Aihe: Pacific
1
opa2
06.02.2004 18:29:47
Anteeks että tällä häiritsen, on varmaan ollu juttua mutta ku toi haku on nyt vähä perseestä, kun ei pysty ettii tekstien sisällöllä. Rupes kiinnostaa noi Dw:n pacificit. Thomannilla näky oleva suht halvalla. Onko kokemuksia toimivuudesta ja kestävyydestä. Entä onko hirveesti eroo koivu ja vaahtera setillä muualla ku hinnassa? Harmi kun eivät T-kaupassa tarjoo tota vaahteraa maalattuna tai lakattuna..
"Sinä päivänä kun joku syntyy rumpukapulat kädessä niin minä pyörrän epäpyhät puheeni harjoittelun tärkeydestä, leikkaan hiukseni ja rupean pelaamaan tennistä!" -Heikki Malmberg
Alpha
06.02.2004 18:37:22
Anteeks että tällä häiritsen, on varmaan ollu juttua mutta ku toi haku on nyt vähä perseestä, kun ei pysty ettii tekstien sisällöllä. Rupes kiinnostaa noi Dw:n pacificit. Thomannilla näky oleva suht halvalla. Onko kokemuksia toimivuudesta ja kestävyydestä. Entä onko hirveesti eroo koivu ja vaahtera setillä muualla ku hinnassa? Harmi kun eivät T-kaupassa tarjoo tota vaahteraa maalattuna tai lakattuna..

Koivu antaa voimakkaan atakin ja vaahtera taas pehmeemmän/tummemman, jos oikeen tuon olen ymmärtänyt.
e_lappalainen
09.02.2004 03:14:48

Pää räjähtää koivusetin kanssa, varsinkin virvelin. Ota vaahtera. Kannattaa testata, iso ero.
markkuliini
09.02.2004 13:47:12

Ei ainakaan minulla ole vielä räjähtänyt. Usein koivusetit ei soi IHAN niin pitkään kuin vastaavat vaahterasetit, josta tulee sellainen vaikutelma, varsinkin kauempaa, että lyöntiääni eli atakki on hieman korostunut. Koivusetit ovat siis hieman enemmän kontrolloidummat ja jotenkin "enemmän kasassa", mikä on nykyään jopa ihan suotava asia koska rummut lähtökohtaisesti soivat todella pitkään ja näin koivusettiä ei tarvitse dempatakaan niin paljoa. Monet äänimiehet sanovat että koivu setti on kuullostaa mikitettynä esi-ekvalisodulta. Esim. omat Kumuni soivat ihan julmetusti vaikka koivua ovatkin ja soundi ei ole mitenkään agressiivinen vaan aika pehmeä. Rungon paksuus vaikuttaa soundin agressiivisuuteen todella paljon. Kumuthan siis ovat aika todella ohuet. Että tällaista asiaa oli tällä kertaa...
markkuliini
09.02.2004 13:51:09

Niin ja koivusetin ja vaahterasetin hintaero johtuu siitä että koivu on paljon helpommin saatavilla oleva materiaali. Ei se tarkoita sitä että se olisi jotenkin huonompi puulaji. Kysykää vaikka Steve Gaddilta... :)
savopie
05.12.2004 16:26:36
mulla on pdp vaahtera setti ja se on hyvä, ostan vielä öljykalvot niin ei kaiu niin paljoo.
eipä tässä muuta ku YaaaR!!!..!!! Pietu
ddrum54
05.12.2004 16:40:07
mulla on pdp vaahtera setti ja se on hyvä, ostan vielä öljykalvot niin ei kaiu niin paljoo.

Paljon parempiakin vaihtoehtoja löytyy kuin öljykalvo. Kannattaa harkita vielä. Tuo on nimittäin äärimmäinen vaihtoehto, noin soundintappomielessä.
2`n 4
WyW
05.12.2004 22:45:11

Mul o ny ollu jonkun aikaa toi PDP:n MX kattaus. Diggailen kyl. Nyt viä kiristän löysät pois kun kalvotan tuon uusiks. Tomeihin tulee Evansin G2 (clear), basariin Remon Powerstroke 3 ja virppaan pistän Evansin Powercenterin.

Ääninäytettä tulee sitten tuossa 2005 Q1:lla ... :D

Jäsenkuvauksessa on muuten sitten speksiä ja kuvaa...
Seksikäs kuin maksalaatikko.
AP
05.12.2004 23:48:47
Ei ainakaan minulla ole vielä räjähtänyt. Usein koivusetit ei soi IHAN niin pitkään kuin vastaavat vaahterasetit, josta tulee sellainen vaikutelma, varsinkin kauempaa, että lyöntiääni eli atakki on hieman korostunut. Koivusetit ovat siis hieman enemmän kontrolloidummat ja jotenkin "enemmän kasassa", mikä on nykyään jopa ihan suotava asia koska rummut lähtökohtaisesti soivat todella pitkään ja näin koivusettiä ei tarvitse dempatakaan niin paljoa. Monet äänimiehet sanovat että koivu setti on kuullostaa mikitettynä esi-ekvalisodulta. Esim. omat Kumuni soivat ihan julmetusti vaikka koivua ovatkin ja soundi ei ole mitenkään agressiivinen vaan aika pehmeä. Rungon paksuus vaikuttaa soundin agressiivisuuteen todella paljon. Kumuthan siis ovat aika todella ohuet. Että tällaista asiaa oli tällä kertaa...

Ääni täältäkin koivusetille. Ääni on jotenkin selkeämpi ja kuulaampi. Vaahterarummusta saa helposti tunkkaisen äänen, koivusetistä ei ihan äkkiä.
K100 #7
savopie
06.12.2004 13:12:24
Paljon parempiakin vaihtoehtoja löytyy kuin öljykalvo. Kannattaa harkita vielä. Tuo on nimittäin äärimmäinen vaihtoehto, noin soundintappomielessä.

no, mä oon vielä aika uus näissä akustisien rumpujen piireissä, mut jotkut clear kalvot kuitenkin ostan ja basariin varmasti remon powerstoke 3:et. virveliin en tiedä minkä ostaisin, voisitteko ehdottaa jotain hyvää. Ja siihen koivu-vaahtera keskusteluun että koivu sopii tamaan ja kumuun, muttei mielestäni niin hyvin pacificciin..
ddrum54
06.12.2004 14:07:29 (muokattu 06.12.2004 14:10:12)
no, mä oon vielä aika uus näissä akustisien rumpujen piireissä, mut jotkut clear kalvot kuitenkin ostan ja basariin varmasti remon powerstoke 3:et. virveliin en tiedä minkä ostaisin, voisitteko ehdottaa jotain hyvää. Ja siihen koivu-vaahtera keskusteluun että koivu sopii tamaan ja kumuun, muttei mielestäni niin hyvin pacificciin..

Tomeihin sopii Evansin G2 clear, joka on kaksikerroskalvo. Alakalvoiksi G1 clearit. Virveliin löytyy useita vaihtoehtoja, riippuen haluamastasi soundista. Nappaa kaupasta Evansin esitekirjanen ja tutki sieltä.
Jos esim. metallivirveli mäikää ankarasti, on sopiva kalvo Evans Genera Dry, demppaa niitä räikeitä ylä - ääniä. Alakalvoksi Evansin hazy 300 tai 200.
Tommoset jos hankit, niin kovin syvälle metsään et mene.

EDIT: Evansit myy Levytukku.
2`n 4
Kosminen
06.12.2004 14:23:00

Muistelisin, kun täällä on ennenkin noista Pacificeista keskusteltu, että koivu (FX)- ja vaahterasetit (CX, MX, LX) eroaisivat olennaisesti ainakin raudan osalta. Eli siis että sen halvimman paketin standit ois kuulemma tosi kurjia.
"Hän tiesi että hänelle valehdellaan, mutta hän ei halunnut kuulla totuutta." - Catrabbits: Kynnys
ddrum54
06.12.2004 14:26:14
Muistelisin, kun täällä on ennenkin noista Pacificeista keskusteltu, että koivu (FX)- ja vaahterasetit (CX, MX, LX) eroaisivat olennaisesti ainakin raudan osalta. Eli siis että sen halvimman paketin standit ois kuulemma tosi kurjia.

Rautatavaraksi suosittelen Yamahaa. Ne kestää.
2`n 4
WyW
06.12.2004 16:14:34

Mulla on tuo MX, enkä kyllä heikkoutta siinä löydä. Verrokkipohjana on siis se että mulla on etutomeille DW:n 9000-sarjan ständi. Ei ne ihan tuota 9000:sta vastaa, mutta ei hirveän kauaskaan jää toisaalta :D
Seksikäs kuin maksalaatikko.
Pacific
07.12.2004 18:45:09
Itselläni on CX:t ja eipä niistä mitään valittamista ole.
Muovinen
08.12.2004 10:54:50

Tilasin Thomanilta FX:t ja mukana tuli se raskaamman sarjan (900?) hw-paketti, jossa ei ole mitään valittamista.
FX:ssä on myös erilaiset ripustukset tomeissa kuin CX, MX ja LX seteissä.
Pöntöissä ainut heikko lenkki on virveli, jonka itsekin nostin kaapin päälle sopivaa hetkeä odottamaan, mutta tomarit ja erityisesti basari ovat tiukan kuuloiset kun käyttää aikaa viritykseen ja kalvojen testaamiseen niinkuin minkä vain setin kanssa. En usko että roudauksenkaan kanssa tulee ongelmia.
"Its´s like I´d been in a coma and I´m just waking up" -Lester Burnham
savopie
08.12.2004 14:54:35
rauta on mun mielestä samat kaikissa pdp kattauksissa paitsi EZ(?) jota ei edes suomessa myydä, mä ainaki oon ollu tyytyväinen pacificin HD:hen mut nyt ostan kyllä pearlin räkin..
WyW
21.02.2005 22:52:56

Sen verran nostoa että tässä tälläinen pieni bändin puffaus plus sitten vähä ääninäytettä. Sanovat kyllä isot pojat ettei pääse soundit läheskään oikeuksiin tässä nauhassa mut kyl mä diggaan:

http://www.pofony.com/Pofony_-_Serenity_box.mp3
http://www.pofony.com/Pofony_-_Walls.mp3
http://www.pofony.com/Pofony_-_Weeping_Waves.mp3

Kyseessä siis profiilistani löytyvä PDP MX -kattaus. Soundikeskustelu tänne ja biisiarviot demostudioon, tack :)
http://koti.mbnet.fi/iapunen/bleh/blackani.gif
Youni
22.02.2005 11:09:13 (muokattu 22.02.2005 11:09:33)
Kyseessä siis profiilistani löytyvä PDP MX -kattaus. Soundikeskustelu tänne ja biisiarviot demostudioon, tack :)

Kylläkyllä, todella hyvän kuuloista omasta mielestäni, ei vikaa. Jatka samaan malliin. Jatkakaa myös Pacific-keskustelua. Minä en niistä mitään tiedä. :D
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. [Kuva setistä profiilissa]
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)