Aihe: The Beatles
1 2 3 4 537 38 39 40 41122 123 124 125 126
kepe-5
24.06.2008 17:42:17 (muokattu 24.06.2008 17:45:25)
Viittaa varmaan lainaan jostain klasaripuolen biisistä?

Kyseessähän on siis vähemmän leikelty versio, ei vedätys. Muistaakseni muuten täysin yksyhteen sama versio, mutta etenkin ne viimeiset torvisoinnut ovat loisteliaat. Muistaakseni kyseinen vedos on julkaistu jollain Anthology-levylläkin.
"Christ. Where would rock 'n' roll be without a feedback?" -David Gilmour
velipesonen
24.06.2008 21:42:02

Toisaalta, kun suhteuttaa sen siihen julkaisuaikakauteensa, niin onhan se aika hevi tuote. Ja Rain -biisi päätyisi milloin tahansa Radioheadin levylle.

Jep. Kuunnelkaapa Karma Police ja Sexy Sadie peräkkäin, ellette ole jo tehneet niin.
velipesonen
24.06.2008 22:35:42

Tällä palstalla on näitä suosikkilistoja varmaan esiintynyt ennenkin, mutta sallikaa minun laittaa Beetles-levyt haluamaani paremmuusjärjestykseen. Pelkät LP:t; Magical Mystery Tour ja Yellow Submarine eivät ole mukana, koska ne ovat puolikkaita. Niiden voisi toisaalta ajatella muodostavan yhdessä yhden levyn, koska ne on tietääkseni äänitetty peräkkäin.

1. Revolver 2. The Beatles 3. Sgt. Pepper 4. Rubber Soul 5. Abbey Road 6. A Hard Day's Night 7. Please Please Me 8. Beatles for Sale 9. With The Beatles 10. Help! 11. Let It Be.

Parit selitykset: Rubber Soulin tyylikkyys peittoaa niukasti Abbey Roadin viileyden. Please Please Me on romanttinen erityisen ihastuttavalla tavalla. Beatles for Sale on ehkä bändin huonosoundisin levy mutta salakavalan paljastava. Let It Be:n ongelma on liian monta raakilemaisuutta.

Kaikilla levyillä on mahtavia kappaleita, ei siinä mitään.

Sitten voidaan luonnostella jollain logiikalla LP-levyjä, joita ei julkaistu, eli yllä mainittu Tour Submarine voisi olla yksi, sitten singlet-EP:t '62-'64 ja '65-'68. Hey Juden jälkeen julkaistut singlet ovat (You Know My Namea lukuunottamatta) jo jäähdyttelyä. Ja Hampurin-äänitykset totta kai.
texjazz
24.06.2008 22:52:14

... paitsi että tulihan sieltä kaikkien aikojen parhaiden singlelohkaisujen listalle laskettava "Get Back/Don't Let Me Down" ja vain piirun verran heikompi "The Ballad Of John And Yoko/Old Brown Shoe".

No eihän Something/Come together -sinkkukaan nyt ihan kehno ollut.
http://youtube.com/watch?v=YOUKNiGJCPc Leikatusta konjakista tulee riemastuttavan pitkällinen ja kiehtovan syvälle porautuva krapula. - Tuntematon ajattelija
velipesonen
24.06.2008 22:56:49

No eihän Something/Come together -sinkkukaan nyt ihan kehno ollut.

Tarkoitin singlejä ja EP-raitoja jotka eivät ole LP:illä.
velipesonen
24.06.2008 22:58:37

... paitsi että tulihan sieltä kaikkien aikojen parhaiden singlelohkaisujen listalle laskettava "Get Back/Don't Let Me Down" ja vain piirun verran heikompi "The Ballad Of John And Yoko/Old Brown Shoe".

Avarasydämisen henkilön puhetta. Kunnioitan syvästi.
velipesonen
24.06.2008 23:23:06

Katu-uskottavuuden nimissä tapahtuva marginaalielitismi se vasta onkin vastenmielistä.

Olen nähnyt rock'n'rollin tulevaisuuden ja sen nimi on Sir Mr. Taf. Tämä tapahtui vuonna 1990. Sen jälkeen olen nähnyt hänet usein.
Kailis
25.06.2008 05:30:24

Minä avaan koko Beatlesin sydämen ja ruumiinavaan väittämällä että paras levy on Love. Hienosti Martininin poika ollut kunnioittamatta asioita. Ja siis ei ole provokaatio tämä.
velipesonen
25.06.2008 11:02:21

Minä avaan koko Beatlesin sydämen ja ruumiinavaan väittämällä että paras levy on Love. Hienosti Martininin poika ollut kunnioittamatta asioita. Ja siis ei ole provokaatio tämä.

Olisi hauskaa saada Beatlesin koko tuotannosta Love-tasoinen masterointi ja miksaus. Ehkä saadaankin. Mitenkähän kauan se ukko Martin jaksaa vai joko on valtikka siirretty pojalle?
velipesonen
25.06.2008 11:04:31 (muokattu 25.06.2008 11:05:17)

- Kuka soittaa rumpuja kappaleessa Good Morning, Good Morning? Jos Ringo polkee tuplabassaria niin miksei siitä ole kukaan kertonut?

- Soittaako Ringo vai joku muu toiset tai molemmat rummut Lady Madonnalla?

Otin selvää: Ringo soittaa kaiken ja se Good Morningin lopun bassari on jonkinlainen päällesoittojuttu.
Marlowe
25.06.2008 11:05:09 (muokattu 25.06.2008 11:05:50)

En tiedä mitä muut ovat mieltä, mutta minun hyväksyntäni "Love" kyllä saa. Levyssä on mielestäni kysymys nimen omaan kunnioituksesta the Beatlesin musiikkia kohtaan, ei sen puutteesta, ja lisäksi koko paketti on toteutettu hyvin innovatiivisesti ja mielenkiintoisesti; voisi ajatella, että fani saa "Lovesta" enemmän irti kuin satunnainen kuuntelija.

Olisi hauskaa saada Beatlesin koko tuotannosta Love-tasoinen masterointi ja miksaus. Ehkä saadaankin.

Komppaan.
"Barry, Dick ja minä olemme tulleet siihen tulokseen, että vakavasti otettavalla ihmisellä täytyy olla... vähintään viisisataa levyä" (Nick Hornby: Uskollinen äänentoisto)
Jokapaikanapina
25.06.2008 15:21:22
Minun listani voisi näyttää tältä, jos sovitaan niin että "Yellow Submarinea" ja "Magical Mystery Touria" ei lasketa:

1. Abbey Road
2. Revolver
3. Let It Be
4. The Beatles
5. Please Please Me
6. Rubber Soul
7. Sgt. Pepper's
8. Help!
9. A Hard Day's Night
10. Beatles For Sale
11. With The Beatles

noiden rankkaaminen on vähän turhankin vaikeaa. Järjestys vaihtelee vähän mielialan ja kulloisenkin elämäntilanteen mukaan.

Love on myös todella hyvä.
Kailis
25.06.2008 15:26:46 (muokattu 25.06.2008 15:32:30)

Pistän soimaan.

Aaaa-aaa, because the world is round...

NYYH!

EDIT.

On hauskaa huomata, että kun joskus epäilee omien kajariensa taajuusvastetta, niin tällaiset levyt kuten Love hälventää epäilyt aikans äkkiä. Sairaan hyvät soundit, ihan selvinpäin =D
velipesonen
25.06.2008 15:28:20

I don't believe in Beatles, lauloi John Lennon. Huomasiko kukaan, että samassa kappaleessa hän laulaa myös "I don't believe in KISS"?
cerulean
25.06.2008 16:41:09
Itselle tärkeimmät Beatlesit ovat

1. Abbey Road
2. White Album
3. Sgt. Pepper's Lonely Heart Club Band
4. Revolver

Aikaisemmasta tuotannosta en välitä.
After Ruth left me, Ive been ruthless
Marlowe
25.06.2008 17:15:06 (muokattu 25.06.2008 17:15:37)
I don't believe in Beatles, lauloi John Lennon. Huomasiko kukaan, että samassa kappaleessa hän laulaa myös "I don't believe in KISS"?

Niin kovasti kuin hymiöiden ryöstöviljelyä vastustankin, niin onko tämä nyt sitä huumoria vai kuulitko vain väärin? Olisihan se sinänsä kaukonäköistä mainita Gene Simmons ja kumppanit vuonna 1970 valmistuneella levyllä, mutta kyllä "God" -kappaleessa mainitaan muista muusikoista vain Elvis ja Zimmerman eli Bob Dylan.

Kiss = kings?
"Barry, Dick ja minä olemme tulleet siihen tulokseen, että vakavasti otettavalla ihmisellä täytyy olla... vähintään viisisataa levyä" (Nick Hornby: Uskollinen äänentoisto)
velipesonen
25.06.2008 17:39:21

Niin kovasti kuin hymiöiden ryöstöviljelyä vastustankin, niin onko tämä nyt sitä huumoria vai kuulitko vain väärin?

Pikemminkin toiveajattelua, hehheh. Myös George Harrison profetoi hevistä laulaessaan Pepperillä että Piece of Mind is waiting there.
texjazz
25.06.2008 19:22:37

Jospa John lauloikin: I don't believe in letkis?
http://youtube.com/watch?v=YOUKNiGJCPc Leikatusta konjakista tulee riemastuttavan pitkällinen ja kiehtovan syvälle porautuva krapula. - Tuntematon ajattelija
velipesonen
25.06.2008 19:30:32

Jospa John lauloikin: I don't believe in letkis?

Ei kun se oli Rauno Lehtinen joka noin lauloi. Lennon muuten kiekaisee sen sanan kings siten että se äng-äänne kuuluu aika huonosti sieltä välistä. Siitä johtuen Kiss. Olisihan se Lennon ollut aika kova jätkä jos ei olisi uskonut edes naamiorockin kuninkaisiin!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)