Porris 17.06.2008 16:03:38 | |
---|
Hep Tässä pohtinut jo pitemmän aikaa, että josko koittaisi tuota kitaransoittoa aloitella.. Eli nyt olisi hakusessa jotain vinkkiä siihen minkälainen kitara olisi kannattavaa hankkia. Eli onko esimerkiksi kielillä, kaulalla, muulla mitään merkitystä harjoittelun helppouteen? Kuinka paljon pitäisi varata budjettia? Microcube olisi varmaan ainakin vahvaripuolelle riittävä kotireeniin? Allerkijoittanut ei siis ole kitaraa koskaan soittanut, mutta bassoa on tullut n. 1v soitettua joskus 10v sitten. |
weelie 17.06.2008 16:24:17 (muokattu 17.06.2008 16:25:50) | |
---|
Hyvä soitin on helppo soittaa. Osta sellainen joka tuntuu hyvältä. Jotkut tykkää isoista kauloista, toiset pienistä. Mutta mikä on hyvä saundi riipuu siitä mitä haluaa soittaa. Microcube on ihan hyvä, halpa. Niitä olen nähnyt 80€ uutena. Ei se toki täydellinen ole sekään, mutta hyvä kyllä, hintaan ja kokoon nähden erinomainen. Itse tosin soittanut oikeastaan vain puhdasta, ja joskus "hevisäröä", kunnon bluessäröä en ole saanut siitä helposti irti. http://www.youtube.com/watch?v=w8csI6Gv8z8 |
Miikathebest 17.06.2008 17:43:53 (muokattu 17.06.2008 17:46:43) | |
---|
Kitaroissa pääsee parilla sadalla hyvin alkuun, mutta jos haluaa tyyliä, soundia, viimeistelyä tai jonkun tietyn merkin joutuu maksamaan enemmän. Kun ostat kitaran kaupasta pyydä että se säädetään kuntoon. Kysy myös mahdollisuutta tuoda kitara säädettäväksi muutaman kuukauden kuluttua uudelleen. Hyvä ja kalliskin kitara on huono soittaa, mikäli se on huonosti säädetty. Liikaa säröä! |
Osat ensin joku 200-400 paketti ja kato, jos innostus pysyy. Kitarapajalta saa kaikkiin kitaroihin vuodeks säädöt kaupan päälle. |
Henri93 24.06.2008 15:23:01 | |
---|
Ja ei Harley Benttonia, koska sitten lähtee se soiton ilo :D jeejee |
UKKOMIES 25.06.2008 19:03:17 (muokattu 25.06.2008 19:11:02) | |
---|
Osta käytetty, http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=239120 nappaat ton torilta olen kuullut japanin squiereista pelkkää hyvää, muunmuassa muistaakseni Eppu Normaalin kitaristi(t) on käyttänyt japanin squiereita. Sitten vaikka ostat sen microcuben mikä on loistavan kuulonen omasta mielestäni hiljemmillä volilla mutta alkaa piereskellä kovemmilla volilla. EDITTII: oli aluks linkki 7-kielisee ibaan ja huomasin sen vast jälkee päi 7-kieline tuskin hyvä juttu ekaks skebaks ;) . Soitan mitä haluan, milloin haluan, millä haluan ja missä haluan. |
papitsu 25.06.2008 19:10:36 | |
---|
Osta käytetty, http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=239120 nappaat ton torilta olen kuullut japanin squiereista pelkkää hyvää, muunmuassa muistaakseni Eppu Normaalin kitaristi(t) on käyttänyt japanin squiereita. Sitten vaikka ostat sen microcuben mikä on loistavan kuulonen omasta mielestäni hiljemmillä volilla mutta alkaa piereskellä kovemmilla volilla. Minä en välttämättä suosittelisi seiskaa ensimmäiseksi kitaraksi... PUNK OUT WITH YOUR CUNT OUT! |
UKKOMIES 25.06.2008 19:12:08 | |
---|
Minä en välttämättä suosittelisi seiskaa ensimmäiseksi kitaraksi... Joo en huomannu aluks et se on seiska :D, mut n.300-500e ibat on must iha soitettavii pelei. Soitan mitä haluan, milloin haluan, millä haluan ja missä haluan. |