Aihe: Tamapedaaliyhdistelmä - idea - kertokaa voitteko tukea ajatusta?
1
Kibester
14.06.2008 20:39:04
Joo-o. Elikkä Olis tarkotus ostaa tuplapedaali, jossa ois hyvä tuntuma ja kevyehkö nuija. Tuli tossa soiteltua Taman Iron Cobrilla ja ai ai ai.. JA sitte tulikin idea (Hinnan tulisi pysyä n.200 eurossa. ) Eli:
Ajattelin tilata Taman HP200-tuplapedaalin, ja siihen kaveriksi Iron Cobran nuijat! Thomannilta kaikki. Luuletteko että olisi mahdollista yhdistää IC:n nuijat HP200:aan?
Linkkejä:

Pedaali itse: http://www.thomann.de/fi/tama_hp200tw.htm

Nuijan päät: http://www.thomann.de/fi/tama_cb90wh.htm

uudet nuijat: http://www.thomann.de/fi/tama_cb90.htm

Ja semmosta vielä että mikäli tämä voisi toimia, kertokaa että riittääkö ostaa pelkästään uudet päät vai mennäänkö ihan uusilla nuijilla? Kiitos jo etukäteen.
aasit
14.06.2008 21:28:54 (muokattu 14.06.2008 21:33:25)
Ei mulla muuta ole kun että mun mielestä pelkät uudet päät riittäisi tuollaiseen ratkaisuun, tuskin siinä metallitikussa kuitenkaan mitään kovin mullistavaa on.

Niin ja vaikka tämä onkin hiukan kulunut ehdotus, niin itse säästäisin vielä jonkun parikymppiä ja etsisin torilta suoraan ne ihan "aidot" cobrat käytettyinä. Nytkin löytyy yhdet sieltä hintaan 240e.

Edit: Paitsi että noiden uusien nuijien ja postikulujen myötä tuostahan tulisi suunnilleen saman hintaista?
Osta käytettynä ne cobrat.
Wiitala
15.06.2008 01:14:45
Maksat turhasta, jos noin teet. Kyllä se Cobrien taika on itse pedaalissa, ei nuijassa. Eli et sinä nuijia vaihtelemalla saa kärpäsestä härkästä. Valitan.

Ota tuo edellisen mainitsema ehdotus käytetyistä cobrista hyvin, hyvin vakavasti.
"Siat pääsee taivaaseen, ihmiset ei. Liity meihin enkeleihin."
isoaarne
15.06.2008 15:41:15
Ota myös huomioon että Iron Cobria on kaksi eri mallia, eli Rolling- ja Power Glide. Noidenkin välillä löytyy tietty tuntumaero, saatika sitten verrattuna Iron Cobran Jr. malliin.

Kehotan vaan kyttäämään toria ja ostamaan käytettynä ihan aidot Cobrat.

Mielestäni kaikenmaailman viritelmillä menee useimmin enemmän mönkään kuin että pääsisi lähemmäksi sitä "hyvää tuntumaa".
"Mä oon vaan rumpali." Hoho.
Jeltz
15.06.2008 16:08:53 (muokattu 15.06.2008 19:13:44)
Iron Cobran nuijanpäitä ei saa HP200-nuijien varsiin. Tuo linkittämäsi nuija sisältää tosin myös pään, jolloin et tarvitse sitä erikseen. IC:n nuijat on toistaiseksi parhaat mitä vastaan on tullut, tosin itse tykkään kumibiitterin soundista enemmän kuin huovasta.

Jos tarkoituksena on saada IC:n tatsi, osta IC. Ei se HP200 läheskään samanlainen ole.

EDIT: Niin ja vielä, Iron Cobran nuijat käyvät kyllä noihin pedaaleihin. Yleisestiottaen en ole tavannut nuija/pedaaliyhdistelmää joka ei olisi yhteensopiva. Kovin eksoottisia ratkaisuja ei ole tosin tullut testattua.
Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla.
seppo i
15.06.2008 18:31:45
Olen samaa mieltä kuin muutkin vastaajat. Kummipojan "pikkukoopran" tuntuma ei ole läheskään samanlainen kuin IC:ssa, eikä voisikaan olla. Parempi laakerointi, säädöt ja muut yksityiskohdat tekee aidon Cobran.

Uskon, että olet pitemmän päälle tyytyväisempi, jos vielä jonkin aikaa pistät rahaa sivuun ja ostat sitten ne IC:t.
Point
22.06.2008 19:50:39
Niin ja vaikka tämä onkin hiukan kulunut ehdotus, niin itse säästäisin vielä jonkun parikymppiä ja etsisin torilta suoraan ne ihan "aidot" cobrat käytettyinä. Nytkin löytyy yhdet sieltä hintaan 240e.

Edit: Paitsi että noiden uusien nuijien ja postikulujen myötä tuostahan tulisi suunnilleen saman hintaista?
Osta käytettynä ne cobrat.

Tartuhan nyt tähän vaihtoehtoon, unohda Juniorit. Sitten vaan harmittaa myöhemmin, jos et osta Cobria.
Tosiaan pelkän nuijan vaihtaminen ei tee Junioreista Cobria. Ihan oikeasti, usko pois. Vaikutus on hyvin pieni, jos pelkät nuijan vaihdat.
Kailis
23.06.2008 07:08:58

Kerran pari mimmiä sanoi että hyppää sänkyyn. Minä siihen että en minä kahen kaa...
Toista (Norjassa kalatehtaalla hassuja selkälihaksiaan kehitellyttä, joka myöskin sanoi ettei saa orgasmia) panin myöhemmin. Kiva mutta surullinen nainen.
Ginga
23.06.2008 20:02:27
Kerran pari mimmiä sanoi että hyppää sänkyyn. Minä siihen että en minä kahen kaa...
Toista (Norjassa kalatehtaalla hassuja selkälihaksiaan kehitellyttä, joka myöskin sanoi ettei saa orgasmia) panin myöhemmin. Kiva mutta surullinen nainen.

Ja tarinan opetus oli?
Linnunlaulupuu
23.06.2008 21:11:14
Ja tarinan opetus oli?

No tuotahm.. Se, että kaikki palaset eivät aina sovi yhteen muun palapelin kanssa. Et sä voi alkaa survoa kiertyvää kankea tasasivuiseen kolmioon tuosta noin vaan. Kosmisen yhteensopivuuden voimalla pyörii Suuri Magneetti.
KINNIKUN!
Kailis
23.06.2008 21:25:56

No tuotahm.. Se, että kaikki palaset eivät aina sovi yhteen muun palapelin kanssa. Et sä voi alkaa survoa kiertyvää kankea tasasivuiseen kolmioon tuosta noin vaan. Kosmisen yhteensopivuuden voimalla pyörii Suuri Magneetti.

Sinä se ymmärrät minua =D
Linnunlaulupuu
23.06.2008 22:04:56
Sinä se ymmärrät minua =D

Niin hyvin kuin heteromies vain voi %)
KINNIKUN!
lkx
23.06.2008 23:39:24

Pelkät IC:n nuijien päät on muuten suunnilleen saman hintaiset, kuin koko varrelliset hökötykset. Varren kanssa kun ostaa, niin saa mukana sen pienen painon siihen varteen, jolla voi myös säätää pedaalin tuntumaa. Ja tosiaan, siihen 200-sarjalaisen nuijanvarteen ei pysty vaihtamaan IC:n päätä. Nuijan varren paksuus on kyllä pitkälti standardi kaikilla valmistajilla.

Jos ei takapuoli repeä uuteen Cobraan, kannattaa vilkuilla toria ja käyttäreitä. On niissä eroa kuitenkin.

Cobria on kolmea mallia - Power, Rolling ja Flexi Glide, joista jälkimmäinen on hihnavetoinen ja kaksi ensimmäistä tuplaketjullisia. Nykyään rolling glide -mallissa tulee Cobra Coil vakiona mukana, muihin sen saa lisättyä halutessaan. Ja Cobra Coilhan on Taman mullistava keksintö, eli vieteri, joka tulee pedaalilaudan alle ja auttaa palauttamaan sen ylös polkaisun jälkeen. Nopeutta ja voimaa ja kaikkee.
Hilfe! Ich bin ein Fisch.
hollmi-5
29.06.2008 23:44:11

Pierastaan surullisesti...
Soundit, piuhat ja kajarit.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)