailet soundimaailmaasi sanoilla lämpimiä semi-clean soundeja ja munakkaita perusrock soundeja, niin ihmettelen miksi edes mietit V-Ampia tai POD:ia. ToneLab on nimenomaan jäsentynyt roots-miesten työkaluksi siinä missä Vampilla ja PODeilla soittelevat erikoyhyiset hevimiehet.
 
Möin POD II:seni aikoinaan aika nopeasti, sen ominaissoundi oli todella kökkö, pistävä ja tunkkainen. Yamaha DG Stomp oli parempi. POD XT kuulosti testatessa jo paljon paremmalta, mutta sen cleanien heikkoidet ja käyttömukavuus olivat luotaantyöntäviä, joten päädyin ostamaan ToneLabin (LE). Tässä on cleanit ja pikkurosot (ja nimenomaan ne murtuvat putkivahvarisoundit) ihan eri planeetalta, ja käyttömukavuuskin istuu mun kaaliin aika hyvin.
 
Eikä se maksa enää yhtään mitään:
http://www.dv247.com/invt/43834/
 
Ne omat kitaraäänitykset joita olen ToneLabin hankkimisen jälkeen tehnyt, olen kuitenkin käyttänyt plugareita. En tosin soundin vuoksi. Jos hardware on fiksussa kuosissa niin latenssi ei todellakaan ole ongelma.
 
No rautapohjasen mallinnuksen kanssa ei ainakaan tuu latenssiongelmia..
 
Paitsi sillä vanhalla V-Ampilla. Mua vaivas kun siinä nimenomaan soittaessa tuntui latenssia. POD II:ssakin on tietynlaista löysyyttä, joka saattaa johtua tuosta.
 
"Every being in the universe knows right from wrong." -Prot, 2001
ejhfi
25.06.2008 18:06:19
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaikenkaikkiaan mun mielestä toi toimii paremmin ihan molemmissa äärilaidoissa: superpuhtaat tai megagainit.
 
Ai? Olen kyllä onnistunut löytämään myös juuri suht. luonnollisen kuuloisia ruttauksia. Kannattaa vain pitää mielessä millä se "soundi" ihan oikeasti styrkkarillakin tehdään eli emuloimalla luukuttamista. Oikeastan hyvää rokkisoundiahan ei koskaan saa aikaan säröpurnukalla, vaan kyllä se lähtee jostain muualta. Yksi suosikeista on ollut viime päivinä Matchlessin combo tai AC-15, siihen mehuksi kompuraa, LP P-90:llä & 11-12 satsin kielillä ja runttausta soittoon. That's it! Distortionit ja "heavynuppien" hi-gainit voin ohittaa suosiolla. Mehukas puhdas soundi taas lähtee samalta pohjalta eli oikeastaan kevyemmällä soitolla ja kuormalla. Ominaisuus, johon varsinkin olen tyytyväinen on se, että löydän PODista sen saman soundin, jonka löydän vanhasta JMP:stänikin ja se on jo paljon se.
 
En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 510 11 12 13 14

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «