velipesonen 22.06.2008 21:13:57 | |
---|
Katselen tässä muuten Lennonin ja kumppaneiden Toronton-keikkaa vuodelta 1969. Rokkiosasto vähän kökkii, mutta nämä Yokon ulinapiisithän toimivat kuin tauti! Parasta niissä on se ulina mutta kaikki muukin on hyvää. |
Käyttäjätunnus 22.06.2008 21:17:19 (muokattu 22.06.2008 21:18:59) | |
---|
Saamarin Yoko/kaikki muut Yokot. Se on kyl kumma kun Juhannuksen jälkeen aina vähän laulattaa ja juttu lentää. Lentääääää.... "Toi karvanaama raahaa tota muijaansa joka paikkaan" "Hei Pauli kuule kasvatappa sääki kunnon parta nii voisit tehdä ehkä yhden hyvän biisin sitten eilisen"(Joojoo väärin meni mut emminä muista) Lonely, I guess that's where I'm from, if I was from Canada then I'd best be called lonesome. -Paul Westerberg |
velipesonen 22.06.2008 21:47:14 | |
---|
Osaako kukaan vastata seuraaviin minua askarruttaviin kysymyksiin: - Kuka soittaa rumpuja kappaleessa Good Morning, Good Morning? Onko se Sounds Incorporated-yhtyeen rumpali vai Ringo? Sounds Inc.:ltähän on tässä kappaleessa puhaltimet, mutta epäilen myös rumpalia, koska jos kuuntelee kappaleen loppua tarkkaan, kuulostaa kuin siinä olisi kaksi bassorumpua. Jos Ringo polkee tuplabassaria niin miksei siitä ole kukaan kertonut? - Soittaako Ringo vai joku muu toiset tai molemmat rummut Lady Madonnalla? Nehän on taas ne puhaltajat joitain ammattijazzareita mutta rumpalista on vaikea sanoa. Vai onko rumpaleita kaksi? |
Käyttäjätunnus 22.06.2008 22:16:39 | |
---|
Keith Moon soittaa kaikki rummut Beatleseiden levyillä noeioikeestiehkä soita Lonely, I guess that's where I'm from, if I was from Canada then I'd best be called lonesome. -Paul Westerberg |
Kailis 23.06.2008 05:17:48 (muokattu 23.06.2008 05:20:54) | |
---|
Paul soitti aika monella biisillä mutta jos kiinnostaa niin ota vittu selvää ok? Lady Madonna saattaa jopa olla esim.Taxman kitarasoolo? http://www.clube-de-fado.com/ |
Jokapaikanapina 23.06.2008 08:39:51 | |
---|
Beatlesin musiikissa on muuten jotain pelottavaa; minkä takia Anthology -jämäkokoelmat ovat niin mitäänsanomattomia? Kääntäen: Miksi he osasivat niin täydellisesti laittaa levyilleen aina sen parhaan ja viimeistellyimmän otoksen? Mä ainakin tykkäsin Anthology-levyistä tosi paljon. Mun mielestä ne versiot siellä oli monelta osin paljon parempia ku ne jotka pääty levyille. Esim. Strawberry Fields Forever, Yes It Is ja Tomorrow Never Knows. Tosimiehit kuuntelee Beatlesii, Rollareita JA Huuta kaikkia! |
velipesonen 23.06.2008 09:44:43 | |
---|
Mä ainakin tykkäsin Anthology-levyistä tosi paljon. Mun mielestä ne versiot siellä oli monelta osin paljon parempia ku ne jotka pääty levyille. Esim. Strawberry Fields Forever, Yes It Is ja Tomorrow Never Knows. Strawberry Fields on niitä harvoja kappaleita joiden kohdalla se vaiheittainen kypsyttely on paremmin kuultavissa. Monen piisin kanssa tuntuu käyvän niin, että vaivalloisista yritelmistä hypätään suoraan johonkin, mikä on jokseenkin täydellistä. Siinä on jotain kummaa. Nämähän ovat tietysti suhteellisia asioita, ja monella muulla bändillä onkin usein monista kappaleista useita erilaisia enemmän tai vähemmän viimeisteltyjä versioita. Beatlesilla on aika vähän. |
Ukko 23.06.2008 15:45:22 | |
---|
Beatlesin musiikissa on muuten jotain pelottavaa; minkä takia Anthology -jämäkokoelmat ovat niin mitäänsanomattomia? Kääntäen: Miksi he osasivat niin täydellisesti laittaa levyilleen aina sen parhaan ja viimeistellyimmän otoksen? Oiskohan George Martinilla ollut iso osuus asiassa. COVS jäsen nro 6 |
velipesonen 23.06.2008 15:52:10 (muokattu 23.06.2008 16:45:48) | |
---|
Oiskohan George Martinilla ollut iso osuus asiassa. Varmaan Martin oli mies paikallaan ja junaili asiat niin, ettei sutta pääse syntymään. |
texjazz 23.06.2008 17:42:10 | |
---|
Nämä ovat kaikki hienoja, mutta minä vähän ihmettelen Paperback Writer -kappaleen soundeja. B-puoli Rain on säröytyneine sointeineen jotenkin kokonaisvaltaisempi esitys, mutta Writerin särösoundi on hieman valju. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta tämä taisi olla ensimmäinen Geoff Emerickin äänittämä Beatles-tuote? Toisaalta, kun suhteuttaa sen siihen julkaisuaikakauteensa, niin onhan se aika hevi tuote. Ja Rain -biisi päätyisi milloin tahansa Radioheadin levyille. Hivenen harmi on se, että Piitlekset hieman joutuivat siloittelemaan soundiaan ekoilla levyillään. http://youtube.com/watch?v=YOUKNiGJCPc Leikatusta konjakista tulee riemastuttavan pitkällinen ja kiehtovan syvälle porautuva krapula. - Tuntematon ajattelija |
juici 23.06.2008 18:21:48 | |
---|
Toisaalta, kun suhteuttaa sen siihen julkaisuaikakauteensa, niin onhan se aika hevi tuote. Ja Rain -biisi päätyisi milloin tahansa Radioheadin levyille. Hivenen harmi on se, että Piitlekset hieman joutuivat siloittelemaan soundiaan ekoilla levyillään. Mutta esmes Anthology 1:llä kuultavissa Ruotsissa Marraskuussa 1963 nauhoitetuissa livepätkissä kuulee mitenkä Voxit huutavat mukavasti säröllä ja bändin live-esityksen energian voi aistia. Varsinkin "Money" on hyvin rapsakka veto. "Lopuksi kaikki liimaavat nakkisämpylän hiekkatiehen." -Da Make |
texjazz 23.06.2008 18:31:22 | |
---|
Mutta esmes Anthology 1:llä kuultavissa Ruotsissa Marraskuussa 1963 nauhoitetuissa livepätkissä kuulee mitenkä Voxit huutavat mukavasti säröllä ja bändin live-esityksen energian voi aistia. Varsinkin "Money" on hyvin rapsakka veto. Jep, livenä kylläkin. http://youtube.com/watch?v=YOUKNiGJCPc Leikatusta konjakista tulee riemastuttavan pitkällinen ja kiehtovan syvälle porautuva krapula. - Tuntematon ajattelija |
velipesonen 23.06.2008 19:14:26 | |
---|
Jos olette lukeneet Petri Kuljuntaustan kirjaa On/Off, niin siellähän helsinkiläinen urkuristi Erkki Ertama väittää Brian Epsteinin tarjonneen hänelle rahaa eräästä hänen sävellyksestään niin että se olisi pantu Lennon-McCartneyn nimiin. Ainoa kummallisuus siinä on, että kyseinen kappale oli yleisesti tunnettu Lapland Magic Song, jota Ertama itse oli soittanut mm. Englannissa 1955! Hän omien sanojensa mukaan hylkäsi tarjouksen, mutta lisäsi Fabsien ostaneen useita kappaleita ulkopuolisilta mainitsematta kuitenkaan nimiä. Jos Beatless todella osti kappaleensa ulkopuolisilta, se selittäisi ensikäden studioyritelmien heiveröisyyttä. Toisaalta ei liene todisteita tai edes viitteitä että näin olisi, on vain Ertaman puheet. Jos minulla olisi rahaa ostaisin Get Onin sanoituksen omiin nimiini. Jos Ertaman puheissa on perää alan heti säästää sitä varten. |
texjazz 23.06.2008 19:57:11 | |
---|
Itse asiassa Beatlesien biisit sävelsi CIA tuhotakseen länsimaisen nuorisokulttuurin. http://youtube.com/watch?v=YOUKNiGJCPc Leikatusta konjakista tulee riemastuttavan pitkällinen ja kiehtovan syvälle porautuva krapula. - Tuntematon ajattelija |
Itse asiassa Beatlesien biisit sävelsi CIA tuhotakseen länsimaisen nuorisokulttuurin. Hippiliikettähän pidetään yleisesti CIA:n aikaansaannoksena. Eli Tim O'Leary oli siis agentti. Hän väitti Beatleksien olevan mutantteja, jotka saavat viestejä mistä lie tuonilmaisesta. He värväsivät liverpoolilaisen nuorisoyhtyeen vuonna 1965. Ei ole sattumaa että samana vuonna Acid Testit saavuttivat suosiota Kaliforniassa. |
velipesonen 23.06.2008 20:26:26 | |
---|
Toisaalta, kun suhteuttaa sen siihen julkaisuaikakauteensa, niin onhan se aika hevi tuote. Ja Rain -biisi päätyisi milloin tahansa Radioheadin levyille. Hivenen harmi on se, että Piitlekset hieman joutuivat siloittelemaan soundiaan ekoilla levyillään. Please Please Me -levyllä on rämisevä soundi. Lännentunnelmia ja peribrittiläistä sadesumua sekaisin. Jos vertaa vaikka Searchersiin tai Gerry & Pacemakersiin samana vuonna, niin onhan siinä eroa Fabien hyväksi. Don't Throw Your Love Up. |
kepe-5 24.06.2008 14:35:18 (muokattu 24.06.2008 14:36:18) | |
---|
Nämä ovat kaikki hienoja, mutta minä vähän ihmettelen Paperback Writer -kappaleen soundeja. B-puoli Rain on säröytyneine sointeineen jotenkin kokonaisvaltaisempi esitys, mutta Writerin särösoundi on hieman valju. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta tämä taisi olla ensimmäinen Geoff Emerickin äänittämä Beatles-tuote? En kyllä itsekään pidä erityisemmin A-puolen soundista. Rain sen sijaan on hyvinkin lähellä parasta yksittäistä Beatles-sävellystä. Pitääpä vielä mainita se yksi ja erityisen hieno Penny Lane -ripoff, jossa lopussa soitetaan muistaakseni seitsemän torvisointua. Säväyttävää. "Christ. Where would rock 'n' roll be without a feedback?" -David Gilmour |
Kailis 24.06.2008 16:29:13 | |
---|
En tiedä rämiseekö I am the Walrus, mutta itselleni ollut ainaisen ihmettelyn aihe ja paras biisi. Niin hienoa aikuisen Liisa Ihmemaassa meininkiä että. |
velipesonen 24.06.2008 17:00:15 | |
---|
Pitääpä vielä mainita se yksi ja erityisen hieno Penny Lane -ripoff, jossa lopussa soitetaan muistaakseni seitsemän torvisointua. Säväyttävää. Anteeksi, onko ripoff jonkinlainen vedätys? |
Kailis 24.06.2008 17:09:05 | |
---|
Viittaa varmaan lainaan jostain klasaripuolen biisistä? |