kainuu 29.05.2008 09:47:11 | |
---|
Ystäväni kirjoittaa nuotteja ja säveltää harrastuksenaan. Loistava soittaja, hienoja kappaleita. Hän on kaivannut pitkään hyvää musiikin teoriakirjaa, jotta saisi laitettua paperille asiat oikeilla merkinnöillä. Haluaisin ostaa sellaisen hänelle, mutta kun en tiedä, mistä löytäisin ja mikä sellainen olisi. Siis olisiko jotain hyvää vinkkìä? Kiitos jo etukäteen! |
Valtz0r 29.05.2008 13:26:47 | |
---|
|
baron 29.05.2008 14:02:10 (muokattu 29.05.2008 14:02:58) | |
---|
|
Kaj Backlund: Improvisointi pop/jazz musiikissa Max Tabell: Jazzmusiikin harmonia Ei pidä antaa tuon "jazzin" hämätä noissa. "riks, raks ja poks" -korvat |
Sertzo S 25.06.2008 07:38:06 (muokattu 25.06.2008 07:38:55) | |
---|
Siinä on juurta jaksain kädestä pitäen neuvottu mm. sekä nuotteja lukemaan että niitä tekemään. Kirjan mukana saa myös CD-levyn, jossa tyylisuuntia eri populaarimusiikista toteutettuina loistavin soittajavoimin. |
kimurantti1 25.06.2008 12:42:42 | |
---|
Kaj Backlund: Improvisointi pop/jazz musiikissa Max Tabell: Jazzmusiikin harmonia Nämä ovat hyviä opuksia sitten siinä vaiheessa, kun alla on jo vankka perusosaaminen. Ehdottomasti ennemmin tuo Tohtori Toonika, sen jälkeen voin suositella etenkin Tabellin Jazzmusiikin harmoniaa. |
baron 25.06.2008 13:11:56 | |
---|
Nämä ovat hyviä opuksia sitten siinä vaiheessa, kun alla on jo vankka perusosaaminen. Ehdottomasti ennemmin tuo Tohtori Toonika, sen jälkeen voin suositella etenkin Tabellin Jazzmusiikin harmoniaa. Mun eka kirja oli Backlund. Ilman mitään perustietoa se meni täysin yli hilseen. Toonikan ja muutaman muun alkeiskirjan jälkeen vasta tajusin sen hienoudet. |
sakvaka 29.06.2008 21:49:42 (muokattu 29.06.2008 21:50:51) | |
---|
Ystäväni kirjoittaa nuotteja ja säveltää harrastuksenaan. Loistava soittaja, hienoja kappaleita. Hän on kaivannut pitkään hyvää musiikin teoriakirjaa, jotta saisi laitettua paperille asiat oikeilla merkinnöillä. Haluaisin ostaa sellaisen hänelle, mutta kun en tiedä, mistä löytäisin ja mikä sellainen olisi. Siis olisiko jotain hyvää vinkkìä? Kiitos jo etukäteen! Diether de la Motten Harmoniaoppi on edistyneemmälle säveltäjälle erinomainen teos, jossa harmonisiin keinovaroihin eri aikakausien ja säveltäjien musiikissa luodaan monipuolinen ja yksinkertaisiin periaatteisiin nojaava katsaus, mutta koska se on 80-luvulla painettu, sitä ei myytäne missään; kirjastosta kyllä löytyy. |
12 kol 03.08.2008 12:25:36 | |
---|
Olisiko jolla kulla myydä (Suuri Kitarakirja) ? ,,, tuntuu että kaikki painokset taas loppu jokapaikasta ,,, rytkäiskää pikaviestinä jos löytyy. |
Haipuma 05.08.2008 09:11:59 | |
---|
Mun eka kirja oli Backlund. Ilman mitään perustietoa se meni täysin yli hilseen. Toonikan ja muutaman muun alkeiskirjan jälkeen vasta tajusin sen hienoudet. Joo, mäkin hommasin ton Backlundin kirjan ihan tietämättömänä ja hiukan ohi tosiaan meni. Siinä ei hirveästi asioita selitellä juurta jaksaen, mutta kun on perushommat hanskassa, saa siitä irti paljonkin. Muita kirjoja mitä voisi suositella olisi ehkä jokin kenraalibasso-opus ja soinnutusoppikirja. "Sain eka kerran tuossa -84 ja heti perään -96. Sen jälkeen on ollut hiljaista."
-Ravintelissa kuultuja |
sax machine 06.08.2008 20:41:52 | |
---|
Oon tykänny Mark Levinen The Jazz Theory -kirjasta. Saattaa kyllä olla hiukan liian jazz ja improvisaatio painotteinen. Minä juon nyt kahvia. |
Jaqqi1991 07.08.2008 23:30:55 (muokattu 07.08.2008 23:31:39) | |
---|
Mitä tohtori toonikan jälkeen? Kirjan olen pian käynyt läpi ja 3/3 teoria suoritettu. Tuo Jazz theory book vaikutti ihan hyvältä mitä vähän kerkesin katsoa We may be humans, but we're still animals |
baron 09.08.2008 23:52:03 | |
---|
Mitä tohtori toonikan jälkeen? Kirjan olen pian käynyt läpi ja 3/3 teoria suoritettu. Tuo Jazz theory book vaikutti ihan hyvältä mitä vähän kerkesin katsoa Tietysti vähän sen mukaan, mikä musa kiinnostaa. Tuo Levinen Jazz Theory on ihan hyvä, jos se genre kiinnostaa. Muita on Tabellin Jazzmusiikin harmonia ja vaikka mä etupäässä jatsista oon kiinnostunut niin kyllä Salmenhaaran Sointuanalyysikin oli ihan hyödyllinen vaikka se onkin klasaripainotteinen. |