Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: V-Amp vs. Pod studiossa
1 2 3 4 510 11 12 13 14
Timo JM
23.06.2008 17:16:09
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

(Jonkun mielestä tää kuuluis ehkä kitarakamojen puolelle mutta nyt on kuitenkin kyse ensisijaisesti studiotyöskentelystä niin laitan tän tähän.)
 
Eli kaipaisin asiallista keskustelua näistä laitteista puhtaasti soundi ja äänitysteknisessä mielessä ilman merkkien herättämiä intohimoja. Ja jos jollakin on osoittaa sivua josta pääsee kuuntelemaan omia (tai toisten) tuotoksia niin vielä parempi. Eniten kiinnostaa laitteiden perussoundit, niistäkin vielä ne puhtaat ja perus rock-säröt, eikä niinkään kuinka paljon missäkin on ominaisuuksia.
 
BEHRINGER V-AMP PRO (188,-)
http://www.thomann.de/fi/behringer_vamp_pro_lx1.htm
LINE6 POD XT PRO (698,-)
http://www.thomann.de/fi/line6_pod_xt_pro_modelling_preamp.htm
 
BEHRINGER V-AMP SERIE II (109,-)
http://www.thomann.de/fi/behringer_vamp.htm
LINE6 PODII (138,-)
http://www.thomann.de/fi/line6_pod_2_2006.htm
 
LINE6 POD XT LIVE (385,-)
http://www.thomann.de/fi/line6_pod_xt_live.htm
LINE6 POD XT (288,-)
http://www.thomann.de/fi/line6_pod_xt_amp_modeler.htm
 
(Hinnat on Thomannin sivuilta.)
 
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido |
Hipelius
23.06.2008 17:22:20 (muokattu 23.06.2008 17:22:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Varsinkin kun puhutaan puhtaista ja rosoista, on pakko suositella Vox Tonelabia. Ei Line6 eikä Behku pärjää ollenkaan :). Innokkaalla säätämisellä ja OD:lla olen saanut siitä myös hyvän kuuloiset hevisäröt.
En tiedä onko se putki niin hirveän suuri tekijä loppupeleissä, mutta kyllä Tonelabissa on terveempi soundi kuin kilpailijoillaan. Omaani pistin Tung-Solin, ja alapää muuttui hieman timmimmäksi. Aika pieni vaikutus loppujenlopuksi.
 
Mutta noista kahdesta itse esittämästäsi vaihtoehdosta ottaisin itse Podin, vaikkei sillä juuri muuta kuin heviä soitella.
 
http://www.sacrecy.com | >-)))>
Naq
23.06.2008 17:24:49
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meikäläisen musiikkinäytteessä soipi PodXTPro aika rokisti. V-ampin vastaavasta ei ikäväkyllä ole kokemuksia..
 
Ze Kink
23.06.2008 17:35:06 (muokattu 23.06.2008 17:36:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suosittelisin Pod X3 -sarjaa, siitä vaikka se Pod X3 Live tai Pro (tosin kyllä varmasti perusmunuaisellakin pärjäisi). Liitäntöjä on enemmän, ja kaikki XT:lle erikseen ostettavat modelpackit tulevat valmiiksi mukana. X3:lla voi esimerkiksi äänittää DI-signaalin ja mallinnetun signaalin samaan aikaan, mitä XT:llä ei tietääkseni voi tehdä.
 
E: V-ampista taas ei ole juurikaan hyviä kokemuksia.
 
"If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Aberrant Vascular
superfly
23.06.2008 17:47:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja muistattehan vielä että jos on kovin nopeasta soittajasta kyse niin V-Amppi on silloin liian hidas...
 
Killing internet dragons is serious business!
Kimppe
23.06.2008 20:25:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

itselläni ei ole huonoa sanottavaa podista (itellä POD XT Live). Itse suosittelisin myös POD X3 Livea. Toimii hyvin keikoilla ja treeneissä, mutta myös tosi helppo ja kätevä kotona nauhotellessa. behkusta ei ole kokemusta. Netistä saa myös todella paljon muiden tekemiä saundeja (http://line6.com/customtone/), ja myös softan jolla kaikkea on tosi helppo säätää.
Minulla toiminut tosi hyvin softista heviin..
 
Antti1
23.06.2008 21:45:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse suosittelisin myös POD X3 Livea.
 
Mä en, se ei mun mielestä tuo välttämättä studiokäyttöön juuri mitään tärkeää lisää perusmunuaiseen verrattuna. Ei ainakaan mitään niin tärkeää, joka oikeuttaisi tuon 100€ hintaeron.
 
Tonelab edelleen puhtaisiin ja rosoihin, X3 kaikkeen muuhun ja yleisjuhdaksi. Siitä löytyy tilpehööriä bassolle ja laulullekin, tai oikeastaan ihan mihin vaan sitä haluaa käyttää. Ainut isompi miinus on puuttuva phantom, mutta sen nyt hoitaa muualtakin.
 
"If life seems jolly rotten there's something you've forgotten and that's to laugh and smile and dance and sing."
ejhfi
23.06.2008 22:37:41
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eniten kiinnostaa laitteiden perussoundit, niistäkin vielä ne puhtaat ja perus rock-säröt, eikä niinkään kuinka paljon missäkin on ominaisuuksia.
 
Ostin joku vuosi sitten V-Amp II:n. Aluksi vaikutti hyvältä, mutta ei kovin kauaa. Liikaa kohinaa, perussoundi aika munaton ja itse laite hieman epävarma käyttää. Annoin sen sitten kaverille ja ostin itselleni POD XT:n, johon olen ollut tyytyväinen. Mainio ja monenmoiseen rytkeeseen soveltuva peli etenkin sen jälkeen, kun hankin siihen saatavilla olevat Model Packit. Veikkaisin, että vanhemman polven soittajana, saat enemmän hyviä soundeja irti PODista kuin V-Ampista. Tämä siis nimen omaa studiokäyttöä ajatellen.
 
En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan
Timo JM
24.06.2008 01:40:27 (muokattu 24.06.2008 02:53:11)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja muistattehan vielä että jos on kovin nopeasta soittajasta kyse niin V-Amppi on silloin liian hidas...
 
Olikohan tää läppä vai viittaus livetilanteessa häiritsevään viiveeseen presettien vaihdossa? Kuinkahan suuri ongelma se viive mahtaa muuten käytännössä olla?
 
Mitähän käytännön eroa noissa pikku Podeissa on?
 
LINE6 POD X3
LINE6 POD XT
LINE6 POD II
 
Onko noissa perussoundi sama?
 
Kuuntelin POD XT Liven soundeja ja täytyy kyllä sanoa, että ei oikein vakuuttanut.
 
http://www.musiciansfriend.com/prod … itar-Multi-Effects-Pedal?sku=150394
 
Sen sijaan V-Amp 2:en klipit ei olleet ollenkaan hassumpia.
 
http://www.musiciansfriend.com/prod … -Multi-Effects-Processor?sku=480674
 
Ilmeisesti noi V-Amp 2 ja V-Amp Pro on soundeiltaan aika identtiset kun toisesta voi siirtää presettejä toiseen?
 
Tuolla Musiciansfriendissä näytti muuten yllättäin aika monikin olevan sitä mieltä, että V-Amp pesee Podit vaikka on huomattavasti halvempi. Eli onkohan tää Pod-suitsutus vaan sitä, ettei suomalainen kehtaa tykätä halvemmasta? ;-)
 
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido |
Ze Kink
24.06.2008 04:54:16 (muokattu 24.06.2008 04:57:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olikohan tää läppä vai viittaus livetilanteessa häiritsevään viiveeseen presettien vaihdossa? Kuinkahan suuri ongelma se viive mahtaa muuten käytännössä olla?
 
Ilmeisesti tässä viitattiin Kricen käsittämättömään tilunopeuteen.
 
Mitähän käytännön eroa noissa pikku Podeissa on?
 
LINE6 POD X3
LINE6 POD XT
LINE6 POD II
 
Onko noissa perussoundi sama?

 
Pod II on vanhaa teknologiaa (sama kuin Pocket Pod). Saundi ei ole samaa tasoa kuin XT:ssä ja X3:ssa. XT ja X3 ovat käytännössä samat, joskin XT:ssä pitää ostaa erikseen modelpackit (lisämallinnukset, jotka kannattaa kyllä ostaa), kun taas X3:ssa ne ovat jo valmiina. X3:ssa on myös tosiaan paremmat liitännät, ja tietysti läjä ominaisuuksia joita ei ole XT:ssä, esim. kahden mallinnuksen käyttäminen samaan aikaan. Oikeastaan Pod X3 on enemmänkin Vetta II kuin Pod XT. Pod X3:ssa on lisäksi laulu- ja bassomallinnukset, joita ei XT:ssä ole. Ai joo, ja akustiselle kitaralle oli mallinnukset myös.
 
Kuuntelin POD XT Liven soundeja ja täytyy kyllä sanoa, että ei oikein vakuuttanut.
 
http://www.musiciansfriend.com/prod … itar-Multi-Effects-Pedal?sku=150394
 
Sen sijaan V-Amp 2:en klipit ei olleet ollenkaan hassumpia.
 
http://www.musiciansfriend.com/prod … -Multi-Effects-Processor?sku=480674
 
Ilmeisesti noi V-Amp 2 ja V-Amp Pro on soundeiltaan aika identtiset kun toisesta voi siirtää presettejä toiseen?

 
Kaksi ekaa Pod -näytettä kuuntelin, ja olivatpa muuten todella huonoja. V-amp kuulosti itseasiassa vallan ok:lta, muttei kyllä läheskään yhtä hyvältä kuin monet Pod -saundit joita olen kuullut. Käy mieluummin kuuntelemassa vaikka noita: http://line6.com/podx3pro/sounds.html
 
Tuolla Musiciansfriendissä näytti muuten yllättäin aika monikin olevan sitä mieltä, että V-Amp pesee Podit vaikka on huomattavasti halvempi. Eli onkohan tää Pod-suitsutus vaan sitä, ettei suomalainen kehtaa tykätä halvemmasta? ;-)
 
Kuka mitään kalliita putkimikkejäkään tarvitsee, kun T-bonet on hyviä ja halvempiakin! ;)
 
"If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Aberrant Vascular
ejhfi
24.06.2008 09:12:52
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuolla Musiciansfriendissä näytti muuten yllättäin aika monikin olevan sitä mieltä, että V-Amp pesee Podit vaikka on huomattavasti halvempi. Eli onkohan tää Pod-suitsutus vaan sitä, ettei suomalainen kehtaa tykätä halvemmasta? ;-)
 
Asiahan on oikeastaan ratkaistavissa vain itse kokeilemalla. Torilla mm. näkyy olevan myynnissä useitakin V-Ampeja. Ostamalla sellaisen voi kokeilla onko se riittävä ja jos siitä tykkää, niin asia lienee sillä ratkaistu.
 
En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan
Niq
24.06.2008 09:34:00
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä V-amp II oli ihan kiva vehje hintaisekseen (ostin 40 eurolla), mutta ihan liikaa näpertelyä ja ruuvaamista joutui harrastamaan että sai niitä hyviä soundeja kaivettua ulos. Kyl niitä sitten löytyi, etenkin tuo hevimpi säröosasto oli ainakin omaan korvaan ihan kivan kuuloista. Vaihdoin sittemmin EH:n Holy Grailiin tuon, se on enemmän mun makuun, yks potikka ja kaks kytkintä. :)
 
Kotisoitteluun yms. kyl ihan mahdottoman hyvä vehje, soundia saa laidasta laitaan. Ei tuota erkkikään kesken keikan tai treenien lähde säätämään, sen verran viheliäistä puuhaa, mut valmiiks säädetyillä soundeilla onnistuu kyllä. Bändin kitaristi muuten möi V-ampin alta pois ENGLin Fireballin, nykyään siis soittaa vampilla suoraa PA:han. (eiei, ei missään nimessä ollut kyseessä muusikon perisynti, eli persaukisuus ;))
 
"I have a cunning plan" -Baldrick
Timo JM
24.06.2008 09:53:38
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bändin kitaristi muuten möi V-ampin alta pois ENGLin Fireballin, nykyään siis soittaa vampilla suoraa PA:han.
 
Mitenkäs se pärjää sen presetin vaihtamisessa tulevan viiveen kanssa? Vai soittaako koko biisin aina samalla soundilla, eikä käytä pedaalia?
 
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido |
Niq
24.06.2008 11:53:24
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitenkäs se pärjää sen presetin vaihtamisessa tulevan viiveen kanssa? Vai soittaako koko biisin aina samalla soundilla, eikä käytä pedaalia?
 
Se soittaa käytännössä yhdellä soundilla 90% ajasta, ei ole viiveistä valitellut. :)
 
"I have a cunning plan" -Baldrick
Ziggy Bubba
24.06.2008 12:29:48
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitenkäs se pärjää sen presetin vaihtamisessa tulevan viiveen kanssa? Vai soittaako koko biisin aina samalla soundilla, eikä käytä pedaalia?
 
Muistaakseni se viive ei ollut olleskaan paha jos ei vaihtanut vahvarimallinnusta, eli efektejä ym. pystyi muistipaikkaa vaihtamalla klikkailemaa aikas kivasti.
 
Uutta musaa Crookmachine -projektiltani
Timo JM
24.06.2008 16:11:28
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muistaakseni se viive ei ollut olleskaan paha jos ei vaihtanut vahvarimallinnusta, eli efektejä ym. pystyi muistipaikkaa vaihtamalla klikkailemaa aikas kivasti.
 
Tämän saman joku sanoi Prosta mutta onkohan se kakkonen sitten sama kone vai ei?
 
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido |
zekeode
24.06.2008 16:28:32
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

V-Ampilla ei tee paskaakaan. Aivan järkyttävät soundit verrattuna Line6:n mallintaviin. TonePort/Pod/GuitarPort kaikissa on identtiset soundit. Valikoi vaan sen mikä sopii parhaiten omiin tarkoituksiin.
 
Mulla on V-Amp 2 käytössä vain silloin kun on ukkosta ilmassa, enkä kehtaa pitää tietokonetta päällä. :)
Leikari
24.06.2008 16:38:22 (muokattu 24.06.2008 16:39:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

V-Ampilla ei tee paskaakaan. Aivan järkyttävät soundit verrattuna Line6:n mallintaviin.
 
ketjun tarkoituksen kannalta tuollaiset paremmin perustelemattomat väitteet vaikuttavat ainakin minusta turhilta - - jotain syvällisempää analyysiä ja yksityiskohtaisempaa vertailua, kiitos..
 
- -
 
minulla on BassV-Amp Pro vaan ei BassPodia, joten vertailun puuttuessa kummempaa kontribuutioita ei minullakaan tähän ole
 
zekeode
24.06.2008 16:41:52
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ketjun tarkoituksen kannalta tuollaiset paremmin perustelemattomat väitteet vaikuttavat ainakin minusta turhilta - - jotain syvällisempää analyysiä ja yksityiskohtaisempaa vertailua, kiitos..
 
Ei riitä, että omistaa molemmat tuotteet? V-Ampissa on munattomat/pahviset/muoviset soundit.
tommiot
24.06.2008 16:52:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Podien saundithan saa Gearbox-VST-pluginin muodossa myös, jos ei haluu turhaa roinaa lisää studioon.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 510 11 12 13 14

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «